Logitech mus(trådløs) problem.
Fra : Klaus G.

Dato : 25-10-07 22:07

Hej.

Jeg har fået udskiftet min Logitech MX1000 med en Logitech G7 mus. Men der
er et eller andet galt et sted. For i tide og utide brokker
SetPoint(Logitech softwaren) sig over batteri standen på musen. Batteri
standen er helt fin. Men kan man slå den skide warning funktion fra? Jeg har
kun kunne finde et sted man sætter grænsen for den advarsel. Men hvis man
bare kunne slå det helt fra, så ville det være super. For man opdager det jo
selv når batteriet er ved at være helt fladt.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-07 09:51

Klaus G. wrote:

> Jeg har fået udskiftet min Logitech MX1000 med en Logitech G7 mus. Men der
> er et eller andet galt et sted. For i tide og utide brokker
> SetPoint(Logitech softwaren) sig over batteri standen på musen. Batteri

G7 er jo en gamer-mus så i et eller andet omfang vil det jo være ganske
naturligt at advare om batteristanden i god tid

Jeg har selv valgt G5, for så slipper jeg for flade batterier (i musen).

Jesper Poulsen

Fra : Klaus G.

Dato : 26-10-07 11:17

> G7 er jo en gamer-mus så i et eller andet omfang vil det jo være ganske
> naturligt at advare om batteristanden i god tid
>
> Jeg har selv valgt G5, for så slipper jeg for flade batterier (i musen).
Det smarte er at der er et ekstra batteri i modtager stationen. Så man kan
nemt skifte så snart der er tegn på svaghed.

Bare et lille flueben så man kunne slå det den skide low-battery-popup fra
ville være gur. Tænkte der måske var andre der havde samme problem og havde
fundet en løsning...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : kk

Dato : 27-10-07 08:31

> [...]
> man bare kunne slå det helt fra, så ville det være super. For man opdager
> det jo selv når batteriet er ved at være helt fladt.

Undskyld at jeg blander mig, men var det ikke noget med en batterifri,
trådløs mus?
Jeg har anskaffet en for nogle dage siden (Aldi) og den virker ganske
fortræffeligt.
mvh
kk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-10-07 08:43

kk wrote:

> Undskyld at jeg blander mig, men var det ikke noget med en batterifri,
> trådløs mus?

G7 er en gamermus.

> Jeg har anskaffet en for nogle dage siden (Aldi) og den virker ganske
> fortræffeligt.

Er det en gamermus?

Jesper Poulsen

Fra : kk

Dato : 27-10-07 10:31

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> G7 er en gamermus.

> Er det en gamermus?
>

>Jeg må tilstå at jeg aner ikke, hvad det vil sige, men de "games" som jeg
>lejlighedsvis
underholder mig med, er der ingen problemer i at udføre. Men det får nok en
game-nørd til
anbringe mig i kategorien: computermongol. Men jeg er tilfreds med musen.
Med venlig hilsen
kk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-10-07 00:27

kk wrote:

> Jeg må tilstå at jeg aner ikke, hvad det vil sige, men de "games" som
> jeg lejlighedsvis underholder mig med, er der ingen problemer i at

En gaming-mus er en mus med mulighed for at ændre følsomhed. Den har
minimum reaktionstid og ofte mulighed for vægtjustering. Teflon-fødder
er som regel standard på gaming-mus. Logitech G5 (med hale) og G7
(trådløs) har ikke sleep-mode eller power-down, så de altid reagerer
uden delay. Desuden kan der justeres vægt på G5. Følsomheden kan
justeres i 5 valgbare trin og den behøver ikke at være den samme i X- og
Y-retning.

Jesper Poulsen

Fra : kk

Dato : 28-10-07 11:54

> [...]
> uden delay. Desuden kan der justeres vægt på G5. Følsomheden kan
> justeres i 5 valgbare trin og den behøver ikke at være den samme i X- og

Mange tak for orienteringen. Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, om der er
noget "game" i den mus, som jeg har, men den er i hvert fald mere følsom og
nøjagtig end den tidligere, som jeg brugte. Driverne har jeg ikke
installeret, idet den virker fint til mit brug uden.
Men der er et hjul "på Tværs" og to knapper på venstre side, som jeg ikke
kender til brugen af. Det vil jeg udforske nærmere, ved lejlighed.
mvh
kk

Fra : ShutEye

Dato : 28-10-07 15:40

> [...]
> Men der er et hjul "på Tværs" og to knapper på venstre side, som jeg ikke
> kender til brugen af. Det vil jeg udforske nærmere, ved lejlighed.

I windows xp virker de to knapper bla i IE som frem og tilbage.
Superhurtigt at bruge når man lige har vænnet sig til det.
Hjulet bruges i stort set alle aps til at scrolle op og ned med.

Fra : kk

Dato : 28-10-07 21:46

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Superhurtigt at bruge når man lige har vænnet sig til det.
> Hjulet bruges i stort set alle aps til at scrolle op og ned med.

Du har ret! Det er smart.
Mange tak.
mvh
kk