Bilforsikring.
Fra : Birthe Petersen

Dato : 29-09-07 19:23

Hej
I forbindelse med ejerskifte af bil , udfylder man en
forsikringsanmeldelse.
Bagefter sender forsikringsselskabet en Police , som man udfylder med de
korrekte oplysninger og en skrivebørge..
Så modtager man som regel en Lap papir med tilknyttet Girokort...

Nu kommer så spørgsmålet , hvornår er man bundet fast til det
forsikringsselskab.
I tilfælde af at man finder et billigere tilbud lidt senere.

Er det.
Ved Ejerskifteblanketten
Eller ved det kommende tilbud,
eller når man har betalt Girokortet...?

Hilsen og tak for de hurtige rigtige svar
Kell Petersen

--

Best regards
Venlig hilsen

Birthe Bøgvad Petersen
Øvej 44
3550 Slangerup
Ny FrederikssundKommune

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-07 19:45

"Birthe Petersen" <birtheboegvad@privat.dk> wrote in

> Nu kommer så spørgsmålet , hvornår er man bundet fast til det
> forsikringsselskab.
> I tilfælde af at man finder et billigere tilbud lidt senere.

Man har 14 dages fortrydelsesret. Ellers kan man jo bare skifte
forsikringsselskab, der er som regel ingen binding og de giver pengene
tilbage for den periode du ikke har benyttet. Sådan er det i hvert fald i
Alka og jeg tror ikke det er anderledes andre steder.

Fra : Davidsen

Dato : 29-09-07 19:48

"Birthe Petersen" <birtheboegvad@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Eller ved det kommende tilbud,
> eller når man har betalt Girokortet...?
>
> Hilsen og tak for de hurtige rigtige svar

Man har da vist fortrydelsesret på 14 dage ved alm. forsikringer.

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Fortrydelsesret.aspx

Mvh
Davidsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-09-07 20:05

Davidsen skrev:
> "Birthe Petersen" <birtheboegvad@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Man har da vist fortrydelsesret på 14 dage ved alm. forsikringer.

> [...]

Jep, og her det ret vigtigt at fremhæve at man har 14 dage til at
fortryde når man har modtaget sine forsikringsbetingelser. En af mine
venner havde gratis forsikring i 1½ år da det tog selskaber så lang tid
at fremsende betingelserne og så fortrød han og skiftede til et andet
selskab.

Jesper

Fra : Birthe Petersen

Dato : 29-09-07 20:19

> [...]
> gratis forsikring i 1½ år da det tog selskaber så lang tid at fremsende
> betingelserne og så fortrød han og skiftede til et andet selskab.

Fik lige en privat Mail , hvori der stod , at man bandt sig med det samme
,,ved omreg...
Han er så ikke jura-kyndig nok !!

NDAN skrev privat...
Når du skal omreg. bilen afleverer du et forsikrings bevis sammen med reg.
attesten og det øjeblik er du bundet af forsikringen.

Fra : Birthe Petersen

Dato : 29-09-07 20:26

Takker for svarene
Min bror købte en bil , og kørelæreren udfyldte blanketten og sørgede for
omreg..
Fik så et brev med diverse oplysninger om Ansvar /kasko/osv...
Bilalderen ...reg nr osv...
Samt tidligere forsikringer, og sted..
Navn alder osv...samt Ulykkes statistik
som han aldrig udfyldte og præmien var desuden alt for høj ,, og så sagde
jeg at jeg kunne skaffe den billigere,, hvilket jeg så gjorde
Men der er jo ikke grund til at betale for 2 .. og de var langt tid om at
sende den første ud...
Skal man så betale for den periode , når man fik de to tilbud. næsten
samtigt tilsendt...