Ingen garanti
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-07 13:19

"Genstanden sælges som beset uden nogen form for garanti".

Sætter denne sætning, nedføjet skriftligt i aftale mellem køber og sælger,
købeloven ud af kraft? Der er ikke snakket om det køber og sælger imellem.

--
Per

Fra : Peter

Dato : 31-08-07 13:50

> [...]
> købeloven ud af kraft? Der er ikke snakket om det køber og sælger imellem.

Nej købeloven gælder altid når privatpersoner handler med firmaer, uanset
hvad man skriver i kontrakter, købsaftaler m.v.

Ved handel mellem private gælder at købeloven gælder men kan fraviges ved
aftale, f.eks. "bilen er købt som beset".

Ved handel mellem firmaer gælder købeloven ikke, kun de aftaler der indgåes.

Ps. jeg ved godt dette er en lidt sort/hvid beskrivelse.

Mvh Peter

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 31-08-07 16:18

Hejsa

>"Genstanden sælges som beset uden nogen form for garanti".

Det må han gerne - men 2 års reklamationsret kan han ikke skrive sig
ud af - det gælder ALTID !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-07 16:36

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa

> Det må han gerne - men 2 års reklamationsret kan han ikke skrive sig
> ud af - det gælder ALTID !

Det er mellem 2 private sælgere, får jeg at vide :)

--
Per

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 31-08-07 16:56

Hejsa

>Det er mellem 2 private sælgere, får jeg at vide :)

Købeloven gælder kun "forbrugerkøb" - altså mellem erhvervsdrivende
og privat !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 01-09-07 14:00

<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Købeloven gælder kun "forbrugerkøb" - altså mellem erhvervsdrivende
> og privat !

Det er noget vrøvl.
Købeloven gælder også ved privatkøb.
Der er dog friere rammer for at aftale sig ud af visse bestemmelser end ved
forbrugerkøb.

/Per

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-08-07 17:41

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
>
> Sætter denne sætning, nedføjet skriftligt i aftale mellem køber og
> sælger, købeloven ud af kraft? Der er ikke snakket om det køber og

Sælger kan vælge at give garanti eller lade være.
Som skrevet andetsteds er reklamationsretten gældene uanset (i
forbrugerkøb).

- cep

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-07 19:30

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i meddelelsen

> Sælger kan vælge at give garanti eller lade være.
> Som skrevet andetsteds er reklamationsretten gældene uanset (i
> forbrugerkøb).

Det har sikkert været den private sælgers mening at sælge uden
reklamationsret - men han fik skrevet garanti i stedet på slutsedlen :)

Spørgsmålet er så hvad der sker i tilfælde af en evt. tvist ....
--
Per

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-08-07 23:13

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Det har sikkert været den private sælgers mening at sælge uden
> reklamationsret - men han fik skrevet garanti i stedet på slutsedlen :)
>
> Spørgsmålet er så hvad der sker i tilfælde af en evt. tvist ....

Så er det købers problem at trække sælger i retten medmindre de kan nå
til enighed selv.