News problem
Fra : Lasse Hassing

Dato : 12-07-01 13:29

Hej,
Jeg har problemer med at poste i store filer (ca. 50mb) i 'binaries'
grupperne på news.tele.dk.
Problemet er at kun ca. 40-50% af delene kommer frem til serveren. Jeg har
prøvet med både 5000, 7500, 10000 linjer per meddelse og i både PowerPost og
Free Agent. Er der nogle der kan hjælpe eller er det et problem med
news.tele.dk?

-- Lasse Hassing, http://get.to/sth
"... be a slave in heaven or a star in hell ..."

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-07-01 14:18

"Lasse Hassing" <lazer_hassing@yahoo.com> writes:

>Jeg har problemer med at poste i store filer (ca. 50mb) i 'binaries'
>grupperne på news.tele.dk.

Kommer serveren med en fejlmeddelelse efter hver artikel? Eller
"forsvinder" de bare?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lasse Hassing

Dato : 12-07-01 14:27

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> skrev i en

> Kommer serveren med en fejlmeddelelse efter hver artikel? Eller
> "forsvinder" de bare?
>
> Mvh.
> Klaus.

Ingen fejlmeddelelser, de forsvinder blot.
Hvis jeg sorterer meddelserne efer navn ser det fx. sådan ud:

Filenavn (2/139)
Filenavn (6/139)
Filenavn (7/139)
Filenavn (12/139)

hvor det skulle se sådan ud:

Filenavn (1/139)
Filenavn (2/139)
Filenavn (3/139)
Filenavn (4/139)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-07-01 17:26

Thu, 12 Jul 2001 14:29:15 +0200, skrev "Lasse Hassing"
<lazer_hassing@yahoo.com>:

>Jeg har problemer med at poste i store filer (ca. 50mb) i 'binaries'
>grupperne på news.tele.dk.

Det er en yderst dårlig ide, at sende så store filer, det er
næsten dødsdømt på forhånd i de fleste tilfælde.

Del filen med winrar i mindre bidder, helst ikke over 5 MB og lad
så igen newsreaderen splitte dem i 499 KB bidder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Lasse Hassing

Dato : 12-07-01 18:50

Jeg har lige prøvet at poste en 6mb fil delt op i 455kb bidder, 3 ud af 19
dele kom frem til serveren :(

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-07-01 19:40

Thu, 12 Jul 2001 19:50:17 +0200, skrev "Lasse Hassing"
<lazer_hassing@yahoo.com>:

>Jeg har lige prøvet at poste en 6mb fil delt op i 455kb bidder, 3 ud af 19
>dele kom frem til serveren :(

Det er ikke sikkert, at de kommer frem lige med det samme.

Vil du fortælle, hvad det er?
Nyhedsgruppe, subjeckt og posttidspunkt, så jeg kan da godt se
efter den på et par forskellige newsserevere.

Fra : Lasse Hassing

Dato : 12-07-01 20:17

> Det er ikke sikkert, at de kommer frem lige med det samme.
>
> Vil du fortælle, hvad det er?
> Nyhedsgruppe, subjeckt og posttidspunkt, så jeg kan da godt se
> efter den på et par forskellige newsserevere.

alt.binaries.test; Test - [1/5] - monty python - dirty hungarian.rar
(xx/19); 07-12-01 19:17

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-07-01 21:21

Thu, 12 Jul 2001 21:17:21 +0200, skrev "Lasse Hassing"
<lazer_hassing@yahoo.com>:

>alt.binaries.test; Test - [1/5] - monty python - dirty hungarian.rar
>(xx/19); 07-12-01 19:17

Ja, tilsyneladende kommer ikke alle dele igennem.

På uunet, som ellers har et ret komplet newsfeed, er der kun 6 ud
af 19 dele.

med venlig hilsen
Knud