Regeringen begik korruption
Fra : Kim2000

Dato : 18-10-07 20:03

Regeringen har direkte løjet om klimaforandringerne. De har direkte ændret i
forskernes rapporter for at tilpasse dem til regeringens politik!!

Miljøministeren burde på stedet være fyret!!

mvh
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-07 20:09

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Regeringen har direkte løjet om klimaforandringerne. De har direkte ændret
> i forskernes rapporter for at tilpasse dem til regeringens politik!!
>
> Miljøministeren burde på stedet være fyret!!

Bevis?

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 18-10-07 20:22

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Bevis?

Manden har indrømmet det i dagens tv avis på dr

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 20:42

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Manden har indrømmet det i dagens tv avis på dr

Nogen måtte gøre noget for at stoppe CO2-løgnen. Den tidligere miljøminister
er en hædersmand.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim2000

Dato : 18-10-07 20:52

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse news:4717b6ef$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Nogen måtte gøre noget for at stoppe CO2-løgnen. Den tidligere
> miljøminister er en hædersmand.

Det er også for galt at forskernes resultater ikke stemmer overens den
virkelighed "man" gerne vil have

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 21:11

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er også for galt at forskernes resultater ikke stemmer overens den
> virkelighed "man" gerne vil have

Det er der også mange forskeres resultater der gør, især fra udlandet, men
disse kommer så godt som aldrig til orde. Læs mit svar til Kim2000.

/Kim

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 21:02

Kim Frederiksen skrev:

> Nogen måtte gøre noget for at stoppe CO2-løgnen. Den tidligere miljøminister
> er en hædersmand.

Du mener at fordi ministerens løgn passer ind i dit
verdensbillede må han godt lyve?

I normale demokratier bliver ministre fyret for at
lyve..

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 21:10

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Du mener at fordi ministerens løgn passer ind i dit
> verdensbillede må han godt lyve?

Ministeren løg ikke. Derimod gjorde han noget for at modvirke en ensidig
udlægning af en yderst tvivlsom og langt fra bevist sag. Hysteriet er ALT
for dyrt at føre ud i livet, og det er bl.a. derfor ministeren trådte i
karaktér.

/Kim

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 21:34

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> udlægning af en yderst tvivlsom og langt fra bevist sag. Hysteriet er ALT
> for dyrt at føre ud i livet, og det er bl.a. derfor ministeren trådte i

Det kan konstateres at du synes at det er i orden
at de politikkere du er enige med lyver.

Vi andre synes at det er et problem for demokratiet.

Fra : @

Dato : 18-10-07 21:42

On Thu, 18 Oct 2007 22:34:18 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det kan konstateres at du synes at det er i orden
>at de politikkere du er enige med lyver.

at en minister ikke blot viderebringer nogle forskeres udokumenterede
påstande er ikke at lyve

>Vi andre synes at det er et problem for demokratiet.

hvorfor er det et problem at en minsiter afviser noget forskning der
ikke føres med nogen som helst form for beviser?

at du hopper på skræmmetaktikken er dit problem,

om klodens overflade bliver koldere eller varmere har intet med
menneskelig aktivitet at gøre,

det eneste vi kan håbe på er at den er beboelig i vores levetid

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 21:50

@ skrev:

> at en minister ikke blot viderebringer nogle forskeres udokumenterede
> påstande er ikke at lyve

Det er ikke udokumenterede påstande.
Det er vel underbyggede forskningsresultater, de passede ikke
ind i regeringens politik, så forskningsresultaterne blev
forfalskede, det kaldes også at lyve.

> hvorfor er det et problem at en minsiter afviser noget forskning der
> ikke føres med nogen som helst form for beviser?

Det er et problem at ministre forfalsker forskningsresultater
for at få dem til at passe ind i regeringens politik.

> om klodens overflade bliver koldere eller varmere har intet med
> menneskelig aktivitet at gøre,

Det er så din udokumenterede politisk motiverede påstand.
Men det har stadig ikke noget med sagen at gøre, sagen
er stadig at ministren lyver.

Fra : Per Hagemann

Dato : 18-10-07 23:51

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke udokumenterede påstande.
> Det er vel underbyggede forskningsresultater, de passede ikke
> ind i regeringens politik, så forskningsresultaterne blev
> forfalskede, det kaldes også at lyve.

Jes Fenger er ikke klimaforsker, så vidt jeg ved. Han er miljøekspert og
smagsdommer.

Hvad nu hvis regeringen havde modtaget et tilsvarende responsum fra Bjørn
Lomborg. Ville det så være korruption at man havde strøget de betragtninger,
som ministeren synes var for ensidige til at være ministeriets holdning ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-10-07 00:23

Per Hagemann skrev:

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jes Fenger er ikke klimaforsker, så vidt jeg ved. Han er miljøekspert og
> smagsdommer.

Jes Fenger er forsker, han leverede nogle forskningsresultater
som regeringen ikke kunne lide, det er regeringen der leger
smagsdommer. Havde de haft fakta baserede indvendinger så...
Men i stedet sad de og redigerede i Jes' rapporter uden at
kende noget til emnet, udelukkende ud fra deres politiske
synspunkter.

> [...]
> Bjørn Lomborg. Ville det så være korruption at man havde strøget de
> betragtninger, som ministeren synes var for ensidige til at være

Lomborg ved ikke noget om klima.
Havde regeringen rettet i bjørns rapporter havde det også
været forkert.

Fra : @

Dato : 19-10-07 06:35

On Fri, 19 Oct 2007 01:23:16 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jes Fenger er forsker, han leverede nogle forskningsresultater
>som regeringen ikke kunne lide,

som regeringen med rette satte et stort spørgsmålstegn ved

>det er regeringen der leger
>smagsdommer. Havde de haft fakta baserede indvendinger

klimaforskning når det gælder menneskers indvirkning på klodens
overfladetemperatur er netop ikke baseret på fakta, men på tro og
holdninger

der er endu ikke leveret noget som bare ligner et bevis på at
mennesker skulle påvirke klodens overfladetemperatur

(det skulle da lige være at temperaturen de sidste 130 år har været
bemærkelsesværdig stabil)

Fra : Kim2000

Dato : 19-10-07 06:49

> som regeringen med rette satte et stort spørgsmålstegn ved

Hvis regeringen er uenig med forskerne kan de naturligvis _anføre_ dette,
det kan ikke bare ændre data og så påstå at det er forskernes resultater,
men jeg kan forstå du mener det er okay at en regering ændre i
videnskabeligt arbejde. Det stiller det store spørgsmål, er der andre
forskeres arbejde de har ændret i? Sådan en regering får jo de første par
hundreder rapporter i løbet af et år, gad vide hvor mange der er fusket med?
Har Thor ændret i vismændenes rapporter om topskatten? Svaret må være
"MÅSKE" og det ser du åbenbart intet problem med.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 11:10

> [...]
>
> der er endu ikke leveret noget som bare ligner et bevis på at
> mennesker skulle påvirke klodens overfladetemperatur

Nu er du jo ikke ligefrem kendt som den store expert i forhold, der har med
naturvidenskab at gøre.
Tværtimod.
Du er jo blot en stakkels Rasmus Modsat, der alene har en yderst begrænset
viden, utvivlsomt stammende fra populære illustrerede bøger fra
børneafdelinfgen på det lokale bibliotek.

Samtidig forsøger du at styrke dit ego ved at optræde som halevedhæng på de
i dine øjne stærkeste politikere, idet du håber, at denne attitude kan
medføre en afsmitning at deres egenskaber til dig selv.

Ganske sammenligneligt med den underlige opfattelse, der får nogle til at
savle over Se og Hør samt Billedbladet.

Egon

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 13:17

On Fri, 19 Oct 2007 12:10:00 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Nu er du jo ikke ligefrem kendt som den store expert i forhold, der har med
>naturvidenskab at gøre.
>Tværtimod.
>Du er jo blot en stakkels Rasmus Modsat.......................

Kan du da henvise til et eneste BEVIS for at mennesket er skyld i den
"globale opvarmning"...???

Jeg kan da henvise til lige så mange såkaldte "beviser" på at det
modsatte er tilfældet.... Om man tror på den ene eller den påstand,
er netop, en trossag.....

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 16:52

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kan du da henvise til et eneste BEVIS for at mennesket er skyld i den
> "globale opvarmning"...???

Nej.
Men jeg kan da have mistanke om, at dette kan skyldes en eller anden
politiker, der har haft fat i kvajeblækket?
Det er da et stort problem, at politikere gang på gang gribes i løgn og
bedrageri.
Hvorefter de ivrigt forsvares af deres småt begavede vælgere, der ikke
fatter, ar de herved medvirker til at undergrave tilliden til politikerne.
Det er det, det handler om.
Ikke om, hvorvidt noget i denne sag er "bevist" eller ej.
Forøvrigt er det jo nu, for gud ved hvilken gang, udenfor al tvivl bevist,
at borgerlige politikere med føje kan betragtes som potentielle bedragere og
forfalskere, ligesom deres vælgere ikke er for klygtige, ligesom deres moral
generelt er anløben.

> Jeg kan da henvise til lige så mange såkaldte "beviser" på at det
> modsatte er tilfældet.... Om man tror på den ene eller den påstand,
> er netop, en trossag.....

Men om man skal kunne have tillid til politikere, bør ikke være "en
trossag".

Egon

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 19:38

On Fri, 19 Oct 2007 17:51:34 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Nej.

Ok....

>Men om man skal kunne have tillid til politikere, bør ikke være "en
>trossag".

Korrekt, men hvad nogle kalder relevant kritik, kalder andre svindel
(specielt i denne sag)...

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 13:25

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medføre en afsmitning at deres egenskaber til dig selv.
>
> Ganske sammenligneligt med den underlige opfattelse, der får nogle til at

Denne tråd handler ikke om dine evner som psykoanalytiker. Hold dig til
emnet!

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 16:53

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Denne tråd handler ikke om dine evner som psykoanalytiker. Hold dig til
> emnet!
>
> Hilsen Ivan

Nå ja--
det var jo, om nogle politikere havde bedrevet dokumentfalsk.
Ikke sandt?
Og ikke hverken klimaet eller snabelaets manglende begavelse.

Egon

Fra : Tim Petersen

Dato : 19-10-07 16:50

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> [...]
> medføre en afsmitning at deres egenskaber til dig selv.
>
> Ganske sammenligneligt med den underlige opfattelse, der får nogle til at

Det ændrer ikke ved, at der ikke er leveret noget _bevis_ på, at den globale
opvarmning er menneskeskabt. Tværtimod, viser den seneste forskning faktisk,
at vi mennesker overhovedet ikke kan gøre fra eller til.

Der er efterhånden rigtig mange andre teorier fremme, som hver især sagtens
kan forklare opvarmningen uden at blande mennesker ind i billedet.

Så det på DR2's Videnom... skal nok finde et link til udsendelsen. Den er
_meget_ tankevækkende.

oh... her er det:

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer/Viden+Om+med+Ann+Marker/Programmerne/2006/20061115082717.htm

Egon... SE udsendelsen!!! please.... den tager kun 28 minutter, men det er
simpelthen rystende, at den slags forskning ikke bliver taget alvorlig. Alt
imens vi her diskuterer på basis af politiske følelser (hvilket i sagens
natur betyder _nothing_... det er følelser, ikke fakta), er der faktisk
forskere der totalt kan underminere den "gængse" og mediestyrede opfattelse
af hele menageriet.

Se den, og prøv at undgå at springe rundt i den. Den fortjener at blive set
i sin helhed.

Så meget mere rystende er det således, at en humbug-politiker som Al Gore
får Nobel-prisen. Det er nok den farligste og dyreste Nobel-pris der
nogensinde er uddelt.... ren politik.

Forskeren (Henrik Svensmark) i programmet var ophav til et ramaskrig i '96,
da han præsenterede sine resultater ved en klimakonference i Birmingham. Der
var overskrifter som "Stærk FN-kritik af danske forskere" fra formanden fra
IPCC (Internation Panel for Climate Change). Han havde udtalt, at deres
forskning var "naiv og uansvarlig"!!!!

RYSTENDE, og forhåbentlig tankevækkende!

Tim

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:10

mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nu er du jo ikke

og straks starter svineriet

det er efterhånden det eneste Stich har at byde på

har du måske bevis på at menneskelig aktivitet har nogen som helst
indflydelse på klodens overfladetemperatur?

det eneste forskere har bevist er at klodens temperatur altid har
svinget

også længe før mennesker overhovedet kunne være en faktor

Fra : Ingolf

Dato : 18-10-07 22:47

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> wrote in
message news:4717bd81$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> udlægning af en yderst tvivlsom og langt fra bevist sag. Hysteriet er ALT
> for dyrt at føre ud i livet, og det er bl.a. derfor ministeren trådte i

Løg han ikke? Er du da totalt forskruet i låget? Stodderen har siddet med
sin lille røde pen, og streget alle de afsnit ud, der vill skade hans
fremtidige karriere!

Vågn dog for helvede op!

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 09:02

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse news:4717bd81$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> udlægning af en yderst tvivlsom og langt fra bevist sag. Hysteriet er ALT
> for dyrt at føre ud i livet, og det er bl.a. derfor ministeren trådte i

Det bliver mere og mere "overvejende sansynligt" at CO2 er årsagen til
globalopvarmningen.

Det betyder på dansk at man stadig ikke er sikker.

Hilsen ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 09:24

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> Det bliver mere og mere "overvejende sansynligt" at CO2 er årsagen til
> globalopvarmningen.

Hvorfor gør det det ? var CO2 årsagen de mange tunsinde gange tidligere ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 19-10-07 09:45

On Fri, 19 Oct 2007 10:24:08 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
>
>Hvorfor gør det det ?

fordi det er "politisk korrekt" at mene sådan
det er i visse kredse ilde set at bruge af naturens rigdomme

>var CO2 årsagen de mange tunsinde gange tidligere ?

nej, CO2 var en af bivirkningerne som det også ses nu,

vandoverfladerne skal ikke fordampe ret meget mere end "normalen" før
CO2 indholdet i atmosfæren øges

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 09:50

> fordi det er "politisk korrekt" at mene sådan
> det er i visse kredse ilde set at bruge af naturens rigdomme

Så synes jeg Al Gore skulle blive hjemme og ikke fare verden tynd i fly.
Eller - nårh nej det gælder jo ikke for dem med den rigtige mening.

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 10:28

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Så synes jeg Al Gore skulle blive hjemme og ikke fare verden tynd i fly.
> Eller - nårh nej det gælder jo ikke for dem med den rigtige mening.

Jo, bestemt. Man må se tingene for hvad de er. Al Gore er politiker og
reklamemand for sit synspunkt. Ellers skulle man også forbyde enhedslisten.

Han er ikke videnskabsmand og hævder vel heller ikke at være det. Men nu har
så mange forskellige mennesker råbt ulven kommer så længe at alle ser ulven
for sig - om den så er der eller ej.

Det er den nye etablerede sandhed at CO2 og klimaforandringer hænger sammen.
Beviser eller ej!

Hilsen Ivan

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 10:34

> "Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, bestemt. Man må se tingene for hvad de er. Al Gore er politiker og
> reklamemand for sit synspunkt.
Ja det er utroligt hvor lavt nogle folk vil synke for at få pussy.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-10-07 18:58

On Fri, 19 Oct 2007 10:45:25 +0200, @ wrote:

> vandoverfladerne skal ikke fordampe ret meget mere end "normalen" før
> CO2 indholdet i atmosfæren øges

Hvad er det nu vand består af, indgår der kultveilte i den formel?

--
MVH
Bruno

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 19:07

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det nu vand består af, indgår der kultveilte i den formel?

Nej brint og ilt skaber vand.

Så vidt jeg husker består atmosfærisk luft af under en promille CO2. Langt
det meste er kvælstof og ilt.
Når man snakker så meget om CO2-indholdets størrelse hvad er så "forhøjet"?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 19:58

On Fri, 19 Oct 2007 20:07:18 +0200, "Neuman" <neuman@hotmail.com>
wrote:

>"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

>Nej brint og ilt skaber vand.
>
>Så vidt jeg husker består atmosfærisk luft af under en promille CO2. Langt
>det meste er kvælstof og ilt.

Jeps... ca. 0.4 promille

Citat fra: http://vejret.tv2.dk/article.php/id-3823205.html

Koncentrationen af drivhusgassen kuldioxid (CO2) lå i 2005 i
gennemsnit på 381 CO2-molekyler per en million luftmolekyler i
atmosfæren. Dette forhold benævnes som ppm.

>Når man snakker så meget om CO2-indholdets størrelse hvad er så "forhøjet"?

Ifølge linket en stigning på ca. 30% sammenlignet med før den den
industrielle tidsalder....

Ikke overvældende i mine øjne...

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 20:48

> [...]
> atmosfæren. Dette forhold benævnes som ppm.

> Ifølge linket en stigning på ca. 30% sammenlignet med før den den

Næh, så man mener at denne lille stigning er skyld i opvarmningen eller
hvordan? Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:46

On Fri, 19 Oct 2007 21:48:07 +0200, "Neuman" <neuman@hotmail.com>
wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Næh, så man mener at denne lille stigning er skyld i opvarmningen eller
>hvordan? Det nægter jeg simpelthen at tro på.

<<<<<
http://schillerinstitut.dk/svindelen_bag_global_opvarmning.htm
SVINDELEN BAG GLOBAL OPVARMNING
af Laurence Hecht, redaktør 21st Century Science and Technology
(www.21stcenturtysciencetech.com) den 23. februar 2007

De historiske optegnelser over CO2-koncentrationer i atmosfæren, som
FN's Klimapanel (IPCC) lægger til grund for kravet om en reduktion i
mængden af drivhusgasser, er falske. En undersøgelse af Professor
Ernst-Georg Beck fra Merian-Schule i Freiburg, Tyskland, viser, at
IPCC udlagde og opdigtede CO2-optegnelserne fra før 1957 ud fra
målinger på nyborede iskerner, og samtidig ignorerede over 90.000
kemiske målinger fra 1857 til 1957. [fn. 1]

IPCC's opdigtede optegnelser forsøger at bevise, at
CO2-koncentrationen gradvist er forøget i takt med den menneskelige
civilisations industrielle fremgang. Becks arbejde bekræfter
konklusionerne fra et væld af tidligere undersøgelser, som viste at
IPCC fremdrog selektive oplysninger i et forsøg på at bevise, at vi
enten må stoppe den industrielle udvikling og vende tilbage til
stenalderen, eller imødese hedebølger og smeltede iskapperpå jordens
poler. Det viser, at Kyoto-Aftalen om reduktion af drivhusgasser er
baseret på videnskabelig svindel i strid med universets love, idet den
afviser den veletablerede indvirkning på klimaet af de cykliske
variationer i Jordens bane omkring Solen og forandringerne i Solens
varmeudstråling.

Ved en grundig granskning af over 175 videnskabelige afhandlinger
fandt professor Beck, at den moderne drivhus-teoris grundlæggere, Guy
Stewart Callandar og Charles David Keeling (Al Gores store idol),
fuldstændigt havde ignoreret omhyggelige og systematiske målinger
udført af nogle af de mest anerkendte navne indenfor fysik og kemi,
deriblandt adskillige nobelprisvindere. Opmålinger fra disse kemikere
viser, at den nuværende CO2 koncentration på omkring 380 dele pr.
million (ppm) har været overgået tidligere, bl.a. i en periode fra
1936 til 1944, hvor CO2 niveauet varierede mellem 393.0 og 454.7 ppm.

Der var også opmålinger, med en fejlmargin på under 3%, af 375,0 ppm i
1885 (Hempel i Dresden), 390,0 i 1866 (Gorup, Erlangen), og 416,0 i
1857 og 1858 (von Gilm, Innsbruck). Selvom stigningen i 1940'erne var
samtidig med en periode, hvor der var jævn atmosfærisk opvarmning, har
Beck og andre påvist, at opvarmningen kom før stigningen i
CO2-koncentrationen.

Opmålingerne Beck har gennemgået stammer primært fra den nordlige
halvkugle, med en geografisk spredning fra Alaska over Europa til
Poona i Indien. De er næsten alle taget i landområder eller i udkanten
af byer uden industriel forurening, og i en højde på omkring to meter
over jorden. Evaluering af de kemiske metoder viste en maksimal
fejlafvigelse på 3% og ned til 1% i de bedste tilfælde.

Målingerne, der er frembragt fra iskerner, viser derimod en temmelig
støt stigning i CO2-niveauet, som belejligt svarer til den
forudbestemte idé, at øget industriel aktivitet har medført en støt
stigning i CO2. Som Becks samarbejdspartner dr. Zbigniew Jaworoswki,
tidligere fremtrædende rådgiver til det polske
strålingovervågningstjeneste og en erfaren bjergbestiger, som har
udgravet is fra 17 gletschere på seks kontinenter, har påvist, har
gasagtige forekomster i iskernerne ingen gyldighed som historiske
billeder af de atmosfæriske koncentrationer. Den bestandige
nedfrysning, genfrysning og trykbelastning, som iskernerne har været
udsat for, ændrer drastisk de oprindelige atmosfæriske koncentrationer
af gasbobler. [fn. 2]

Ifølge drivhuseffekt-teorien virker den stigning i atmosfærisk
CO2-koncentration, der er forårsaget af menneskelig aktivitet som
f.eks. afbrænding af fossile brændstoffer, som glasset i et drivhus og
forhindrer at solvarme kan forlade Jordens overflade igen. Selv om en
sådan drivhuseffekt findes, er kuldioxid lavt på listen over
drivhusgasser, og udgør maksimalt 2-3 procent af drivhuseffekten. Den
langt vigtigste drivhusgas er vanddamp. Men vand i form af skyer kan
også tilbagereflektere solstråler, og derved få temperaturen til at
falde. Der er så mange indbyrdes sammenhængende effekter, at forsøget
på at kæde den globale temperatur sammen med CO2-koncentration er som
at forudse værdien af en kapitalfond ud fra Månens faser.

For at udtænke overbevisende argumenter for sådanne sammenhænge kræves
et rigt omfang af sofistikerede løgne, og drivhusteoretikerne er
blevet grebet i det. Som en fornøjelig historisk ironi kan man sige,
at det er grundlæggeren af den moderne videnskab, kardinal Nicolaus
Cusanus (1401-1464), som har fanget dem. Vores moderne forståelse af
fotosyntesen begyndte, da den flamske forsker Jan Baptist van Helmont
tog imod Cusanus' udfordring (nævnt i ``De Staticis''-afsnittet i De
Idiota Mente (Lægmanden: Om sindet) om at veje en plante og dens jord
før og efter tilvækst. Van Helmont opdagede (cirka år 1620), at
jorden, hvori der groede et piletræ, som var vokset med 76,5 kg. i
løbet af fem år, kun havde lidt et marginalt vægttab. Hvor stammede
træets massive vægt så fra? Ironisk nok konkluderede Van Helmont, der
havde introduceret ordet "gas" til videnskaben, fejlagtigt, at træets
vægt udelukkende var kommet fra det påhældte vand.

Det tog yderligere knap to århundreder at afsløre den forbavsende
kendsgerning, at en stor del af plantens vægt, og al dens strukturelle
rygrad, stammede fra den usynlige og tilsyneladende vægtløse luft,
særligt luftens indhold af kuldioxid. Det var resultatet af den
revolution indenfor kemien, som blev sat i gang af Lavoisier og
videreført af Gay-Lussac, Avogadro, Gerhardt og andre i starten af det
19. århundrede. Muligheden for at placere to usynlige gasser i balance
og sammenligne deres vægte, viste sig at være nøglen til bestemmelsen
af atomvægte, og deraf afdækningen af både atomets og cellens
hemmeligheder.

Uheldigvis for løgnerne i IPCC var opmålingen af den atmosfæriske
CO2-koncentration af særlig interesse for kemikere, siden denne
forståelse af fotosyntesen tidligt i det 19. århundrede var blevet
udviklet, og deres omhyggeligt nedfældede opmålinger har vi fortsat.
Den ubekvemme sandhed er, at Al Gore fortsat eksisterer, men kun
fjolser og præsidentielle "spidskandidater", således betegnet pga. de
store mængder kropsvæske, som de lækker fra deres fremadrettede
kropsåbninger, tror virkelig på hans udslip.

<<<<<<

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:48

wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Næh, så man mener at denne lille stigning er skyld i opvarmningen eller
>hvordan? Det nægter jeg simpelthen at tro på.

det er de "politisk korrekte" ligeglade med, for dem er den rette tro
mere afgørende end fakta

http://www.dmi.dk/dmi/index/nyheder/nyheder-2003/hoenen_eller_aegget___co2_eller_klima.htm

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:54

wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Næh, så man mener at denne lille stigning er skyld i opvarmningen eller
>hvordan? Det nægter jeg simpelthen at tro på.

det er der andre der heller ikke gør:
http://www.uriasposten.net/?p=4561

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:34

wrote:

> [...]
>det meste er kvælstof og ilt.
>Når man snakker så meget om CO2-indholdets størrelse hvad er så "forhøjet"?

det kaldes sikkert forhøjet hvis det er højere end det indhold som
kaldes normalt ud fra målinger over længere tid

at vandfordampning kan øge CO2 indholdet i atmosfæren skyldes at luft
med højt vandindhold kan indeholde mere CO2 end luft med lavt
vandindhold

når solens påvirkning får klodens temperatur til at stige, med aderaf
følgende højere CO2 indhold i atmosfæren(som det beviseligt er sket
gennem mange tusinde år)

er der nogle "politisk korrekte" forskere som påstår(uden skygge af
bevis) at dette pludseligt kan tilskrives menneskelig aktivitet

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 19:51

On Fri, 19 Oct 2007 19:57:53 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Hvad er det nu vand består af, indgår der kultveilte i den formel?

Ja (på en måde)...

Citat fra: http://www.okolariet.dk/page445.asp

Når temperaturen stiger, vil også verdenshavene opvarmes. CO2 som
bliver udsendt i atmosfæren bliver også optaget i havvand. Jo koldere
vandet er, jo mere CO2 kan vandet optage. Når havvandstemperaturen
stiger vil havet derfor igen afgive mere CO2 til atmosfæren og
drivhuseffekten vil forstærkes yderligere.

Fra : Tim Petersen

Dato : 19-10-07 19:57

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Hvad er det nu vand består af, indgår der kultveilte i den formel?

Nej.

Kultveilte = CO2
Vand = H2O

Tim

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 20:29

Men vand kan optage CO2...

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 20:46

> Men vand kan optage CO2...

Så må løsningen være at brygge mere øl

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:41

On Fri, 19 Oct 2007 21:46:07 +0200, "Neuman" <neuman@hotmail.com>
wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Så må løsningen være at brygge mere øl

desværre

urtgæringen danner CO2

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:39

On Fri, 19 Oct 2007 21:29:19 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Men vand kan optage CO2...

og derfor kan fugtig luft også "binde" mere CO2 end tør luft

Fra : @

Dato : 19-10-07 21:27

<news@lpdommer.dk> wrote:

>Hvad er det nu vand består af

H2O

to hydrogen og et oxygen atom

>indgår der kultveilte i den formel?

ikke mig bekendt

Fra : N_B_DK

Dato : 20-10-07 00:18

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Hvad er det nu vand består af, indgår der kultveilte i den formel?

Prøv du og undersøg hvad tungt hvad er.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-10-07 07:21

On Sat, 20 Oct 2007 01:17:50 +0200, N_B_DK wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Prøv du og undersøg hvad tungt hvad er.

Er der nu også kommet kultveilte i tungt vand? (D2O)

--
MVH
Bruno

Fra : N_B_DK

Dato : 20-10-07 22:47

> Er der nu også kommet kultveilte i tungt vand? (D2O)

Nej ikke hvad jeg ved af.

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 10:11

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvorfor gør det det ? var CO2 årsagen de mange tunsinde gange tidligere ?

> [...]

Personligt tror jeg selv at situationen er uopklaret. Jeg har hørt meget for
og meget imod, bl.a. også det du selv nævner.

Det bedste ved hele sagen er at der nu bliver gjort noget for at forske "i
bund" i klimaet så vi véd hvad udgangspunket er FØR vi hælder penge i
eventuelle forbedringer af klima.

Jeg forstår ikke hvorfor politikere og regeringer går ud med store
udmeldiger om klimaet når det er så uafklaret. De siger ikke længere "for en
sikkerheds skyld". De handler som om det et uomgængeligt faktum at CO2 er
årsagen til global opvarmning og at isen holder op med at kælve når vi
holder op med udledninger!

En anden ting. Har vi set for mange sciencefiktion film efterhånden eller er
vi lidt overmodige når vi tror vi har indflydelse på jordens klima? Eller
lidt overmodige når vi tror vi allerede ved hvordan det er skruet sammen?

Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 14:45

> [...]
> eller er vi lidt overmodige når vi tror vi har indflydelse på jordens
> klima? Eller lidt overmodige når vi tror vi allerede ved hvordan det

I går aftes/nat vidste de på national geographic en udsendelse om lyn, selv
den dag idag ved forskerne ikke 100% hvordan lyn opstår og hvad der
forårsager blue jets og sprites (meget hurtige lysglimt i forbindelse med
lyn), og hvis lyn ikke kan forklares fuldt ud endnu, så kan noget så
komplekst som selve vejret slet ikke (men den slags ting skal man
selvfølgelig ikke tænke på)

Fra : @

Dato : 18-10-07 21:13

On Thu, 18 Oct 2007 22:01:45 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Du mener at fordi ministerens løgn passer ind i dit
>verdensbillede må han godt lyve?

der er endnu ikke ført noget som bare ligner bevis for at mennesklig
aktivitet har nogen som helst indflydelse på klodens
overfladetemperatur,

der er derimod talrige beviser for at klodens overfladetemperatur har
svinget meget gennem mange tusinde år

at det i visse kredse er politisk opportunt at bilde folk folk løgne
ind for at kunne indføre skatter på energi er en helt anden ting,
så de politikere og forskere som påstår at menneskeskabt CO2 udledning
er et problem med hensyn til klodens overflade, er de virkelige
løgnere

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 21:37

@ skrev:

> der er endnu ikke ført noget som bare ligner bevis for at mennesklig
> aktivitet har nogen som helst indflydelse på klodens
> overfladetemperatur,

Det er sandsynliggjort uden nogen form for berettiget tvivl,
men det har sådan set ikke noget med sagen at gøre.
Sagen er at en minister bevist lyver.

> der er derimod talrige beviser for at klodens overfladetemperatur har
> svinget meget gennem mange tusinde år

Det er en kendt sag, men det har heller ikke noget med
sagen at gøre.

> [...]
> så de politikere og forskere som påstår at menneskeskabt CO2 udledning
> er et problem med hensyn til klodens overflade, er de virkelige

@ synes også at det er i orden at ministre lyver,
blot det er de ministre han er enige med.

Fra : @

Dato : 18-10-07 21:46

On Thu, 18 Oct 2007 22:36:46 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er sandsynliggjort uden nogen form for berettiget tvivl,

heller ikke,

der har været klimaforandringer længe inden menneskene havde fået
forbenene fra jorden

>men det har sådan set ikke noget med sagen at gøre.
>Sagen er at en minister bevist lyver.

det er meget nemt at SE når politikere(og ministre),

så bevæger de nemlig læberne,

du tror da forhåbentlig ikke på hvad politikere siger?

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 21:53

@ skrev:

> heller ikke,
>
> der har været klimaforandringer længe inden menneskene havde fået
> forbenene fra jorden

Som jeg har sagt utallige gange, ja der er naturlige
udsving i jordens klima, men det ændrer ikke ved at
store dele af den klimaforandring vi ser i disse år
er menneskeskabt, men det har stadig ikke noget med
sagen at gøre. Sagen er at ministren lyver.

Man kan endnu en gang konstatere at @ synes at det er ok
at ministre lyver.

Fra : @

Dato : 18-10-07 22:13

On Thu, 18 Oct 2007 22:52:58 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som jeg har sagt utallige gange, ja der er naturlige
>udsving i jordens klima, men det ændrer ikke ved at
>store dele af den klimaforandring vi ser i disse år
>er menneskeskabt,

det posulat om menneskeskabte klimaforandringer er endu ikke bevist

ver.

>Man kan endnu en gang konstatere at @ synes at det er ok
>at ministre lyver.

jeg er faktisk ligeglad,
men jeg går som hovedregel ud fra at politikere (og ministre) siger
det der de tror der er flest stemmer i,

at de på den måde en sjælden gang kan nærme sig sandheden er noget
ganskle andet

Fra : Kim2000

Dato : 18-10-07 22:16

> det posulat om menneskeskabte klimaforandringer er endu ikke bevist

Okay, du fatter bare ikke at det er helt igennem uinteressant,
miljøministeren har forfalsket forskeres resultater fordi han var uenig.
Havde Svend gjort det havde du sgu slagtet ham.

Fra : @

Dato : 18-10-07 22:24

On Thu, 18 Oct 2007 23:15:32 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Okay, du fatter bare ikke at det er helt igennem uinteressant,
>miljøministeren har forfalsket forskeres resultater fordi han var uenig.

det er skam sket før og vil sikkert ske igen, at ministre eller andre
forbedrer et materiale som de synes er for ringe

>Havde Svend gjort det havde du sgu slagtet ham.

næ,

da SA var miljøminister tog det blot en rum tid før han ville indrømme
at selvfølgelig er et rent miljø godt, men penge i statskassen var
vigtigere

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 22:24

@ skrev:

> det posulat om menneskeskabte klimaforandringer er endu ikke bevist

Som jeg og andre har påpeget er det ikke sagen handler om,
men @ fortsætter med det "argument" fordi han ikke har
noget rigtigt argument i det sagen handler om.

> jeg er faktisk ligeglad,

Der står faktisk i loven at ministre ikke må lyve.
Men @ er tilsyneladende ligeglad med demokratiet.

Fra : @

Dato : 18-10-07 22:37

On Thu, 18 Oct 2007 23:24:10 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som jeg og andre har påpeget er det ikke sagen handler om,
>men @ fortsætter med det "argument" fordi han ikke har
>noget rigtigt argument i det sagen handler om.

>Der står faktisk i loven at ministre ikke må lyve.

de må ikke misinformere folketinget,

men
tjae joe

fortolkning/misfortolkning/ordvalg/vurdering/dårlig
formulering/misforståelse

>Men @ er tilsyneladende ligeglad med demokratiet.

slet ikke,

men hvis du sluger alt hvad ministre og politikere siger som den rene
sandhed må du bestemt være meget godtroende,

Poul Nyrup Rasmussen:"Der bliver IKKE rørt ved efterlønnen"

Poul Schlytter:"Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"

Chamberlain:"Fred i vor tid"

Politiker:"Jeg ønsker ikke at skatterne skal stige,
(undtagen for dem som alligevel aldrig kunne drømme om at stemme på
mig og mit parti)"

det sidste i parentes siger politikeren selvfølgelig ikke højt

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 22:53

@ skrev:

> [...]
>
> men hvis du sluger alt hvad ministre og politikere siger som den rene
> sandhed må du bestemt være meget godtroende,

Nu er der jo forskel på det politikerne siger, hvad de lover
i valgkampen kan man ikke altid stole på.

Men at de bevidst ændrer på forskeres resultater og rapporter
og udgiver det for at være sandheden er noget andet. Og det er
just det der er sket her.

Og regeringen ved det godt, de ved godt at det er en taber sag.
Man kan her:
http://politiken.dk/politik/article396509.ece
Læse at:
"Flere kilder påpeger, at det i høj grad var Finansministeriet,
der trak i trådene."

Men Thor er for stor en fisk at ofre på sagen så de kaster
en ligegyldig person som Hans Christian Schmidt ud som madding
(han påstår nu at det alene var ham der var skyld i løgnen)
og håber at folk stiller sig tilfreds med det.

Fra : @

Dato : 18-10-07 23:04

On Thu, 18 Oct 2007 23:52:59 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Men at de bevidst ændrer på forskeres resultater og rapporter
>og udgiver det for at være sandheden er noget andet. Og det er

er du helt sikker?

det materiale som er udsendt, er det udsendt som værende udelukkende
forskningsresultater,

det synes for mig som om dem som er mest sure er de forskere som har
lavet noget juks der ikke kunne bruges,

<<<<<<
http://politiken.dk/politik/article396509.ece
Jes Fenger: I pjecen blev også tilføjet, at der var »megen usikkerhed
om menneskets bidrag til drivhuseffekten«, selv om der på det
tidspunkt var videnskabelig konsensus på verdensplan om det modsatte.
<<<<<<

at der er konsensus om et forskningsresultat betyder blot at der ikke
er bevillinger i at sige det modsatte

at nogle folk bliver sure over at magthaverne ikke lige mener det
samme som dem er der intet nyt i,
så forskerne skulle hellere holde op med at politisere, og koncentrere
sig om at finde beviser for deres postulater om menneskeskabte
klimaforandringer

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-07 23:11

@ skrev:

> er du helt sikker?

Ja.

> det materiale som er udsendt, er det udsendt som værende udelukkende
> forskningsresultater,
>
> det synes for mig som om dem som er mest sure er de forskere som har
> lavet noget juks der ikke kunne bruges,

Forskene er naturligvis blevet sure over at deres forskning
var blevet forvansket af regeringen for at kunne passe ind i
regeringens politik. Men @ er enig i regeringens politik og
ser derfor ikke noget problem. Dvs. @ mener at de ministre
@ er enige med godt må lyve.

> [...]

> så forskerne skulle hellere holde op med at politisere, og koncentrere
> sig om at finde beviser for deres postulater om menneskeskabte

Forskerne forsker, og fremlægger deres resultater.
I dette tilfælde har regeringen ændret i forskernes
resultater for at få resultaterne til at passe med
regeringens politik.
Det er ikke forskerne der politiserer.
Og det er stadig ikke det der er sagen, sagen er at
regeringen lyver, og @ ser ikke noget problem i at
regeringen lyver.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 08:55

> Nu er der jo forskel på det politikerne siger, hvad de lover
> i valgkampen kan man ikke altid stole på.

Så du mener man sagtens kan stole på dem resten af tiden ? hvorfor er det
tilladt at lyve under en valgperiode men ikke ud over dette tidsrum ? (og
det er DIN mening om dette jeg spørg til)

Fra : Ingolf

Dato : 18-10-07 22:54

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> de må ikke misinformere folketinget,

Hvad med folket, som er deres arbejdsgiver ?

> men
> tjae joe

Nåå ja.. sålænge det gavner din verdensopfattelse, så det ok ?

> fortolkning/misfortolkning/ordvalg/vurdering/dårlig
> formulering/misforståelse

Du burde få en pind hos DF

> [...]
>
> Poul Nyrup Rasmussen:"Der bliver IKKE rørt ved efterlønnen"
>
> Poul Schlytter:"Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"

Vil det sige at vores ex-'miljø'-minister muligvis kunne ha gjort som han er
beskyldt for?

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-10-07 00:11

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Vil det sige at vores ex-'miljø'-minister muligvis kunne ha gjort som han
> er beskyldt for?

Han har i hvert fald hverken løjet eller været korrupt, som beskyldningerne
her går på.

Det er sludder og vrøvl at ministeren har censureret Jes Fenger. Tværtimod
har Miljøministeriet givet ham alt for meget ære ved at lade ham lave
teksten til pjecen. En så ensidig ekspert som Fenger kunne Svend Auken have
brugt ukritisk, men i 2001 kom en midlertidig nuancering i miljøpolitikken,
som desværre nu er forladt igen.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 08:53

> Der står faktisk i loven at ministre ikke må lyve.

Ja men det stoppper ingen ministre eller politikere, Brian Mikkelsen er jo
stadig minister, og hans moral er jo ret anløbet.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 08:51

> [...]
> er menneskeskabt, men det har stadig ikke noget med
> sagen at gøre. Sagen er at ministren lyver.

Hvor ved DU det fra ? der tales så emget om ekstremt vejr i disse år, men
varme vintre/ kolde somre, er altså ikke et fænomen der lige er kommet.

> Man kan endnu en gang konstatere at @ synes at det er ok
> at ministre lyver.

Hvorfor tager du ikke et aftenskole kursus i læsning ?

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 07:19

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener at fordi ministerens løgn passer ind i dit
> verdensbillede må han godt lyve?

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor der skulle være problemer med klimaet?
Sosserne fik os jo til at betale 3 kroner per bærepose netop for at skåne
miljøet. Det har vel virket eller hva? Hvis ikke, synes jeg da sagtens man
kan tage og fjerne den fejlslagne afgift.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-10-07 19:23

On Fri, 19 Oct 2007 08:19:23 +0200, Neuman wrote:

> [...]
> miljøet. Det har vel virket eller hva? Hvis ikke, synes jeg da sagtens man
> kan tage og fjerne den fejlslagne afgift.

En lille "sød" historie:

Den første afgift på plastikbæreposer var på 25 øre. Det var i 1990.

Jeg var med til at trykke bæreposer med prisstemplet 1,25 kr. til Prisa.

Prisa betalte 19 øre pr bærepose.

Irma, som vi også trykte til betalte noget mere (jeg ved ikke hvad) for en
bedre kvalitet, der stod der 2 kr som pris.
--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 11:02

> [...]
>
> Du mener at fordi ministerens løgn passer ind i dit
> verdensbillede må han godt lyve?
>
> I normale demokratier bliver ministre fyret for at

Schlüter satte nye standarder

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 11:01

> [...]
meddelelse news:4717b6ef$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Nogen måtte gøre noget for at stoppe CO2-løgnen. Den tidligere

Om det er en co2-løgn eller ej, er jo ikke godt at vide ganske sikkert.
Især ikke, når hensynsløse, løgnagtige kapitalisthalevedhæng bevidst
saboterer forskning, debat og oplysning.

Men en kendsgerning er det, at man med egne øjne kan iagttage, at klimaet
har forandret sig.
Og jo ældre man er, desto tydeligere erkender man dette.
Og sagen kan ikke skubbes tilside med påstande om erindringsforskydelse
eller lignende.
Ethvert familifotoalbum, der rækker blot 50 år tilbage, beviser dette helt
klart.

Efon

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-07 12:54

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller lignende.
> Ethvert familifotoalbum, der rækker blot 50 år tilbage, beviser dette helt

Det er den slags tosserier af "folkelig" pseudovidenskab, der får Al Gorske
manipulatorer til at bøvse og prutte af fryd

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 16:46

> [...]
>
> Det er den slags tosserier af "folkelig" pseudovidenskab, der får Al
> Gorske manipulatorer til at bøvse og prutte af fryd

Jamen det er jo det eneste vi har.
Takket være vore politikeres sencur af rapporterne.
Netop dette er jo hele pointen, som borgerlige personer nu forsøger at få
til at gå væk.

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-07 19:18

> [...]
> Takket være vore politikeres sencur af rapporterne.
> Netop dette er jo hele pointen, som borgerlige personer nu forsøger at få

Egon - Alle professorer og højtstående embedsmænd (undtagen en rød idiot)
siger at der absolut intet usædvanligt er ved ministeriets pjece.
Det er det sædvanlige skrigeri fra en gudskelov arbejdsløs opposition, som
tror det er dommedag, fordi de har vanskeligt ved at ramme wckummen.

Mvh
Martin

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 19:59

ROTFL.....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-10-07 19:36

On Fri, 19 Oct 2007 17:46:12 +0200, Egon Stich wrote:

> Jamen det er jo det eneste vi har.
> Takket være vore politikeres sencur af rapporterne.
> Netop dette er jo hele pointen, som borgerlige personer nu forsøger at få
> til at gå væk.

Vi kan begge huske vor barndoms "hvide jul", hvormange "hvide jule" var der
egentlig mellem 1900 og 2000?

Efter hvad meteorologerne? siger, så var der 7 (syv).

Citat:
Rent statistisk er der dog ikke de store chancer for en landsdækkende hvid
jul, da det kun er sket syv gange siden 1900 og med ca. 14 år fra gang til
gang. Danmark har haft landsdækkende hvid jul i 1915, 1923, 1938, 1956,
1969, 1981 og 1995, mens det rent lokalt har været hvidt oftere.
Citat slut.

--
MVH
Bruno

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-10-07 20:32

On Fri, 19 Oct 2007 20:36:23 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
>gang. Danmark har haft landsdækkende hvid jul i 1915, 1923, 1938, 1956,
>1969, 1981 og 1995, mens det rent lokalt har været hvidt oftere.

Så, så.... Ikke forvirre Egon med fakta...

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-07 21:20

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så, så.... Ikke forvirre Egon med fakta...

Pudsigt nok mere hvid jul i anden halvdel af århundredet

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-07 14:48

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> Og jo ældre man er, desto tydeligere erkender man dette.

Ja og havde man været 10 millioner år, havde det billede været endnu mere
tydeligt, klimaet bevæger sig i "bølger", forskerne er såvidt jeg ved ret
enige om at det tager ca 2000 år at ændre på golfstrømmen (temperatur
mæssigt), men sjovt nok straks vi kommer over vand overfladen lader det til
de mener det kan ske på årtier.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-07 20:57

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Manden har indrømmet det i dagens tv avis på dr

Måske nok lidt overfortolket at tale om indrømmelse:

Tidligere miljøminister afviser kritik
Hans Christian Schmidt (V), afviser, at det er et problem, at forskere er
frustrerede over ministeriets behandling af deres arbejde.

http://politiken.dk/politik/article397030.ece

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 20:40

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Bevis?
>
> Mvh
> Martin

Er de forskeres ord, hvis arbejde det gik ud over, ikke bevis nok?
Især når man betænker udsagnet fra een af dem om, at han tav for at skåne
sine medarbejdere for konsekvenser i form af fyring.

Forøvrigt er det pudsigt, at borgerlige begynder at skrige på "bevis", når
man tager i betragtning hvor mange gange de har afvist undersøgelser netop
for at fremskaffe bevis for regeringens krigsforbryderdeltagelse exempelvis?
Utroværdige, som vanligt.

Egon

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 07:22

> Er de forskeres ord, hvis arbejde det gik ud over, ikke bevis nok?

Siden hvornår er du begyndt at tro på en akademiker?

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 10:56

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er du begyndt at tro på en akademiker?

Aha.
Du lider også under den vrangforestilling, at min mistro skulle samtlige?
Næ, det er såmænd alene de elementer i nævnte forsamlinger, der gang på gang
bliver taget med fedt fingrene.
Her er visse uddannelser i særlig høj grad ramt.

Egon

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 12:16

> [...]
> gang bliver taget med fedt fingrene.
> Her er visse uddannelser i særlig høj grad ramt.

OK. Hvilke uddannelser tænker du på?

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 16:54

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> OK. Hvilke uddannelser tænker du på?

Enkelt.
Store dele af djøf broderskabet, samt en del humanister.
Nævnte grupper er i en del tilfælde yderst skadelige for både landet og
befolkningen.

Egon

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 17:41

> [...]
> Store dele af djøf broderskabet, samt en del humanister.
> Nævnte grupper er i en del tilfælde yderst skadelige for både landet og

Kære Egon

Jeg tror ikke du skal se så meget på selve uddannelserne. Det er nok mere
relevant at se på hvilke personager som tilmelder sig disse studier.
Det er f.eks. fundet at mange jurister og journalister står på venstre side
i politik.
Jeg er selv uddannet ingeniør. Er det også en gruppe du mener er skadelig
for landet?

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 20:37

> [...]
> i forskernes rapporter for at tilpasse dem til regeringens politik!!
>
> Miljøministeren burde på stedet være fyret!!

Nå, på samme måde som han fordrejer økonomien, så den passer til hans
ideologi, men ikke til den virkelighed befolkningen oplever?
Sådant er jo blot vanlig borgerlig opførsel.
Er det ikke Schlüterstil, det hedder?

Egon

Fra : Neuman

Dato : 19-10-07 07:25

> Nå, på samme måde som han fordrejer økonomien, så den passer til hans
> ideologi, men ikke til den virkelighed befolkningen oplever?

Du mener på samme måde som dem der fik trukket bæreposeafgift og andre
"miljøafgifter" ned over hovedet på os?
Det har jo tydeligvis så ikke virket. Så vil da gerne have mine penge
tilbage.

> Sådant er jo blot vanlig borgerlig opførsel.

Jeg husker det ikke som en borgerlig tankegang at opkræve miljøafgifter.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-07 14:09

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Regeringen har direkte løjet om klimaforandringerne. De har direkte ændret i
> forskernes rapporter for at tilpasse dem til regeringens politik!!

Det er direkte forkert. Det drejer sig om ministeriets egne brochurer,
ikke om forskernes rapporter, og Svend Auken gjorde det samme, blot til
den modsatte side.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-10-07 18:57

On Sat, 20 Oct 2007 15:08:55 +0200, Per Rønne wrote:

> Det er direkte forkert. Det drejer sig om ministeriets egne brochurer,
> ikke om forskernes rapporter, og Svend Auken gjorde det samme, blot til
> den modsatte side.

I begge tilfælde drejer det sig om at forenkle budskabet "så alle kan
forstå det"

--
MVH
Bruno

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-10-07 20:33

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> I begge tilfælde drejer det sig om at forenkle budskabet "så alle kan
> forstå det"

Ikke i den omtalte pjece. Her var hovedændringen at Jes Fengers tekst blev
suppleret med oplysningen om at nogle forskere mener opvarmningen ikke
nødvendigvis skyldes CO2.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-10-07 21:58

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Ikke i den omtalte pjece. Her var hovedændringen at Jes Fengers tekst blev
> suppleret med oplysningen om at nogle forskere mener opvarmningen ikke

Hvis det var kun var det (tilføjelse af Henrik Svensmark solteori) så
stiller det unægteligt oppositions rablende skrigeri i et grelt skær - føj!

Mvh
Martin

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-10-07 23:32

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> Hvis det var kun var det (tilføjelse af Henrik Svensmark solteori) så
> stiller det unægteligt oppositions rablende skrigeri i et grelt skær -

Jeg har ikke læst selve pjecen, men Politiken skrev i deres indledende
artikel:

citat start

Ifølge topembedsmænd ændrede daværende miljøminister, Hans Christian Schmidt
(V), i foråret 2004 personligt i pjecen. Blandt andet i afsnittet om de
nødvendige udvidelser af Danmarks kloakker.

I pjecen blev også tilføjet, at der var »megen usikkerhed om menneskets
bidrag til drivhuseffekten«, selv om der på det tidspunkt var videnskabelig
konsensus på verdensplan om det modsatte.

Ifølge nuværende og tidligere topembedsmænd i Miljøministeriet mente
regeringen ikke, at menneskeskabte klimaforandringer var tilstrækkeligt
bevist.

Hvis regeringen anerkendte problemet, ville det betyde, at der skulle bruges
penge på at bremse og tilpasse sig forandringerne. F.eks. kunne kommunerne
bruge et konkret fremtidsscenario til at kræve milliardbeløb til at udbygge
kloaksystemet.

Solaktivitet er godt
Flere kilder påpeger, at det i høj grad var Finansministeriet, der trak i
trådene. I regeringens klimastrategi fra februar 2003 fik ministeriet
eksempelvis indføjet, at en del af den globale opvarmning kunne
skyldes »ændringer i solaktiviteten og vulkaner« - selv om eksperter havde
afvist begge dele som ubetydelige.

Teorien om solaktivitet fik en specialbevilling på finansloven 2004. Ifølge
Politikens oplysninger sendte finansminister Thor Pedersen (V) beskeder
rundt til sine ministerkolleger, hvor han roste teorien.

citat slut

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-10-07 00:25

> [...]
> Ifølge Politikens oplysninger sendte finansminister Thor Pedersen (V)
> beskeder rundt til sine ministerkolleger, hvor han roste teorien.

Og så kunne man tilføje at CO2-sagen blev først blev pustet kraftigt op i
år, hvor der pludselig gik panik i spinmulighederne for fotoreportager ved
naturskønne gletchere i Grønland.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-07 07:49

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Teorien om solaktivitet fik en specialbevilling på finansloven 2004.

Og teorien er i dag eksperimentelt underbygget på CERN. Det er dog ikke
på nuværende tidspunkt muligt at sige hvor stort solaktivitetens bidrag
til den globale opvarmning er.

Derudover kommer så en bunke øvrige bidrag til opvarmningen, som vi ikke
kan kvantificere.

Alt dette ændrer dog ikke ved, at vi er nødt til at spare på brugen af
fossilt brændstof. Ikke alene er der jo grænser for hvor meget der kan
være tilbage, men den globale efterspørgsel efter det fra Kina og Indien
er sigende. Samtidig er det ikke sikkerhedsmæssigt smart at være
afhængig af olie fra et ustabilt Mellemøsten.

Og så har USA jo sidste år indgået en aftale med Indien om udvikling af
sidstnævnte lands a-værks industri. Det reducerer indernes behov for
brugen af fossilt brændstof ... ja, vi kender jo ikke til funde endnu
årsagen til opvarmningen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-07 04:42

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> I begge tilfælde drejer det sig om at forenkle budskabet "så alle kan
> forstå det"

Med det udgangspunkt, at pjecen skal give udtryk for /regeringens/
politik. Svend Auken brugte samme metode, men her var politikken så
anderledes.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk