Webcam til under 300,- ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-10-07 14:01

Det skal primært bruges til Skype.
Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter, for at få størst succes ?
Kan jeg overhovedet forvente at få noget brugbart til den pris ?
Er der nogle konkrete anbefalinger ?

På forhånd tak.

Mvh
Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-07 15:07

Soren Pedersen wrote:

> Er der nogle konkrete anbefalinger ?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309385

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309383

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398671

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215758

Og den her er den oplagte:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376432

Hold dig fra Logitech og Labtec, idet de snavser din maskine til med alt
muligt gejl som er umuligt at slippe af med igen. Jeg havde et Labtec i
to dage (det var rødtonet i billedet) og driver og software måtte jeg
fjerne manuelt vha. regedit.

Labtec anvender Logitech-software.

Jesper Poulsen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-10-07 09:21

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> muligt gejl som er umuligt at slippe af med igen. Jeg havde et Labtec i
> to dage (det var rødtonet i billedet) og driver og software måtte jeg

Jeg takker mange gange for hjælpen :)
Hvilket af de kameraer du listet leverer den bedste kvalitet, uanset
prisen ?

Mvh
Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-07 11:15

Soren Pedersen wrote:

> Jeg takker mange gange for hjælpen :)
> Hvilket af de kameraer du listet leverer den bedste kvalitet, uanset
> prisen ?

Jeg har personligt gode erfaringer med Trust, selvom mit kamera er udgået.

Jesper Poulsen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 23-10-07 17:12

Soren Pedersen wrote:
> Det skal primært bruges til Skype.
> Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter, for at få størst succes ?
> Kan jeg overhovedet forvente at få noget brugbart til den pris ?
> Er der nogle konkrete anbefalinger ?

Skype beta 3.6.0.127 , kan håndtere et rigtigt godt billed webcam
http://accessories.skype.com/servlet/ControllerServlet?Action=DisplayPage&Env=BASE&Locale=da_DK&SiteID=skypeeu&id=ProductDetailsPage&productID=81730200

http://www.skype.com/go/getskype-beta

--
ad

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-10-07 09:25

Awul Dasfilshabeda wrote:

> Skype beta 3.6.0.127 , kan håndtere et rigtigt godt billed webcam
> [...]
Usenet i en nøddeskal ;)
En fraråder på det kraftigste et produkt, som lidt senere bliver
anbefalet af en anden.
Men det koster en del mere end jeg er parat til at ofre, da det trods
alt er begrænset hvor ofte det vil blive brugt.

Tak for hjælpen

Mvh
Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-07 11:18

Soren Pedersen wrote:

> En fraråder på det kraftigste et produkt, som lidt senere bliver
> anbefalet af en anden.

Optisk set er det sikkert udmærket, men Logitech har en politik om at
enten "æder" du alt hvad de kommer med eller også anvender du ikke deres
produkter. Og til webcams kommer de med rigtigt meget ubrugeligt
skrammel som man så hænger på indtil reinstall.

Jesper Poulsen