Undskyld til juragruppen
Fra : Wilstrup

Dato : 15-10-07 18:56

Jeg er forholdsvis afhængig af diskussionsgrupper og når jeg
først er fanget i sådanne diskussioner har jeg svært ved at
holde inde, selvom jeg skriver det - enhver ting føler jeg at
jeg skal kommentere - i hvert fald når mit navn nævnes.

På det punkt har jeg en rygrad som en regnorm.

Jeg har nu debatteret styresystemer i denne gruppe hele tiden
og derved bidraget til at tingene bliver OT, selvom jeg har
lovet mig selv at jeg vil undgå at gøre det.

Det beklager jeg naturligvis, men jeg vil ikke følge med over
i andre grupper, da jeg stadig ikke har lyst til at gentage en
diskussion som jeg havde for år tilbage om netop forholdet
mellem Linux og MS-produkter, også selvom jeg er blevet
misbrugt af Linux-folk tidligere for at vise en smule
medgørlighed omkring produktet. (dokumentation kan ses på
nettet ved at søge på google på mit navn og linux - her står
der at jeg var mere positiv over for linux da jeg gik end da
jeg kom - det er bestemt ikke tilfældet, men jeg har ikke haft
lyst til at kommentere det endnu en gang)-

Alligevel undskylder jeg over for juragruppens brugere, at
tingene har fået lov til at udvikle sig som det har gjort -
jeg gik oprindelig ind i debatten omkring juraen vedr.
skolernes evt. pligt til at skrive andre standarder på
skoleintra end de gør - og jeg overså ganske at der var
krydspostet til andre grupper, og så var spillet kørende.

Jeg vil dog ikke mene at jeg er ene om at have været OT i
gruppen her, så jeg vil nu blot afmelde gruppen et stykke tid,
så jeg ikke atter fristes til at svare på indlæg, der intet
har med juraen at gøre.

Jeg beklager altså mine bidrag til "festlighederne" i dette
tilfælde.

Fra : Barney Gumble

Dato : 15-10-07 19:48

Wilstrup skrev:

> Jeg beklager altså mine bidrag til "festlighederne" i dette
> tilfælde.

Du beklager ved at skrive et helt nyt og endnu mere off topic indlæg?

Hvis bare alle gjorde som dig og oprettede et nyt indlæg hver gang de
havde noget på sinde, så kunne jura-gruppen udvikle sig (endnu mere) til
den legeplads, som visse andre grupper i den grad bærer præg af.

Desværre er det de færreste der bidrager med sådanne spændende og
informative indlæg som det du her har skrevet, så de fleste (her er der
nok nogen der er uenige!) indlæg i denne gruppe handler desværre bare
stadig om jura :(

BG

Fra : Jubii

Dato : 16-10-07 03:17

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> informative indlæg som det du her har skrevet, så de fleste (her er der
> nok nogen der er uenige!) indlæg i denne gruppe handler desværre bare

Der er masser af grupper hvor der ikke snakkes jura.
Du behøver ikke blive.

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 04:16

Jubii skrev:

> Der er masser af grupper hvor der ikke snakkes jura.
> Du behøver ikke blive.

Nu ærger jeg mig over, at jeg ikke brugte ironi til at vise det
tragikomiske ved Wilstrups indlæg.

BG

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-07 07:21

Barney Gumble wrote:

> Nu ærger jeg mig over, at jeg ikke brugte ironi til at vise det
> tragikomiske ved Wilstrups indlæg.

Tror du virkelig at det ville have hjulpet?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 14:14

Peter Lykkegaard skrev:

> Tror du virkelig at det ville have hjulpet?

Næhhh ;)

Selv når man klapper én af Jubii's kæpheste _vil_ han være uenig. Det
ligger vist i hans natur. Det er da egentlig også lidt tragikomisk :)

BG

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 10:38

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> så de fleste (her er der nok nogen der er uenige!) indlæg i
> denne gruppe handler desværre bare stadig om jura :(

Ironien er jo dræbende her :-/
-Mit indlæg var ærligt ment - men det kan kolde hjerne ej
forstå - så alene af den grund tror jeg at jeg bliver for
at gør gruppen endnu mere OT end den er med dit indlæg.

Jeg var ellers så naiv at tro, at man ville tage min
beklagelse til efterretning, men hvis jeg blot skal hånes for
min ærlighed, så finder jeg det da fornøjeligt at jeg kan
fortsætte med at bidrage med diveres OT-bemærkninger, som fx
dine. Og hvis der er nogen, der brokker sig, så kan jeg jo
blot henvise til dit OT-indlæg, der jo lægger stilen for hvad
man kan tillade sig.

Jeg trækker hermed min undskyldning tilbage - det er ikke værd
at kaste perler for svin. Jeg kan derimod forstå at det
generer nogle at jeg skriver i denne gruppe, men det er da
herligt at jeg kan ruske op i deres selvretfærdige holdninger
med mine indlæg, så glæd jer - mig slipper I ikke af med
foreløbig - takket være Gumble og et par stykker mere, der
synes det er fedt at falde over personen fremfor sagen.

Det var en værre afbrænder, hvor du opnåede det stik modsatte
af hvad var din hensigt, ikke Gumble? ) - jeg glæder mig
allerede til at udfordre dig og andre tåber i en juridisk
debat - skønt jura har du heller ikke forstand på, ser jeg.

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-07 11:49

Wilstrup skrev:

> [...]
>
> Jeg var ellers så naiv at tro, at man ville tage min
> beklagelse til efterretning, men hvis jeg blot skal hånes for

Tror du ikke i virkeligheden, at du trænger til ferie!

Jeg har stor respekt for dem, der kan indrømme fejltagelser eller komme
med en beklagelse, for selverkendelse er som bekendt første skridt på
vejen til helbredelse.

Men det er altså lidt svært at finde ud af, hvad det egentlig er du
beklager.

Jeg kommer til at tænke på det klassiske svar på en kundeklage: "Vi
beklager meget, at du har oplevet, at..."
Det er den slags "beklagelser", man næsten kan blive noget så
uforsonligt morderisk af at modtage

Men du beklager vistnok, at tingene gik hen og blev OT.
Al respekt for den beklagelse, som mange af os må slutte op om i vores
kollektive skyld.

Jeg tror måske, at nogle havde forventet en beklagelse af, at du
usagligt nedgør nogle alternativer, som du så ganske åbenlyst ikke har
noget kendskab til.

For ikke at tale om dine udsøgt flabede kommentarer som den om at jeg
gjorde "folk og produktet" en bjørnetjeneste ved at undervise i FP.

Skal jeg være lige så grov med at insinuere, at du skader skolen og
eleverne ved at være lærer, eller skal vi finde en ordentlig tone?

Jeg tror grundlæggende, at du er et godt menneske. Man er ikke noget
bedre menneske, fordi man ved en masse om Pingviner eller Window$, men
man gør sig selv en tjeneste ved ikke at gøre sig klog mere end bukserne
kan holde.

vh

Bjarne

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 12:14

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i meddelelsen

> Tror du ikke i virkeligheden, at du trænger til ferie!

Jeg har ferie - og i overmorgen rejser vi til Island for nogle
dage. Det bliver fedt - dog ikke flyveturen -jeg hader at
flyve

> Jeg har stor respekt for dem, der kan indrømme fejltagelser
> eller komme med en beklagelse, for selverkendelse er som
> bekendt første skridt på vejen til helbredelse.
'
'javist.

> Men det er altså lidt svært at finde ud af, hvad det
> egentlig er du beklager.

aha!

> Jeg kommer til at tænke på det klassiske svar på en
> kundeklage: "Vi beklager meget, at du har oplevet, at..."
> Det er den slags "beklagelser", man næsten kan blive noget
> så uforsonligt morderisk af at modtage

javist!

> Men du beklager vistnok, at tingene gik hen og blev OT.
> Al respekt for den beklagelse, som mange af os må slutte op
> om i vores kollektive skyld.

tak!

> Jeg tror måske, at nogle havde forventet en beklagelse af,
> at du usagligt nedgør nogle alternativer, som du så ganske
> åbenlyst ikke har noget kendskab til.

DET vil jeg ikke beklage, for det er ikke sandt.

> For ikke at tale om dine udsøgt flabede kommentarer som den
> om at jeg gjorde "folk og produktet" en bjørnetjeneste ved
> at undervise i FP.

Hvad????? Jeg kommenterede at du kaldte FP et dårligt produkt,
for nu at sige det mildt, og når du så tilføjer at du har
undervist i det, så fatter jeg slet ikke din påstand.

> Skal jeg være lige så grov med at insinuere, at du skader
> skolen og eleverne ved at være lærer, eller skal vi finde en
> ordentlig tone?

Jeg er tilhænger af en ordentlig tone -

> [...]
> Pingviner eller Window$, men man gør sig selv en tjeneste
> ved ikke at gøre sig klog mere end bukserne kan holde.

Det er den slags bemærkninger der pisser mig af - jeg har
beskæftiget mig med IT i mere end 25 år - har deltaget i
adskillige uddannelser og kurser omkring edb, programmer m.v.
og har været til eksamen i disse ting.

Desuden har jeg arbejdet som it-ansvarlig i mange år, oprettet
netværk på en skole, sat mig grundigt ind i tingene omkring
dette og bidraget på mange måder med løsninger til
problematikker desangående.

Jeg har endvidere arbejdet både med linux- og Mac-programmer
fra tid til anden. Indrømmet, jeg er ikke ekspert i de to
sidstnævnte ting, men jeg er heller ikke uvidende om deres
brug eller eksistens.

Jeg får så forklaret at der er sket meget inden for de siste
10 år -det tvivler jeg ikke på, men jeg udtaler mig ikke om
dette, kun om hvad begrundelsen kan være til at vi ikke
anskaffer linux til skolerne. Det ved jeg en hel del om,
heldigvis. Ellers ville jeg have holdt min mund.

Endelig er jeg engageret i det, der er min kerneydelse, nemlig
undervisning, som jeg både er veluddannet i og som jeg har
beskæftiget mig med næsten lige så længe som jeg har arbejdet
med it.

En ordentlig tone betyder først og fremmest at man ikke
beklikker en modparts kompetence, men stille og roligt angiver
hvilke argumenter man har. Ord som "skodprodukt", "produkter,
der stinker", eller "dårlige produkter" etc. hører ikke hjemme
i en sober debat. Og når jeg har anvendt nogle af dem også,
skyldes det at det er det tonefald man har anvendt i denne
debat.

Men jeg kvitterer naturligvis for at du venligt forsøger at få
tonen tilbage på sporet af det anstændige, samt at du
tilsyneladende har forstået sigtet med min beklagelse, og det
er ikke så ringe. Måske vi to så kan få en mere anstændig tone
fremover med hinanden - det er da mit håb.
Hvad andre anbelanger, har jeg mine tvivl.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-07 13:53

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Jeg er tilhænger af en ordentlig tone -

Nej du er tilhænger af folk giver dig ret, gør de ikke det er de underydere
eller højrefjolser.

> Det er den slags bemærkninger der pisser mig af - jeg har
> beskæftiget mig med IT i mere end 25 år - har deltaget i
> adskillige uddannelser og kurser omkring edb, programmer m.v.
> og har været til eksamen i disse ting.

Så er det utroligt du stadig er så uvidende om basale ting, (hint din
opsætning af ms mail/outlook express)

> Desuden har jeg arbejdet som it-ansvarlig i mange år, oprettet
> netværk på en skole, sat mig grundigt ind i tingene omkring
> dette og bidraget på mange måder med løsninger til
> problematikker desangående.

Jeg tvivler, der er ikke emget af dit skriv ang computere der indikerer den
store viden om området.

> [...]
> undervisning, som jeg både er veluddannet i og som jeg har
> beskæftiget mig med næsten lige så længe som jeg har arbejdet

Ja en rigtig helt er du, du lægger jo ikke skjul på du straffer elever med
de forkerte meninger (f.eks folk der ville stemme på højrefløjen, med lavere
karakterer)

> En ordentlig tone betyder først og fremmest at man ikke
> beklikker en modparts kompetence,

Forkert, er personen uden kompetancer er har det intet med tonen at gøre at
sige, at personen ikke aner hvad han/hun udtaler sig om (og det er det der
pisser dig af, nemlig at folk med større viden end dig, tillader sig at sige
dig imod i alt dit vrøvl)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 14:01

Wilstrup skrev:

> Ironien er jo dræbende her :-/

Det er da godt at _du_ i det mindste selv kan se dette.

> -Mit indlæg var ærligt ment - men det kan kolde hjerne ej
> forstå - så alene af den grund tror jeg at jeg bliver for
> at gør gruppen endnu mere OT end den er med dit indlæg.

Der er ingen tradition for at man med diverse snaksagelige indlæg kan få
en sludder for en sladder i denne gruppe. Det findes der sikkert mange
andre grupper hvor man kan.

Du skriver en beklagelse og gør dig samtiddig endnu mere skyldig i det
du beklager, men dette kan du sikkert ikke selv se, idet du normalt
færdes i grupper hvor man opretter nye indlæg så snart man har vendt
vrangen udad på underbukserne.

Du er ikke noget overmenneske (selvom du tydeligvis betragter dig selv
som et sådan), og personligt havde jeg skrevet nøjagtig det samme til
hvem som helst der havde oprettet et så tåbeligt indlæg som det du skrev.

> [...]
> dine. Og hvis der er nogen, der brokker sig, så kan jeg jo
> blot henvise til dit OT-indlæg, der jo lægger stilen for hvad

Snup en tudekiks. Du fatter tydeligvis ikke hvad jeg mente med mit
indlæg. Du skal dog være velkommen til at henvise til mit svar til dig.
Det vil da stå klart for de fleste, at der ikke er nogen grund til at
tage dig seriøst.

> [...]
> foreløbig - takket være Gumble og et par stykker mere, der
> synes det er fedt at falde over personen fremfor sagen.

Du lyder som et meget ubehageligt menneske!

> [...]
> allerede til at udfordre dig og andre tåber i en juridisk
> debat - skønt jura har du heller ikke forstand på, ser jeg.

Igen: Du lyder som et meget ubehageligt menneske.

Bliver dine chikaner for voldsomme fører det vel til klager til din udbyder.

BG

Fra : Jubii

Dato : 16-10-07 14:10

> Det er da godt at _du_ i det mindste selv kan se dette.

Tja, off topic forfattere kender deres lus på travet.
Og da i, sammen med nota bene, er eksperter i mange og lange off topic
indlæg, kan det ikke undre nogen.
slut herfra.

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-07 14:34

Barney Gumble skrev:

> [...]
>
> Igen: Du lyder som et meget ubehageligt menneske.
>
> Bliver dine chikaner for voldsomme fører det vel til klager til din

Nu er det dig der er for langt ude.
wilstrup trænger til ferie, men har ikke gjort noget som helst, som det
er værd at ulejlige en udbyder om.

Det er umuligt at vurdere ud fra denne tråd, om han eller du er mest
ubehagelig som menneske.

Vi kom på afveje fra en spændende fortsat krimi om offentlige
virksomheders favorisering af eet multinationalt IT-monopol og chikane
imod brugere af konkurrenternes produkter.

wilstrup meldte sig som awekat for M$ og deres danske agenter i det
danske skolevæsen, og derved fik de også lov at komme til orde, og se,
det er såre godt.

Bjarne

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 14:57

Bjarne skrev:

> Nu er det dig der er for langt ude.
> wilstrup trænger til ferie, men har ikke gjort noget som helst, som det
> er værd at ulejlige en udbyder om.

Det har jeg bestemt heller ikke skrevet. Men han truer jo direkte med at
han nu fremover vil gøre hvad han kan for at chikanere gruppen mest
muligt. Jeg har aldrig selv sendt en klage over nogen, men hvis han har
tænkt sig at følge op på det han skriver, så kunne han jo gå hen og
blive så generende, at andre måske kunne finde på at klage over ham.

> Det er umuligt at vurdere ud fra denne tråd, om han eller du er mest
> ubehagelig som menneske.

Jeg har læst flere steder i denne tråd, at han nu er ude på at ødelægge
mest muligt i denne gruppe. Det synes jeg er en ubehagelig menneskelig
egenskab som jeg i øvrigt slet ikke kan forene med hans politiske
observans (det er dog pænt uvedkommende for denne gruppe, hvilken liste
han stemmer på, men jeg tror det ville gavne Wilstrup, hvis han også
selv forsøgte at smide sine politiske lig over bord). 'Bold ej mand' som
BW vist skrev dengang man kunne læse hans indlæg.

> [...]
>
> wilstrup meldte sig som awekat for M$ og deres danske agenter i det
> danske skolevæsen, og derved fik de også lov at komme til orde, og se,

Jeg stod af for et par dage siden på den tråd. Det er slet ikke dén tråd
jeg kommenterer på.

Jeg forsøgte at forklare Wilstrup, at jeg mener det vil være ekstremt
uheldigt for denne gruppe, hvis alle begyndte at skrive indlæg om alt
muligt andet end jura. Han er dog tilsyneladende meget, meget svær at
trænge igennem til, hvis man ikke giver ham 100 % ret i det han skriver
(og det var ikke hånligt skrevet, men min ærlige mening).

Nu vil han så, tilsyneladende (det er vist ikke første gang han kommer
med diverse tomme trusler, som fx at forlade denne gruppe, hvilket han
jo ikke gjorde), gå i gang med at gøre livet surt for skribenter i denne
gruppe. Tjahhh, jeg synes han virker som et ubehageligt menneske, der
tror at alt hvad der skrives til ham er et personangreb og derfor skal
besvares med krydsild. Den slags typer kommer man desværre ikke særlig
langt med og da slet ikke i en jura-gruppe, hvor personlige holdninger
ikke _burde_ stå i vejen for en saglig debat.

BG

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-07 15:11

Barney Gumble skrev:

> [...]
> tænkt sig at følge op på det han skriver, så kunne han jo gå hen og
> blive så generende, at andre måske kunne finde på at klage over ham.
Jeg tror slet ikke du skal tage det så alvorligt.

Han er kortsluttet i denne sag og har sagt en masse ævl, men nu tager
han på ferie.

Bjarne

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 15:24

Bjarne skrev:
> Barney Gumble skrev:

> Jeg tror slet ikke du skal tage det så alvorligt.

Nej, det er der nok noget om. Det empiriske materiale desangående er
vist ganske overbevisende :)

> Han er kortsluttet i denne sag og har sagt en masse ævl, men nu tager
> han på ferie.

Ja, og for et par uger siden var han på ferie i Berlin. Følg med i næste
uge når Wilstrup igen vil informere jura-gruppen om hvad han går og
laver når han ikke skriver på usenet :)

Det er utroligt så mange oplysninger om ham selv og hans liv han har
behov for at lufte herinde ;)

Og for lige at gøre det helt klart: Jeg har intet imod at Wilstrup
(eller KT for den sags skyld når vi nu er i gang) skriver herinde i
fremtiden hvis han (de) ellers vil forsøge at holde sig til juridiske
diskussioner. Men hvis han bliver ved med at skrive om alle mulige andre
ting, bl.a. ved at oprette flere overflødige tråde om hans hjertekvaler,
så kunne han godt gå hen få filtret i denne gruppe. Dette ville være med
samme begrundelse som de fleste har overfor hvorfor BW er i deres filter
i alle grupper.

BG

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-07 17:48

Barney Gumble skrev:

> [...]
> (eller KT for den sags skyld når vi nu er i gang) skriver herinde i
> fremtiden hvis han (de) ellers vil forsøge at holde sig til juridiske
Det må gælde os alle, og i denne sag er vi flere skyldige.
Undskyld.
> Men hvis han bliver ved med at skrive om alle mulige andre
> ting, bl.a. ved at oprette flere overflødige tråde om hans hjertekvaler,
> så kunne han godt gå hen få filtret i denne gruppe.
STOP!
Du skal s********* ikke angribe folk i denne nyhedsgruppe for ting de
har sagt i andre nyhedsgrupper eller andre steder. Ja, undskyld mit
udbrud, men det er for lavt.Jeg kender ikke til det du antyder, og
ønsker heller ikke at vide mere, men forholder mig til, hvad der siges her.
Så har vi fælles referencer

Bjarne

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 18:10

Undskyld mig, men det har jeg s********* da heller ikke gjort.

> Ja, undskyld mit
> udbrud, men det er for lavt.Jeg kender ikke til det du antyder, og
> ønsker heller ikke at vide mere, men forholder mig til, hvad der siges her.

Med "hjertekvaler" mente jeg såmænd bare denne trådstart. Hvis ikke du
ønsker at læse hele tråden er det naturligvis dit eget valg.

> Så har vi fælles referencer

Præcis.

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 18:38

Bjarne skrev:

> Det må gælde os alle, og i denne sag er vi flere skyldige.
> Undskyld.

Og jeg kan i øvrigt igen informere om, at jeg kun kommenterede på denne
tråd; ikke den om 'Mac vs. PC'.

Når en trådstarter vælger at krydsposte et så sprængfarligt emne (Mac
vs. PC) i en masse grupper, ja så er der ikke rigtigt noget at gøre mht.
at holde styr på om man skriver i de rigtige grupper. Af samme grund
stod jeg også af på den tråd.

Hvis en diskussion drejer sig lidt væk fra en gruppes fundsats ser jeg
heller ingen problemer i, at diskussionen holdes i den oprindelige
gruppe, hvis det kun drejer som om en lille "bi-diskussion". Dette er,
imo, absolut det mest praktiske i det lange løb. Der kan så nogle gange
være direkte fordele forbundet ved at "futte" en tråd, men det er en
anden ting.

Men når en debatør forsøger at omdanne denne gruppe til en
hygge/snakkeklub som fx dk.politik, ved at oprette et nyt indlæg for
blot lige at få lettet sit hjerte, ja så synes jeg det er at gå for vidt.

Jeg synes jeg gjorde det rimelig klart at jeg ikke brød mig om
perspektivet i den slags indlæg (selvom ironien tilsyneladende kunne
misforståes). Det ville være ekstremt ærgeligt, hvis det skulle lykkedes
nogen at hive niveauet og traditionerne i denne gruppe ned på det niveau
der præger fx dk.politik. Og samme holdning ville jeg have, hvis det
havde været Thomas Rørdam der havde skrevet som Wilstrup gjorde i sin
trådstart. Jeg kommenterede det han skrev og var og er komplet ligeglad
med at det var Wilstrup der skrev det. Jeg _vil_ ikke begynde at tage
højde for visse personers nærtagende følelser. Kan man ikke klare at få
kritik af det man skriver, så bør man ikke skrive overhovedet.

BG

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 23:48

Kan man ikke klare at få
> kritik af det man skriver, så bør man ikke skrive
> overhovedet.

Jeg er udmærket i stand til at tåle kritik af det, jeg
skriver - det ved enhver der har krydset klinger med mig
tidligere - men at det nærmer sig bekendelseslitteraturen alle
dine OT-indlæg mod mine skriverier, er lidt komisk
, for nu at benytte en litote.

Hvis du har så meget mod at jeg skriver OT i denne gruppe, så
skriv da til alle de andre, der på samme måde har bidraget i
denne debat i stedet for at klynke over at jeg giver dig tørt
på.

Må jeg atter anbefale dig www.kinagrill.dk -

Hvis jeg vælger at skrive at jeg tager på ferie, så skyldes
det kun forbrugeroplysning, fordi du og andre fjolser ikke
skal tro at min tavshed skyldes andet og mere end det. Jeg har
jo før kunnet konstatere at når jeg er væk, vælger en del at
håne mig for min tavshed og hævder at jeg flygter fra
debatten.

Men nok om det - jeg har ikke nogen særlig grund til at tage
dig alvorligt, og jeg kan heller ikke se at dine sidste
klynkende indlæg lader mine tidligere beklagelser noget efter:
"åh, hulk, hulk - nu skriver ham Wilstrup noget der ikke har
med jura at gøre - hvor forfærdeligt, snøft, hulk" - "Det kan
være at andre klager til hans udbyder - uhuu" -

Som jeg allerede har skrevet: Klag væk! det får du ikke noget
ud af. Jeg er for god en kunde og nettet er mangfoldigt, så
jeg har intet at frygte -der vil altid være en ny udbyder, der
vil byde sig til, hvis den ene skulle glippe.

Fra : Barney Gumble

Dato : 17-10-07 00:19

Wilstrup skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
> Kan man ikke klare at få
>
> Jeg er udmærket i stand til at tåle kritik af det, jeg
> skriver

Nej. Det kan du sgu godt nok ikke!

> - det ved enhver der har krydset klinger med mig
> tidligere - men at det nærmer sig bekendelseslitteraturen alle
> dine OT-indlæg mod mine skriverier, er lidt komisk
> , for nu at benytte en litote.

Det handler om at ingen i denne gruppe ønsker at den skal oversvømmes
med alt muligt pladder der intet har med jura at gøre (måske lige dig og
KT, men næppe ret mange andre). Derfor kunne jeg forestille mig, at de
fleste sorterer BW-indlæg væk, og jeg kunne da også levende forestille
mig, at fremtidige indlæg fra dig bliver sorteret væk. I hvert fald hvis
de får karakter af det du giver udtryk for. På samme måde er der sikkert
nogen der har sat deres news-reader til at ignorere denne tråd, da de
allerede fra start af kunne se, at der intet juridisk ville komme ud af den.

> [...]
> skriv da til alle de andre, der på samme måde har bidraget i
> denne debat i stedet for at klynke over at jeg giver dig tørt

Jeg kan ikke huske hvornår der sidst er blevet oprettet en tråd herinde
der absolut _intet_ havde med jura at gøre. Belær mig gerne - du virker
som en meget klog mand!

"Klynke over at jeg giver dig tørt på."
Hvor er det lige i alle dine 50 år i folkeskolen at den er gået
fuldstændig gal for dig? Du argumenterer på et niveau der ville falde
til jorden i enhver 5. klasse (for nu at blive i en kontekst, som du
måske kan relatere til).

> Må jeg atter anbefale dig www.kinagrill.dk -

Det er altid lidt trist når én der tuder over kritik selv finder dét
link frem. Og så endda efter han selv er blevet tilbudt den berømte kiks.

> Hvis jeg vælger at skrive at jeg tager på ferie, så skyldes
> det kun forbrugeroplysning, fordi du og andre fjolser ikke
> skal tro at min tavshed skyldes andet og mere end det.

Sorry. Jeg glemte at du er et overmenneske. Jeg glemte også lige et kort
sekund, at langt de fleste skribenter i denne gruppe er komplet
ligeglade med folks personlige holdninger. Fortsæt endelig med dine
"forbrugeroplysninger". Så ved vi alle hvorfor overmennesket Wilstrup
ikke skriver på et givent tidspunkt. Tænk hvis vi skulle gå og bekymre
os om, hvorfor du pludselig ikke skrev herinde længere. Nej, så er det
alligevel bedre at du sparer os for de bekymringer.

Kender du til begrebet 'storhedsvanvid'?

> Jeg har
> jo før kunnet konstatere at når jeg er væk, vælger en del at
> håne mig for min tavshed og hævder at jeg flygter fra
> debatten.

Hvad du evt. ligger og roder med i dk.politik eller andre grupper er
denne gruppe komplet uvedkommende. Herinde ønskes en juridisk debat. Det
fatter du højest sandsynlig aldrig.

> [...]
> med jura at gøre - hvor forfærdeligt, snøft, hulk" - "Det kan
> være at andre klager til hans udbyder - uhuu" -

:)

Nej, du har tydeligvis ikke forstået en pind af det jeg har skrevet til
dig. Det begynder at blive en farce at læse dine indlæg. Prøv at tørre
fråden væk fra munden og se at komme lidt ned på jorden - SmukTøz14. Du
lyder som én der seriøst kunne springe i luften hvornår det skulle være?

Seje!

BG

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 01:04

> Nej. Det kan du sgu godt nok ikke!

Jeg synes at det går udmærket.

> [...]
> news-reader til at ignorere denne tråd, da de allerede fra
> start af kunne se, at der intet juridisk ville komme ud af

Folk kan sortere væk som de ønsker - det vedkommer ikke mig.

> Jeg kan ikke huske hvornår der sidst er blevet oprettet en
> tråd herinde der absolut _intet_ havde med jura at gøre.
> Belær mig gerne - du virker som en meget klog mand!

Jeg ER en meget klog mand, men hvorfor dog bekymre sig om din
dårlige hukommelse? Du kan da selv søge på google.

> "Klynke over at jeg giver dig tørt på."

> Hvor er det lige i alle dine 50 år i folkeskolen at den er
> gået fuldstændig gal for dig?

Der er ingenting der er gået galt for mig vedr. dette.

Du argumenterer på et niveau der ville falde
> til jorden i enhver 5. klasse (for nu at blive i en
> kontekst, som du måske kan relatere til).

Nu har jeg dog mere forstand på 5.klasse-børn end dig, så dit
vås vil åbenbart ingen ende tage. Men så burde du måske holde
dig til den smule du har forstand på -og det lyder sandt for
dyden ikke som om det er særlig meget.

> Det er altid lidt trist når én der tuder over kritik selv
> finder dét link frem. Og så endda efter han selv er blevet
> tilbudt den berømte kiks.

Tja, jeg tuder nu ikke - men det er da fornøjeligt at du har
det fint med dit trøstebillede af at jeg skulle tude. Det
under jeg dig da gerne. Nu ved enhver at det naturligvis ikke
er sandt, men vi lader dig blive i troen.

> Sorry. Jeg glemte at du er et overmenneske.

Du har det svært med din hukommelse, hva'? Alzheimer?

Jeg glemte også lige et kort
> sekund, at langt de fleste skribenter i denne gruppe er
> komplet ligeglade med folks personlige holdninger.

Næh, tror du virkelig ?

Fortsæt endelig med dine
> "forbrugeroplysninger". Så ved vi alle hvorfor overmennesket
> Wilstrup ikke skriver på et givent tidspunkt.

Ja, er det ikke herligt?

Tænk hvis vi skulle gå og bekymre
> os om, hvorfor du pludselig ikke skrev herinde længere.

Ja, tænk hvor venlig jeg er at I får det forklaret, så I ved
bedre.

Nej, så er det
> alligevel bedre at du sparer os for de bekymringer.

Ja, naturligvis - det viser hvor forbrugerorienteret jeg er.

> Kender du til begrebet 'storhedsvanvid'?

Lider du da af det? Man kalder det også for megalomani - så
ved du det, når din psykiater spørger dig om du kender ordet.
Se, hvor venlig jeg er - du får endnu en lektion i almindelig
psykiatri. Du burde være himmelhenrykt.

> Hvad du evt. ligger og roder med i dk.politik eller andre
> grupper er denne gruppe komplet uvedkommende. Herinde ønskes
> en juridisk debat. Det fatter du højest sandsynlig aldrig.

Ih, jo, og jeg har kun til sinds at respektere det over for
folk, der vitterlig ved noget om jura -det er ikke dig.

> :)

Ja, jeg ER også morsom og vittig. To know me is to love me

> Nej, du har tydeligvis ikke forstået en pind af det jeg har
> skrevet til dig. Det begynder at blive en farce at læse dine
> indlæg.

Jeg er jo morsom og underholdende - det troede jeg du havde
konstateret tidligere.

Prøv at tørre
> fråden væk fra munden og se at komme lidt ned på jorden

Jeg befinder mig i et hus på 1.sal. Jeg ser ingen grund til at
komme ned på jorden p.t. Jeg skal snart i seng.

- SmukTøz14. Du
> lyder som én der seriøst kunne springe i luften hvornår det
> skulle være?

Ork, nej- det skal der så sandelig meget til - forøvrigt
betyder ordet "grumble" jo en der mukker, brokker sig og
beklager sig, med andre ord en som ustandselig er gnaven.
Og det passer jo meget godt på dig, hr. Gnavpot.

> Seje!

JA! NETOP!

Sov godt, hr. Gnavpot -eller Vrissenpind, hvilket også er
betydningen af ordet.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 01:16

> [...]
> under jeg dig da gerne. Nu ved enhver at det naturligvis ikke
> er sandt, men vi lader dig blive i troen.

Narcissist.

> Du har det svært med din hukommelse, hva'? Alzheimer?

Sarkasme er vist ikke dit stærkeste punkt.

> [...]
> ved du det, når din psykiater spørger dig om du kender ordet.
> Se, hvor venlig jeg er - du får endnu en lektion i almindelig

LOL, det værste er årsagen til du kender til begrebet megalomani...

> Ja, jeg ER også morsom og vittig. To know me is to love me

Du er en selvindbildt nar.

> - SmukTøz14. Du

Læse kan du heller ikke ?

Kan du se forskel på de her 2 ord ?

Gumble

Grumble

(garanteret ikke, du skal nok opfinde en løgn for at tildække du læste
forkert, og nu er det alle andres skyld at DU læste forkert)

> Sov godt, hr. Gnavpot -eller Vrissenpind, hvilket også er
> betydningen af ordet.

Lær nu lige at læs, og dog, du ahr undervist i over 20 år siger du, men
alligevel kan du ikke læse simple ord, det kommer du sq nok aldrig til at
kunne.

Fra : Barney Gumble

Dato : 17-10-07 01:42

Wilstrup skrev:

> Jeg ER en meget klog mand, men hvorfor dog bekymre sig om din
> dårlige hukommelse? Du kan da selv søge på google.

Jeg vil nu alligevel bede om din hjælp til at finde sidste gang en
trådstart i dk.videnskab.jura absolut intet havde med jura at gøre (dit
svar er blot en variant af at stikke halen mellem benene). Så længe du
ikke kommer med et eksempel vil jeg fastholde hvad langt de fleste
tænker om _dig_ og alt hvad du skriver: Du er fuld af løgn!

> Nu har jeg dog mere forstand på 5.klasse-børn end dig,

Ja, det anede mig at du ikke underviste i de højere klasser i
folkeskolen. Flere elever i en 9. klasse ville jo nok også have rygrad
nok til at få lukket ned for alt dit pladder. Det er nemmere for dig at
føle dig som overmenneeske i en 5. klasse, så du er formegentlig meget
godt tilfreds.

> [...]
> under jeg dig da gerne. Nu ved enhver at det naturligvis ikke
> er sandt, men vi lader dig blive i troen.

Du glemmer at dine få rygklappere fra dk.politik ikke er fulgt med dig
over i denne gruppe. Ingen har indtil nu erklæret sig enig i dine
megalomaniske udtalelser.

Meget mystisk, hva?

> [...]
> ved du det, når din psykiater spørger dig om du kender ordet.
> Se, hvor venlig jeg er - du får endnu en lektion i almindelig

Du lyder som én der har tilbragt rigtig mange timer hos en psykiater?

Og skal jeg være 100 % ærlig, så tror jeg at jeg har ret i den påstand.

> Prøv at tørre
>
> Jeg befinder mig i et hus på 1.sal. Jeg ser ingen grund til at
> komme ned på jorden p.t. Jeg skal snart i seng.

Du kunne også gøre dine 5. klasse elever en stor tjeneste og lade
vikaren overtage i morgen. Det ville de nok lære en del af - sådan helt
bogstaveligt.

> - SmukTøz14. Du
>
> Ork, nej- det skal der så sandelig meget til

Tjahhh, så håber jeg da ikke at du skal ud og flyve med et Dash-8 fly
her en af de næste par dage. Det kunne jo være det klarede jobbet for
dig. Chancen synes i hvert fald at være til stede.

Hils din penneven CuteBoy13 når du lander på de isglatte landingsbaner i
Island.

Vi andre vil naturligvis bruge alt vores tid på at sidde og 'svine dig
til' nu hvor du ikke kan være hjemme til at 'give os tørt på'. Det er
vel hvad du mest af alt ønsker, ikke? Opmærksomhed er opmærksomhed.

> Sov godt, hr. Gnavpot -eller Vrissenpind, hvilket også er
> betydningen af ordet.

Ja, M$'s synonymordbog får dig rigtig til at lyde kvik i replikken.
Bruger du den også når du skal lyde rigtig klog overfor dine 5. klasse
elever eller kan du, trods alt, klare dig uden hjælp når du
indoktrinerer dem?

BG

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 02:27

> [...]
> gang en trådstart i dk.videnskab.jura absolut intet havde
> med jura at gøre (dit svar er blot en variant af at stikke

Og jeg fortæller dig gerne igen, hr. Vrissenpind, at jeg ikke
vil gøre dit arbejde. Find det selv.

Så længe du
> ikke kommer med et eksempel vil jeg fastholde hvad langt de
> fleste tænker om _dig_ og alt hvad du skriver: Du er fuld af
> løgn!

Det må du om -så skal jeg til gengæld nøjes med at tænke på
dig som den sure, gnavne gamling, du er.

> [...]
> Det er nemmere for dig at føle dig som overmenneeske i en 5.
> klasse, så du er formegentlig meget godt tilfreds.

Forkert igen - som sædvanlig- jeg underviser både 9. og 0
10.klasser - jeg er endda klasselærer for en 10.klasse, så
igen er dine feberfantasier helt ude i hampen. Hvorfor giver
du bare ikke op - du er jo kommet i menneskehænder og du
vinder intet ved dine "komplimenter"til mig. Jeg er mere
dreven i det spil end du tør drømme om.

Læg dig nu til at sove som et lille artigt barn.

> Du glemmer at dine få rygklappere fra dk.politik ikke er
> fulgt med dig over i denne gruppe. Ingen har indtil nu
> erklæret sig enig i dine megalomaniske udtalelser.
>
> Meget mystisk, hva?

Næ, hvorfor det? For det første har jeg ikke som dig brug for
rygklappere. Jeg kan udmærket svare for mig selv - og for det
andet er det ikke sådan at folk altid synes at denne gruppe er
særlig sexet. Så hvorfor skulle de dog følge med her?

> Du lyder som én der har tilbragt rigtig mange timer hos en
> psykiater?

Nej, jeg har blot studeret medicin i mine unge dage og haft
hospitalsvagter -også inden for psykiatrien - så jeg ved
faktisk godt hvad jeg taler om.

> Og skal jeg være 100 % ærlig, så tror jeg at jeg har ret i
> den påstand.

Du er hverken ærlig eller noget der blot ligner. Og du kan tro
hvad du vil - jeg kan alene ud fra dine udtalelser se at du
burde frekventere en sådan.

> Du kunne også gøre dine 5. klasse elever en stor tjeneste og
> lade vikaren overtage i morgen. Det ville de nok lære en del
> af - sådan helt bogstaveligt.

Det er heller ikke gået op for dig at vi har efterårsferiek,
vel? Det er ellers blevet meddelt dig flere gange - men du er
måske for ubegavet til at fatte det?

> Tjahhh, så håber jeg da ikke at du skal ud og flyve med et
> Dash-8 fly her en af de næste par dage. Det kunne jo være
> det klarede jobbet for dig. Chancen synes i hvert fald at
> være til stede.

Tja, hvem ved -

> Hils din penneven CuteBoy13 når du lander på de isglatte
> landingsbaner i Island.

??? kender ikke personen. Jeg skal med min kone og mine børn
til Island - er du misundelig?

> Vi andre vil naturligvis bruge alt vores tid på at sidde og
> 'svine dig til' nu hvor du ikke kan være hjemme til at 'give
> os tørt på'. Det er vel hvad du mest af alt ønsker, ikke?
> Opmærksomhed er opmærksomhed.

Jeg ved godt at du vil have min krop, men den er ikke til
salg - gå du hellere en tur hen til din sædvanlige ludder, så
du kan blive et roligt menneske igen.

> Ja, M$'s synonymordbog får dig rigtig til at lyde kvik i
> replikken.

Jeg behøver ikke nogen synonymordbog for at klare folk som
dig.

> Bruger du den også når du skal lyde rigtig klog overfor dine
> 5. klasse elever eller kan du, trods alt, klare dig uden
> hjælp når du indoktrinerer dem?

Du fatter det ikke, vel? Jeg har ikke nogen 5.klasse - jeg
skrev at jeg har kendskab til 5.klasser, hvilket er en hel del
mere end dig. Jeg er klasselærer for en 10.klasse og har
engelsk med dem og nogle andre 10.klasser samt i 9.klasserne -
desuden underviser jeg i andre fag på de trin.

Men jeg kan se at du heller ikke kan læse. Trist for dig. Prøv
VUC.

Fra : Barney Gumble

Dato : 17-10-07 03:44

Wilstrup skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen

> Og jeg fortæller dig gerne igen, hr. Vrissenpind, at jeg ikke
> vil gøre dit arbejde. Find det selv.

Gu vil jeg da ej! Det er dig der kom med en løgnagtig påstand, så det er
naturligvis også dig der må forsøge at rede dig ud af den. Indtil da er
du blot en løgner. Hverken mere eller mindre.

Du har naturligvis forsøgt, man da du ikke kunne finde noget forsøger du
nu at krybe udenom.

> Så længe du
>
> Det må du om -så skal jeg til gengæld nøjes med at tænke på
> dig som den sure, gnavne gamling, du er.

Din udenomssnak preller af. Underbyg din påstand eller find dig i at
blive kaldt løgner.

> [...]
> du bare ikke op - du er jo kommet i menneskehænder og du
> vinder intet ved dine "komplimenter"til mig. Jeg er mere

Det er sjældent at jeg skriver ROFL (det er nok mere et begreb du kender
fra din dagligdag i folkeskolen), men ovenstående fremkaldte seriøst et
latterudbryd. Du kan slet ikke se du er helt ude i hampen?

Hvis du virklig var dreven, så ville du også straks indse, at din måde
at fremture på i denne gruppe er yderst upassende. En dreven debatør
ville netop fornemme lugten i bageriet før han/hun begyndte at trampe
rundt som en elefant i en glasbutik. Men dreven er du jo netop ikke når
du ikke kan/vil forstå hvordan denne gruppe fundgerer. Du er derimod et
klassisk eksempel på en egocentriker der nægter at lade sig tale til
fornuft.

I øvrigt husker jeg flere af mine lærer i 8-9. klasse som nogen, der
bare var sure over ikke at havde evnerne til at undervise på et højere
niveau. Du kunne i den grad godt minde om dem. Jeg kunne seriøst heller
ikke forestille mig at nogen af mine undervisere/forelæsere i gymnasiet
eller på handelshøjskolen og universitetet kunne finde på at opføre sig
og skrive som du gør. Derfor er det meget fint, at du kun kan undervise
i en folkeskole, hvor de klogeste af eleverne dog ikke vil have
problemer med at gennemskue dig.

> Næ, hvorfor det? For det første har jeg ikke som dig brug for
> rygklappere.

Det er nu engang nemmere for en egocentriker med rygklappere, men
eftersom kun _du_ har ret er det naturligvis underordnet. Det havde jeg
i et svagt øjeblik glemt.

> Jeg kan udmærket svare for mig selv - og for det
> andet er det ikke sådan at folk altid synes at denne gruppe er
> særlig sexet. Så hvorfor skulle de dog følge med her?

Nej, dine "venner" har det nok bedre hvor de er. Lad dem endelige blive
i dk.politik, hvis de finde dén gruppe mere 'sexet'.

> Nej, jeg har blot studeret medicin i mine unge dage og haft
> hospitalsvagter -også inden for psykiatrien - så jeg ved
> faktisk godt hvad jeg taler om.

Hmmm. Hvorfor gik du fra at være medicinstuderende til at blive
folkeskolelærer? Det var dog et usædvanligt skridt. Gav medicinstudiet
ikke nok udfordringer for din højtudviklede hjerne? For du _er_ jo
ekstremt klog. Det hører vi dig jo ofte sige.

> Du er hverken ærlig eller noget der blot ligner.

Hvad fanden ved du om det?

Jeg tror bestemt stadig at du har gennemført rigtig mange timer hos en
psykiater. Den tro kan din egocentriske person ikke lave det mindste om
på, selvom du måske ligefrem tror du kan det? Men der er såmænd intet
galt i dine psykiatriforløb; det er bare en skam at du ikke har lært
noget af alle behandlingerne.

> Og du kan tro
> hvad du vil - jeg kan alene ud fra dine udtalelser se at du
> burde frekventere en sådan.

Mon ikke de fleste vil mene, at det er dig der er helt derude, hvor end
ikke en psykiater kan hjælpe dig mere?

> Det er heller ikke gået op for dig at vi har efterårsferiek,
> vel? Det er ellers blevet meddelt dig flere gange - men du er
> måske for ubegavet til at fatte det?

Nej. Jeg lagrer blot meget få af de "forbrugeroplysninger" du kommer
med. Men det er da rigtigt. I folkeskolen og på gymnasiet holder man jo
efterårsferie. Det gør de såmænd også på Universitet, men desværre ikke
på Handelshøjskolen :(

> ??? kender ikke personen. Jeg skal med min kone og mine børn
> til Island - er du misundelig?

Ikke det fjerneste. Tværtimod ville jeg meget meget gerne slippe for at
skulle på nogen som helst tur med en type som dig. Det ville med garanti
kræve flere års efterfølgende terapi hos en psykiater.

> Jeg ved godt at du vil have min krop, men den er ikke til
> salg

Jeg har 7-9-13 aldrig set et billede af dig eller din krop, men jeg har
altid forestillet mig en klam rynket udgave, der til forveksling kunne
ligne Mr. Burns' fra Simpsons
(http://www.waluga.de/simpsons/burns12.jpg). Er jeg tæt på?

> Jeg behøver ikke nogen synonymordbog for at klare folk som
> dig.

Så må du jo prøve om du kan finde noget andet. Indtil nu er alle dine
snotfornærmede kommentarer om, at du da i hvert fald bare gør som det
passer dig i denne gruppe resultatløse. Lidt mystisk når du nu er så
"dreven" og i øvrigt hyperintelligent.

> Men jeg kan se at du heller ikke kan læse. Trist for dig. Prøv
> VUC.

Jeg er ikke typen, som dig, der vælger at gå nedad I uddannelsesniveau.

BG

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 07:34

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message

> Jeg har 7-9-13 aldrig set et billede af dig eller din krop, men jeg
> har altid forestillet mig en klam rynket udgave, der til forveksling
> [...]

Vurder selv
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-10-17/pix/r0016458.jpg&imgrefurl=http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-10-17/pix/index.php%3Fviewone%3D5&h=1200&w=1792&sz=298&hl=en&start=1&tbnid=H_U9rPdRPhXoHM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Darne%2Bwilstrup%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DG

Bemærk billedet er fra 2002 (og er fra noget linux kursus, så mon ikke det
er der Wilstrup har sin fantastiske viden om linux fra ?)

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 10:39

> [...]
> påstand, så det er naturligvis også dig der må forsøge at
> rede dig ud af den. Indtil da er du blot en løgner. Hverken

Ditto.

> [...]
'
Vrøvl.

> Din udenomssnak preller af. Underbyg din påstand eller find

ditto.

> Det er sjældent at jeg skriver ROFL (det er nok mere et
> begreb du kender fra din dagligdag i folkeskolen), men
> ovenstående fremkaldte seriøst et latterudbryd. Du kan slet
> ikke se du er helt ude i hampen?

ikke mere end du er, gnavpot.

> Hvis du virklig var dreven, så ville du også straks indse,
> at din måde at fremture på i denne gruppe er yderst
> upassende.

så din måde er måske eksemplarisk?

> [...]

> kun kan undervise i en folkeskole, hvor de klogeste af
> eleverne dog ikke vil have problemer med at gennemskue dig.

Jeg har kompetence til at underviser på et gymnasium - men det
har jeg ikke lyst til. Jeg har haft med gymnasielærere at
gøre, der er ringere end den ringeste folkeskolelærer, ligesom
jeg har kendskab til udmærkede gymnasielærere - jeg behøver
ikke at generalisere her for at stive mig selv af, men det ser
ud til at du har nogle problemer dermed?

Og din paranoide tale om at "gennemskue" nogen som helst - du
har øjensynligt et problem som en rask psykiater nok kan
hjælpe dig med at løse.

> Det er nu engang nemmere for en egocentriker med
> rygklappere, men eftersom kun _du_ har ret er det
> naturligvis underordnet. Det havde jeg i et svagt øjeblik
> glemt.

Alzheimer?

> Nej, dine "venner" har det nok bedre hvor de er. Lad dem
> endelige blive i dk.politik, hvis de finde dén gruppe mere
> 'sexet'.

jeg har massevis af venner -ikke alle skriver i
nyhedsgrupperne. Er det nu et kriterium?

> Hmmm. Hvorfor gik du fra at være medicinstuderende til at
> blive folkeskolelærer?

Jeg brød mig ikke om at skære i lig.

Det var dog et usædvanligt skridt. Gav medicinstudiet
> ikke nok udfordringer for din højtudviklede hjerne? For du
> _er_ jo ekstremt klog. Det hører vi dig jo ofte sige.

Jeg ER ekstremt klog - og har i øvrigt et par
universitetsgrader bag mig - hvad kan du bidrage med her?

> Hvad fanden ved du om det?

Jeg ved alt - det troede jeg at du vidste?

> [...]
> du kan det? Men der er såmænd intet galt i dine
> psykiatriforløb; det er bare en skam at du ikke har lært

Jeg har aldrig konsulteret en psykiater - men jeg kan forstå
på dig at det er noget af det værste - så måske skyldes din
meget optagethed af psykiatere, at du selv har dårlige
erfaringer med at frekventere sådanne?

> Mon ikke de fleste vil mene, at det er dig der er helt
> derude, hvor end ikke en psykiater kan hjælpe dig mere?

Det kan jeg ikke sige noget om - "de fleste" er sådan et
gummiord - det er jo ikke en afstemning det her. De fleste fx
i dk.politik er højrefjolser og at tage deres udsagn for gode
varer er som at tro på Anders Ands erfaring på de syv have.

> [...]
> gymnasiet holder man jo efterårsferie. Det gør de såmænd
> også på Universitet, men desværre ikke på Handelshøjskolen

Nej, de er jo ikke så kloge, så de skal have lidt mere
undervisning end os andre.

> Ikke det fjerneste. Tværtimod ville jeg meget meget gerne
> slippe for at skulle på nogen som helst tur med en type som
> dig. Det ville med garanti kræve flere års efterfølgende
> terapi hos en psykiater.

Du kan da blot lære at elske din psykiater

> [...]
> men jeg har altid forestillet mig en klam rynket udgave, der
> til forveksling kunne ligne Mr. Burns' fra Simpsons

Nej!

> [...]
> fald bare gør som det passer dig i denne gruppe
> resultatløse. Lidt mystisk når du nu er så "dreven" og i

jeg morer mig ustandselig over dine spilfægterier - noget skal
tiden jo gå med indtil afrejsen. Det er sjovt som du
vrider og vender dig og forsøger at komme på omgangshøjde med
mit intellekt - det er endnu ikke lykkedes dig blot at nå
halvvejen. Men bliv endelig ved- jeg vil gerne have noget at
more mig over.

> Jeg er ikke typen, som dig, der vælger at gå nedad I
> uddannelsesniveau.

Jeg går ikke nedad, men opad - Handelshøjskolen, som du
åbenbart frekventerer, er jo ringere end folkeskolens nivaeu
hvad angår faglighed og pædagogik - så jeg forstår mere og
mere hvorfor du fremturer så ubegavet som du´gør.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 07:30

> Jeg ved godt at du vil have min krop, men den er ikke til
> salg - gå du hellere en tur hen til din sædvanlige ludder, så
> du kan blive et roligt menneske igen.

LOL, så går der 3-5 indlæg, så kommer højrefjols, underyder, eller nazist
kortet fra Wilstrup, nu er han tilpas sat til vægs til det kan komme på bane
;)

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 23:37

> [...]
> henvise til mit svar til dig. Det vil da stå klart for de
> fleste, at der ikke er nogen grund til at tage dig seriøst.

Hvad du tager seriøst er jeg flintrende ligeglad med - du kan
hyppe hen på www.kinagrill.dk hvis du keder dig.
> Du lyder som et meget ubehageligt menneske!

Muligvis, men du ER et ubehageligt menneske. Deraf forskellen.

> Igen: Du lyder som et meget ubehageligt menneske.

Igen: Du ER det.

> Bliver dine chikaner for voldsomme fører det vel til klager
> til din udbyder.

Klag væk - jeg er fuldkommen iskold - min udbyder kan ikke
gøre mig en pind - det er forsøgt før. Og jeg har heldigvis et
job, der gør at jeg altid vil kunne anvende en nyhedsgruppe og
genere dig, hvis jeg lyster det. Du vil ikke på nogen måde
kunne få ram på mig ad den vej. Så prøv bare bitte Barney - du
vil blive ynkeligt til grin.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-07 21:08

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Du beklager ved at skrive et helt nyt og endnu mere off topic indlæg?

Wilstrup er parat til at brække højre arm for at få lidt opmærksomhed.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Holst

Dato : 15-10-07 20:41

Wilstrup wrote:

> Jeg beklager altså mine bidrag til "festlighederne" i dette
> tilfælde.

Hvad så med at beklage dine bidrag i alle de andre grupper, du har
postet dine indlæg i?

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 10:40

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad så med at beklage dine bidrag i alle de andre grupper,
> du har postet dine indlæg i?

Læs mit indlæg til Gumble - jeg tilbagekalder alle
beklagelser - I er ikke det værd. Jeg har tværtimod besluttet
mig til at blive, da det åbenbart er noget, der gør jer livet
surt.

Jeg skal nok fremover lade være med at være velvilligt
indstillet til noget som helst i denne gruppe. Det er hvad der
kommer ud af dine og visse andres skriblerier.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-07 13:54

> Læs mit indlæg til Gumble - jeg tilbagekalder alle
> beklagelser - I er ikke det værd. Jeg har tværtimod besluttet
> mig til at blive, da det åbenbart er noget, der gør jer livet
> surt.

Ja ukrudt forgår jo ikke så let.

> Jeg skal nok fremover lade være med at være velvilligt
> indstillet til noget som helst i denne gruppe. Det er hvad der
> kommer ud af dine og visse andres skriblerier.

Uha som du kan.

Fra : Barney Gumble

Dato : 16-10-07 14:03

Wilstrup skrev:

> Læs mit indlæg til Gumble - jeg tilbagekalder alle
> beklagelser - I er ikke det værd. Jeg har tværtimod besluttet
> mig til at blive, da det åbenbart er noget, der gør jer livet
> surt.

Du er sgu da godt nok noget af en helt, hva'?

> Jeg skal nok fremover lade være med at være velvilligt
> indstillet til noget som helst i denne gruppe. Det er hvad der
> kommer ud af dine og visse andres skriblerier.

Må jeg have lov at spørge hvor gammel du er og hvorfor du ikke bruger
"SmukTøz14" som et mere retvisende nick?

Mage til barnagtig fornærmethed skal man da godt nok lede længe efter.

Prøv at forstå, at du ikke er det overmenneske du tror du er. Prøv at
forstå, at det er denne gruppe komplet uvedkommende, om du tager på
ferie, om du skriver herinde i fremtiden, om du havde diaré i går og om
du er afhængig af usenet-grupperne. Der findes sikkert andre grupper
hvor du kan lufte dine tanker om dette og hint, men herinde foretrækker
langt størstedelen, at indlæg handler om jura.

Igen: Du er ikke det overmenneske du går og tror du er.

BG

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 23:31

> Du er sgu da godt nok noget af en helt, hva'?

Ja, også i den grad.

> Må jeg have lov at spørge hvor gammel du er og hvorfor du
> ikke bruger "SmukTøz14" som et mere retvisende nick?

hvor gammel jeg er rager ikke dig.

> Mage til barnagtig fornærmethed skal man da godt nok lede
> længe efter.

ih, ja- har du læst dine egne indlæg?

> Prøv at forstå, at du ikke er det overmenneske du tror du
> er.

Jeg er et overmenneske - du er en gnom.

> [...]
> tanker om dette og hint, men herinde foretrækker langt
> størstedelen, at indlæg handler om jura.

Jeg er flintrende ligeglad med hvad du mener om gruppens
formål her. Intet kunne rage mig mindre.

> Igen: Du er ikke det overmenneske du går og tror du er.

Deri tager du helt fejl.

Fra : Holst

Dato : 16-10-07 14:31

Wilstrup wrote:

> Læs mit indlæg til Gumble - jeg tilbagekalder alle
> beklagelser - I er ikke det værd. Jeg har tværtimod besluttet
> mig til at blive, da det åbenbart er noget, der gør jer livet
> surt.

Jeg bliver mere og mere ked af, at du underviser vores børn og unge.

Her kommer man med et venligt forslag, og så er du ikke andet en
uforskammet.

Hvorfor går du ikke bare en tur og får noget frisk luft. Gerne i
blæsevejr, for du har behov for at blive gennemblæst, så den sure og
uforskammede stodder, kan blive blæst bort.

Fra : Wilstrup

Dato : 16-10-07 23:34

> Jeg bliver mere og mere ked af, at du underviser vores børn
> og unge.

Da du ikke har en kæft forstand på hvad undervisning er eller
ved noget som helst om hvordan jeg underviser, så kan du blot
stikke dine "bekymringer" skråt op - jeg ´skal heldigvis ikke
stå dig til regnskab for min undervisning, og jeg kommer
heller aldrig til det.

> Her kommer man med et venligt forslag, og så er du ikke
> andet en uforskammet.

Jeg er ikke mere uforskammet end du er.

> Hvorfor går du ikke bare en tur og får noget frisk luft.
> Gerne i blæsevejr, for du har behov for at blive
> gennemblæst, så den sure og uforskammede stodder, kan blive
> blæst bort.

Du kan selv være en uforskammet stodder - du kan hygge dig i
mit filter, hvis du fremturer med dit vås.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 16-10-07 23:38

On Wed, 17 Oct 2007 00:34:00 +0200, Wilstrup wrote:

> Du kan selv være en uforskammet stodder - du kan hygge dig i
> mit filter, hvis du fremturer med dit vås.

Er det nu ikke længere nok med dit OTspam i politik.

--
Det var Jagvej 69, vi mangler stadig Christiania og 1000fryd.
Skal vi lukke samtlige rottereder i det danske samfundt? Jeg siger JA!

Rent-A-Troll.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 00:09

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i
meddelelsen news:47153cee$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det nu ikke længere nok med dit OTspam i politik.

næ, for du er jo førende der med dit OT-SPAM. I øvrigt spammer
jeg ikke, men argumenterer for mine synspunkter - det er mere
end hvad du gør.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-10-07 00:12

On Wed, 17 Oct 2007 01:08:46 +0200, Wilstrup wrote:

> [...]
>
> næ, for du er jo førende der med dit OT-SPAM. I øvrigt spammer
> jeg ikke, men argumenterer for mine synspunkter - det er mere

Tag en kiks lille ven.

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 01:37

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i
meddelelsen news:471544f0$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

Ja, du kan jo hente en til mig på www.kinagrill.dk

FUT ignoreret.

Og så EOD til dig.

Fra : Holst

Dato : 17-10-07 08:13

Wilstrup wrote:

> [...]
> stikke dine "bekymringer" skråt op - jeg ´skal heldigvis ikke
> stå dig til regnskab for min undervisning, og jeg kommer

Hvis jeg nu fik børn i din klasse, så kom du jo nok til at stå til
regnskab for din undervisning over for mig.

Men du kan nu tage det roligt. Jeg bor ikke i dit lokalområde, så det
sker næppe i den nærmeste fremtid.

Endelig går jeg da ud fra, at du er et professionelt mennesker, der er i
stand til at lave en professionel og kvalificeret undervisning af de
børn og unge, du underviser. Det er ikke din undervisning, jeg har noget
imod; det er din adfærd.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 08:56

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> er i stand til at lave en professionel og kvalificeret undervisning
> af de børn og unge, du underviser. Det er ikke din undervisning, jeg

Jeg tvivler, Wilstrup har selv skrevet at selvfølgelig får elever der ville
stemme på højrefløjen lavere karakterer, end elever der ville stemme EL/SF,
de skal jo lære at have de rigtige holdninger...

Fra : Holst

Dato : 17-10-07 09:45

N_B_DK wrote:

> Jeg tvivler, Wilstrup har selv skrevet at selvfølgelig får elever der ville
> stemme på højrefløjen lavere karakterer, end elever der ville stemme EL/SF,
> de skal jo lære at have de rigtige holdninger...

Nu læser jeg sjældent Wilstrups indlæg til ende, for selvom man givetvis
vil skulle bruge væsentlig mindre tid på at læse hans indlæg, end han
selv bruger på at skrive dem, så har jeg altså ikke så meget tid til
rådighed.

Så det kan da godt være, jeg har et forkert indtryk af Wilstrup. Med en
pensioneret folkeskolelærer som far og erfaring med rigtig gode lærere
fra min egen folkeskoletid, anser jeg måske folkeskolelærer samlet set
for mere professionelle, end de er.

Kommer Wilstrup med sådanne udtalelser, så burde de simpelthen sendes
forbi skoleinspektøren. Det er helt urimeligt med så dårlige undervisere
i vores folkeskole.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 10:25

> [...]
> simpelthen sendes forbi skoleinspektøren. Det er helt
> urimeligt med så dårlige undervisere i vores folkeskole.

Nu kan du ikke vide det, men NO BRAIN som du her svarer, aner
ikke en kæft om hvordan jeg underviser, men jeg kan se at du
er meget villig til at hoppe på hans løgne - jeg har aldrig
udtalt at elever får dårligere karakterer fordi de stemmer på
DF - for de elever jeg har med at gøre kan slet ikke stemme.
Så alene det er ret så afslørende for idioten.

Og så konkluderer du - uden belæg - at det er urimeligt med så
dårlige undervisere i vores folkeskole - uden at du har gjort
dig ulejlighed med at spørger mig om No Brains påstande er
korrekte.

Er du også så overfladisk på dit eget job?

Det er muligt at du har lærere i din familie, men mon de vil
kunne nikke genkendende til din udtalelse om at de ikke er så
professionelle, som du ellers troede?

Jeg har sat No Brain i mit filter netop fordi han fylder
enhver med løgne, som han naturligvis fabrikerer på baggrund
af udtalelser, som han trækker helt udi det absurde.

Ingen af mine elever -og jeg har haft nogle tusinder i løbet
af min lærerperiode - har nogensinde kunnet regne ud hvem jeg
stemmer på - jeg er ekspert i at lege "djævelens advokat" -
især som følge af at jeg også har linjefag i samfundsfag på
højt niveau.

Jeg er flintrende ligeglad med hvad mine elever mener om dette
eller hint parti - jeg giver dem karakterer efter hvad de ved
om et parti og ikke hvad deres holdninger er, så længe de kan
argumentere for dem.

Således gav jeg 13 til en elev, oven i købet søn af en imam,
der forsvarede DF ud fra DFs præmisser - og det gjorde han så
godt at hverken jeg eller skolens inspektør, der hørte på i
forbindelse med en projektopgave, kunne komme med indvendinger
han ikke kunne svare på.

Men som sædvanlig er det folk som No-Brain der kommer med
udtalelser af den art, som du gladeligt hopper på - så du
taler om min adfærd - jeg vil sige: ditto.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 10:38

> [...]
> DF - for de elever jeg har med at gøre kan slet ikke stemme.
> Så alene det er ret så afslørende for idioten.

Korrekt det har du aldrig udtalt, du har skrevet det (hvilket jo er vigtigt
at præcisere nu det er dig, ellers er det jo løgn det man skriver mener du)

> [...]
> dårlige undervisere i vores folkeskole - uden at du har gjort
> dig ulejlighed med at spørger mig om No Brains påstande er

Bare vent msgID kommer senere.

> Jeg har sat No Brain i mit filter netop fordi han fylder
> enhver med løgne, som han naturligvis fabrikerer på baggrund
> af udtalelser, som han trækker helt udi det absurde.

Nej omvendt, fordi jeg beviste nogle ting der ikke passer ind i dit røde
univers, og så skal den slags bortfiltreres.

> [...]
> stemmer på - jeg er ekspert i at lege "djævelens advokat" -
> især som følge af at jeg også har linjefag i samfundsfag på

Enhver med en IQ på over 5 kan gennemskue dig, alene det du tror dine elever
ikke akn siger en del om din egen dumhed.

> [...]
> eller hint parti - jeg giver dem karakterer efter hvad de ved
> om et parti og ikke hvad deres holdninger er, så længe de kan

Nå det er ellers ikke hvad du skriver.

> [...]
> godt at hverken jeg eller skolens inspektør, der hørte på i
> forbindelse med en projektopgave, kunne komme med indvendinger

Vi er nogle der godt ved du favoriserer muslimer fremfor etniske danskere,
du har jo ligeledes skrevet at du gerne så den danske kultur blev udskiftet
med den mellemøstlige..

> Men som sædvanlig er det folk som No-Brain der kommer med
> udtalelser af den art, som du gladeligt hopper på - så du
> taler om min adfærd - jeg vil sige: ditto.

Nu er det jo nok at læse et par af dine indlæg i dk.politik, så ser man
hurtigt hvem det er der lyver hurtigere end en hest kan rende.

Fra : Holst

Dato : 17-10-07 11:06

Wilstrup wrote:

> [...]
> DF - for de elever jeg har med at gøre kan slet ikke stemme.
> Så alene det er ret så afslørende for idioten.

Læs og forstå. Han skriver "ville stemme" og ikke "stemmer". Børn og
unge, der endnu ikke kan stemme, kan sagtens have en politisk holdning.

> [...]
> dårlige undervisere i vores folkeskole - uden at du har gjort
> dig ulejlighed med at spørger mig om No Brains påstande er

Det er da så absolut også urimeligt, hvis lærerne i den danske
folkeskole gør således.

> Er du også så overfladisk på dit eget job?
>
> Det er muligt at du har lærere i din familie, men mon de vil
> kunne nikke genkendende til din udtalelse om at de ikke er så
> professionelle, som du ellers troede?

Jeg er sikker på, at de er professionelle. Faktisk har jeg på baggrund
af deres professionalisme haft ret høje tanker om folkeskolelærere.
Ligeledes med de lærere, jeg selv havde i min folkeskoletid.

Men er der andre lærere, der gør ligesom du påstås at gøre, så må jeg jo
erkende, at jeg åbenbart har sat niveauet for folkeskolelærere lidt for
højt.

> [...]
> stemmer på - jeg er ekspert i at lege "djævelens advokat" -
> især som følge af at jeg også har linjefag i samfundsfag på

Man kan sagtens lege djævelsens advokat, selvom man ikke har linjefag i
> [...]

> eller hint parti - jeg giver dem karakterer efter hvad de ved
> om et parti og ikke hvad deres holdninger er, så længe de kan

Se, det er jo sådan, det skal være.

> Men som sædvanlig er det folk som No-Brain der kommer med
> udtalelser af den art, som du gladeligt hopper på - så du
> taler om min adfærd - jeg vil sige: ditto.

Bare rolig, jeg tager dem skam med et gran salt. Men når man ser på hvad
du ellers kan lukke ud af lort, så kan man jo aldrig vide.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 11:32

løbet

> Man kan sagtens lege djævelsens advokat, selvom man ikke har
> linjefag i samfundsfag på højt niveau.

Nej, ikke hvis man skal undervise i samfundsfag - der er en
grund til at man har en linjefagsuddannelse i faget. Det er
naturligvis fordi man er bedst kvalificeret til at undervise i
det fag, når man har denne linjefagsuddannelse. Men du mener
måske at det er ligegyldigt med en uddannelse, blot man kan
"undervise"?

> Se, det er jo sådan, det skal være.

Og det har jeg altid ment, praksiseret og udtalt.

> Bare rolig, jeg tager dem skam med et gran salt. Men når man
> ser på hvad du ellers kan lukke ud af lort, så kan man jo
> aldrig vide.

Jeg lukker ikke mere lort ud end du gør -jeg er blot klarere i
mælet.

Hvis du er træt af at høre "lort" fra min side, kunne du jo
begynde med at skrive seriøst uden nedladende kommentarer!

Fra : Bjarne

Dato : 17-10-07 13:25

Holst skrev:

> [...]
>
> Men er der andre lærere, der gør ligesom du påstås at gøre, så må jeg jo
> erkende, at jeg åbenbart har sat niveauet for folkeskolelærere lidt for

Selvom jeg er søn af en overlærer er jeg knap så optimistisk i min
vurdering af folkeskolelærere som du.
Der er for mange skræmmende eksempler.
Men alt afhænger selvfølgelig af de krav man stiller.
Hvornår kommer vi dertil, hvor succeskriteriet ikke er, hvor meget der
er gennemført at lektionsplanen, men hvor meget det har sat sine spor på
positiv vis i de små ofres hoveder.

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 17-10-07 13:19

Wilstrup skrev:

> Men som sædvanlig er det folk som No-Brain der kommer med
> udtalelser af den art, som du gladeligt hopper på - så du
> taler om min adfærd - jeg vil sige: ditto.

Livet er for kort til at læse - eller citere(!) - NoBrains indlæg.

Bjarne

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 14:51

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Livet er for kort til at læse - eller citere(!) - NoBrains indlæg.

Så undlad at skriv, så er der ingen der citerer dit sludder.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 10:33

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Kommer Wilstrup med sådanne udtalelser, så burde de simpelthen sendes
> forbi skoleinspektøren. Det er helt urimeligt med så dårlige
> undervisere i vores folkeskole.

Jeg skal se om jeg kan finde indlæggets id senere i aften.

Fra : Holst

Dato : 17-10-07 11:07

N_B_DK wrote:

> Jeg skal se om jeg kan finde indlæggets id senere i aften.

Ja, det er jo lidt mere vægtige argumenter en blot påstand mod påstand.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 11:36

> Ja, det er jo lidt mere vægtige argumenter en blot påstand
> mod påstand.

Jeg håber du vil svare ham, hvis han finder noget der blot
ligner, for jeg har blokeret ham og har ikke til sinds at
fjerne min blokering af den grund.

Lad mig dog lige for en ordens skyld nævne at han er ekspert i
at fjerne de dele af indlæg, der ikke passer i hans kram,
herunder markører der angiver ironi.
Blot så du er advaret.
Så selvom du skulle mene at du ikke læser alle mine indlæg
helt igennem, vil jeg anbefale dig at gøre det i sådan en sag.

Han har nemlig påstået noget lignende før - og har stadig ikke
kunnet føre bevis for sine påstande, men han prøver ihærdigt
at manipulere med tingene så det passer i hans kram. Han mener
nemlig helt alvorligt at en løgn, der bliver gentaget til
sidst ender med at blive sandheden.

Fra : Holst

Dato : 17-10-07 11:53

Wilstrup wrote:

> Lad mig dog lige for en ordens skyld nævne at han er ekspert i
> at fjerne de dele af indlæg, der ikke passer i hans kram,
> herunder markører der angiver ironi.
> Blot så du er advaret.

Giver han mig et Message-ID, så får jeg jo udtalelserne fra din egen mund.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 13:02

> Giver han mig et Message-ID, så får jeg jo udtalelserne fra
> din egen mund.

ja, det gør du - hvis du læser det pågældende msg-id og ikke
blot hans svar på mine indlæg - men jeg ser da frem til at han
måske denne gang kan fabrikere noget brugbart - men det
tvivler jeg stærkt på.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 10:16

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg nu fik børn i din klasse, så kom du jo nok til at
> stå til regnskab for din undervisning over for mig.

Nej, det er ikke tilfældet. Du vil som forældre kunne have en
mening om hvordan undervisningen skal være, men det indebærer
ikke at du vil kunne få den ændret til det, du synes den skal
være.

> Men du kan nu tage det roligt. Jeg bor ikke i dit
> lokalområde, så det sker næppe i den nærmeste fremtid.

Jeg er ret ligeglad med hvor du bor. Fik du børn i min klasse,
ville de skulle rette sig efter de regler og forordninger
skolen udstikker, herunder hvad jeg siger.
Og de ville få en kvalificeret undervisning ud fra hvad der
står i læseplanerne - de særligt dygtige elever vil få endnu
flere udfordringer (jeg underviser i den såkaldte
gymnasieklasse i engelsk (med en B.A. i engelsk fra KUA som
baggrund)

> [...]
> kvalificeret undervisning af de børn og unge, du underviser.
> Det er ikke din undervisning, jeg har noget imod; det er din

Du må mene hvad du vil om min adfærd - på mit arbejde er jeg
dybt professionel og har altid været det.

Fra : Bjarne

Dato : 17-10-07 13:17

Holst skrev:

> [...]
> stand til at lave en professionel og kvalificeret undervisning af de
> børn og unge, du underviser. Det er ikke din undervisning, jeg har noget

Hvis du vil starte et korstog imod ringe undervisning i Folkeskolen, får
du mere end travlt resten af livet, og du har ingen grund til ud fra
debatten at formode, at wilstrup er ringere end andre. I det mindste er
han engageret.

Jeg vil anbefale at starte ved nedskæringerne og de håbløse
undervisningsforhold med store klassekvotienter og det perspektiv, at i
nok er på vej imod et samfund, hvor de, der har råd til det, sætter
børnene i privatskoler.

Bjarne

Fra : Wilstrup

Dato : 17-10-07 20:04

> [...]
> du mere end travlt resten af livet, og du har ingen grund
> til ud fra debatten at formode, at wilstrup er ringere end

Jeg har altid været engageret - det burde du vide jf. debatten
om Scherfig Men i denne sag er vi så tordende uenige om MS
og Linux som vi kan være.

Det uheldige er at når man er engageret, forfalder man let til
at lade en sag knopforskyde sig udi det absurde. Hvor der
først var tale om juridiske spidsfindigheder, så er det endt i
et bravallaslag om styresystemer, hvor fronterne er trukket
skarpt op -også måske mere end det er sagen værd.

Temperamenterne kan let komme i kog over den slags -det er
ikke noget nyt at man har oplevet folk - selv
professionelle -der er faret i totterne på hinanden omkring
styresystemer Fx er det en kendt sag at Suns (vistnok) stifter
ligefrem har "teaterforestillinger" hvor han på latterlig vis
forsøger at nedgøre Bill Gates.

Jeg er ikke politisk enig med nogle af d'herrer, men jeg
konstaterer at for at min hverdag i skolen skal hænge sammen,
så må jeg naturligvis vælge mine kampe med omhu, og en kamp om
linux ctr.MS er dømt til at lide nederlag,netop fordi
Linux-folkene ikke vil erkende at systemet er langhåret at
lære i forhold til MS-produkter. Det skyldes naturligvis også
at linux-folkene måske føler at de skal kæmpe mere agressivt
for deres elskede produkter end MS, der jo sidder på en
monopollignende stol i dag i kraft af at det har været i
vælten længere end Linus har været i forhold til at skulle
kæmpe for markedsandele.

Der er intet der tyder på at linux vil blive foretrukket i
skolevæsenet sådan lige med det samme, men når nu alle
agressionerne er skrællet af i forhold til
styresystemsretorikken, så står der vel tilbage at sige at
Linux vel er et produkt, der på mange måder er en udfordring
for de etablerede systemer som MS og Mac, at det nok er
nyttigt at tage dem alvorligt, også selvom der stadigvæk er
ting og sager, der burde mane til forsigtighed når det gælder
om at hævde at linux er det bedste alternativ til
festlighederne.

Jeg forstår altså godt linux-folkenes agressive markedsføring,
men jeg forstår ikke hvorfor I ikke vil erkende at selvom man
kan hævde at MS er et kapitalistisk foretagende, hvis
forretningsmetoder bestemt ikke altid er kønt at iagttage, så
er det alene styresystemerne og de dertil hørende programmer,
man må fokusere på i forhold til hvad de tilbyder, hvor nemme
de er at forholde sig til og hvor lang tid det tager at lære
at supportere dem.

De it-assistenter der nu fungerer som teknikere på vores
skoler, viger alle tilbage for Linux -og nogle erklærer at
hvis man vil indføre linux, så bliver det over deres lig.

Det er længe siden at jeg har deltaget i en så ophidset debat
om styresystemer som i denne gruppe - og måske har du ret i at
jeg trænger til ferie: først i Berlin med 57 unge i en uge og
så nu til Island, men det ændrer ikke ved det forhold at jeg
fastholder at linux endnu ikke er modent til folkeskolen -især
ikke hvis linux-folkene fremturer med disse overdrevne
påstande om at det er let at lære og at det ikke behøver nogen
særlig tilvænning etc.

Jeg vil meget gerne skære det politiske fra (BG vs. Linus) -
tro endelig ikke at linux' stifter er særlig venstresnoet - og
i denne gruppe også gerne skære det fra, som har med
styresystemernes mere eller mindre fortræffeligheder at gøre
og i stedet koncentrere mig om det ikke uspændende, nemlig om
skolerne overhovedet må lave hjemmesider hvor oplysningerne
kræver adgang til bestemte programmer.

Her er meningerne meget delte -men jeg må også sige, at når
man bevæger sig ind på mine enemærker og forsøger at fortælle
mig som professionel lærer at jeg har bare at makke ret fordi
man i EU har skrevet under på noget, som jeg bare har at rette
mig efter, uden at man vil underbygge det med juridiske
argumenter, så følger jeg mig ligefrem kaldet til at modsige
våset.

Vi skal som lærere rette os efter bekendtgørelser og regler,
men vi skál ikke blindt følge en eller anden forblommet
vinkelskrivers postulater om hvad vi vær's'go' har at gøre i
vort job.

Til dato har jeg ikke mødt et eneste krav fra en
bekendtgørelse om at jeg som lærer skal handle anderledes end
jeg gør -og får jeg en sådan bekendtgørelse stukket ud, så
efterlever jeg den naturligvis -for livet er for kort til at
føre revolutionsstrategier her få år førend efterlønnen
kalder.

> [...]
> perspektiv, at i nok er på vej imod et samfund, hvor de, der
> har råd til det, sætter børnene i privatskoler.

Desværre er det stadig sådan at folk meget ofte tror at
privatskolerne leverer en bedre undervisning, også selvom jeg
gang på gang kan konstatere at vi modtager elever, der er
smidt ud af privatskolerne, fordi de IKKE makkede ret og lod
sig uniformere i både meninger og handlinger. Men det er en
anden sludder.

Fra : Rea721

Dato : 16-10-07 20:34

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Læs mit indlæg til Gumble - jeg tilbagekalder alle
> beklagelser - I er ikke det værd. Jeg har tværtimod
> besluttet mig til at blive, da det åbenbart er noget, der
> gør jer livet surt.

Nå, nu skal du altså også gøre livet surt for debatørene i jura gruppen på
samme måde som i dk.politik?

FUT langt væk...gerne på ferie

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min