hurtigere internet?
Fra : Brian K

Dato : 20-10-07 16:00

Hej

Jeg har Fullrate (og er udemærket tilfreds)

Men jeg kan ikke få hurtigere forbindelse end 6 Mbit hos dem.

Hvilke alternativer er der hvis jeg vil have noget over 15 Mbit (og gerne
hurtigere)? (jeg bor i Glostrup)

Jeg har også mulighed for at dele udgifterne med 3 - 6 andre beboere - så
det behøver ikke at koste 399 om mdr

Nogen gode bud/ideer?

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 20-10-07 16:07

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigere)? (jeg bor i Glostrup)
>
> Jeg har også mulighed for at dele udgifterne med 3 - 6 andre beboere - så

Når nu fullrate ikke kan levere hurtigere forbindelse end 6 Mbit, tror i så
at http://www.perspektivbredband.dk/ kan? (de tilbyder 20/2 mbit)

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-10-07 16:09

Brian K <spam@noway.dk> skrev 2007-10-20:
> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Når nu fullrate ikke kan levere hurtigere forbindelse end 6 Mbit, tror i så
> at http://www.perspektivbredband.dk/ kan? (de tilbyder 20/2 mbit)

Sansynlighederne taler for at de bruger samme centraler og at udstyret
ikke har den helt store betydning så du vil nok ikke kunne få det
hurtigere.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : -= JF =-

Dato : 20-10-07 17:29

Brian K skrev:

> Hvilke alternativer er der hvis jeg vil have noget over 15 Mbit (og gerne
> hurtigere)? (jeg bor i Glostrup)

Der er nok ikke andre muligheder.
Det er jo ikke din udbyder der har begrænset hastighed til rådighed, men
dine ledninger der ikke kan bære en højere hastighed.

--
Mvh. John

Fra : Brian K

Dato : 20-10-07 21:16

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Der er nok ikke andre muligheder.
> Det er jo ikke din udbyder der har begrænset hastighed til rådighed, men
> dine ledninger der ikke kan bære en højere hastighed.

Er der andre muligheder end mine tlf linjer?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-10-07 21:44

"Brian K" <spam@noway.dk> crashed Echelon writing

> Er der andre muligheder end mine tlf linjer?

Fiber, trådløs....

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming

Dato : 20-10-07 17:36

Brian K wrote:
> [...]
>
> Jeg har også mulighed for at dele udgifterne med 3 - 6 andre beboere
> - så det behøver ikke at koste 399 om mdr

Du kan forsøge at bestille flere linier, og så bundle dem med en ruter med
flere wan porte.

Mvh. Flemming

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-10-07 18:07

On Sat, 20 Oct 2007 17:00:24 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> Hvilke alternativer er der hvis jeg vil have noget over 15 Mbit (og gerne
> hurtigere)? (jeg bor i Glostrup)

Hvis det er en boligforening, kan det tænkes, at foreningen sammen kan
lave noget, der er meget bedre end DSL, fx en forbindelse fra nogen
som Dansk Bredbånd, A+ eller ComX. Måske har de det endda allerede.

Hvis du bor i alm. hus og ikke kan få høj hastighed med Fullrate, kan
du sandsynligvis heller ikke med de andre DSL-udbydere, der bruger de
samme kabler.

> Jeg har også mulighed for at dele udgifterne med 3 - 6 andre beboere - så
> det behøver ikke at koste 399 om mdr

Du skal bare være sikker på, at du må. De fleste Internet-forbindelser
må man *ikke* dele uden for husstanden.

-A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-10-07 15:55

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in

> Jeg har Fullrate (og er udemærket tilfreds)
>
> Men jeg kan ikke få hurtigere forbindelse end 6 Mbit hos dem.
>
> Hvilke alternativer er der hvis jeg vil have noget over 15 Mbit (og
> gerne hurtigere)? (jeg bor i Glostrup)

Jeg bor et helt andet sted men har også fullrate .

Jeg kunne også max få 5-6 Mbit stabilt fordi jeg havde 1.5 i upstream (jeg
havde bestilt 10/1 - og var blevet opgraderet til 10/1.5).

I deres forum fandt jeg ud at man kunne bede om at få slået AnnexM fra
(ADSL2 teknologi der tillader de høje upstreamhastigheder) - da det blev
gjort fik jeg 10 Mbit stabilt ned og så de 1Mbit up som man max kan have
uden AnnexM. Da det passede ret fint med det jeg oprindeligt havde bestilt
var jeg tilfreds - og savner ikke de 500kbit upstream.

Jeg bor ca. 2.5 km fra centralen på noget halvgammelt kobber i våde
omgivelser - så det er hårde odds at komme ret meget højere på de
eksisterende kabler.

Har du prøvet at få support til at pille lidt ved de settings? Det koster
ikke noget, de gjorde det et sted mellem 8 og 12 timer efter jeg mailede
dem.

//flemming