Intern kortlæser med USB 2.0
Fra : Kåre

Dato : 22-10-07 09:30

Kunne godt tænke mig en intern kortlæser til min stationære.
Den er ikke født med USB2.0, så det ville være fedt at få USB2.0 med i
fronten sammen med kortlæseren.

Jeg kan se det ikke er noget problem at få kortlæsere som også har USB ført
ud.
Men kan man få USB 2.0 ud af disse kortlæsere, når PC'en ikke er udstyret
med USB 2.0?

pft
Kåre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-10-07 09:48

On Mon, 22 Oct 2007 10:29:55 +0200, "Kåre"
<kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:

> [...]
> ud.
> Men kan man få USB 2.0 ud af disse kortlæsere, når PC'en ikke er udstyret

Hvis ikke maskinen har USB 2.0 på bundkortet skal den suppleres med et
PCI-USB indstikskort. Den slags fås til 2 -300 kroner.

<mlr>

Fra : Kåre

Dato : 22-10-07 10:08

> Hvis ikke maskinen har USB 2.0 på bundkortet skal den suppleres med et
> PCI-USB indstikskort. Den slags fås til 2 -300 kroner.
>
> <mlr>

Sådan et har jeg i, men det sidder jo bagpå. Temmelig utilgængeligt når man
kommer med sin USB stick eller kamera, og jeg er træt af at have et
forlængerkabel siddende omme bagfra...
Men OK, skulle bare vide om disse kortlæsere kunne udvide med en 2.0 port.

mvh
Kåre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-10-07 10:56

On Mon, 22 Oct 2007 11:07:49 +0200, "Kåre"
> [...]

>forlængerkabel siddende omme bagfra...
>Men OK, skulle bare vide om disse kortlæsere kunne udvide med en 2.0 port.

I den forbindelse skal kortlæseren nok betragtes som et
forlængerkabel, selve controlleren sidder på bundkortet eller et
PCI-kort..

De fleste USB PCI-kort jeg har mødt, har 3 - 4 usb stik på bagsiden,
og et internt usb-stik der er som skabt til din kortlæser...

<mlr>

Fra : Kåre

Dato : 22-10-07 11:54

> De fleste USB PCI-kort jeg har mødt, har 3 - 4 usb stik på bagsiden,
> og et internt usb-stik der er som skabt til din kortlæser...
>
> <mlr>

Ah, OK. Det må jeg lige hjem at tjekke.
Tak for tippet!

mvh
Kåre

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-10-07 16:46

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev

> [...]
> ført ud.
> Men kan man få USB 2.0 ud af disse kortlæsere, når PC'en ikke er udstyret

Nej, næsten alle kortlæsere kører på USB i dag, så du skal have 2.0
highspeed.

Jeg har iøvrigt sådan een du efteryser: http://www.tersgov.dk/hub/index.htm

Jeg har pillet den ud af en Medion maskine.

Claus

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-10-07 16:38

Kåre skrev:
> [...]
> ud.
> Men kan man få USB 2.0 ud af disse kortlæsere, når PC'en ikke er udstyret

NorthQ 8100 er et frontpanel, du installerer
i stedet for dit (et) diskettedrev og forbinder
til bundkortets USB jumpers. Men hvis disse
er USB 1, nytter det jo ikke meget ...

Jørgen Farum Jensen
..