NAS server er langsom
Fra : Nyheder

Dato : 02-11-07 11:44

Hej NG.

Jeg er lidt usikker på om denne gruppe er den helt rigtige men kunne
ikke lige finde en der passede bedre.

Jeg har en NAS server "Thecus N4100" som jeg er rigtig glad for. Der
er 4 stk. 320 GB diske i og den kører raid 5. Den har kørt i over et
år.

Problemet er at den nu kører langsomt hvilket bl.a. ses ved at når jeg
streamer musik med WinAmp så kan den Hakke.... Iriterende...

Jeg har været inde på serveren for at se om der fandtes nogen funktion
til at optimere data på den men det er der ikke, som jeg ser det.

Jeg ved jo at en alm disk skal defragmenteres i ny og næ men findes
der et værktøj/program der kan "defragmentere" en NAS server?

Jeg har checket mit netværk og der er ingen problemer. Kører fint 100
mbit. så det skulle være ok til at streame musik, hvilket gså har
virket fiint før.

Håber at nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sten