uafh?ngige af olie og gas
Fra : Reza

Dato : 02-10-07 18:32

jeg mener ikke, at det er realistisk, at det skulle være
tilfældet, at man kunne gå væk fra brugen af fossile
brændstoffer, og i særdeleshed olie, og at dette skulle være en
ting, som man skulle gå væk fra, for at man skulle gå over til
andre energikilder, som efter min opfattelse er mindre
realistiske en den metode, som vi bruger i den moderne teknologi,
hvor vi bruger fossile brændstoffer.

det er vigtigt at man har olie, og at denne olie distribueres så
at alle har den, så at man kan opretholde et moderne samfund,
hvor folk lever i et samfund, som er velfungerende, og hvor man
bruger de fossile brændstoffers fysiske virkninger ved
forbrænding, så at man kan opretholde et moderne samfund.

det er ikke realistisk, at man skulle kunne anvende brint, da det
kræver energi at fremstille, og det er ikke realistk, at man
skulle kunne bruge olier, da olier kræver, at man har store
marker, hvor at man bruger afgrøderne fra markerne, og at man
laver markernes afgrøder om til olier, og at disse olier bruges
som brændsel i biler eller bruges som brændsel istedet for
fossile brændstoffer.

det er kun den fossile olie, som er realistik at bruge, da den
skal pumpes op af jorden, og at at pumpe den op ad jorden er
nemmere end at skulle dyrke marker med raps og at skulle spalte
H2O, da at skulle plante raps, det tager lang tid, og at skulle
spalte H2O det tager meget strøm, og der er ingen stedet hvor man
kan få så meget strøm, at man skulle kunne kunne spalte så meget
H2O, at der skulle kunne blive nok hydrogen, til at man kunne
bruge alt det hydrogen i biler istedet for at bruge benzin, som
laves af olie.

Jan Rasmussen <1@1.1> wrote

Fra : John

Dato : 02-10-07 17:07

"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> det er ikke realistisk, at man skulle kunne anvende brint, da det
> kræver energi at fremstille

Klaphat!

".. The Springs Preserve station generates its own hydrogen from
electrolysis, the process of liberating hydrogen from water. The facility
uses solar panels to generate the electricity for the process. The panels
make more electricity than is actually needed to power the hydrogen station
..."
http://www.news.com/2300-11392_3-6173071-2.html?tag=ne.gall.pg

".. Pour water into one end, and electricity comes out the other, so to
speak. Trulite is going to try to sell a portable hydrogen generator .."
http://www.news.com/2300-11392_3-6199242.html?tag=ne.gall.rbcs

Pil nu af med dig, grønært!

John

Fra : Jesper

Dato : 02-10-07 18:40

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> ".. Pour water into one end, and electricity comes out the other, so to
> speak. Trulite is going to try to sell a portable hydrogen generator .."

Ikke for at være lyseslukker, men du skal regne med et tab på 50% ved
elektrolyse. Og da vi næppe kan regne med mere end 150W/m2 som
gennemsnit i de lyse timer som indstråling på solpaneler og 20%
effektivitet for de bedste af slagsen, så skal du efter elektrolysetab
ikke regne med mere end 15J pr m2 der reelt omdannes til brintenergi pr
sekund, det giver 54 KJ i timen eller 0,45 g brint i timen. Om vinteren
langt mindre! (Brint har en energi på 120 MJ/kg).
På årsbasis giver det 1.971 g brint pr m2 solceller.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : John

Dato : 02-10-07 18:52

> Ikke for at være lyseslukker, men du skal regne med et tab på 50% ved
> elektrolyse.

Jeg henviser blot til de to artikler for at vise, at der forskes i
brint-teknologi, der endnu er i sin vorden.

Du kan dog allerede i dag købe en hybrid BMW, hvor der kan vælges mellem
brint og benzindrift. Også SAAB og Hummer fås med brint-drift.

Brint-teknologien er selvfølgelig dyr.. endnu!

Du kan evt selv finde endnu flere artikler om emnet på Google.

Deruover er grønært blot en HuT provokatør. Der er muligvis to skribenter,
altså hele to grønært'er.

John

Fra : @

Dato : 02-10-07 19:29

On Tue, 2 Oct 2007 17:31:54 +0200 (CEST), Reza <godloving@hotmial.com>
wrote:

>jeg mener ikke, at det er realistisk, at det skulle være
>tilfældet, at man kunne gå væk fra brugen af fossile
>brændstoffer, og i særdeleshed olie,

sagtens

Danmark kan da selv dyrke olieholdige og sukkerholdige afgrøder nok
til egenforsyning med "benzin" og "diesle"

det vil blot betyde at eksporten at mad til en masse muhamedanere som
ikke gider/evner at forsørge sig selv vil forsvinde

- - -

glimrende løsning- lad muhamedanerne forsøge sig med selvforsørgelse-
og de vil dø af sult

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-10-07 19:34

@ wrote:

> sagtens
>
> Danmark kan da selv dyrke olieholdige og sukkerholdige afgrøder nok
> til egenforsyning med "benzin" og "diesle"

"Danmark" kunne ikke engang sælge en sukkerroe hvis ikke det var for tilskud der
gør det rentabelt.

> [...]
>

> - - -
>
> glimrende løsning- lad muhamedanerne forsøge sig med selvforsørgelse-

Krydspost fjernet til dk.videnskab, og jeg følger ikke dk.politik, så evt.
opfølgende indlæg må rettes til jeres publikum.

Fra : Reza

Dato : 02-10-07 22:45

@ <1@invalid.net> wrote:

>sagtens

>Danmark kan da selv dyrke olieholdige og sukkerholdige afgrøder nok
>til egenforsyning med "benzin" og "diesle"

nej, det er umuligt, det kan ikke komme på tale, da det er for
besværligt, når hver og een dansker vil have sin privat bil, og
køre på arbejde om morgenen i sin privatbil, mens han sidder een
person i sin bil, og at alle danskere i deres privatbiler laver
en trafikprop om morgenen, og så motorne går i tomgang, og hvis
så mange rapsoliemotore skulle stå og køre i tomgang, da ville
man skulle bruge over een milliard hektar beplantet mark som var
beplantet med raps eller en anden olieholdig afgrøde.

du er uintelligent, at du ikke fatter dette, og at du ikke
fatter, at det er umuligt, og at den moderne industri og at den
moderne verden er afhængig af fossile brændstoffer, og at det er
umuligt at undlade at bruge fossile brændstoffer, og istedet
forsøge at benytte alternative energikilder.

--
reza.kiani.dk@gmail.com

Fra : Jan

Dato : 02-10-07 21:03

"Reza" <godloving@hotmial.com> wrote in message

> [...]
> umuligt at undlade at bruge fossile brændstoffer, og istedet
> forsøge at benytte alternative energikilder.

ha ha en med lidt hjerne også ...

Jan

Fra : @

Dato : 04-10-07 11:36

On Tue, 2 Oct 2007 21:45:00 +0200 (CEST), Reza <godloving@hotmial.com>
wrote:

>nej, det er umuligt,

der behøves kun 20% af Danmarks dyrkede areal til dette

så det er endda meget gennemførligt

>du er

ikke flere argumenter

Danmark kan meget nemt forsyne sig selv med energi

derimod vil det være en umulighed for de muhamedanere danskerne
forsørger at forsørge sig selv

Fra : Ivannof

Dato : 05-10-07 09:24

> der behøves kun 20% af Danmarks dyrkede areal til dette
>

> Danmark kan meget nemt forsyne sig selv med energi

Dette sket i Odense og Hillerød: http://ing.dk/artikel/80518

Odense fylder rapsolie på bilerne
Diesel skal erstattes af rapsolie og 45 biler i Odense Kommune. I samarbejde
med DTU skal rapsoliens muligheder undersøges i praksis, og Egeskov Gods er
stort set klar med et anlæg til at producere de gyldne dråber.

Ifølge Hillerød Kommune vil det spare miljøet for 200 tons CO2 om året.

Prisen på en liter rapsolie til bilen ligger på omkring 4,3 kroner plus
moms, men på grund af afgifter ender prisen på omkring 8,50 kroner, cirka
samme pris som diesel.

-----------------

Hvorfor ikke dyrke raps i stedet for at have brakmarker. Og så overlade det
til araberne at finde ud af hvad de skal bruge det der fedtede stads til som
ødelægger deres jord!

Hilsen Ivan

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-10-07 21:08

Reza wrote:

> [...]
> man skulle bruge over een milliard hektar beplantet mark som var
> beplantet med raps eller en anden olieholdig afgrøde.

Siger du at muslimer er specielt flittige til at benytte sig af car pooling? Jeg
har selv irakere i familien og de kan fortælle om nogle forfærdeligt
trafikkerede gader i Bagdad hvor folk kørte nærmest klods op og ned af hinanden
i faldefærdige biler (og det var nok heller ikke biodiesel de kørte rundt på),
vel og mærke før den anden golfkrig. Tilskriver du det den vestlige livsstil
under Saddam's styre?

> [...]
> umuligt at undlade at bruge fossile brændstoffer, og istedet
> forsøge at benytte alternative energikilder.

Jeg er uintelligent hvis jeg tror jeg bør tage dig seriøst.

Drop nu aliaset. Joken er blevet gammel. Det er meget sjovere ikke at foregive
at være en emo-islamist hele tiden som kaster om sig med vrede vendinger.

Har du ikke nogle hobbier vi kan snakke om, eller er politik hele din
tilværelse? Hvad med dine studier (som måske er lidt mere relevant i
dk.videnskab). Læser du til noget du interesserer dig for?

Mvh. Martin

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 09:38

> [...]
> andre energikilder, som efter min opfattelse er mindre
> realistiske en den metode, som vi bruger i den moderne teknologi,

Kære Reza

Her i vesten dygtiggør vi os og derfor sker der hele tiden nye opfindelser i
denne del af verden. Den ene opfindelse står på skulderen af den anden og
til sidst er jeg sikker på at olie som energimonopol overgår til andre
mindre svinende energiformer.

Det vil i den forbindelse kun være en god ting at mellemøsten så skal til at
lave rigtigt arbejde i stedet for bare at lade udlændinge hive værdierne op
af jorden.

--
Hilsen Ivan

Kristne bruger hovedet - muslimer bøjer det!

Fra : Reza

Dato : 03-10-07 15:56

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:
>"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

>K?re Reza

>Her i vesten dygtigg?r vi os og derfor sker der hele tiden nye opfindelser i
>denne del af verden. Den ene opfindelse st?r p? skulderen af den anden og
>til sidst er jeg sikker p? at olie som energimonopol overg?r til andre
>mindre svinende energiformer.

>Det vil i den forbindelse kun v?re en god ting at mellem?sten s? skal til at
>lave rigtigt arbejde i stedet for bare at lade udl?ndinge hive v?rdierne op
>af jorden.

du siger, at man skal bruge en anden metode, men du siger ikke,
hvad denne metode er, og at du ikke siger, hvad denne metode er,
det er at være hyklerisk og det er at være idiotisk, da man ikke
kan sige, at man skal gå over til en anden energiudvindsmetode,
når man ikke ved, hvilken anden energiudvindingsmetode, man skal
gå over til.

--
reza.kiani.dk@gmail.com

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 16:08

> [...]
> kan sige, at man skal gå over til en anden energiudvindsmetode,
> når man ikke ved, hvilken anden energiudvindingsmetode, man skal

Mit svar vil være at gentage mig selv.

Jeg har lige svaret på det du spørger om!

Her i vesten dygtiggør vi os og derfor sker der hele tiden nye opfindelser.
Den ene efter hinanden og til sidst vil vi finde en metode til at få energi
uden olie. Fortiden siger at dette er proceduren - derfor vil det vise sig
at være måden. Metoden enten er her ikke nu eller er ikke færdigudviklet og
derfor kan jeg ikke pege på noget specifikt endnu og skal heller ikke. Men
jeg lover dig at det vil ske. Det vil ikke ske på grundlag af bibelske
tekster eller andre himmelske diktater eller udlægninger men ved hjælp af
god gammeldags videnskab.

Det er vi gode til her i vesten

Fra : fribytteren

Dato : 05-10-07 13:25

On 2 Okt., 17:31, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:

> [...]
> H2O, at der skulle kunne blive nok hydrogen, til at man kunne
> bruge alt det hydrogen i biler istedet for at bruge benzin, som

Der er andre og nemmere måder at få energi på og det er faktisk at
spare på den.

Når vi sparer på energien, vil det nemt kunne lade sig gøre at forsyne
DK ved egenproduktion af energi, selv med elektrisk energi, fordi vi
netop ikke behøver el eller petro-olie til at transportere os frem og
tilbage. Det kræver blot en noget anden indstilling til hvordan vi
indretter vort samfund. Vi behøver ikke at gå tilbage til stenalderen,
som nogle tit og ofte vil sige at vi vil komme til, når vi sparer
ekstremt på energien.

Det samme gælder med opvarmning af vore huse og vort forbrug af
højtkrævende energisluger. Komfure, vaskemaskiner etc.

Vi er faktisk energi-narkomaner og derfor er det selvfølgelig svært at
ændre på forbruget af energien, men det vil i den sidste ende belønne
sig, ikke blot for os selv i dag, men indnu bedre for vore
efterkommere og det er vel dem vi skal tænke på, først og fremmest og
ikke på os selv.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : Johnni

Dato : 02-10-07 21:39

Tak spids, som I kan sammen.
Sært som folk kan lide at skændes.
dette er ikke rette imod nogen bestemt men hele meneskeheden, hvor er alm.
vendlighed blevet af?