Ombygning af gammel telefon
Fra : Erik D

Dato : 14-10-07 23:00

Hej.

Jeg synes det kunne være sjovt, at få min Motorola International 1000
fra 1992 til at virke igen.
Er der nogen her i gruppen, som kan anbefale et sted på nettet, med
vejledninger i hvordan man bygger moderne mobil-elektronik ind i sådan
en gammel svend.

Billede af telefonen kan ses på:
http://flickr.com/photos/pelikanen/315637428

Den benytter en ekstern kortlæser, som nok vejer et kg.
Fronten af denne kan ses på:
http://flickr.com/photos/pelikanen/330443042

Forbindelses-skema ses på:
http://flickr.com/photos/pelikanen/315640647

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-10-07 05:11

Erik D skrev:

> Jeg synes det kunne være sjovt, at få min Motorola International 1000
> fra 1992 til at virke igen.

Er du sikker på at den først kom i 1992?
Jeg mener at kunne huske, at jeg brugte sådan i sommeren 1991.
Kan dog godt være at jeg husker forkert, og at det var en vinterdag 91/92.

Fra : Per Jensen

Dato : 15-10-07 11:50

Erik D skrev:
> [...]
> Er der nogen her i gruppen, som kan anbefale et sted på nettet, med
> vejledninger i hvordan man bygger moderne mobil-elektronik ind i sådan

<KLIP>

Hej Erik.

En decideret ombygning vil godt nok være MEGET omfattende.

Du skal være klar over, at det du har siddende nede i dit lukaf ikke er
en SIM-kort læser. det er _SELVE_ Telefonen. Det du har siddende som
"røret" er bare et rør.

Virker telefonen, fortsat at der sidder et SIM-kort i der virker?

Det er måske muligt at lave en lille stump elektronik der oversætter fra
5V til 3.3V - det er jeg 99% sikker på, kan lade sig gøre.

// Per.

Fra : Erik D

Dato : 16-10-07 19:41

On 15 Okt., 12:49, Per Jensen <p...@fjernmigzapro.dk> wrote:
> [...]
>
> Det er måske muligt at lave en lille stump elektronik der oversætter fra
> 5V til 3.3V - det er jeg 99% sikker på, kan lade sig gøre.

Tak for lidt ekstra lærdom.

Nej jeg har ikke noget SIM-kort der virker