Ny PC Grafikkort ikke gamer
Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-10-07 16:02

Hej.
Jeg har fundet det meste til ny PC, men det kniber med at finde ud af
grafikkort, hvad jeg kan nøjes med, hvis vi siger forbruget er:
10% spil 90% Billeder,Video, Internet,samt andet kontorarbejde.
Maskinen ser sådan ca ud.
Gigabyte GA-P35-DS4
CPU Intel Core Duo E6850 3.0 GHz
RAM Corsair TWIN2X2048
Grafik det skal være stille PC,
jeg havde kikket på ASUS GeForce 8600GTS SILENT
er det at skyde gråspurve med kanoner eller hva???

Hilsen Mogens.

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-10-07 16:32

"Mogens Olsen" <m2olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg havde kikket på ASUS GeForce 8600GTS SILENT
> er det at skyde gråspurve med kanoner eller hva???

Hvilke spil? Hvilken opløsning? Det er meget forskelligt hvad de enkelte
spil kræver. Personligt ville jeg nu nok ikke vælge noget gfx der var
langsommere end ovennævnte. Men det er der jo delte meninger om Det
ville bare være synd med de andre gode komponenter du har valgt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-10-07 16:39

"Mogens Olsen" <m2olsen@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har fundet det meste til ny PC, men det kniber med at finde ud af
> grafikkort, hvad jeg kan nøjes med, hvis vi siger forbruget er:
> 10% spil 90% Billeder,Video, Internet,samt andet kontorarbejde.

Hvad forventer du?

10% spil er stadig spil. Uanset om du gamer 10% eller 90% handler det vel
stadig om hvor vidt du forventer en høj fps i accetabel opløsning.

Fordi du gamer 10% vil du vel ikke opleve 20fps.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-10-07 17:46

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mogens Olsen" <m2olsen@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing
KLIP...

> [...]
> stadig om hvor vidt du forventer en høj fps i accetabel opløsning.
>
> Fordi du gamer 10% vil du vel ikke opleve 20fps.

Det har du da sikkert ret i, det der med fps har jeg ikke forstand på, bare
spillet
glider og ikke hakker, jeg har bare ikke rigtig begreb om de ting med fps.
Det jeg mener er at jeg er ikke gamer.

Mogens.

Fra : Mads

Dato : 15-10-07 21:10

On Mon, 15 Oct 2007 18:46:26 +0200, "Mogens Olsen"
<m2olsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>spillet
>glider og ikke hakker, jeg har bare ikke rigtig begreb om de ting med fps.

Det kommer nok mest an på hvilke spil du forventer at spille på
maskinen. Er det nye spil? For så kræves der er rimeligt
kraftigt kort for at få grafikken til at glide.
Er det lidt ældre spil, så kan meget mindre gøre det.

mvh Mads

Fra : Mogens Olsen

Dato : 16-10-07 15:39

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Mon, 15 Oct 2007 18:46:26 +0200, "Mogens Olsen"
> <m2olsen@tdcadsl.dk> wrote:
KLIP...

> [...]
> kraftigt kort for at få grafikken til at glide.
> Er det lidt ældre spil, så kan meget mindre gøre det.

Hej Mads.
Hvis jeg får lyst til spil, er det nok noget med Warlords, det er
godt nok et gammelt spil,Call of Duty, eller et fly skydespil,
det er godt nok ikke meget jeg spiller, lige PT. er der ikke
noget spil på Maskinen. Det jeg går mest op i, er nok at jeg
ikke gider vente på at programmerne er længe om at åbne,
hvis jeg har video inde for at redigere, når jeg trykker på
knappen skal der bare ske noget

Hilsen Mogens.

Fra : Mads

Dato : 16-10-07 23:27

On Tue, 16 Oct 2007 16:38:41 +0200, "Mogens Olsen"
<m2olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis jeg får lyst til spil, er det nok noget med Warlords, det er
>godt nok et gammelt spil,Call of Duty, eller et fly skydespil,

Jeg spiller COD og flere forskellige fly skydespil, samt Battlefield 2
og 2142. Alt dette kører helt flydende på et Nvidia 7800 og
sådan et kan idag fåes fra 1400 kr

>Det jeg går mest op i, er nok at jeg
>ikke gider vente på at programmerne er længe om at åbne,
>hvis jeg har video inde for at redigere, når jeg trykker på
>knappen skal der bare ske noget

Alt det har intet med grafikkortet at gøre. Der er det vigtigere
med CPU power og masser af hurtig RAM

Du kan sammenligne nyere grafikkort her :
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
og så tjekke priser på edbpriser.dk
Så kan du jo finde det bedste kort til det beløb du nu synes
er passende. Personligt vil jeg sige at et kort til mere end
2000 er overkill til det du skal bruge det til.

mvh Mads

Fra : Mogens Olsen

Dato : 17-10-07 15:22

> [...]
> er passende. Personligt vil jeg sige at et kort til mere end
> 2000 er overkill til det du skal bruge det til.

Hej Mads.
Vil du mene at dette er nok RAM
Kit DDR2 Corsair TWIN2 Matched XMS2 6400CL4 800Mhz (2x1024)
jeg kører XP,og ellers mange tak, for svarerne.
mvh. Mogens

Fra : Mads

Dato : 17-10-07 15:39

On Wed, 17 Oct 2007 16:21:38 +0200, "Mogens Olsen"
<m2olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Vil du mene at dette er nok RAM
>Kit DDR2 Corsair TWIN2 Matched XMS2 6400CL4 800Mhz (2x1024)
>jeg kører XP,og ellers mange tak, for svarerne.
>mvh. Mogens

Ja, det er rigeligt til stort set alt.
Faktisk kører jeg selv med præcis samme Corsair RAM.

Har dog lige smidt 2 GB mere i, (fik dem næsten gratis)
men det eneste sted jeg kan se nogen forbedring er
når jeg arbejder med 30-40 lydspor i Cool Edit Pro.
I alle mine spil og ved grafisk arbejde har de ekstra RAM
ikke ændret på noget. XP eller bundkort kan dog heller
ikke udnytte de 4 GB fuldt ud. Der ses kun 3,5 GB

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-07 07:47

Mads wrote:

> ikke ændret på noget. XP eller bundkort kan dog heller
> ikke udnytte de 4 GB fuldt ud. Der ses kun 3,5 GB

Bundkortet bruger selv de øverste 512MiB (22 bit) til at mappe eget
hardware ind i. For serverbundkort er dette område meget mindre.

Jesper Poulsen