Skal man ikke holdes skadesløs af modparte~
Fra : essalj

Dato : 09-10-07 12:26

Hejsa.

Jeg blev for 2 måneder siden påkørt af en bil mens jeg var på mc.
Heldigvis var der kun materiel skade, og If der er modpartens
forsikringsselskab var hurtige til at anerkende erstatningsansvaret
som deres.
Jeg indleverede cyklen til en mekanikker, og der har den så stået knap
2 måneder og ventet på at der skulle ske noget.
Der har stadig ikke været taksator, og om det er værkstedets eller
taksators skyld er umuligt at blive klog på.
Men når nu uheldet ikke er min skyld osv.. Bør jeg så ikke holdes
skadesløs i alle henseender.
To måneder på klippekort er sgi ikke gratis, og da jeg hele tiden
håber at der sker noget (læs. at den bliver totalskadet), køber jeg
ikke månedskort, som selvf. havde været billigere.
Samtidig bruger jeg over en time ekstra i transport hver dag. På to
måneder bliver det sgi næsten 50 timer.
Desuden går jeg og betaler forsikring på min mc, som jeg ikke kan
bruge. For hvis ikke jeg gør det skal den til syn igen.

Kan jeg ikke forlange en erstatning/kompensation fra enten skadevolder
eller hans forsikringsselskab?

Med venlig hilsen

Lasse Jeremiassen

Fra : KN

Dato : 09-10-07 16:48

"essalj" <essalj_konk@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Det lyder da som om sagen slet ikke er anmeldt til forsikringen - taksator
tropper da normalt op indenfor 1-2 døgn og ser på skadernes omfang.
Har du - eller værkstedet - anmodet om at der kommer en taksator og ser på
sagen?

Knud

Fra : essalj

Dato : 10-10-07 14:14

> [...]
> tropper da normalt op indenfor 1-2 døgn og ser på skadernes omfang.
> Har du - eller værkstedet - anmodet om at der kommer en taksator og ser på

Jeps. Den er anmeldt for 2 måneder siden. Og taksator var der igår,
men de har haft travlt og holdt ferie......
Men jeg har stadig haft ekstra besvær og omkostninger de sidste to
måneder. og forsikringsselskabet ville ved forespørgsel ikke stille et
andet køretøj bil/mc til rådighed.

Med venlig hilsen

Lasse