Skriftlig opsigelse
Fra : PS

Dato : 26-09-07 16:39

Hvis man skal opsige noget skriftligt er det så med postdanmark som man
kender det fra 1990 eller er det i dag 2007 nok med en e-mail.

Hvad siger loven?

/PS

Fra : enkvinde

Dato : 26-09-07 16:57

> Hvis man skal opsige noget skriftligt er det så med postdanmark som man
> kender det fra 1990 eller er det i dag 2007 nok med en e-mail.
>
> Hvad siger loven?

Den eneste lov, som siger at opsigelser skal foregå skriftligt, er
funktionærloven. Og da den er fra før e-mails blev opfundet, så har den ikke
taget højde for dette.

Opsigelse pr. e-mail godkendes ikke automatisk i fagforeningerne som værende
en lovlig skriftlig opsigelse. I stedet vurderes hver enkelt sag, for at se
om det er normalt at kommunikere med sine ansatte pr mail eller ej. Hvis det
ikke er normalt, så protesteres der omgående og en fagretslig sag er på
trapperne.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-09-07 16:53

PS wrote:

> Hvis man skal opsige noget skriftligt er det så med postdanmark
> som man kender det fra 1990 eller er det i dag 2007 nok med en
> e-mail.
> Hvad siger loven?

Hvad skal du opsige? En stilling efter funktionærloven? En SMS er
principielt tilstrækkelig hertil(PostDanmark, meget apropos, har fået en
dom for at de kan opsige en medarbejder per SMS), men derudover må en
email være tilstrækkeligt.

Fra : PS

Dato : 26-09-07 17:33

"Jesper Lund"

> Hvad skal du opsige?

En serviceydelse hos Falck

/PS

Fra : rasmus

Dato : 27-09-07 21:23

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> principielt tilstrækkelig hertil(PostDanmark, meget apropos, har fået en
> dom for at de kan opsige en medarbejder per SMS), men derudover må en

- blev de dømt for at det var ikke i orden at fyre folk pr sms? Så er det
vel principielt ikke nok ... mener at flere er blevet trynet af domstonene
for at sms'e folk, at de ikke er ønskede mere ...
ras

Fra : urlex

Dato : 26-09-07 17:58

On 26 Sep., 19:33, "PS" <ps1234ps1...@hotmail.com> wrote:
> "Jesper Lund"

> En serviceydelse hos Falck
>
> /PS

Du kan sende den pr. e-mail Høj prioritet og ANMOD OM KVITTERING FOR
LÆSNING gøres i funktioner, det gør jeg altid når jeg sender til ikke
familiære venner, så får du en e-mail at modtageren har åbnet mailen,
kan sidestilles med modtagerbevis / anbefalet brev (postdanmark)
vh urelex

Fra : Holst

Dato : 26-09-07 18:07

urlex wrote:

> [...]
> familiære venner, så får du en e-mail at modtageren har åbnet mailen,
> kan sidestilles med modtagerbevis / anbefalet brev (postdanmark)

Rigtig mange undertrykker den funktion. Selv sender jeg aldrig en sådan
kvittering tilbage, hvis afsender ønsker det.

Fra : Rea721

Dato : 26-09-07 18:22

> Rigtig mange undertrykker den funktion. Selv sender jeg
> aldrig en sådan kvittering tilbage, hvis afsender ønsker
> det.

Ditto

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Andy

Dato : 26-09-07 22:31

> Rigtig mange undertrykker den funktion. Selv sender jeg aldrig en sådan
> kvittering tilbage, hvis afsender ønsker det.

Også her.

Fra : Lau

Dato : 27-09-07 08:10

[...]

FORKERT FREMGANGSMÅDE

Send bare en email - skriv i toppen: "Bekræft venligst modtagelsen af denne
mail"
Modager skal nu aktivt sende en mail retur og ikke bare trykke ja/nej for
kvittering.
Dermed fungere den som et anbefalet brev og du har fået en bekræftelse/bevis
på at indholdet er kommet frem.

Får du ikke denne returmail, så er du nøædt til at fremsende et anbefalet
brev.

vh
Lau

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 27-09-07 08:54

Lau wrote:

> Får du ikke denne returmail, så er du nøædt til at fremsende et
> anbefalet brev.

Med andre ord: Vil man være sikker på at meddelelsen kommer frem, dur
e-mail ikke.

Jeg har for ganske nylig hørt om et eksempel hvor en tilsyneladende
nyansat medarbejder i en A-kasse ikke modtog e-mails med vigtigt
materiale (lønsedler og anden dokumentation vedr. tidligere ansættelse)
fordi A-kassens IT-folk havde opsat hans e-mail-adresse forkert i
mailsystemet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Lau

Dato : 27-09-07 10:54

> Med andre ord: Vil man være sikker på at meddelelsen kommer frem, dur
> e-mail ikke.

Sludder og vrøvl. Ja - og hvis adressen på brevet ikke er korrekt, så kommer
det heller ikke frem - hvad er forskellen?

Såfremt man ikke får en bekræftelse på modtagelsen ved man:
1 den er ikke kommet frem
2 den er ikke blevet set
så kan man fx ringe og bede om bekræfelsen. I meget få tilfælde kan man
sende et anbefalet brev.

Selv om man sender et anbefalet brev, er man ikke sikker på at indholdet
bliver læst!!

Jeg har siden feb haft seriøse kontroverser med min arbejdsgiver og
advokaten siger at er lige så god dokumentation som anbefalede snailmail. De
holder til en hver tid i en retssal.

> [...]
> (lønsedler og anden dokumentation vedr. tidligere ansættelse) fordi
> A-kassens IT-folk havde opsat hans e-mail-adresse forkert i mailsystemet.

Denne sag bekræfter jo netop, at man skal udbede sig manuelle bekræftelser.
Så ville der aldrig have været problemer her.

vh
Lau

Fra : Davidsen

Dato : 28-09-07 12:26

"PS" <ps1234ps1234@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvis man skal opsige noget skriftligt er det så med postdanmark som man
> kender det fra 1990 eller er det i dag 2007 nok med en e-mail.
>
> Hvad siger loven?
>

> /PS

Se
http://www.falck.dk/index-dk/privat-dk/selvbetjening_privat/sporgsmal-2.htm