BDE: Hvornår er data skrevet til HD?
Fra : Kent Madsen

Dato : 21-01-01 13:31

Jeg har lavet et program i C++Builder som anvender en Paradox table.

Problemet er at selvom man har postet/deleted en record bliver det ikke
skrevet til HD'en med det samme. Jeg har oplevet at hvis man slukker for
PC'en uden at lukke programmet (strømafbrydelse), så er ændringerne ikke
altid gemt!?!?

Jeg går udfra at det har med noget cache at gøre, men hvordan kan jeg
"tvinge" den til at skrive dataene til HD'en? Refresh?

På forhånd tak.

CU, Kent

Fra : Thomas Schulz

Dato : 22-01-01 15:02

> På forhånd tak.

Prøv evt. at spørge på en Borland newsgroup..
Jeg tivivler på at en af de danske nyhedsgruppers beksrivelse dækker dit
problem.

Mvh.
Thomas

Fra : Kim Hellan

Dato : 24-01-01 10:36

Du kan forcere en skrivning til harddisk ved at bruge BDE funktionen
DbiSaveChanges().

Mvh.
Kim Hellan

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 25-01-01 19:33

"Kent Madsen" <kent@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg går udfra at det har med noget cache at gøre, men hvordan kan jeg
> "tvinge" den til at skrive dataene til HD'en? Refresh?

Prøv med TTable.FlushBuffers

Anders E. Andersen