Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvordan tager man sådan et billede ?
Fra : Per

Dato : 21-10-07 15:57

Hej Ng!

Hvordan tager man sådan et billede som her:
http://politiken.dk/indland/article399854.ece

Hvordan skal kameraet indstilles ?

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Anders Olsen

Dato : 21-10-07 16:01

Det er manipuleret
Med venlig hilsen

Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-10-07 16:07

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvordan skal kameraet indstilles ?

Lidt lang lukketid, f.eks. 1/15 sek. og så ændrer på brændvidden på et zoom
objektiv under eksponeringen - lidt som at lave en panorering.
Hvis motorcyklen kører hen mod fotografen, skal man zoome mod kortere
brændvidde..

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-07 19:10

> Hej Ng!
>
> Hvordan tager man sådan et billede som her:
> http://politiken.dk/indland/article399854.ece
>
> Hvordan skal kameraet indstilles ?

Du kan lave noget lignende ved at zoome mens du tager billedet, som Mogens
skriver, men jeg synes at dette billede mere ligner en manipulation end
noget andet!

Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-07 21:54

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Hvordan tager man sådan et billede som her:
> http://politiken.dk/indland/article399854.ece
> Hvordan skal kameraet indstilles ?

Det ville man normalt gøre med en lang lukkertid, men jeg er sikker på, at
dette billede er tilført en effekt i photoshop. Afmaskningen er ikke
foretaget ret godt, så selve motorcyklen er også blevet berørt af effekten

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 15:49

Opskrift i PhotoShop (7)

Filter > Blur > Radial blur
Vælg zoom som blur method
Flyt centeret til den del af billedet der skal stå skarpt.
Indstil hvor kraftigt effekten skal være

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk