XFI lydkort
Fra : Hagar

Dato : 31-10-07 12:14

Hej i gruppen

Jeg fik forleden et lydkort til min maskine som skulle erstatte mit onboard
lydkort. Det er et Creative Extreame gamer XFI lydkort jeg har købt, men der
er noget galt. Jeg får ikke noget særligt ud, det vil sige at lyden er meget
lav, så jeg kan næsten ikke høre noget. Jeg har været nede i proseslinien
ved det lille højttaler ikon og prøvet der, jeg har været i kontrolpanelet
og prøvet der fra, jeg har hentet de nyeste drivere, men intet har fået
lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på maskinen, så hvis nogen kan kaste lys
over hvad jeg skal gribe og gøre i, så ville jeg blive glad.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-10-07 14:08

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> drivere, men intet har fået lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på
> maskinen, så hvis nogen kan kaste lys over hvad jeg skal gribe og gøre i,

Du plejer jo at have styr på sagerne, men det er ikke f.eks wave der er
skruet ned for. Dobbelt klik på det lille højtaler ikon.

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 11:53

> Du plejer jo at have styr på sagerne, men det er ikke f.eks wave der er
> skruet ned for. Dobbelt klik på det lille højtaler ikon.

> [...]

Plejer jeg at have styr på det, hmm, ikke altid, men så spørger jeg eller
læser mig til det på nettet, men i dette tilfælde tror jeg at jeg får kam
til håret

Jeg har prøvet, af det jeg kender til, alle indstillinger både her og der,
jeg får kun en svag lyd. På mit keyboard er der en volumeknap, den har jeg
også trykket på i begge retninger, stadig samme resultat.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 31-10-07 16:44

On Wed, 31 Oct 2007 12:14:00 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på maskinen, så hvis nogen kan kaste lys
>over hvad jeg skal gribe og gøre i, så ville jeg blive glad.

Er dit onboard lydkort slået fra i BIOS ?

Er stikket til højttaler flyttet til Xfi kortet og trykket i bund ?

Tjek også XFi kortet's eget kontrolpanel program.
Der er et hav af indstillinger der.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 11:58

> [...]
>
> Er stikket til højttaler flyttet til Xfi kortet og trykket i bund ?
>
> Tjek også XFi kortet's eget kontrolpanel program.

Ja, mit onboardlydkort er slået fra, det har det været meget længe, for jeg
har kørt med usb øretelefoner i den periode, og jeg har dobbelt tjekket om
det nu også er slået fra. Jeg har fjerne alt fra Logitech, både i
tilføj/fjern og i Reg.-basen

X-Fi værktøjet har jeg også leget med, og stadig ikke det ønskede resultat.
Den lyd der nu en gang er der, den er jo meget lav, men jeg fornemmer også
den forvrænger voldsomt, det er som om der er eller andet sted er skruet op
på fulde kraft, jeg kan bare ikke høre det.

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 31-10-07 18:16

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivere, men intet har fået lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på
> maskinen, så hvis nogen kan kaste lys over hvad jeg skal gribe og gøre i,

Hvis du hruger hovedtelefoner... Er der skruet ned på vulumekontrol på
ledningen?
Bruger du det rigtige stik i lydkortet?
Har du prøvet andre højttalere?
Har du volumekontrol på tastatur, og skruet helt op der?

// Sid

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 12:04

> [...]
> Bruger du det rigtige stik i lydkortet?
> Har du prøvet andre højttalere?
> Har du volumekontrol på tastatur, og skruet helt op der?

Jeg bruger kun hovedtelefoner, højttalere har jeg slet ikke, men der er ikke
nogen volumenkontrol på ledningen, der er kun en knap til at slå mic til
eller fra. Det er i øvrigt dem her jeg har
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=493&subcategory=496&product=16337&nav=artwork&ucmsid=true
Stikkene sidder rigtigt i kortet, og jeg har prøvet at flytte rundt, bare
for at være sikker.
Tastaturet er bestykket med en volumeknap, og den er skruet op og ned flere
gange, men jeg kan bare stadig ikke få det "tryk" på lyden der er
ønskværdigt.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 31-10-07 18:32

> [...]
> drivere, men intet har fået lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på
> maskinen, så hvis nogen kan kaste lys over hvad jeg skal gribe og gøre i,

Og for at føje til de andre gode forslag:

Er der indbygget forstærker i dine højttalere eller blev de drevet af
on-board lydkortet?

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 12:05

> Og for at føje til de andre gode forslag:
>
> Er der indbygget forstærker i dine højttalere eller blev de drevet af
> on-board lydkortet?

Jeg har slet ikke højttalere, så det er ikke dem der laver knuder.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 13:05

> Jeg har slet ikke højttalere, så det er ikke dem der laver knuder.

Næh, det kunne jeg læse af dine andre svar :)
Men for at et sæt hovedtelefoner skal kunne drives (ordenligt) af et lydkort
skal der altså andet end en linjeudgang til.
Jeg havde engang et lydkort man kunne flytte en jumper på alt efter om det
selv skulle drive højttalerne, eller om der var en forstærker til det.

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=493&subcategory=496&product=16337&nav=0
kan man læse at dine ørebøffer har en impedans på 32ohm, der kommer altså
ikke meget ud af at sætte 32ohm på en linjeudgang.
Du skal have en fortærker sat ind imellem lydkort og ørebøffer - med mindre
at dit XFI kan det samme som det lydkort jeg havde engang.

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 14:04

> [...]
> Du skal have en fortærker sat ind imellem lydkort og ørebøffer - med
> mindre at dit XFI kan det samme som det lydkort jeg havde engang.

Vil det sige at du mener jeg skal finde en forstærker til mit lydkort ?
Det begynder efterhånden at blive dyrt det her, og det er da dårligt at ikke
to produkter fra samme firma kan spille sammen. Hvis det er at du har ret,
så fornemmer jeg en harme hos mig der vokser.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 14:30

> Vil det sige at du mener jeg skal finde en forstærker til mit lydkort ?

Det vil jeg mene.

> Det begynder efterhånden at blive dyrt det her, og det er da dårligt at
> ikke to produkter fra samme firma kan spille sammen. Hvis det er at du har
> ret, så fornemmer jeg en harme hos mig der vokser.

De 'spiller' fint sammen.
De er bare ikke lavet til at blive sat direkte sammen.
Det behøver nu ikke koste noget særligt med en forstærker :)

Kan du komme med et link til det lydkort du har købt, så kan jeg lige kigge
på det?

Fra : Gert og Heidi

Dato : 01-11-07 18:19

> [...]
> Det behøver nu ikke koste noget særligt med en forstærker :)
>
> Kan du komme med et link til det lydkort du har købt, så kan jeg lige

Det er det her kort
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=15853
Det skulle bare være underligt om ikke det og mine nye hovedtelefoner ikke
kan kobles direkte sammen og så bare spille der ud af. Jeg syntes ikke jeg
kan se nogen steder at det skulle kræve en forstærker, hrmmmf.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 18:38

> [...]
> kan kobles direkte sammen og så bare spille der ud af. Jeg syntes ikke jeg
> kan se nogen steder at det skulle kræve en forstærker, hrmmmf.

Nej, og når jeg læser dit link lyder det også underligt hvis det ikke skulle
virke uden forstærker.

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 13:10

> [...]
> drivere, men intet har fået lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på
> maskinen, så hvis nogen kan kaste lys over hvad jeg skal gribe og gøre i,

Nu har jeg prøvet at møblere om inde i maskinen, så kortet fik en ny
pci-slot, underligt nok, så fik jeg en smule mere styrke på lyden, men ikke
nær nok. Jeg vil have det sådan at jeg ikke kan høre mit TV når det kører i
baggrunden, og det kan jeg sagtens selv om jeg har skruet op på pc'en på
fulde drøn.
Guderne må vide hvad det kan være, men det løser sig vel på et tidspunkt når
der er en eller anden der finder et guldkorn

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 13:17

<klip>
> Guderne må vide hvad det kan være, men det løser sig vel på et tidspunkt
> når der er en eller anden der finder et guldkorn

Har du læst mit sidste indlæg?

Fra : Hagar

Dato : 01-11-07 14:07

> Har du læst mit sidste indlæg?

Ja

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-11-07 14:36

> [...]
> drivere, men intet har fået lyden op. Jeg kører med XP Pro sp2 på
> maskinen, så hvis nogen kan kaste lys over hvad jeg skal gribe og gøre i,

Jeg har lige prøvet at downloade manualen, og der står da at der er support
for headphone tilslutning via "line out #1".

Der står også noget om Adjust the volume mixer settings in Entertainment
Mode or Game Mode, if necessary.

Jeg ved at det er sidste udvej at kigge i manualer, men måske er der et
eller andet kontrol halløj du mangler at installere.

Bjarne K.

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 17:41

> Jeg har lige prøvet at downloade manualen, og der står da at der er
> support for headphone tilslutning via "line out #1".

Hmm tja, endda 32ohm.

> [...]
>
> Jeg ved at det er sidste udvej at kigge i manualer, men måske er der et
> eller andet kontrol halløj du mangler at installere.

Hehe rtfm :)

Hagar: Har du prøvet at tilslutte ørebøfferne til en anden kilde?

Fra : Gert og Heidi

Dato : 01-11-07 18:27

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hmm tja, endda 32ohm.

> Hehe rtfm :)
>
> Hagar: Har du prøvet at tilslutte ørebøfferne til en anden kilde?

Den eneste mulighed for at jeg har kunnet tilslutte det andet sted, grundet
der sidder minijack stik på, er på mit nye Razor keyboard, men der kommer
slet ikke nogen lyd den vej, men jeg har så også slået onboard lydkortet
fra, som keyboardet nok skal bruge. Jeg kan desværre ikke teste mere før i
morgen, jeg sidder i en fremmed mands hus i en anden by, så det vil være
svært

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-07 18:58

> [...]
> mere før i morgen, jeg sidder i en fremmed mands hus i en anden by, så det

Men du må hellere lige få testet det på anden kilde når du er kommet hjem.
Lad os høre! :)

Fra : Hagar

Dato : 02-11-07 19:31

> Men du må hellere lige få testet det på anden kilde når du er kommet hjem.
> Lad os høre! :)

NU er jeg ikke med mere, nu har jeg testet lyttebøfferne på en anden
maskine, der var et ældre/gammelt Soundblaster kort i, så proppen blev sat
i, dyret blev startet op, og jeg fandt noget
musik,.............................................. ikke en lyd, hmm, så
gik jeg på YouTube for at prøve der, ikke en lyd, i med en musik cd, ikke en
lyd, så en wav fil, ikke en lyd, lige meget hvad jeg foretog mig, så var der
ikke en lyd. jeg opgav og tog hjem, nu sidder jeg så her, har proppet
stikket i hullet, satte noget godt blues på spilleren, og så D R Ø N E R
lyden ud af lyttebøfferne, jeg fatter ikke en meter af det hele.

Jeg har dog en indrømmelse, men det har ikke haft indflydelse på min test i
går eller i dag, men der sidder rent faktisk en volumenkontrol på ledningen,
den er bare så lille at man ikke kan se den, og derfor har jeg heller ikke
rørt den.

Spørg mig ikke hvad de er sket siden det nu virker, det er en af de ting man
kommer ud for ind i mellem, og som ikke kan forklares, det er noget man må
leve med.

Jeg vil så tilføje, musik lyder ikke så godt med kort og bøffer, så jeg er
spændt på Battlefield 2

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 02-11-07 21:18

> [...]
> man må leve med.
>
> Jeg vil så tilføje, musik lyder ikke så godt med kort og bøffer, så jeg er

Nu skal jeg så bare finde ud af mikrofonen, for når den er sat i, så er der
bare brum, og det er ikke til at holde ud.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 02-11-07 21:26

> Nu skal jeg så bare finde ud af mikrofonen, for når den er sat i, så er
> der bare brum, og det er ikke til at holde ud.
>
> Hagar

Så er det også løst, det var et spørgsmål om at slå nogle funktioner fra, så
nu ruller det hele, fedt.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 03-11-07 13:01

> Så er det også løst, det var et spørgsmål om at slå nogle funktioner fra,
> så nu ruller det hele, fedt.

Sådan! :)

Fra : Hagar

Dato : 03-11-07 14:16

> Sådan! :)

Jepper.

Det er første gang jeg nogen sinde har haft SÅ meget bøvl med et lydkort,
tænk at det skal være så besværligt.

Hagar

Fra : ShutEye

Dato : 03-11-07 18:36

> Jepper.
>
> Det er første gang jeg nogen sinde har haft SÅ meget bøvl med et lydkort,
> tænk at det skal være så besværligt.

Det er 'glæden' ved at købe nyt hardware :)

Fra : Gert og Heidi

Dato : 01-11-07 18:24

> Jeg har lige prøvet at downloade manualen, og der står da at der er
> support for headphone tilslutning via "line out #1".

Jep, og det er der den sidder, så i det kan vi ikke blive uenige

> Der står også noget om Adjust the volume mixer settings in Entertainment
> Mode or Game Mode, if necessary.

Jep, der er vi også enige

> Jeg ved at det er sidste udvej at kigge i manualer, men måske er der et
> eller andet kontrol halløj du mangler at installere.

Æhhh, kan du venligst undgå fremmedord i dine svar, jeg ved ikke hvad en
manual er, kan du forklare ?
Ej, jeg har skam kigge på sagerne, og derfor kommer jeg til jer, for jeg kan
bare ikke få det til at spille ordenligt. Jeg har så galt været inde på et
par forums og læse, og jeg skal så lige hilse og sige, jeg er ikke ene om
problemet, men der er så heller ikke kommet nogen løsning for de andre, men
de virkede nu også ret pjattede og useriøse i forhold til folk her i
gruppen.

Hagar