capture af comport data fra windows
Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 20-01-01 17:56

Hejsa jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med
Jeg har for nyligt købt noget software til at kommunikere med mit
blodsukkerapperat gennem comporten, der desværre ikke var særlig godt.
Jeg har derfor fået lyst til at lave mit eget software i c++.

Mit problem er at jeg ikke kender den protokol som der bruges til at
kommunikere med mellem pc og apperat.
Jeg tænkte at jeg kunne 'capture' hvad der blev sendt med et program, men
det er ikke så ligetil som jeg havde håbet.
Jeg har prøvet med to programmer, men begger giver samme resultat;
kommunikationen mellem pc og apperat vil ikke gå igang. Jeg får fejl
beskeden: unable to open port.

De to programmer er windows programmet ComCap og dosprogrammet ComView.

Det er et krav at jeg køre i windows da det oprindelige program kræver
windows.
mvh Hans Odborg.