Salg af dødsbo, del 2
Fra : Veset

Dato : 18-09-07 06:21

On Sun, 26 Aug 2007 10:53:43 +0200, Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com>
wrote:

> [...]
>mine 2 brødre samt skifteretsattest. Vi er kommet så langt som at både
>jeg og køber har skrevet under på købsaftalen, og nu venter vi på at
>fortrydelsesretten udløber i den kommende uge.
>Når fortrydelsesretten er udløbet, vil ejendomsmægleren gerne have de
>originale fuldmagter og den originale skifteretsattest, er det normal
>procedure? Ejendomsmægleren har allerede fået kopier af disse.
>Ifølge ejendomsmægleren skal originalerne sendes til skødeskrivende
>advokat til brug ved tinglysningen. Jeg får dem vel igen bagefter

Hej igen

Nu har jeg så fået tinglyst skifteretsattesten, men skødeskrivende
advokat forlanger stadig at få den, da det plejer de at forlange,
bare for en sikkerheds skyld. De siger også at nogle retskredse gerne
vil have de originale, uanset at den er tinglyst. Men nu hvor
skifteretsattesten er tinglyst burde det jo være lige meget eller
hvordan? Hvis de alligevel kan forlange at få dokumentet, så er det
vel ret lige meget at få det tinglyst?
Hvis jeg nu nægter at indsende den tinglyste skifteretsattest hvad kan
der så ske? Jeg skal jo selv bruge den til andet.

--
Veset

Fra : Rea721

Dato : 18-09-07 09:03

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg nu nægter at indsende den tinglyste
> skifteretsattest hvad kan der så ske? Jeg skal jo selv
> bruge den til andet.

Du kan fysisk møde op med originalerne, de kan tage kopier og sammen med dig
attesterer deres ægthed.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Veset

Dato : 18-09-07 15:13

On Tue, 18 Sep 2007 10:02:51 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

>Du kan fysisk møde op med originalerne, de kan tage kopier og sammen med dig
>attesterer deres ægthed.

Den mulighed har jeg så ikke umiddelbart. Men det vil sige at der ikke
er nogen vej udenom, at købers advokat skal have den originale
skifteretsattest selvom den er tinglyst?

--
Veset