BIBOB DISKRIMINERE KUNDERNE...!!
Fra : Christian..

Dato : 15-10-07 09:02

BIBOB DISKRIMINERE KUNDERNE...!!

Ja, så har vi allerede problemer med BIBOB.
Forsøget at oprette en abonnement men er blevet afvist ved kunde service
fordi man har adressebeskyttelse hos folkeregisteret. Pinligt problem og
meget amatøragtigt. Der er tusinde vis af danskere der er i den
situation og dem har BIBOB sagt at de ikke ønsker som kunde.

DISKRIMINERING . . . . . .! ! ! ! ! ! ! !

Fra : Erling S.

Dato : 15-10-07 09:17

Christian.. skrev:
> [...]
> situation og dem har BIBOB sagt at de ikke ønsker som kunde.
>
> DISKRIMINERING . . . . . .! ! ! ! ! ! ! !
Hvordan kan du forsøge at oprette et abonnement, når siden først åbner
kl. 11?
Jeg kan ihvertfald ikke her.
/Erling

Fra : Christian..

Dato : 15-10-07 09:22

Erling S. wrote:

> Hvordan kan du forsøge at oprette et abonnement, når siden først åbner
> kl. 11?
> Jeg kan ihvertfald ikke her.
> /Erling
Jeg har kendt mit problem fra andre udbyder og derfor ringet her til
morgen, hvor jeg fik det svar at det havde de ikke tænkt sig at gøre
noget ved.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 09:29

Christian.. skrev:

> Jeg har kendt mit problem fra andre udbyder og derfor ringet her til
> morgen, hvor jeg fik det svar at det havde de ikke tænkt sig at gøre
> noget ved.

Må man så foreslå en alternativ overskrift:

"Også BiBob diskriminere(r) kunderne...!!"
Hans

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 15-10-07 09:59

Med de lavere priser, BiBob kører med, så skal der automatisk spares på et
andet område, og det koster dem desværre en del kunder.

For der kan ikke køres med lave priser og god service, for så bliver der
ikke tjent penge i den anden ende.

Fra : Jubii

Dato : 15-10-07 10:03

> Må man så foreslå en alternativ overskrift:
>
> "Også BiBob diskriminere(r) kunderne...!!"
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Som du kan se, kunne du selv have gjort en indsats mod råberiet i
emnelinien.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 11:33

Jubii skrev:

> Som du kan se, kunne du selv have gjort en indsats mod råberiet i
> emnelinien.

Jamen dét kunne jeg da!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-10-07 10:40

On Oct 15, 10:01 am, "Christian.." <nos...@nospam.dk> wrote:
> Ja, så har vi allerede problemer med BIBOB.

Nej, Bibob har problemer med dig - ikke omvendt - det er dig der er en
besværlig kunde.

> [...]
> meget amatøragtigt. Der er tusinde vis af danskere der er i den
> situation og dem har BIBOB sagt at de ikke ønsker som kunde.

Amatøragtigt at de ønsker at beskytte deres virksomhed mod snyd?
Amatøragtigt at de vil have deres kundedatabase til kun at indeholde
reele data? Amatøragtigt at DU vælger at de ikke skal kunne
kontrollere hvem de får som kunde?

Du har selv valgt at du vil have adressebeskyttelse med alle de
ulemper det giver. Diskriminationen kommer da vist fra din side... ;)

Fra : Christian..

Dato : 15-10-07 11:15

Nu er det jo bare sådan at det er ikke alle der har det valg om
adressebeskyttelse men er tvunget.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-10-07 12:37

"Christian.." <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> Nu er det jo bare sådan at det er ikke alle der har det valg om
> adressebeskyttelse men er tvunget.

Hvordan bliver man tvunget til at have adressebeskyttelse..? Det er vel
frivilligt om man vil eller ej - det kan så i nogle situationer være vældig
praktisk at have adressebeskyttelse, men du kan vel ikke tvinges til det.

Men hvis du finder dig i en påtvungen adressebeskyttelse, så kan du vel
heller ikke have noget problem med at andre dikterer hvilket teleselskab, du
kan være kunde i ..?

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-07 16:29

..°o.O Thomas O.o°. skrev den 15-10-2007 13:36:

> Hvordan bliver man tvunget til at have adressebeskyttelse..?

Visse jobs i det offentlige er så farlige (socialrådgiver,
politibetjent, pantefoged osv osv osv), at jeg sagtens kan forestille
mig, at adressebeskyttelse er en del af jobbetingelserne.

Det er naturligvis frivilligt at man vil påtage sig disse job....så man
er ikke tvunget tvunget, men underlagt et vilkår som man ikke kan gøre
noget ved medmindre man vil fx skifte arbejde.

Naturligvis bør der i loven om adressebeskyttelse eller hvad en sådan
lov nu kan hedde være forbud mod, at adressebeskyttelse er en del af
kreditvurderinger.
Hvis så fremt i fald at kreditor har brug for at finde en dårlig
betaler, jamen så kan man via pantefoged og tilsvarende retsskridt
sagtens få adressen på debitor.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-10-07 15:11

"Henrik Stidsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
>
> Du har selv valgt at du vil have adressebeskyttelse med alle de
> ulemper det giver. Diskriminationen kommer da vist fra din side... ;)

Problemet med adressebeskyttelse, betyder det den situation at man ikke kan
have telefonnummer hos Bibob uden at man figurerer i telefonbogen på
Internettet med navn og adresse ? I så fald bliver jeg aldrig kunde hos
dem.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-10-07 15:27

Kim Larsen wrote:

> [...]
> ikke kan have telefonnummer hos Bibob uden at man figurerer i
> telefonbogen på Internettet med navn og adresse ? I så fald bliver

Man kan vælge om man vil have skjult nummer og adresse når man opretter sig.
Som ved alle andre selskaber!

Men jeg ved ike hvorfor man ikke kan blive kunde når man har
adressebeskyttelse...anyone?

MVH Stetter

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-10-07 15:43

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev :

>Problemet med adressebeskyttelse, betyder det den situation at man ikke kan
>have telefonnummer hos Bibob uden at man figurerer i telefonbogen på
>Internettet med navn og adresse ?

Nej, man kan sagtens have hemmeligt eller udeladt nummer hos dem.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-10-07 19:23

"Kerim Ellentoft" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news7ch3ld3rgn4tos8nfknoplr9pb1he7a5@dtext.news.tele.dk:

> Nej, man kan sagtens have hemmeligt eller udeladt nummer hos dem.

Tak for svaret (til både Kerim og Mads).

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-10-07 12:55

On Oct 15, 12:14 pm, "Christian.." <nos...@nospam.dk> wrote:
> Nu er det jo bare sådan at det er ikke alle der har det valg om
> adressebeskyttelse men er tvunget.

Dvs det er fordi du er på "flugt" fra nogen der vil klippe fingrene af
dig? I så fald syns jeg du ska være glad for muligheden istedet for at
brokke dig over de meget få begrænsninger der er. Det er iøvrigt ret
normalt at firmaer der skal foretage kreditcheck (hvilket bibob
formentlig ikke skal) enten afviser kunder med adressebeskyttelse
eller i hvert fald er besværlige at danse med da de ikke kan checke
din adresse.

Fra : Christian...

Dato : 15-10-07 19:51

I hygger jer, det kunne jo også være en helt anden årsag, for eks. at
man gerne vil leve i fred, men hvad er det man siger tyv tror hver mand
stjæler.......

Christian...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-10-07 22:03

"Christian..." <sorry@nospam.dk> wrote in

> I hygger jer, det kunne jo også være en helt anden årsag, for eks. at
> man gerne vil leve i fred, men hvad er det man siger tyv tror hver mand
> stjæler.......

Ja men der er vel en grund til at du gerne vil leve i fred - under alle
omstændigheder er det ikke Bibobs skyld at du har adressebeskyttelse.

Fra : KentBM

Dato : 16-10-07 15:03

Henrik Stidsen wrote:
> "Christian..." <sorry@nospam.dk> wrote in

> Ja men der er vel en grund til at du gerne vil leve i fred - under alle
> omstændigheder er det ikke Bibobs skyld at du har adressebeskyttelse.

Og man kan vel stadigvæk vælge hemmeligt nummer? Og i så tilfælde er det
kun Bibob, som kender Christians nummer.

Og skal det være absolut hemmeligt, så er taletidskort vel udvejen.

--

Kent

Fra : snuden

Dato : 17-10-07 03:38

hmmmm, jeg fatter absolut ingenting. Jeg har selv adressebeskyttelse...og
har ALDRIG...siger og skriver ALDRIG haft problemer med det hos nogen
firmaer. Hvor er det lige problemet er?

Firmaer der vil kreditvurdere mig gør det ud fra mit cpr nr...og de får
selvfølgelig min adresse...

Hvad er problemet?

Snuden

Fra : Christian..

Dato : 17-10-07 06:45

Hvis du har adressebeskyttelse kan ingen få oplysninger om dig hos
folkeregisteret, hvis du skal tegne et tele abonoment hos Bibob sammen
checker hos folkeregisteret online, får intet retur. Derfor!.
Men jeg fatter stadigvæk ikke noget, det siger intet om man er kredit
værdig eller ej....??????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-07 12:16

Christian.. skrev:

> [...]
> checker hos folkeregisteret online, får intet retur. Derfor!.
> Men jeg fatter stadigvæk ikke noget, det siger intet om man er kredit

Nej, men det siger noget om om du er den du udgiver dig for. Hvis
det er tilfældet, kan man stole på de kreditoplysninger som man
får andre steder fra.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-10-07 15:34

Christian.. skrev:

>BIBOB DISKRIMINERE KUNDERNE...!!

nå, de vil da ikke have mig som kunde da jeg ikke har plastic, men så er
der da heldigvis andre teleselskaber.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-10-07 16:00

Ivan V. Klattrup wrote:

> nå, de vil da ikke have mig som kunde da jeg ikke har plastic, men så
> er der da heldigvis andre teleselskaber.

Det kan jeg nu godt forstå... I (Jer uden plastik) er nok mindre end 1% af
den samlede kundekreds!?

De skal jo spare et sted hvis det skal holdes billigt!

Hvorfor ikke bare få plastik? Jeg kunne ikke leve uden!

MVH Stetter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-10-07 16:42

Mads Stetter skrev:

>Hvorfor ikke bare få plastik? Jeg kunne ikke leve uden!

Har ikke noget at bruge det til, der findes jo altid alternativer og jeg
kan sagtens leve uden.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk