Update S*TNS biltyve
Fra : @net

Dato : 02-09-07 11:12

Hej i NG

Jeg ved ikke om det har nogens interesse, men jeg startede i starten af
august en tråd omkring salg af brugt bil til privat og manglende
omregistrering af bil. Se evt den tråd for uddybning.

Men for nu at komme til sagen, så viser det sig at motorkontoret i købers
politikreds ikke har gjort som de skulle og pkt 1 efterlyse bilen og pkt 2
afmelde bilen, så derfor har jeg fået ny regning for vægtafgift. Jeg gik ned
på det lokale motorkontor for at få dem til at afmelde bilen, hvilket de
gjorde (de kunne ikke med tilbagevirkende kraft), og de opfordrede mig til
at skrive et brev til Centralregistret for Motorkøretøjer (CRM) og bede om
tilbagebetaling af vægtafgift.

Det har jeg naturligvis gjort og jeg har fået mine penge for det nye år. Jeg
kommer stadig til at betale for vægtafgift fra bilen er solgt til den nye
periodes start, da man åbenbart hænger på vægtafgiften selvom man kan
dokumentere at bilen er solgt. Men som sagt får jeg pengene fra den nye
periodes start med henvisning til "Bekendtgørelse af lov om vægtafgift af
motorkøretøjer mv." §10 stk 4: "Såfremt det dokumenteres, at køretøjet
senest den 15. i måneden før afgiftsperiodens begyndelse er overgået til
anden ejer (bruger), påhviler afgiften alene den nye ejer (bruger), selvom
ejer(bruger)skiftet ikke er anmeldt til registreringsmyndigheden."

I samme forbindelse fik jeg at vide at bilen ikke engang har været efterlyst
(også en fejl fra motorkontorets side i købers politikreds). Så der har
været noget helt galt med sagsbehandlingen af vores sag. Vi håber den er
slut nu

Blot til orientering hvis der var nogen som skulle være interesserede i
sagens udfald...

/Anette

Fra : alexbo

Dato : 02-09-07 12:14

"@net" skrev

> [...]
> den er slut nu
>
> Blot til orientering hvis der var nogen som skulle være interesserede i

Jo tak jeg er interesseret, men egentlig ikke forbavset.
Allerede dengang skrev jeg at der var noget galt, at det ikke er købers
motorkontor der skal gøre noget, at du skulle selv sikre dig at dit
motorkontor afmeldte bilen.

Men vi snakkede jo en del forbi hinanden så resultatet blev ikke optimalt.

Det kan nu stadig undre mig at din bil kunne være uforsikret uden at
centralregistret reagerer, det kunne tyde på at dit forsikringsselskab ikke
har anmeldt at forsikringen er ophørt.
Det skal de gøre og det ville have fremskyndet sagen.

Stort set ingen har handlet som de skulle i din sag.

Men under alle omstændigheder ser det ud til at du er ude af sagen uden
større skrammer,
til lykke med det.

mvh
Alex Christensen

Fra : @net

Dato : 03-09-07 18:51

"alexbo" skrev

> *snip* Allerede dengang skrev jeg at der var noget galt, at det ikke er
> købers
> motorkontor der skal gøre noget, at du skulle selv sikre dig at dit
> motorkontor afmeldte bilen.

Det er netop købers motorkontor som har lavet fejlen eller snarere fejlet
ved ikke at gøre noget. Mit lokale motorkontor rettede op på denne fejl da
jeg henvendte mig og bankede i bordet.

> Men vi snakkede jo en del forbi hinanden så resultatet blev ikke optimalt.

Ja - det gik ikke så godt, men når enden er go'...

> Men under alle omstændigheder ser det ud til at du er ude af sagen uden
> større skrammer,
> til lykke med det.

Jeps tak for det - det er dejligt