Hvad er sandt ? (Den nye forældreansvarslo~
Fra : Andersen

Dato : 05-10-07 11:39

Har fået modstridende oplysninger, dels fra familiestyrelsens jurist, og
dels fra statsforvaltningens.

I forbindelse med samvær, er der opstået det problem, at ingen åbenbart
rigtigt ved hvordan det forholder sig i forbindelse med transporten af
børnene.

Vi ( min eks og jeg ) har ingen samværsaftale og hun har den fulde
forældremyndighed. Jeg har hentet og bragt børnene hver anden weekend, her
de sidste år, men mener nu, at nu må hun også sætte sig i bilen. Det er vi,
underligt nok, ikke helt enige om. Derfor har både hun og jeg kontaktet de
forskellige myndigheder.

Familiestyrelsens jurist siger, at jeg fortsat skal bringe dem tilbage,
indtil der ligger en afgørelse.
Statsforvaltningen siger, at iogmed der ikke foreligger en afgørelse, er det
den nye lov som er gældende.

Hvad er sandt ?

Det skal lige tillægges at der er en stor del økonomi i dette spørgsmål, det
koster mig, og har i alle årene, kostet mig ca 1.500,- kr hver anden
weekend.
Min eks tjener mere end mig, betydligt mere.

Mvh Andersen

Fra : Brian K

Dato : 06-10-07 03:50

"Andersen" <soren6407FJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtil der ligger en afgørelse.
> Statsforvaltningen siger, at iogmed der ikke foreligger en afgørelse, er

Du skal bede statsforvaltningen om at lave en samværsresolution - den vil
blive lavet efter den nye lov - hvilket vil betyde at du skal hente hos
moderen og at moderen skal hente dem hos dig efter endt samvær.

/brian