UMTS?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-07-01 10:38

Hej,

Er det fremtidssikkert at købe f.eks. en T39m, selvom den ikke har UMTS, men
dog GRPS? GSM vil vel eksistere i mange år endnu?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 12-07-01 11:19

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> dog GRPS? GSM vil vel eksistere i mange år endnu?

Har lige været nede i en Sonofon butik i Århus.
Ekspedienten sagde, at GPRS-delen i T39'eren ikke virker ordentlig, og at
de ikke vil sælge den, da de ikke kan love den nogen sinde kommer til at
virke.
Jeg var ellers selv meget tæt på at købe den....

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-07-01 16:02

> Ekspedienten sagde, at GPRS-delen i T39'eren ikke virker ordentlig, og at
> de ikke vil sælge den, da de ikke kan love den nogen sinde kommer til at
> virke.

Jeg har lige forhørt mig i alt.cellular.ericsson, hvor ingen kender til
problemet. Er du sikker på, at det ikke er sonofon den er gal med? Kan du
uddybe lidt hvad de sagde?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 12-07-01 16:35

> Jeg har lige forhørt mig i alt.cellular.ericsson, hvor ingen kender til
> problemet. Er du sikker på, at det ikke er sonofon den er gal med? Kan du
> uddybe lidt hvad de sagde?
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Han sagde simpelthen, at det ikke virkede, og man ikke vidste om det var en
hard- eller software fejl. Dette skulle også være grunden til, at telefonen
endnu ikke er "udkommet".
Jeg har dog lige fået svar fra Ericsson, der blot skriver at:
"GPRS virker fint med Teledanmark og Mobilix."

Så om det er Sonofons net der er problemet (sagde ekspedienten det ikke
var) ved jeg ikke. Han sagde forresten også, at Nokia 6310 havde samme
problem.

Om der er et problem eller ej, ved jeg ikke; men han lød nu meget
overbevisende.
Det er forresten Sonofon, Nørregade i Århus. Ved ikke hvad ekspedienten
hed.

/Thomas.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-07-01 18:31

> Så om det er Sonofons net der er problemet (sagde ekspedienten det ikke
> var) ved jeg ikke. Han sagde forresten også, at Nokia 6310 havde samme
> problem.

Med andre ord: Sonofon har problemer med GRPS, men det løser de vel hen ad
vejen...?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 12-07-01 20:40

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i
meldingsnyheter:9ikmv1$p72$1@sunsite.dk...

> Med andre ord: Sonofon har problemer med GRPS, men det løser de vel hen ad
> vejen...?

GPRS er jo bare i sin spede barndom, og kun en brøkdel av mobilbrukerne har
slike telefoner. Dette vil nok forbedre seg etter hvert. Det er uansett
imponerende hvor mange ulike muligheter for kommunikasjon Ericsson har lagt
inn i T39. Det står liksom ikke i forhold til prisen, men i kundens favør!

- Thorolv