Varmeopgørelse i lejlighed, hvor længe ska~
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 16-09-07 19:59

Jeg boede sidste år i en lejlighed hvor jeg betalte aconto til varme.
varmen blev læst af primo juni 06 og jeg flyttede 1 oktober.
Den nye lejer har fortalt mig at varmen igen blev aflæst 1. juni, men jeg
har idag stadig ikke modtaget nogen opgørelse.
Hvor lang tid på udlejer trække den?
3½ måned skulle være rigelig behandlingstid synes jeg personligt.

På forhånd tak

Brian Tingholm
'fornavn' @menuen.dk

Fra : Jubii

Dato : 17-09-07 08:30

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor lang tid på udlejer trække den?
> 3½ måned skulle være rigelig behandlingstid synes jeg personligt.

Det er nok bedre at gå efter lejeloven, som siger at varmeregnskabet skal
være udsendt senest 4 måneder efter udlejer har fået endelig afregning fra
varme værket m.m. Hvornår udlejer har fået afregning står på
varmeregnskabet. du har fået opgørelsen for 2005-2006 må jeg gå ud fra, så
du mangler en opgørelse for perioden juni-oktober 2006? Og udlejer har
aflæst målerne inden den nye lejer flyttede ind? Hvis der først blev aflæst
i 2007 hvordan vil udlejer så opgøre din del af forbruget i 2006? Jeg tror
ikke han har ret til at skønne forbruget.

Fra : lasse

Dato : 19-09-07 21:21

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
..

> Det er nok bedre at gå efter lejeloven, som siger at varmeregnskabet skal
> være udsendt senest 4 måneder efter udlejer har fået endelig afregning fra
> varme værket m.m.

[klip]

Lejeloven siger vist nærmere at forbrugsopgørelsen skal være sendt senest 4
måneder efter forbrugsregnskabsårets afslutning eller 3 måneder efter
endelig afregning fra varmeværket forligger.
Så den burde da være på trapperne, medmindre varmeværket er lidt langsomme i
det.

Lasse

Fra : Jubii

Dato : 20-09-07 13:47

"lasse" <asd@g.dg> skrev i en meddelelse

> [...]
> endelig afregning fra varmeværket forligger.
> Så den burde da være på trapperne, medmindre varmeværket er lidt langsomme

Tro mig, jeg har haft masser af varmeregnskaber inde omkring huslejenævnet
og en del var om hvornår de skal være udsendt og huslejenævnets tolkning er
4 måneder fra udlejer har fået endelig opgørelse.
Jeg har ikke gået dem nærmere på klingen om hvorfor, for jeg skulle jo gerne
stå på god fod med dem, ellers ved man ikke hvad der kan ske hvis de vil
lege skrankepaver fordi man sætter deres tolkninger i tvivl. Det kan man
gøre ved at gå til klagenævnet.
meningen med fristerne er at lejer kan undlade at betale a.contobeløb indtil
regnskabet er kommet frem. Det hjælper jo ikke for dem der er flyttet.

Fra : lasse

Dato : 20-09-07 19:11

> [...]
> meningen med fristerne er at lejer kan undlade at betale a.contobeløb
> indtil regnskabet er kommet frem. Det hjælper jo ikke for dem der er

Imponerende for det er da i direkte modstrid med formuleringen af Lejelovens
§ 40.