Ny PC
Fra : Rainman

Dato : 16-10-07 09:57

Jeg er såååå træt af at sidde og vente på min PC. Alt er så forbistret
langsomt - selv Firefox, og vil nu have noget der dur (alt er testet for
virus, rootkits etc).

Buger den primært til kontormaskine, med store Excel regneark, Access
men skal også have den store Adobe grafiske designpakke på. Vil køre XP
- gider ikke bøvle med Vista endnu.

Nogen gode forslag til en kraftig og støjsvag maskine uden skærm?

Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-07 10:04

"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gider ikke bøvle med Vista endnu.
>
> Nogen gode forslag til en kraftig og støjsvag maskine uden skærm?

Windows har jo tendens til at degenere med tiden. Har du prøvet med en
defragmentering? Evt. en ren reinstallation, hvis den før har været hurtig
nok til dit brug?

Fra : Rainman

Dato : 16-10-07 10:31

Per Nielsen wrote:
> [...]
>
> Windows har jo tendens til at degenere med tiden. Har du prøvet med en
> defragmentering? Evt. en ren reinstallation, hvis den før har været hurtig

Ja, jeg synes stort set ikke jeg laver andet efterhånden end at prøve af
afinstallere og optimere, men lige lidt hjælper det. Man er lige ved at
skrige efterhånden når antivirusprogrammet går igang med en totalscan.
Så kan man stort set ikke lave en dyt i flere timer.

Så jeg vil simpelthen bare have en overdimensioneret maskine så man ikke
skal sidde og vente 10-15 sekunder på at noget så simpelt som windows
explorer reagerer på et tryk. Håber nogen kan anbefale en godt bestykket
maskine uden flaskehalse eller en god konfigurator så man får noget der
spiller godt sammen.

Jeg kan selv samle stumperne og har en god Salman køler til en 478
socket og en god PSU, men går ud fra at 478 soklen er saga blot?

Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-07 10:49

> [...]
> skrige efterhånden når antivirusprogrammet går igang med en totalscan. Så
> kan man stort set ikke lave en dyt i flere timer.

Det burde du kunne ændre på under indstillinger. Eller afinstaller. AVG Free
kører fint hos mig.

> [...]
> explorer reagerer på et tryk. Håber nogen kan anbefale en godt bestykket
> maskine uden flaskehalse eller en god konfigurator så man får noget der

Er det kun når antivirusprogrammet laver en totalscan, eller er det også
lige efter en restart og intet andet kører?

> Jeg kan selv samle stumperne og har en god Salman køler til en 478 socket
> og en god PSU, men går ud fra at 478 soklen er saga blot?

Der er ikke meget Socket 478 tilbage:

http://tinyurl.com/2pv4h2

Hvis du ikke har nogen CPU liggende, er der dem her tilbage:

http://tinyurl.com/3ybass

Mon ikke du burde se dig om efter en nyere platform

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-10-07 16:23

"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i meddelelsen

> Nogen gode forslag til en kraftig og støjsvag maskine uden skærm?
>
> Mogens

Prisleje?

Fra : Rainman

Dato : 18-10-07 16:33

Michael Jensen wrote:

> "Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i meddelelsen

> Prisleje?
Har bestilt nogle stumper nu, så må vi blot håbe at det spiller sammen :)