80'er film
Fra : Mette Frederksen

Dato : 12-07-01 10:01

Hejsa!!!

Er der nogen af jer der kan anbefale nogle rigtig gode 80'er film????

Sådan nogle sjove ungdomsfilm som man ikke skal tænke over men bare hygge
til.. *S*

nogle af mine favoritter er:

Helt vild med susan
Hold fingrene fra Katie
Flashdance
Rainman

og mange andre

Mvh Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-07-01 10:10

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> Sådan nogle sjove ungdomsfilm som man ikke skal tænke over men bare hygge
> til.. *S*
> Rainman

Du mener Rainman er en "sjov ungdomsfilm som man ikke skal tænke for meget
over" ? Det er nok første gang jeg har hørt den sat ind sådan et sted. De
film jeg kommer til at tænke på når du siger "sjove ungsomsfilm fra firserne
som man ikke skal tænke over" er film som: Ferris Bueler's Day Off, License
to Drive, Can't Buy Me Love og en hel masse andre som jeg bare ikke titlerne
på. Ok, det er måske mere "teenage film" end ungdoms film. Jeg var jo ikke
så gammel i 80'erne. Men hvad med for eksempel Dirty Dancing?

Joakim

Fra : Mette Frederksen

Dato : 12-07-01 10:18

Ok! Rainman hørte ikke lige med under den kategori! *L* Men er alligevel en
af mine favorit film! *S* Det var lige så i havde en ide om hvad jeg godt
kunne lide at se! *L*

Hmmm... dirty dancing var med vilje ikke med på listen.. jeg har simpelthen
set den for mange gange! *L*

Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Morten Steen

Dato : 12-07-01 10:45

Du kommer da ikke uden om klassikere som "Breakfast Club", "Uncle Buck"...
tja, alt hvad John Hughes var involveret i dengang. Det blev til en del!

Morten

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 12:44

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> Hejsa!!!
>
> Er der nogen af jer der kan anbefale nogle rigtig gode 80'er film????

At dømme efter dine eksempler, så ville du synes om enhver film med
skuespillere, der siden har haft svært ved at få en ordentlig film-karriere
til at køre.

Kiefer Sutherland (Lost Boys, Stand By Me, Young Guns, Flatliners), Emilio
Estevez (Breakfast Club, Kliken fra St.Elmo, The Outsiders, Young Guns),
Ally Sheedy, Molly Ringwald, Patrick Dempsey, C. Thomas Howell, Andrew
McCarthy ("klassikere" som Mannequin, Pretty In Pink, Less Than Zero og
Weekend at Bernie's) og måske mest notorisk: de to "straight to
video"-Corey'er - Haim og Feldman.

Skuespillere fra den generation, der så nogenlunde har overlevet er vel
Robert Downey Jr. (på trods af vedholdende misbrugs-problemer), _næsten_ Rob
Lowe (Youngblood, About Last Night/Dig og Mig, Class/Jonathans Første
Affære), Matt Dillon og selvfølgelig Tom Cruise og Demi Moore.

Et par nøglenavne bag kameraet er nok Joel Schumacher, Susan Hinton og
selvfølgelig John Hughes.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-07-01 12:53

Lasse Rimmer <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ik2l3$2bdi$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> Affære), Matt Dillon og selvfølgelig Tom Cruise og Demi Moore.
>
> Et par nøglenavne bag kameraet er nok Joel Schumacher, Susan Hinton og

Der er én som kan sine 80'er film

Jeg er helt enig, iøvrigt.

Corey Haim og Corey Feldman, havde dog nogle større hits i 80'erne, inden de
røg DTV (direct to video). Bl.a The Lost Boys, som stadig er en stor film
for mig.......alene soundtracket er den dag, i dag forrygende. Glimrende
musik !

Alle de John Hughes film jeg har set, er osse klassikere, i mine øjne.
Breakfast Club kommer snart i en Collector's Edition DVD fra Universal !

Ferris Bueller's Day Off er dog alligevel nok den bedste 80'er
film..........og musikken er igen i den film forrygende.

Thomas

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 14:32

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
> for mig.......alene soundtracket er den dag, i dag forrygende. Glimrende

En amerikansk komiker, Dino Tripodis, der optrådte i Danmark for 5-6 år
siden kommenterede sin første spillefilm ret præcist: "Baaad movie. Bad, bad
movie. Skipped video and went straight to slides."

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 14:40

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> wrote in message
> [...]
bad
> movie. Skipped video and went straight to slides."

Altså, RE hele DTV-fænomenet, ikke om The Lost Boys.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-07-01 14:25

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!!!
>
> Er der nogen af jer der kan anbefale nogle rigtig gode 80'er film????

Jeg mener at huske en film der hed "Hellere død end levende", der (dengang) var totalt
grineren, gad godt se den igen (nogen der har den originale titel?).

Der var også en film med en "mande-and" fra en anden planet, jeg kan ikke huske
navnet, eller handlingen, men dengang gjorde den stort indtryk...

Og et par film der måske falder udenfor din kategori er film som Gremlins og
Critters - nogle film jeg helt sikkert forbinder med 80erne.

Generelt set vil jeg mene at ungdomsfilmene i 80erne havde en langt højere feel-good
værdi, end ungdomsfilmene fra 90erne.

Og så havde de i 80erne heller ikke noget imod at vise babser i amerikanske
mainstreamfilm

--
Anders Vind Ebbesen
Webudvikler

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 14:42

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
<SNIP>
> Der var også en film med en "mande-and" fra en anden planet, jeg kan ikke
huske
> navnet, eller handlingen, men dengang gjorde den stort indtryk...

Gigantfloppet "Howard the Duck" med bl.a. Lea Thompson.

<SNIP>
> Og så havde de i 80erne heller ikke noget imod at vise babser i
amerikanske
> mainstreamfilm

Hvem omkring de 30 har ikke set og elsket fx den sympatisk forvrøvlede "Tast
Mig, Jeg Er Din"?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-07-01 14:52

> Mig, Jeg Er Din"?

Weird Science ? Jeg var vild med den dengang. Men da jeg for ikke
forfærdelig lang tid siden så den igen, synes jeg den var ret kikset. Men
hvad, den slags film er ikke lavet for at gå over i historien som
klassikere. Jeg kunne forestille mig at flere af de andre nævnte "lette"
firserfilm vil give en lignende fornemmelse ved et gensyn. Om ikke andet, så
fordi vi selv er blevet ældre.

Joakim

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 12-07-01 14:53

Lasse Rimmer wrote:

> "Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> <SNIP>
>
> Gigantfloppet "Howard the Duck" med bl.a. Lea Thompson.

....med tilhørende klassisk C64-spil. Nostalgi for kendere:
http://www.lemon64.com/reviews/howard_the_duck.html

Og 80'er-film i al almindelighed:
http://www.fast-rewind.com/

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-07-01 15:02

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> ...med tilhørende klassisk C64-spil. Nostalgi for kendere:
> http://www.lemon64.com/reviews/howard_the_duck.html

Åååååååårh, alt for nostalgisk.... sad også lige og kiggede på www.theunderdogs.org,
der er eddermaneme mange spil der kan fremknibe en tåre, når man tænker på hvor mange
timer man har brugt foran 64eren, Amstraden og Amigaen med dem.... snøft.

> Og 80'er-film i al almindelighed:
> http://www.fast-rewind.com/

Mange timers underholdning gemt der..

Fra : Kasper

Dato : 12-07-01 22:40

On Thu, 12 Jul 2001 15:53:06 +0200, Karsten S. Jørgensen (Karsten S.
Jørgensen <karsten@daimi.au.dk>) wrote:

>...med tilhørende klassisk C64-spil. Nostalgi for kendere:
>http://www.lemon64.com/reviews/howard_the_duck.html

Hmmm....jeg husker nu Dynamite Ducks bedre.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-01 14:55

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> writes:

> Gigantfloppet "Howard the Duck" med bl.a. Lea Thompson.

I dag er Tim Robbins nok mere relevant at nævne. Ak ja.

> amerikanske
>
> Hvem omkring de 30 har ikke set og elsket fx den sympatisk forvrøvlede "Tast
> Mig, Jeg Er Din"?

Oh ja. Og den frygtelige "Revenge of the nerds", der rent faktisk
skabte et nyt dansk ord: Nørd. (Niels Søndergaard har fortalt at Kim
Schumacker påstod at have opfundet det til lejligheden. Det lyder ikke
urimeligt.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Lars Josephsen

Dato : 12-07-01 15:39

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> [...]
> skabte et nyt dansk ord: Nørd. (Niels Søndergaard har fortalt at Kim
> Schumacker påstod at have opfundet det til lejligheden. Det lyder ikke

Det minder mig om "Gotcha!" fra 1985, med Anthony Edwards som en ung
nørd, der bliver blandet ind i noget spionage under en ferie i Europa.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 15:51

"Lars Josephsen" <blade@dina.kvl.dk> wrote in message

> Det minder mig om "Gotcha!" fra 1985, med Anthony Edwards som en ung
> nørd, der bliver blandet ind i noget spionage under en ferie i Europa.

Som så igen minder om den noget nyere "If Looks Could Kill" med Richard
Grieco som usandsynlig high school-elev og ikke helt så meget nørd, der
rodes ind i noget spionage under en ferie i Frankrig. Og den lidt ældre
"Tag: The Assassination Game" med Linda Hamilton, der bare rodes ud i noget
skidt i forbindelse med noget snigmorder-rollespil på sin skole.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-07-01 16:17

> Som så igen minder om den noget nyere "If Looks Could Kill" med Richard
> Grieco som usandsynlig high school-elev og ikke helt så meget nørd, der
> rodes ind i noget spionage under en ferie i Frankrig.

Hedder den ikke "Teen Agent" ? Eller det er måske bare den "danske" tittel
som jeg husker den under.
Endnu en film, som jeg huskede som sjov og god, men som ikek holdt ved et
gensyn. Jeg husker svagt Gotcha, og har egetnlig lyst til at se den igen,
men jeg bliver sikkert skuffet endnu engang. Den sidste havde jeg vidst ikek
hørt om, er den værd at finde frem til?

Joakim

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 16:32

> "Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> wrote in message
>
> Hedder den ikke "Teen Agent" ? Eller det er måske bare den "danske" tittel
> som jeg husker den under.

Den havde vist mere end én titel, jo. "Teen Agent" hed den ihvertfald også.

Fra : Lars Josephsen

Dato : 12-07-01 18:34

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> writes:

> Som så igen minder om den noget nyere "If Looks Could Kill" med Richard
> Grieco som usandsynlig high school-elev og ikke helt så meget nørd, der

Den film har jeg ikke set, men jeg kan ikke forstille mig at den er god.

> rodes ind i noget spionage under en ferie i Frankrig. Og den lidt ældre
> "Tag: The Assassination Game" med Linda Hamilton, der bare rodes ud i noget
> skidt i forbindelse med noget snigmorder-rollespil på sin skole.

Hvordan kunne jeg glemme den?!

Bruce Abbott styrer for vildt!

Jeg fatter ikke at han ikke forlængst er blevet en stor stjerne.

M.v.h.

Lars

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-07-01 14:52

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> <SNIP>
> huske
>
> Gigantfloppet "Howard the Duck" med bl.a. Lea Thompson.

Så lige at den indspillede knap halvdelen af produktionsbudgettet i USA på IMDB.
That's it, no more Mr. Nice Duck.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-07-01 16:57

Lasse Rimmer <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ik9ij$2k0f$1@news.cybercity.dk...

> Hvem omkring de 30 har ikke set og elsket fx den sympatisk forvrøvlede
"Tast
> Mig, Jeg Er Din"?

Jeps.........Weird Science ! Den er fed. Bill Paxton styrer filmen som den
bøvede store bror !

Den får vistnok en special edition behandling på DVD, synes jeg, at jeg har
læst ?? Nogen som kan relatere til det ?

Thomas

Fra : David Schjelde

Dato : 17-07-01 11:52

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> wrote in message

[snip]

> Hvem omkring de 30 har ikke set og elsket fx den sympatisk forvrøvlede
"Tast
> Mig, Jeg Er Din"?

Ak ja - jeg genså den for et lille års tid siden og der skulle jeg nok
aldrig have gjort. Men minderne har jeg da stadig........... (Det samme
skete i øvrigt med "Køreskolen" - "Breakfast Club" er dog stadig seværdig)

Og hvem kan glemme alle "årgangs" filmene - endnu en cadeau til den danske
opfindsomhed mht. filmtitler.

David, 29 år

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-01 14:53

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> writes:

> Jeg mener at huske en film der hed "Hellere død end levende", der
> (dengang) var totalt grineren, gad godt se den igen (nogen der har
> den originale titel?).

"Better Off Dead".

Den er fra John Cusack's "bliv opdaget"-periode. Sammen med "One Crazy
Summer" (som er lige så skingrende som "Better off dead" - og Demi
Moore er med) og "The Sure Thing" (som er en god film, men ikke
vanvittig) udgør den en slags "Hvad man bør se, hvis man vil ane hvad
en af Hollywood's største skuespillere lavede i starten."

> Der var også en film med en "mande-and" fra en anden planet, jeg kan
> ikke huske navnet, eller handlingen, men dengang gjorde den stort
> indtryk...

"Howard the Duck", baseret på en tegneserie, der mest handlede om at
have en sjofel udgave af Anders And. Meget ringe film. Den er
produceret af George Lucas som i et interview har luftet at han
kortvarigt overvejede at få genudgivet den i en udgave, hvor Howard er
erstattet af Computer-grafik. _Meget_ kortvarigt.

> Og et par film der måske falder udenfor din kategori er film som Gremlins og
> Critters - nogle film jeg helt sikkert forbinder med 80erne.

Gremlins er sød og sjov. Critters er... Umm.. Crap.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 12-07-01 15:24

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> vanvittig) udgør den en slags "Hvad man bør se, hvis man vil ane hvad
> en af Hollywood's største skuespillere lavede i starten."

Hvis vi skal snakke tidlige John Cusack-film, hvordan kan du så glemme
Cameron Crowes glimrende "Say Anything"/"Alle Elsker Lloyd"!? Den kan
faktisk stadig lejes. Ihvertfald i min lokale Blockbuster.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-07-01 01:33

> [...]

> Cameron Crowes glimrende "Say Anything"/"Alle Elsker Lloyd"!? Den kan
> faktisk stadig lejes. Ihvertfald i min lokale Blockbuster.

Fiddi jeg ikke har set den, nok.

Jeg har i øvrigt brugt de sidste dage på at genopleve min ungdom.

Jeg har taget billeder i Sears Tower ("Ferris Bueller's Day off"), af
Buckingham Fountain ("Married with children"'s intro) og af bygningen,
hvor børnenes far har kontor (i den alt for oversete Elisabeth
Shue-film "Adventures in babysitting"). Ydermere har jeg zappet frem
og tilbage mellem en TNT-molestreret "Breakfas Club" ("____ off, you
_______ _______") og "Wayne's World".

JEg kan godt lidt lide Chicago, synes jeg.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Peter G.

Dato : 13-07-01 12:03

> [...]
> vanvittig) udgør den en slags "Hvad man bør se, hvis man vil ane hvad
> en af Hollywood's største skuespillere lavede i starten."

Det må da være muligt for os at arrangere en frilufts-forevisning med
"Better Of Dead" på Storskærm i Kongens Have

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"There's A War Going On Between My Head And My Heart

Fra : J S

Dato : 12-07-01 16:02

Strålende tråd at starte Mette - sikke minder alle de titler folk remser op
vækker.

Af titler der ikke har været nævnt endnu vil jeg nævne: Wargames - gad vide
hvordan en 2001 version af den ville se ud? Porky's: jeg kan altså gode lidt
disse pjattede high school film og dette var den første jeg så. Genren fik
et comeback med American Pie.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-07-01 18:30

J S wrote:

> Strålende tråd at starte Mette - sikke minder alle de titler folk remser op
> vækker.
>
> Af titler der ikke har været nævnt endnu vil jeg nævne: Wargames

Yeah, wargames! Så den tilfældigvis på TV igår, den holder stadigvæk,
omend den er en smule mere humoristisk nu en da den kom ud.
Hvad med serien som "Fame"? Den må da også falde ind i 80'er kategorien

Jeg kan også huske at have set Warlock som purk, og mindes et det var en
rigtig god eventyrfilm, købte den også på DVD for et par måneder siden,
men byttede den da det mildest talt var elendig kvalitet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-07-01 22:31

> [...]
lidt
> disse pjattede high school film og dette var den første jeg så. Genren fik

Eller den halvdårlige efterligning af Delta Kliken. Jeg kender kun den
danske titel Lokummet brænder.

Mark Thomas Gazel

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 13-07-01 17:51

"License To Drive" - helt igennem cool film. I hvert fald dengang. Af
speciel interesse kan nævnes, at Heather "Shagwell/Rollergirl" Graham
spillede Mercedes Lane. Ahhh. Er der nogen, der kender til en god version af
denne film på DVD? Den var da alle tiders. Holder den til et gensyn?
Udvider man genren lidt, så den bare indeholder 80'er film, man kan hygge
sig til, så må Coming To America da være på... Kom nu. DEN film dør aldrig.
- "Just some man I met in the restroom"

Mette Frederksen <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4d665a$0$916$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...