14 dages returret ved nethandel
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 10:40

Er det ikke ligesom kæden hopper lidt af her?

> 1 4076 295,00
> 295,00 stk. Æbleskræller med skrue til fastgørelse i bordkant

> Levering indenfor 1 uge. Hvis leveringsproblem, vil De modtage en
> e-mail. Fakturabeløbet vil først blive trukket, når varen sendes. 14
> dages fortrydelsesret, hvis varen er ubrugt og uåbnet.

Det kan vel diskuteres, om varen ikke må afprøves, (men så fremstår den
selvf. ikke mere som ny).

Men...., hvis man så heller ikke må åbne indpakningen, såeh...

På firmaets hjemmeside står der den korrekte version:

> Vi yder 14 dages fortrydelsesret for ubrugte varer i original
> emballage. Købsprisen refunderes. Dette gælder dog ikke
> forsendelsesomkostninger.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-09-07 10:54

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse

> På firmaets hjemmeside står der den korrekte version:

Det er så ikke helt korrekt, - der kan ikke generelt stilles krav om
returnering i original emballage. Det krav kan kun stilles hvis original
emballagen har en særlig værdi for varen (feks. en kuffert til en
boremaskine el. lign.)

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 12:18

Den 13/09-2007 klokken 11:53, skrev
"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk>
i <46e908a8$0$93827$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
> returnering i original emballage. Det krav kan kun stilles hvis original
> emballagen har en særlig værdi for varen (feks. en kuffert til en

Ja, jeg kan godt huske, at denne emballage diskussion har været oppe før.
Men jeg kan ikke huske, om man nåede til nogen endelig konklusion.
For mig betyder det ikke noget at gemme emballagen i 14 dage.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ann

Dato : 15-09-07 12:33

Hej

Prøv at læse her:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/neterhverv/fortrydelsesret/virkningen-af-fortrydelse/tilbagelevering-i-vaesentlig-samme-stand-og-maengde/

hilsen
Ann