Konvertering af andelsbolig til lejebolig
Fra : andersolsen@gmail.co~

Dato : 09-09-07 13:25

Hej

Håber det er det rigtige sted at poste indlægget.

Jeg overvejer at købe en andelsbolig, der muligvis snart konverteres
til en lejebolig. Et firma vil købe alle foreningens boliger og udleje
dem i stedet.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-09-07 13:49

andersolsen@gmail.com wrote:

> Jeg overvejer at købe en andelsbolig, der muligvis snart
> konverteres til en lejebolig. Et firma vil købe alle foreningens
> boliger og udleje dem i stedet.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

1) Du bliver lejer, jf. ABL §4, stk 1
2) En del af din gevinst ved salg af andelen kan være skattepligtig
3) Der kan ikke stiftes en ny andelsboligforening i 5 år, jf ABL §2, stk
2

.... og ikke mindst lidt reklame (IANAL, så det er ikke for mig)

4) Andelshaverne har brug for advokatbistand

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 09-09-07 20:49

andersolsen@gmail.com tastede følgende:
> [...]
> dem i stedet.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Du bliver købt ud.
Så kan du måske være heldig at blive boende til en højere husleje,
indtil den sælges til andelsbolig igen.
Mvh
Niels