For knap et år siden, kort inden vi fik vores søn nr. 2, besluttede vi
os for at få nedfrosset stamceller fra barnets navlestreng.
Nu, knap et år senere, en e-mail fra CopyGene:
"Fremsendelse af kontoudtog
Vi fremsender hermed kontoudtog for Kunde-Id: C100DJ8.
Du bedes inden 07/09/2007 indbetale vort tilgodehavende på:
https://www.copygene.com/customercare/account/statement/show/?id=1449
Det på kontoudtoget ikke tidligere opkrævne momsbeløb, fremgår af din
oprindelige faktura, som vi har vedhæftet nedenfor.
Momsbeløbet opkræves da Landsskatteretten har bestemt, at der skal
opkræves moms af den serviceydelse som din faktura omfattede.
CopyGene A/S har indbragt spørgsmålet for Landsretten, men vi har
samtidig besluttet at opkræve den kredit, vi har givet vores kunder på
momsbeløb. Såfremt CopyGene A/S efterfølgende får medhold, og det
bliver bestemt, at modtagne momsbeløb da skal refunderes kunderne, vil
beløbet blive tilbagebetalt i sin helhed.
Såfremt du har spørgsmål til betaling, bedes du kontakte CopyGene
Kundeservice på telefon 70 25 71 21.
Med venlig hilsen
CopyGene Kundeservice"
Punkt 1:
Kan de, uagtet punkt 2, efter knap et år opkræve momsbeløbet?
Punkt 2:
Jeg genkalder overhovedet ikke "den oprindelige faktura" skulle have
set ud, som de angiver. Deres angivelse kan ses på
www.dbconsult.dk/ms/copygene.jpg.
I det hele taget mener jeg ikke vi modtog en faktura, eftersom handlen
foregik via deres website, ligesom betalingen gjorde det (dankort).
Sådan som jeg ser det, så har vi gjort en handel. Som privat må jeg
antage at den pris jeg får, er den jeg skal betale. Ligesom jeg mener
at deres mellemværende med Landsskatteretten ikke sorterer under mig.
Hva' siger I?
mvh
--
Database- & webudvikling
www.dbconsult.dk