fogedretssag
Fra : Peter Holm

Dato : 09-09-07 18:32

hej

jeg har fået afsluttet en fogedretssg, men desværre uden det har ført til at
skyldner har betalt.
Der blev ved fogedretten aftalt en afbetalingsordning, men skyldner har ikke
betalt.
Der blev ved indgåelse af afbetalingsordningen desuden besluttet at skyldner
skulle stille sin bil som pant
Fogedretten fortæller mig nu, at de ikke kan gøre mere i sagen.
Jeg skal selv starte en sag omkring udlæg i bilen, men de advarer og siger,
at jeg meget vel kan komme til at betale alle udgifter for at få pantsat
bilen uden selv at få penge ud af det, hvis skyldner har andre der står i kø
for at få penge.

Nu lader jeg mig så fra anden side fortælle, at der måske er en mulighed;
Det skulle gå ud på, at jeg overdrager sagen til en sagfører og samtidig hos
ham deponerer et beløb tilsvarende det beløb jeg gør krav på hos skyldner.
Sagføreren kan så føre sagen og forsøge at pantsætte bil og diverse andre
værdier hos skyldner. Min eneste risiko skulle så være, at jeg kan miste det
deponerede beløb.
Kan det passe det kaldes 'arrest udlæg' eller noget i den stil?

Kan nogen guide mig ?
Mvh
Peter