Printere via Edbpriser.dk.....
Fra : uh

Dato : 30-10-07 00:20

Jeg har svært ved at holde forbindelsen til nævnte website, er der andre
gode sites på hvilke jeg kan finde ud af hvad der er på markedet af
printere, og hvad de koster?

Er det mon bare mig, det plejer ellers at virke ok., men de sidste 3-4 dage
har jeg forsøgt uden særligt held.

Evt. forslag til printer modtages også gerne. Jeg vil helst have en hvor jeg
kan købe blæk - eller toner - hos fx. T. Hansen, så jeg ikke bliver
ruineret, og helst enkeltvis farver. Har i forvejen scanner, men kan
acceptere en kombi, hvis det er mest fordelaftigt. Så forleden at Føtex
solgte blæk til de printermodeller de havde i butikken, til små 200
kr.(mener jeg det var), indhold 7 ml.!

mvh uh

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-10-07 07:08

"uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> acceptere en kombi, hvis det er mest fordelaftigt. Så forleden at Føtex
> solgte blæk til de printermodeller de havde i butikken, til små 200

Jeg har lige undersøgt sagerne lidt, og fandt at Canon Pixma IP4300 var det
bedste køb. Har bestilt hos www.prc-data.dk . Bestilte i går, og den skulle
komme i dag.

Billigt blæk kan købes på www.nordic-ink.dk ... Vær opmærksom på
problematikken med at chippen fra de originale patroner skal flyttes over på
de uoriginale. Du kan ikke checke blækstanden på skærmen. De må ikke køre
tør, da printerhovedet så kan smelte sammen.

- Martin

- Martin

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-10-07 13:53

On Tue, 30 Oct 2007 07:08:19 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>Jeg har lige undersøgt sagerne lidt, og fandt at Canon Pixma IP4300 var det
>bedste køb. Har bestilt hos www.prc-data.dk . Bestilte i går, og den skulle
>komme i dag.

Det bliver da for dyrt. Den kan købes hos "Elgiganten" for 595.-
Godt nok 18 kr dyrere, men så slipper du for portoen.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-10-07 14:33

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Det bliver da for dyrt. Den kan købes hos "Elgiganten" for 595.-
> Godt nok 18 kr dyrere, men så slipper du for portoen.

Jeg har ikke lyst til at køre 110 km, for at komme i Elgiganten... Men det
kunne du jo ikke vide. :)

- Martin

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-10-07 21:53

On Tue, 30 Oct 2007 14:32:30 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>Jeg har ikke lyst til at køre 110 km, for at komme i Elgiganten... Men det
>kunne du jo ikke vide. :)
>
>- Martin

Jamen sådan er det jo. Jeg kører lige forbi den et par gange om ugen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-10-07 10:08

uh wrote:

> Evt. forslag til printer modtages også gerne. Jeg vil helst have en hvor jeg

Hvad skal printeren bruges til og hvad er dit budget?

Jesper Poulsen

Fra : uh

Dato : 31-10-07 20:28

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal printeren bruges til og hvad er dit budget?

Jeg bruger den til lidt af hvert, breve, dokumenter, tekster til sange
optegnelser af DVD-optagelser, fotos (ikke mange, men alligevel), altså
blandet landhandel. Op til måske 3000 kr. eller deromkring, MEN det
vigtigste er nok at jeg ikke skal betale ublu priser for en lille mængde
blæk eller toner når først jeg har anskaffet printeren.

Tak for foreløbige indlæg.
mvh uh

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-10-07 21:06

uh wrote:

> vigtigste er nok at jeg ikke skal betale ublu priser for en lille mængde
> blæk eller toner når først jeg har anskaffet printeren.

Hvis du insisterer på at kunne skrive fotos ud, så må du også regne med
ublu priser.

Jesper Poulsen

Fra : uh

Dato : 31-10-07 21:09

> Hvis du insisterer på at kunne skrive fotos ud, så må du også regne med
> ublu priser.

Hvorfor? mener du også hvis jeg køber en laserprinter? jeg troede kun det
var når man købte en billig printer, fordi den så skal tjene pengene ind til
sælger via blækket.
mvh uh

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-10-07 21:31

uh skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvorfor? mener du også hvis jeg køber en laserprinter? jeg
> troede kun det var når man købte en billig printer, fordi den
> så skal tjene pengene ind til sælger via blækket.
> mvh uh

Du kan ikke få en laserprinter til en pris, der er til at betale
for almindelige mennsker, der kan printe i fotokvalitet.

Du kan få nogle der printer ok billeder i "brochure-kvalitet" -
men hvis det skal være fotokvalitet, så skal du have en blæk
printer og printe på fotopapir - og det er ikke billigt i
forbrug.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : uh

Dato : 31-10-07 21:38

> [...]
> det skal være fotokvalitet, så skal du have en blæk printer og printe på
> fotopapir - og det er ikke billigt i forbrug.

Jeg har været tilfreds med min epson stylus blækprinter når jeg printede på
fotopapir, kan en laserfarveprinter ikke leve op til det mener du?
mvh uh

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-11-07 00:02

> Jeg har været tilfreds med min epson stylus blækprinter når jeg printede
> på fotopapir, kan en laserfarveprinter ikke leve op til det mener du?
> mvh uh

Der er vist ved at gå højkvalitet i det her.
Køb en Canon Pixma 4300. Den kan rigeligt til dine krav og er billig.
Køb uoriginale patroner til 20 kr. stykket og skift selv chippen på
patronen. Så kan det ikke blive meget billigere i drift og med en god
kvalitet.

Kurt

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 03-11-07 15:56

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Køb uoriginale patroner til 20 kr. stykket og skift selv chippen på
> patronen. Så kan det ikke blive meget billigere i drift og med en god

Hej

Ville overveje Canon Pixma 4500 istedet, hvis du skal bruge Vista på din PC.
Har brugt mange timer på min 4300 og Vista.......
Valgte så at købe 4500, som kører lige ud af pakken
Problemet er at de medleverede programmer og drivere til 4300 ikke kan køre
Vista. Men Det kan dem til 4500.

Frank