Lov om fællesarealer.
Fra : Jon

Dato : 13-09-07 16:56

I forb. m. vi skal bygge ny garage har vi fået påløg fra kommunen om at der
ikke må ligge noget på vejen (privat vej) - byggematerialer/grus o.l.

Er der også fra øvrigheden også en lov om at det heller ikke må ligge på
tilstødende fællesareal. Det er OK med ejerforeningen.

Mvh.
Jon

Fra : Jubii

Dato : 13-09-07 17:45

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der også fra øvrigheden også en lov om at det heller ikke må ligge på
> tilstødende fællesareal. Det er OK med ejerforeningen.

Vejen kan da ikke ejes af ejerforeningen og kommunen samtidigt, så hvis
kommunen ejer vejen kan det jo ikke være privat vej.
Hvis fællesarealet ejes af ejerforeningen så kan kommunen ikke bestemme hvad
der må ligge på arealet.(ejerne kan påberåbe sig mark- og vejfredsloven)
Bed kommunen om at bevise sin påstand om at de bestemmer hvad der skal ske
på vejen.

Fra : Jon

Dato : 13-09-07 18:23

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bed kommunen om at bevise sin påstand om at de bestemmer hvad der skal ske

Det står i "privatvejsloven" /offentlig vej §102 / §49, men der står ikke
noget om de tilstødende fællesarealer.
Mvh.
Jon

Fra : Jubii

Dato : 13-09-07 21:00

> [...]
> hvad
>>
> Det står i "privatvejsloven" /offentlig vej §102 / §49, men der står ikke

Som jeg skriver, kun een af dem må gælde. Hvilken?

Fra : Jon

Dato : 13-09-07 22:23

> "Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg skriver, kun een af dem må gælde. Hvilken?

Loven gælder både på privat (offentlig tilgængelig = villavej) og offentlig
vej.

Vh.
Jon

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-09-07 07:52

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg skriver, kun een af dem må gælde. Hvilken?

Vejloven gælder vejen, men ikke for fællesarealerne.

/Per