bundfradrag ved arveafgift ?
Fra : jytte jensen

Dato : 02-09-07 18:30

Hej
Er der nogle som ved hvor stort bundfradraget er ifb. med arveafgiften
på 15 %

Jeg læste på nettet at det var på 248.000 kr. (vis altså formuen er
stor nok vel )
Skifteretten siger noget om et fradrag for begge mine forældre fordi
de sad i uskiftet bo på 42.000 kr. ???

Så hvad er det korrekte ?

VH
MissHelena

Fra : alexbo

Dato : 02-09-07 18:45

"jytte jensen skrev

> Er der nogle som ved hvor stort bundfradraget er ifb. med arveafgiften
> på 15 %

> Jeg læste på nettet at det var på 248.000 kr. (vis altså formuen er
> stor nok vel )

Jep 248.900 kr.
http://www.skm.dk/tal_statistik/afgiftsberegning/5660.html

> Skifteretten siger noget om et fradrag for begge mine forældre fordi
> de sad i uskiftet bo på 42.000 kr. ???
> Så hvad er det korrekte ?

Det korrekte er at der er 2 bundfradrag et fra hver arvelader, (forælder)
Hvor de 42.000 kommer fra er svært at sige, men måske har skifteretten
fordelt bundfradraget på alle arvingerne, men så skal der være mange.

mvh
Alex Christensen