Politi og vold
Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-07 21:52

niels

POLITI

" Der er en slumrende politibetjent i os alle. Han skal slås
ihjel. Fransk grafitti under det franske studenteroprør i maj ´68

pohå Staten er en god foranstaltning til beskyttelse individerne
mod hinanden. Friedrich Nietzsche The state is a wise precausion to
protect the individuals against each other.Friedrich Nietzsche

pol Når folk sir dyd er vigtig, mener de politi er vigtigt.
Nietzsche

polithå Samfundet forbereder forbrydelsen; den kriminelle begår den.
H.Buckle

politi "Tyven og Horen have en stor Ret."
Gammelt ordsprog

Politi Statens velgerning består i, at den er
rettens tilflugtsted. Jakob Burckhardt - ven til Nietzsche

Politi The criminal classes are so close to us that
even the policeman can see them. They are so far away from us that only the
poet can understand them. Oscar Wilde

politi I have never seen a situation so dismal
that a policeman couldn´t make it worse. Brendan Bean, Irish writer

politi Når folk sir dyd er vigtig, mener de politi er vigtigt.
Nietzsche

politi Samfundet er alles kamp imod alle La
Rochefoucauld

politi Staten er en god foranstaltning til beskyttelse individerne
mod hinanden. Friedrich Nietzsche

politi Straf: Røver og statsmagt lover at beskytte fællessskabet
mod røvere og er dybest set samme slags væsen, men de opnår deres magt på
forskellig måde. Nietzsche

politi The terrorist and the policeman both come from the same basket.
Joseph Conrad 1857 - 1924

politi There is a sleeping cop in all of us, He must be killed.
Grafiti Paris 1968

politi Work- that is, severe toil from morning to night - serves as
the best police. It effectively hinders the development of reason, greed
and the desire for independence.Nietzsche

politihåkmm Små tyve henges op; for de store tager mand
hatten af. Danske Ordsprog

VOLD "Hej! Gi' mig en cigaret!"/-"Jeg ryger ikke
cigaretter - men måske en lille cerut?/-"hvem kalder du en starut? Er du dum
eller fræk?/-"øh, jeg er vistnok dum!"/-Nå, så du er fræk? (tju-bang - 3
måneder på hospitalet)..

"Jeg betragter etiketter og varemærker som fordomme. Det
allerhelligste for mig er menneskekroppen, sundhed, intelligens, talent,
begejstring, kærlighed og absolut frihed - frihed fra vold og løgn og uanset
hvilken form de to sidstnævnte antager Anton Tjeckov 1840-1904

vo Der er organiseret vold i toppen, der skaber individuel vold
i bunden. Emma Goldman

Vo Det ene mennesker en en ulv mod det andet. (Ordsprog)

Vo Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud
(1856-1939)

Vo Det var ikke godt, om alle havde magt, som de har agt. (Ordsprog)

Vo Du kan komme langt længere med et venligt ord og et gevær,
end du kan med et venligt ord alene. Al Capone

vo For at kunne leve med fred, må man have ro i sindet.
Federico Garcia Lorca

vo Frihed består i, at man kan gøre alt det, som ikke skader
andre. Matthias Claudius

Vo If you want a picture of the future, imagine a boot stamping
on the human face - forever . And remember that is forever.
George Orwell(("Elendighedens London og Paris"1927)

Vo Jeg er meget imod dueller. Hvis nogen skulle udfordrde mig,
ville jeg kærlig og forsonende tage ham ved hånden og føre ham ud til et
fredeligt sted og slå ham ihjel. Mark Twain (1835-1910)

Vo Make love not war. Student slogan, 1960s

Vo Man kommer videre med en håndfuld magt end med en sækfuld ret.
(Ordsprog)

vo Mod den dumme pande hører som retmæssig argument den
knyttede næve.Nietzsche

vo Når hund og kat går hver til sit bliver der ikke slagsmål.
Kinesisk ordsprog

vo Når stenen forlader hånden, tilhører den djævelen.
Engelsk ordsprog

Vo Ploven føder, sværdet øder. (Ordsprog)

Vo Thieves respect property. They merely wish the property to become
their property that they may more perfectly respect it. G.K. Chesterton
Vo Den, der bærer våben, er ikke lærd; den, der er lærd, bærer ikke
våben. (Ordsprog)

Vo You know what I think about violence. For me it is
profoundly moral, more moral than compromises and transactions.Benito
Mussolini

vokm My aunt died of influenza: so they said. But it is my belief
they done The old woman in. George Bernard
Shaw "Pygmaleon"="MyFairLady"

Voseng Et af det ondes mest virkningsfulde forførelsesmider er
opfordringen til kamp. Det er som kampen med kvinder, som ender i
sengen.Kafka

Vosvf Jeg fordømmer enhver form for voldsanvendelse i opdragelsen af
en følsom sjæl, som man vil opøve til frihed og ære. Der er ligesom noget
slaveagtigt i strenghed og tvang, og jeg vil holde på, at hvad man ikke kan
opnå med fornuft, besindighed og omtanke, kan man heller aldrig opnå med
magt. Michel de Montaigne

Fra : Peter Heide

Dato : 21-10-07 00:49

Håber du ( Bo ) snart ryger samme vej som Michael Gub-bi-li-guk eOpposition

DU ER FAND'ME DEN STØRSTE STJERNE-TOSSE PÅ USENET

....og du trives med, desværre.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-07 08:44

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Håber du ( Bo ) snart ryger samme vej som Michael Gub-bi-li-guk
> eOpposition
>
> DU ER FAND'ME DEN STØRSTE STJERNE-TOSSE PÅ USENET
>
> ...og du trives med, desværre.

Trives du med at føle dig hævet over min facon. Det er der måske også et
politisk budskab
HElst så jeg modsigelse af min trådstart - påpegning af hvilke præcis
oplysninge ikke overbeviser eller at du formulerer et modsat synspunkt.

Her er en nem opgave til dig - prøv med denne korte lægekritik

Lægers søvnråd: = altid værdiløse

Total søvndeprivation i ugevis kan gøre sindssyg, dog ikke en
personlighedsforstyrrelse der varer over en uge.

At sove regelmæssigt er naturligt for sunde mennesker, men dermed er det
ikke bevist at sundhed øges ved at man ændrer søvnvaner

Måske ikke kun genier har godt af kun at sove 3 timer pr nat.

" He sleeps well who knows not that he sleeps ill. .Publius
Syrus

For de sunde er alting sundt.
Ordsprog

Life is something to do when you can't get to sleep. Fran Lebowitz

"Det er ingen lille kunst at sove - for at præstere den, må
man være vågen hele dagen" sagde den intenst kreative Nietzsche 1844-1900.

Træthed er den bedste hovedpude. Hindu proverb

Preserving the health by too strict a regimen is a
wearisome malady La Rochefoucauld (1613-1680)French
Classical Writer.

" Søvnen er navlestrengen, gennem hvilken
individet hænger sammen med verdensaltet. Friedrich Hebbel

" There never was child so lovely but his
mother was glad to get him asleep. Emerson

"Early in the morning, at dawn, in one's first burst of
vigour, to read a book - I call a vice. Nietzsche

" Bedre at slides op end fortæres af rust.

" Preserving the health by too strict a
regimen is a wearisome malady La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer.

"De vågne har en og samme verden, de sovende vender sig
bort hver til sin egen verden. Heraklit

"Der vil blive nok af søvn i graven.
Benjamin Franklin

"Vel udsovet er dog den fineste rus, livet byder.
Jacob Paludan

Sleep is when all the unsorted stuff come flying out as from a
dustbin upset in a high wind. William Golding

When I am... completely myself, entirely alone... or during
the night when I cannot sleep, it is on such occasions that my ideas flow
best and most abundantly. Whence and how these come I know not nor can I
force them ... Nor do I hear in my imagination the parts succesively, but I
hear them gleich alles zusammen (at the same time all together).
Wolfgang Ama deus Mozart