Skal jeg arve ??
Fra : Helle

Dato : 14-09-07 06:49

Min far døde for nogle år siden, og min mor sidder i uskiftet-bo.

Min mor har fundet en ny kæreste, og de har nu forlovet sig.
Hvis de beslutter sig for at gifte sig, hvorledes forholder det sig så med
hensyn til os børn.

Jeg har ingen interesse i at min mor skal betale arv til os, da dette vil
betyde at hun skal belåne fri-værdien i huset for at kunne betale os.

Skal hun overhovedet betale noget??
Kan vi børn, på nogen måde "slippe" for at skulle modtage arv nu??

Kan min mor ikke vha. et testamente e.lign., overføre værderierne til sin
nye mand (hvis altså de gifter sig)??

Min mor er 75 og hendes kæreste 70.
"Livet er skønt"

Mv.
Helle

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-09-07 07:19

Helle wrote:

> Kan min mor ikke vha. et testamente e.lign., overføre værderierne til sin
> nye mand (hvis altså de gifter sig)??

Nej, men det kan I børn. Hvis I ingen ønsker har om at arve, kan et
arveafkald gøre det. Det er et simpelt dokument, hvor I børn hver for
sig skriver under på, at I ønsker at give afkald på arven fra jeres far
til fordel for jeres mor. I det øjeblik bliver jeres mor enearving
(såfremt du ikke har afdøde søskende med nulevende børn eller din far
har særbørn fra andre forhold), og kan dermed gifte sig uden at
bo-forholdet ændres.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang