Hvem gik ind for rygeforbud?
Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 10:09

Før hed det forbudssverige, nu er det forbudsdanmark.
Vi finder os i lidt af hvert, og jeg håber folk husker det til næste
valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).

Var det kun K/V/DF der påduttede danskerne rygeforbuddet, eller var
andre partier enige?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-07 10:12

iSteen skrev:
> [...]
> valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).
>
> Var det kun K/V/DF der påduttede danskerne rygeforbuddet, eller var

Rygeforbud? Er det ikke en røgfri-tilladelse?

Det er lidt sjovt at rygerne opfører sig som om det er dem der er de
tolerente når de åbenbart ikke kan tolerere frisk luft.

Fra : Ole

Dato : 29-09-07 10:36

Frank E. N. Stein wrote:

> Rygeforbud? Er det ikke en røgfri-tilladelse?

Det er et forbud, som de fleste steder var tiltrængt, men desværre
også nogle smuttere

> Det er lidt sjovt at rygerne opfører sig som om det er dem der er de
> tolerente når de åbenbart ikke kan tolerere frisk luft.

Hold nu op med at skære alle over een kam, tak!

Ole M

Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 10:58

Frank E. N. Stein skrev:

> Rygeforbud? Er det ikke en røgfri-tilladelse?

Er det ikke blevet pålagt værtshusejere mm, at man ikke må ryge hos dem?
Sidst hørte jeg om en dagplejemor der blev fyret, fordi hendes mand røg
om aftenen.

Hvis det ikke kaldes rygeforbud, så ved jeg snart ikke...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-09-07 11:02

iSteen wrote:

> Hvis det ikke kaldes rygeforbud, så ved jeg snart ikke...

Det kan du ikke forklare en fanatiker.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-07 11:48

Kim Frederiksen skrev:

> Det kan du ikke forklare en fanatiker.

Du forstod det altså ikke.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-07 11:50

iSteen skrev:

> Er det ikke blevet pålagt værtshusejere mm, at man ikke må ryge hos dem?
> Sidst hørte jeg om en dagplejemor der blev fyret, fordi hendes mand røg
> om aftenen.

Så hørte du forkert. Hørte du tilfældigvis hvem der foretog anmeldelsen?

> Hvis det ikke kaldes rygeforbud, så ved jeg snart ikke...

Det kaldes en tilladelse til røgfri luft.

Fra : ben9

Dato : 29-09-07 14:39

Frank E. N. Stein wrote:

> Rygeforbud? Er det ikke en røgfri-tilladelse?
>
> Det er lidt sjovt at rygerne opfører sig som om det er dem der er de
> tolerente når de åbenbart ikke kan tolerere frisk luft.

frisk luft - er det dieselosen fra 4hjulstrækkerne du mener

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-07 15:14

ben9 skrev:

> frisk luft - er det dieselosen fra 4hjulstrækkerne du mener

Der er ikke mange 4hjulstrækkere til banko.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-07 10:16

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).
>
> Var det kun K/V/DF der påduttede danskerne rygeforbuddet, eller var

Alle partier stort set enige - jeg tror der var enkelte dissidenter i
flere partier. R var dog ikke med, da man ikke mente at loven gik langt
nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-09-07 12:39

On 29 Sep., 11:09, iSteen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).
>
> Var det kun K/V/DF der påduttede danskerne rygeforbuddet, eller var

Hvad for dig til at tro vi ikke går en for det længere? Det er en
succes; også de steder hvor jeg var inde og konstaterede at der blev
røget lidt selvom det var forbudt, der var tydeligvis meget mindre
rygning, og det lidt der var, skal nok også forsvinde, når folk vænner
sig til loven.

Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-07 15:06

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
>og det lidt der var, skal nok også forsvinde,

Når stederne er lukket ja.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Knud Soerensen

Dato : 30-09-07 11:42

N_B_DK wrote:
> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
>
> Når stederne er lukket ja.

Jeg har en søster der bor i tyskland.
Der lavede de og så et ryge forbud for noget tid siden.
Der blev før forbudet også argumenteret med at stederne ville miste kunder.

Det vist sig dog at mange ikke rygere begynde at gå noget mere i byen,
så publikumet var cirka det samme.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 12:07

"Knud Soerensen" <4tuu4k002@sneakemail.com> wrote in message

> Det vist sig dog at mange ikke rygere begynde at gå noget mere i byen,
> så publikumet var cirka det samme.

Ja men vi er ikke i Tyskland, danskere har en mani med at brokke sig over
ting de alligevel ikke bruger, eller har planer om at bruge, men brokke sig
det kan vi.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-09-07 13:55

N_B_DK skrev:

> Ja men vi er ikke i Tyskland, danskere har en mani med at brokke sig
> over ting de alligevel ikke bruger, eller har planer om at bruge, men
> brokke sig det kan vi.

Hvor ofte gik du egentlig til banko?

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 14:02

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Hvor ofte gik du egentlig til banko?

Vil tro det er ca 30 år siden sidst...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-09-07 14:41

N_B_DK skrev:

> Vil tro det er ca 30 år siden sidst...

Så du brokker dig altså bare over noget du ikke har nogen interesse i.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 17:01

> Så du brokker dig altså bare over noget du ikke har nogen interesse i.

Nej jeg forvarer dem der har den interesse, men det er nok det samme i din
verden.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-09-07 17:39

N_B_DK skrev:

> Nej jeg forvarer dem der har den interesse, men det er nok det samme i
> din verden.

Hykler.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-07 05:14

> Hykler.

Forklar venligst hvordan jeg kan være en hykler pga det ?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 29-09-07 19:12

iSteen wrote:
> [...]
> valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).
>
> Var det kun K/V/DF der påduttede danskerne rygeforbuddet, eller var

Det er vist noget med at finde en "sag" som alle partier kan gå ind for
og som samtidig er politisk korrekt.
Lidt a la kampagnen mod spritkørsel, og kampen mod det fæle CO2 udslip
(som samtidig skæpper i statskassen).

- cep

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-09-07 14:03

On Sat, 29 Sep 2007 11:09:29 +0200, iSteen skrev:

> Før hed det forbudssverige, nu er det forbudsdanmark.
> Vi finder os i lidt af hvert, og jeg håber folk husker det til næste
> valg (men til den tid er det sikkert glemt igen).

Danskerne bliver bare mindre og mindre lovlydige af det
voksende antal tåbelige love. En dag går det vel op for
forbudsekstremisterne, at deres mani skader mere end den
gavner.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 30-09-07 14:56

On 29 Sep., 16:05, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:

> Når stederne er lukket ja.

Jeg tror det er de færreste steder der lukker pga. rygeloven.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 17:02

> Jeg tror det er de færreste steder der lukker pga. rygeloven.

Korrekt, de lukker pga manglende folk som følge af rygeloven.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 30-09-07 18:04

On 30 Sep., 18:01, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:

> Korrekt, de lukker pga manglende folk som følge af rygeloven.

Stadigvæk, det bliver næppe mange af dem der gør det.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-09-07 18:11

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Korrekt, de lukker pga manglende folk som følge af
> rygeloven.

Stadigvæk, det bliver næppe mange af dem der gør det.

De steder der lukker som følge af rygeloven, er næppe værd at
komme hos alligevel - de vil sikkert skulle have lukket
alligevel, og nu bruger de så rygeloven som et påskud.