Problem med Pixma printer / blæk
Fra : Kim

Dato : 17-10-07 13:24

Jeg har en printer : Canon Pixma IP5000.

For et stykke tid siden holdt den med at kunne skrive sort.

Jeg har benyttet den indbyggede rensning og grundig rensning
en del gange, dog uden brugbart resultat.

Efter at have skyllet printhovedet i lunkent vand i ca. 1 døgn
fungerer alt ok igen, men efter ca. 10 siders udskrift forsvinder den
sorte farve igen.
Denne procedure er foretaget 2 gange med samme resultat.

Blækpatroner er erstattet med nye.
Jeg anvender kopi-patroner fra Nordic-Ink.

Nogle gode råd ?

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 14:56

Kim wrote:
> [...]

Check lige om den/de sorte patroner har vædet svampen ordentlig igennem med
blæk fra kammeret. Det er set i to tilfælde ( ud af over 200 patroner ) her,
at de ikke rigtigt vil "i gang". Det kan klares ved at "malke" patronen
nogle gange. Pres på blæktank, hold dækhætte på inden du slipper, gentag
nogle gange indtil svampen er gennemvædet.

mvh Ebbe

Fra : Kim

Dato : 17-10-07 16:48

On Wed, 17 Oct 2007 15:55:51 +0200, "Ebbe \(7000\)"
<es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

> [...]
>nogle gange. Pres på blæktank, hold dækhætte på inden du slipper, gentag
>nogle gange indtil svampen er gennemvædet.

Tak for svar.

Det hjælper desværre kun kortvarigt.
( Har prøvet med flere blækpatroner ).

Printeren kan godt skrive sorte konturer, men ikke større sorte flader.

En dysetest viser at problemet tilsyneladende er omkring den store sorte
blækpatron.

Kan den være gal med printerhovedet ?

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 18:32

Kim wrote:
> [...]

Det kan godt være at der er problemer med ho'det, men prøv at udskrive i
højeste kvalitet de næste par store print. Det kan osse med lidt held
"vække" den.

mvh Ebbe