Serielport til USB
Fra : Filip

Dato : 18-10-07 09:08

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke rigtig ved om det er et problem. Jeg fik
at vide at hvis man tilsluttede en serielport (RS232) via en usb adapter, så
ville der i windowsXP være en timer som går igang, og efter en vis tid,
bliver porten frakoblet, eller laver unoder af en eller anden slags. Kan det
passe, og i så fald, hvad skal jeg lede efter for at finde svar på at undgå
problemer af ovennævnte karakter?

Filip

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-07 10:09

Filip wrote:

> [...]
> bliver porten frakoblet, eller laver unoder af en eller anden slags. Kan det

Hvem har fortalt dig det?

> passe, og i så fald, hvad skal jeg lede efter for at finde svar på at undgå
> problemer af ovennævnte karakter?

Jeg har ikke oplevet noget i den retning.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 11:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev

> Jeg har ikke oplevet noget i den retning.

1. Du har en anden udgave af XP end alle andre, uden strømsparer
2. Du ved ikke, hvad du taler om.

Hvad er mest sandsynligt?

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-07 13:20

Claus Tersgov wrote:

> 1. Du har en anden udgave af XP end alle andre, uden strømsparer

Jeg har ikke selv XP, men jeg har arbejdet med XP og USB->RS232-porte og
jeg har ikke oplevet nogle problemer.

> 2. Du ved ikke, hvad du taler om.

Og det skulle komme fra dig...?

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 11:47

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev

> [...]
> det passe, og i så fald, hvad skal jeg lede efter for at finde svar på at

Ja, det er rigtigt, men det er nu ikke en timer, men en strømsparer.

Gå ind i kontrolpanelet, vælg "system" og derefter"enhedshåndtering".
Vælg den aktuelle USB rodhub. Højreklik og vælg "egenskaber".
Vælg "strømstyring" og fjern hakket i "tillad computeren at slukke denne
enhed for at spare strøm"

Claus

Fra : Filip

Dato : 18-10-07 18:16

> [...]
> Vælg den aktuelle USB rodhub. Højreklik og vælg "egenskaber".
> Vælg "strømstyring" og fjern hakket i "tillad computeren at slukke denne

Mange tak. Det var lige præcis hvad jeg skulle vide. Nu bliver min chef
glad... :)

Filip