Hvordan man får sin kat hjem igen
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 00:35

Hejsa,

Vi har fundet ud af at vores ene kat huserer oppe på det lokale plejehjem,
og nu gider han dårlig nok være hjemme.
Jeg går ud fra det er forplejningen der er bedre, da han bliver stopfodret
med tun og rejer.

Nu har vi ikke set ham i over 1 uge og sidst vi så ham, var han ikke tryg i
vores eget hus og hvæsede af de andre katte.
Hvordan kan vi "vinde" ham tilbage, selvfølgelig skal de gamle have af vide
at de ikke skal fodre ham eller lukke ham ind - men jeg tror bare ikke det
er nok.

Skal vi prøve at holde ham indenfor i en uges tid sammen med de andre - så
de når at kende hinanden igen, eller vil det ske automatisk.
Det jeg frygter når de holder op med at give ham mad, er at han finder et
andet sted at være, og så ved vi slet ikke hvor han er.

Nogen goder ideer `?

Christian Holst

Fra : charlotte kofoed

Dato : 22-10-07 18:52

> [...]
> Det jeg frygter når de holder op med at give ham mad, er at han finder et
> andet sted at være, og så ved vi slet ikke hvor han er.

Lav en indhegning så han ikke KAN komme derop?

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-10-07 05:55

"charlotte kofoed" <jrfKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lav en indhegning så han ikke KAN komme derop?
>

> Med venlig hilsen
> charlotte kofoed
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Også de ikke render og skider i andres sandkasser

Har man fritløbende katte må man forvenet at der forsvinder en af og til

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 14:08

> Også de ikke render og skider i andres sandkasser
>
> Har man fritløbende katte må man forvenet at der forsvinder en af og til
>
> Erik

Hvis det sker pga. et menneske, der slår en ihjel af og til, så synes jeg
ikke det er noget man må forvente.

Fra : S. Hansen

Dato : 25-10-07 12:50

On Tue, 23 Oct 2007 15:08:29 +0200, "Hans Christian Vang" <.> wrote:

>Hvis det sker pga. et menneske, der slår en ihjel af og til, så synes jeg
>ikke det er noget man må forvente.

Medmindre du er blevet advaret om dette inden, så har du ret.

Iøvrigt dræbes mere end 10 % af alle danske katte årligt i trafikken,
så jo der forsvinder en kat af og til, grundet katteejerens laden stå
til.

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 22:03

Jeg har absolut ikke tænkt mig at hegne hele grunden ind, vores grund skal
ikke ligne et fort - men tak for forslaget

> Også de ikke render og skider i andres sandkasser
Tror efterhånden alle med sandkasse bruger låg - desuden er der en del andre
katte i området som også løber rundt så det er nu ikke min bekymring.

> Har man fritløbende katte må man forvenet at der forsvinder en af og til
Tja men han er ikke forsvundet - vi skal bare vinde hans mave tilbage

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 22:04

Jeg havde ellers håbet der var en der havde forstand på katte - det virker
desværre bare ikke sådan.

øv bøv

Christian Holst

Fra : lh

Dato : 24-10-07 05:26

skrev i en meddelelse news:471e61c4$1@news.dansketelecom.com...
> Jeg havde ellers håbet der var en der havde forstand på katte - det virker
> [...]

Katte er vanedyr, og kan finde på at skifte bolig hvis maden er bedre det
nye sted. Så går katten frit kan du nok ikke gøre så meget andet end at
fodre den med noget ekstra godt for at lokke den hjem. Går den frit har den
jo et valg og det ser ud til den lige nu vælger plejehjemmet/ældreboligen.
Hvad med at snakke med hjemmet. Hvis katten er til glæde for beboerne, så
gør det vel ikke noget den kommer der. Snak med dem om din bekymring hvis de
stopper med at fodre - at de så evt siger det til dig, så du kan prøve at
holde katten hjemme. Tror det vil være et problem at holde katten hjemme et
stykke tid, men du kan da prøve og se hvad der sker ved det.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-07 10:41

<poppeATeasyfragPrikDanemarke> skrev i en meddelelse
> Jeg havde ellers håbet der var en der havde forstand på katte -
> det virker desværre bare ikke sådan.
>
> øv bøv

Jeg tror nu nok, at du har håbet på lidt for meget.

Der sidder mange mennesker med forstand på katte i denne gruppe. Jeg
har da selv haft katte i snart 30 år, og har erhvervet en del viden
i den tid. Der er desuden adskillige katteopdrættere der skriver
her, og jeg tror at de vil være enige med mig i, at når du lader din
kat løbe frit, så er der vist ikke meget at gøre. En fritløbende kat
vil søge hen de steder, hvor forplejningen tiltaler den. Det er ikke
de ældre menneskers skyld at der kommer en kat tilløbende. De prøver
bare at være god ved den, uden at vide om den hører til et andet
sted.

Det er din pligt at holde din kat hjemme, hvis den ikke må gå hvor
den lyster. Du kunne jo, i stedet for at tvivle på kompetencen i
denne gruppe, selv opsøge plejehjemmet og forklare dem sagen. De vil
sikkert være meget forstående, og derefter må du holde din kat inde
et stykke tid. Jeg tvivler dog på, at katten vil "lære" noget af
det. Den stryger sikkert tilbage til plejehjemmet i samme øjeblik du
slipper den løs igen, sådan er katte bare. Det er meget svært
at lave om på, så hvis du søger en universalløsning på dit problem,
så er den eneste løsning nok, at du permanent holder katten inden
døre, og det er godt nok synd når den er vant til det frie liv.

Prøv som sagt at tage en snak med lederen af plejehjemmet. Det
bliver mere og mere udbredt med "besøgshunde" og "besøgskatte" til
stor glæde for de ældre, som måske selv har haft et kæledyr
tidligere, og derfor savner kontakten med dyr. Demente og mennesker
med Alzheimers kan live gevaldigt op, hvis de bliver kontaktet af et
dyr, fordi et dyr har en fantastisk og helt uforklarlig evne til at
glæde disse mennesker på en helt anden måde end vi andre kan.

Håber på det bedste for både dig og din kat.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 25-10-07 11:59

> [...]
> vil søge hen de steder, hvor forplejningen tiltaler den.
> Håber på det bedste for både dig og din kat.

Tja, jeg har et vennepar med et lignende problem. Den bliver mest
hjemme, men tager på fodertogt i hele kvarteret.
Den er alt for fed.....
Jeg har desværre ikke noget bud udover at skaffe en masse foderprøver og
så finde en kombi af noget, der passer til kattens behov, og som den er
vild med. Mine er eksede over Royal Canins Fit32, og mit tidl. plejebarn
Belle elsker RC Oral Sensitive.
Du må prøve - jeg ville selv aldrig turde have andet end indekat/kat i
indhegnet have.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S. Hansen

Dato : 25-10-07 12:47

On Tue, 23 Oct 2007 23:03:59 +0200, "Christian Holst - 2750\(NB. fix
emailadr\)" <poppeATeasyfragPrikDanemarke> wrote:

>Jeg havde ellers håbet der var en der havde forstand på katte - det virker
>desværre bare ikke sådan.
>
>øv bøv

Du har jo så iøvrigt heller ikke selv sat dig ind i dansk lovgivning
inden du anskaffede dig en kat.

Du er iflg. dansk lov pligtig til at holde katten på eget.

Dvs. at din kat ikke må rende frit rundt.

Steen