"Henriette Døssing" <tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> skrev i en meddelelse
news:4711de39$0$2289$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Et gardinfirma skriver således på sin hjemmeside:
>
> "Fortrydelsesret
> Ifølge forbrugeraftaleloven er der 14 dages fortrydelsesret, men da vores
> produkter fremstilles specielt efter dine behov, bortfalder
> fortrydelsesretten når tilpasningen påbegyndes. Når du accepterer vores
> salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at tilpasning kan
> påbegyndes og at fortrydelsesretten dermed bortfalder."
>
> Men er det lovligt - for som kunde kan man ikke undersøge fx kvaliteten af
> gardinematerialet førend man får gardinerne leveret og så er det jo for
> sent - i forhold til ovenstående betingelser.
>
> Og for ikke at komme ud i noget med, at så kunne jeg bare vælge en anden
> leverandør" vil jeg gerne understrege, at jeg IKKE har bestilt gardiner
> hos pågældende firma. Jeg var lige ved, men deres formulering omkring
> fortrydelsesret fik mig til at tøve.
>
Du kunne jo bede dem fremsende en vareprøve, således du var
sikker på at kvaliteten er den du forventer eller bedre