Guldnummer: 42432206
Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 14:20

Er det et guld nummer???? Og pris 299,-

Hvem f.... har kvalificeret numre som dette til Guldnummer... LAAAAAAAANGT
UDE...

hahahaha

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 14:21

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message
> Er det et guld nummer???? Og pris 299,-
>
> Hvem f.... har kvalificeret numre som dette til Guldnummer... LAAAAAAAANGT
> [...]

Set hos landets nyeste teleselskab

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-10-07 02:51

Det ser ud til at det er fordi der er sekvensen 4243, dvs. to 2-cifrede
tal som ligger op ad hinanden.

Fra : pm

Dato : 16-10-07 03:54

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> Det ser ud til at det er fordi der er sekvensen 4243, dvs. to 2-cifrede
> tal som ligger op ad hinanden.

Er det sådan, at særligt attraktive numre handles, mand og mand imellem ??
Tænker.. hvad kan så XX909095 være, sidder jeg pået GULDNR ?? -))
pm
PS. Det er ikke til salg

Fra : Otto J

Dato : 18-10-07 10:46

> Er det sådan, at særligt attraktive numre handles, mand og mand imellem ??

Man kan jo handle hvad man vil, så det tror jeg da absolut. Prisen afhænger
jo af behovet - eksempelvis tvivler jeg på at 69573348 var et særligt
interessant nummer, før Nykredit fandt på at bruge deres navn som
telefonnummer...

> Tænker.. hvad kan så XX909095 være, sidder jeg pået GULDNR ?? -))

Tja... Jeg fik mit nuværende nummer, 20 22 66 77, uden at betale en krone...
(TDC)
--
Mvh. Otto
www.av-precision.dk

Fra : Jørgen E.

Dato : 17-10-07 00:44

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> Det ser ud til at det er fordi der er sekvensen 4243, dvs. to 2-cifrede tal som ligger
> op ad hinanden.

Det er godt nok svært at se logikken i deres valg da de fleste
af de "guldnumre" for mig at se ikke er "nemme" numre - og der
er RIGTIG mange. De må have valgt at ville score lidt på at
sælge numre.

Heldigvis fik jeg selv et let ønskenummer, som mærkelig nok
ikke var guldnummer. Måske fordi min talrække er dalende
hvor andre stort set uanset tal i stigende er guldnumre ?

Numrene må simpelthen være udvalgt af en computer, hvilket
virker meget ulogisk da den netop er ligeglad med hvordan et
nummer virker og ser ud.

Fra : Pedersen

Dato : 17-10-07 05:59

> Numrene må simpelthen være udvalgt af en computer, hvilket
> virker meget ulogisk da den netop er ligeglad med hvordan et
> nummer virker og ser ud.
( BiBob)
Prøv f.eks med 42**4711
nogle er guld og andre ikke, det ser tilfældigt ud

Fra : Pedersen

Dato : 16-10-07 07:28

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det et guld nummer???? Og pris 299,-
>
> Hvem f.... har kvalificeret numre som dette til Guldnummer... LAAAAAAAANGT
> [...]
Ja mange tilfældige tal er GULD værd,
men så at 4254 3900 det var ikke GULD

Jeg fik mit ønske nummer, 3 gange udfyldte jeg personlige
oplysninger, og hver gang gik siden ned, fik så mail kl. 15.30
at det nummer nu var PLATIN til 250 kr. md.

Havde eller tidligere fået at vide, at hvis jeg vil have det nummer,
var det først til mølle......

/Bent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-07 09:04

Bjarne skrev:

> Hvem f.... har kvalificeret numre som dette til Guldnummer... LAAAAAAAANGT
> UDE...

Omvendt har min datter fået et nummer som er afsindigt nemt at
huske. Det har hun ikke betalt guldpris for. Nummeret består af
fire tal fra 10-tabellen.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-07 10:50

"Bertel Lund Hansen" > skrev i en meddelelse > Bjarne skrev:

> Omvendt har min datter fået et nummer som er afsindigt nemt at
> huske. Det har hun ikke betalt guldpris for. Nummeret består af
> fire tal fra 10-tabellen.
>
> --

Er fænomenet guldnummer ikke også bare en nye måde at få flere penge ud af
folk?

Da jeg fik mit nummer for et par år siden var der ikke guldnumre hos
telmore. Men nu har de også indført ekstra betaling for guldnumre. Jeg kan i
flere tilfælde heller ikke gennemskue hvorfor numrene betegnes guldnumre

Lisbeth

Fra : Max

Dato : 16-10-07 11:02

Hej Lisbeth

> Er fænomenet guldnummer ikke også bare en nye måde at få flere penge
> ud af folk?

Der er jo ikke brug for disse "nemme" numre mere, vi render jo
alle rundt med en telefonbog i lommen, så ingen husker jo
numre mere.

--
Mvh Max

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 16-10-07 11:27

On Tue, 16 Oct 2007 11:49:54 +0200, "Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig>
wrote:

> [...]
>flere tilfælde heller ikke gennemskue hvorfor numrene betegnes guldnumre

Kan det her være noget af forklaringen:
http://www.teleanke.dk/t2w_313.asp?faqquestionid=151&enkeltfaqfile=t2w_275.asp
”Guldnummer” (særligt tlf.nr., hvor klager selv kan vælge et nummer)

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-07 11:49

Martin Mose Larsen skrev:

> Kan det her være noget af forklaringen:

Nej.

> http://www.teleanke.dk/t2w_313.asp?faqquestionid=151&enkeltfaqfile=t2w_275.asp
> ”Guldnummer” (særligt tlf.nr., hvor klager selv kan vælge et nummer)

Det er ikke specielt for et guldnummer at man selv kan vælge det
selv om artiklen antyder at det er tilfældet. Det er specielt at
det koster ekstra, og den ekstrapris lægger udbyderne på numre
som formodes at være særligt attraktive.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-07 11:45

Lisbeth skrev:

> Er fænomenet guldnummer ikke også bare en nye måde at få flere penge ud af
> folk?

Jo da.

--
Bertel