systemskrift Charcoal
Fra : simon

Dato : 12-07-01 15:27

Hej

Jeg har oplevet en avisproduktion med skriften "Charcoal". Nu er det jo lidt
træls, for det er jo en truetype, som tilsyneladende ikke findes som PS. Er
der nogen her i gruppen, som kender en PS-skrift, som ligner Charcoal? Måske
lidt off topic?

vh simon

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-01 17:03

Hej Simon

Den skrifttype, der nok kommer nærmest til Charcoal i mønster er Zürich Roman
bold BT, Det er en normal skrifttype med både TT og T1, men jeg har den selv
kun i TT form til Mac. Den findes i flere varianter Cond. Bold BT, Cond. BT,
Cond. Roman BT Roman BT osv..Den findes også i både Mac TT/T1 og i Windows .ttf
i alle varianter. Jeg har selv konverteret dem, jeg har fra win. .ttf
versionerne, som jeg lånte fra en HP CD tror jeg nok det var, men hvor man
ellers kan finde den, véd jeg ikke.

Men prøv også evt. at kigge på NuSans. du kan finde den på versiontracker.com.
Den er ikke bygget å Charcoal, men på Chicago istedet for.

simon wrote:

> [...]
> der nogen her i gruppen, som kender en PS-skrift, som ligner Charcoal? Måske

mvh. erik richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-07-01 17:08

simon <simonix@nospam.post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> der nogen her i gruppen, som kender en PS-skrift, som ligner Charcoal? Måske

Du kunne evt. bare lave en PS-version af skriften med Fontographer...
Har du da problemer med at køre Charcoal ud?

--
René

Fra : simon

Dato : 12-07-01 21:09

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse
news:1ewg2a5.kbhnafqm6tu6N%> Du kunne evt. bare lave en PS-version af
skriften med Fontographer...
> Har du da problemer med at køre Charcoal ud?
>
> --
> René

Nej, det er nu mest et spørgsmål om principper, og at det efterfølgende
workflow ikke tillader brug af TT. Fontographer kunne bruges i en
nødsituation, men det er det her ikke. Tak for svarene. Jeg prøver at kigge
på de fonte, som Erik nævnte.
vh simon