diskussion over nogle religi?se og politis~
Fra : Reza

Dato : 28-09-07 15:24

http://www.khilafah.dk/audiodata/20070922_tami_amoria.mp3

der har v?ret tider, hvor islam dominerede over vesten og
dominerede over verden.

idag bliver muslimer undertrykt i det besatte pal?stina og i det
besatte irak.

det er kun et sp?rgsm?l om hvorn?r muslimerne har f?et nok, og
siger giv os hvor frihed tilbage, og giv os vort land tilbage,
eller vi tager vor frihed og lande tilbage med magt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-09-07 13:53

Reza wrote:
> [...]
> siger giv os hvor frihed tilbage, og giv os vort land tilbage,
> eller vi tager vor frihed og lande tilbage med magt.

Hvilken frihed, muslimer bruger ikke deres frihed i de 57 lande som er
muslimske, - mon ikke det var en idé at starte med det?

Vores lande? Vil det sige at alle lande som muslimer erobrede indtil år 1000
skal "gives tilbage"?

Så er der jo 30 lande som muslimerne selv skal "give tilbage"?

Muslimer bliver IKKE undertrykt i Irak, de bekæmper hinanden med bål og
brand.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 16:02

dk.politik Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>Hvilken frihed, muslimer bruger ikke deres frihed i de 57 lande som er
>muslimske, - mon ikke det var en id? at starte med det?

i et land, hvor muslimerne hersker, da er der frihed, da
muslimerne, som bor der, er frie og har frihed til at herske, og
bestemme hvordan tingene gøres, og denne frihed er frihed for
muslimerne.

Fra : John

Dato : 28-09-07 14:28

"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> muslimerne, som bor der, er frie og har frihed til at herske, og
> bestemme hvordan tingene gøres, og denne frihed er frihed for

Det må da ku' om-formuleres og benyttes i andre sammenhænge, fx:

> i et land, hvor nazisterne herskede, da var der frihed, da
> nazister, som boede der, var frie og havde frihed til at herske, og
> bestemme hvordan tingene skulle gøres, og denne frihed var frihed for
> nazisterne.

- eller:

> i et land, hvor kommunisterne hersker, da er der frihed, da
> kommunisterne, som bor der, er frie og har frihed til at herske, og
> bestemme hvordan tingene gøres, og denne frihed er frihed for
> kommunisterne.

Hvor er det dog bevægende smukt!

Det ku' næsten være formuleret af en vis overlærer...

John

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 17:36

dk.politik John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>Det m? da ku' om-formuleres og benyttes i andre sammenh?nge, fx:

ja, kvikt tænkt...

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 14:34

Reza skrev i fditvs$jc9$1@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> muslimerne, som bor der, er frie og har frihed til at herske, og
> bestemme hvordan tingene gøres, og denne frihed er frihed for

Ja, det er f.eks. Iran jo strålende eksempler på! Og talibanernes
Afghanistan var også fantastiske eksempler på hvad det er for en "frihed"
der tilbydes!!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 17:39

dk.politik Andreas Falck <dewnull@tiscali.invalid> wrote:
> [...]

>Ja, det er f.eks. Iran jo strålende eksempler på! Og talibanernes
>Afghanistan var også fantastiske eksempler på hvad det er for en "frihed"

der var mange gode sider ved det afganske samfund, og de afganske
muslimer levede sømmeligt i Allahs øjemed, og afganistan kunne
have været blevet en del af Allahs rige.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 16:19

Reza skrev i fdj3mt$3i9$2@aioe.org:

[... ]
> der var mange gode sider ved det afganske samfund, og de afganske
> muslimer levede sømmeligt i Allahs øjemed, og afganistan kunne
> have været blevet en del af Allahs rige.

SÃ¥ er det sandelig godt at allahs rige ikke er mere udbredt end det er! -
Men nu er jeg så til gengæld også overbevist om at det langt fra er alle
muslimer der deler din opfattelse! Langt hovedparten af de muslimer jeg
kender, tager tydeligt og skarpt afstand fra voldelig og væbnet udbredelse
af deres tro og religion, og respekterer fuldt ud at ikke alle deler lige
netop den tro de selv finder mest rigtig.

Jeg priser mig lykkelig over ikke at skulle leve i et sådant undertrykkende
diktatur hvor der hverken er religionsfrihed eller politisk frihed eller
andre almindelige demokratiske friheder og rettigheder. Et styre der ikke
kan anerkende de almindeligt gældende menneskerettigheder er bestemt ikke et
styre der giver sit lands indbygere hverken frihed eller demokrati. Og dette
gælder jo så også uanset om det er et muslimsk land eller et ikke-muslimsk
land.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:35

> [...]

>gælder jo så også uanset om det er et muslimsk land eller et ikke-muslimsk

nu viser du igen den vestlige arrogance, for du viser, at du
mener, at den vestlige levevis er bedre, og at den vestlige
levevis skal efterleves af muslimer, og at muslimsk frihed i
muslimske lande ikke skal komme på tale.

er man mere fri under et demokrati? det er en illusion, at man er
mere fri under et demokratisk styre, og det er ikke frihed at
blive påtvunget vestlige levenormer.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 16:42

Reza skrev i fdj6v7$e0e$1@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
>
> er man mere fri under et demokrati? det er en illusion, at man er
> mere fri under et demokratisk styre, og det er ikke frihed at

Det har du da fuldstændig misforstået! Jeg er slet ikke tilhænger af at
vestlig kultur skal tvangsinføres i muslimske lande. Hvis indbyggerne i
muslimske lande ikke ønsker vestlig kultur er det da også min holdning at så
skal de blive fri. Men det skal ikke være et par "præster" der skal bestemme
hvad der er godt for befolkningen - det må befolkningen da selv have ret til
at bestemme.

Og nej, jeg finder hverken den vestlige kultur bedre, eller den muslumske
ringere. Men jeg vil protestere højlydt hvis jeg skal påtvinges en muslimsk
kultur i det vestlige land jeg nu engang er født, opvokset og bor i. Og
derfor respekterer jeg også at den muslim der vælger at leve i den muslimske
kultur i et muslimsk land har sin fulde ret til ikke at ville have en
vestlig kultur påtvunget.

Jeg ønsker nemlig at give andre den samme frihed som jeg selv har.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:51

> [...]

>muslimske lande ikke ønsker vestlig kultur er det da også min holdning at så

det er en god og fornuftig holdning.

> Men det skal ikke være et par "præster" der skal bestemme
>hvad der er godt for befolkningen - det må befolkningen da selv have ret til
>at bestemme.

muslimer ønsker at leve efter islams veje, og det er naturligt,
at imamer er en del af islam, og at imamer er vigtige personer
for muslimer.

du vil måske have, at der skal være anarki, for at alle har "lige
meget" at sige?

> [...]
>vestlig kultur påtvunget.
>Jeg ønsker nemlig at give andre den samme frihed som jeg selv har.

det er forkert hvordan muslimer bliver påtvunget ikkemuslmers
skikke i irak og bliver påtvunget dem i palestina!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 17:11

Reza skrev i fdj7u0$gr0$1@aioe.org:

[ ... ]
> du vil måske have, at der skal være anarki, for at alle har "lige
> meget" at sige?

Har du mon hørt udtrykket: repræsentativt demokrati, hvor befolkningen ved
fri valg vælger de personer de vil have til at regere deres land?

Da jeg går ind for personlig frihed, går jeg naturligvis ind for at
befolkningen, ved fri demokratiske valg, må vælge de personer de ønsker skal
lede deres land. Og sådanne ledere må også igen kunne "afsættes" ved ikke at
blive valgt ind hvis befolkningen mistger tilliden og tiltroen til dem.

Vælger befolkningen i et muslimsk land end anden model, så blander jeg mig
da ikke i det, - men de dele af befolkningen der så ikke vil kunne leve med
en sådan anden model må da så også have deres frihed til at kunne leve uden
en sådan model.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:23

> [...]

>en sådan anden model må da så også have deres frihed til at kunne leve uden

selvfølgelig har jeg hørt om repræssentativt demokrati, og jeg
kan se, hvordan det virker her i vesten, og hvordan demokratiet
påvirker menneskets sind og handlemåde.

du svarer som en mand, der taler ud i den blå luft.

demokratiet giver en illusion af medbestemmelse, men dette er
falsk, og der gives ikke mere medbestemmelse eller ligeret eller
lighed under demokrati.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 18:28

Reza wrote:
> demokratiet giver en illusion af medbestemmelse, men dette er
> falsk, og der gives ikke mere medbestemmelse eller ligeret eller
> lighed under demokrati.

Hmm... lad os se...
Lad os nu antage at vi her i landet havde en lov, der sagde at folk, der
blev grebet i hor skulle have 100 piskeslag.

Hvis jeg nu ville have den ændret, så ville jeg jo forvente at jeg kunne
melde mig ind i et politisk parti, argumentere og overbevise andre og få
det taget op i folketinget. Måske endda med støtte nok fra andre partier
til at få det afskaffet. Det tager godtnok noget tid, men du siger at
det er en "illusion"?

Lad mig spørge dig:

Hvilke muligheder ville man have i DIT teokrati for at få afskaffet
sådan en lov?

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:55

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> [...]

>det taget op i folketinget. Måske endda med støtte nok fra andre partier
>til at få det afskaffet. Det tager godtnok noget tid, men du siger at

det lyder som kinas regerings snak om borgernes medbestemmelse.

>Lad mig spørge dig:

>Hvilke muligheder ville man have i DIT teokrati for at få afskaffet
>sådan en lov?

ikke meget "bedre " muligheder end dig.

hor og homoseksualitet er en synd, og der gives ingen
undskyldning eller bortforklaring, da det sker under Allahs swt
Ã¥syn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 19:01

Reza wrote:

> det lyder som kinas regerings snak om borgernes medbestemmelse.

Ikke desto mindre, bliver der hvert år ændret talrige ting i Danmark på
den måde.

> ikke meget "bedre " muligheder end dig.

Jeg spurgte ikke om din subjektive holdning til hvor meget bedre
mulighedernerne under et islamisk teokrati var relativt til det jeg lige
beskrev.
Jeg spurgte EKSPLICIT om jeg havde NOGEN MULIGHED OVERHOVEDET for at få
ændret f.eks. koranvers 24:2 ?

> hor og homoseksualitet er en synd, og der gives ingen
> undskyldning eller bortforklaring, da det sker under Allahs swt
> åsyn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil.

Ahh... tænkte jeg det ikke nok.
Det var vist den religiøse arrogance vi kom fra.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 19:53

Reza skrev i fdjf4r$6ku$2@aioe.org:

[ ... ]
> hor og homoseksualitet er en synd, og der gives ingen
> undskyldning eller bortforklaring, da det sker under Allahs swt
> åsyn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil.

Sikke da noget forkrøblet vrøvl! Hor og homoskesualitet er da en privatsag
for de involverede parter og det skal staten da bare blande sig uden om. Og
muslimer skal i al fald ikke komme her til Danmark og kræve at staten skal
straffe den slags ting.

Og hvis det skulle være, så var der i al fald mange muslimer her i Danmark
der skulle straffes efter sådanne love. Utroligt mange unge muslimer mener
jo de har ret til at gå i seng med stort set en hvilken som helst dansk
pige!

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 20:12

Andreas Falck wrote:
> [...]
> sig uden om. Og muslimer skal i al fald ikke komme her til Danmark og
> kræve at staten skal straffe den slags ting.

Det var vist heller ikke det han skrev. Han skrev at _muslimer_ havde
ret til at straffe som de vil. For mig lyder det snarere som noget
para-statsligt.

Det bestemmer hun jo forhåbentlig selv.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 20:23

Peter Mogensen skrev i 46fd51e6$0$25419$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Det var vist heller ikke det han skrev. Han skrev at _muslimer_ havde
> ret til at straffe som de vil. For mig lyder det snarere som noget
> para-statsligt.

Og det er muslimer som enkeltpersoner eller om muslimer forlanger det af
staten kommer for mig ud på et fedt! Om folk vil leve sammen som
homoseksuelle eller vil bedrive hor må da være deres egen sag dem imellem.

Homoseksuel samliv og hor er jo også synd efter kristen målestok, men det
gør altså ikke at man af den grund skal kræve sådanne personer straffet. De
skader jo aller højest dem selv (her taler jeg ikke om de homoseksuelle -
hvem kan de dog skade ved deres levevis) og deres evt. samlivspartner. SÃ¥
det er da blot noget de parter selv må ordne indbyrdes.

> Det bestemmer hun jo forhåbentlig selv.

Ja, men den muslimske fyr bedriver da stadig hor! Og det var alene det der
var min pointe.

Jeg har da ikke noget imod at danske piger går i seng med muslimske fyre -
det er da alene deres egen private sag. Men Reza vil jo have hor straffet -
men han undtager tilsyneladende muslimer der bedriver hor med vesterlændige!

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 20:35

Andreas Falck wrote:

> Ja, men den muslimske fyr bedriver da stadig hor! Og det var alene det
> der var min pointe.

Tjae... du har jo ret i det dobbelt-moralske, - hvis det altså var de
samme mennesker som det drejede sig om.
Jeg tror nu at det er de færreste af de muslimske score-karle, som
kommer i hizb-ut-tahrir.

> [...]
> - det er da alene deres egen private sag. Men Reza vil jo have hor
> straffet - men han undtager tilsyneladende muslimer der bedriver hor med

Næppe... men det har han sikkert selv en mening om.

Peter

Fra : John

Dato : 29-09-07 02:20

"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> det er muslimers ret at straffe, som de vil.

Muslimer? Er det fx dig, klaphat?

Du er dermed den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt? Du har måske
selv talt med Allah, og han har givet dig denne magt? Hvordan har han det
ellers?

Du MÅ da være dansk konvertit! Ikke engang hjernedøde palæstinenser- eller
paki-fjolser kunne finde på at komme med sådan en gang vås!

Du er ganske enkelt skrupskør!

John

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 18:28

Reza skrev i fdjd9k$1af$1@aioe.org:

[ ... ]
> du svarer som en mand, der taler ud i den blå luft.
>
> demokratiet giver en illusion af medbestemmelse, men dette er
> falsk, og der gives ikke mere medbestemmelse eller ligeret eller
> lighed under demokrati.

SÃ¥ synes jeg da at du skulle rejse ned til et af dine elskede lande, hvor de
der ikke er enige med styret bliver fængslet, tortureret og myrdet!

Jeg fatter egentlig ikke hvad du overhovedet vil her i Danmark? - Mig får du
aldrig omvendt til islam! Men derfor giver jeg dig alligevel nøjagtig den
samme religions- og trosfrihed som jeg selv forventer af et ordentligt og
fornuftigt styre, der tillader landets borgere at være uenige uden at
riskere at blive smidt i fængel for det.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 16:48

Reza wrote:
> nu viser du igen den vestlige arrogance, for du viser, at du
> mener, at den vestlige levevis er bedre, og at den vestlige
> levevis skal efterleves af muslimer,

Her i landet ja.
Det Andreas sagde var blot at hvis du var utilfreds, så stod døren åben.

> og at muslimsk frihed i
> muslimske lande ikke skal komme på tale.

Tag du til Teheran og snak dig til en aftale med ham den lille
holocaust-benægter. Der kan du sikkert få det som du ønsker.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:57

> [...]

>Tag du til Teheran og snak dig til en aftale med ham den lille
>holocaust-benægter. Der kan du sikkert få det som du ønsker.

nu starte racismen og den racistiske nedværdigelse.

racisterne siger, som du, tag hjem, og rejser du ikke snart hjem.

vestlig imperialisme og kolonialisering er et faktum endnu i dag,
og der skal ikke mange dråber til, for harmens bæger flyder over.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 17:04

Reza wrote:

> nu starte racismen og den racistiske nedværdigelse.
>
> racisterne siger, som du, tag hjem, og rejser du ikke snart hjem.

Hvilken eklatant mangel på logik.
JA "racisterne" siger "tag hjem", men de gør det p.g.a. din evt. "race"
som jeg ikke engang kender.
Når jeg siger at hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så ved du hvor
døren er, så er det p.g.a. DINE HOLDNINGER.

> vestlig imperialisme og kolonialisering er et faktum endnu i dag,
> og der skal ikke mange dråber til, for harmens bæger flyder over.

kolonialisme !?!?? ... fordi jeg ikke ønsker dit teokrati her i det land
jeg og mine forældre er født i???

Tag dig sammen...

Fra : John

Dato : 28-09-07 17:43

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Hvilken eklatant mangel på logik.

Nu hvor idioten taler om racisme, kan det vel være interessant at se,
hvordan muhammedanerne behandler andre, fx:

".. Slavery in the Sudan predates Islam, but continued under Islamic rulers
and has never completely died out in Sudan. According to CBS news, slaves
have been sold for $50 apiece .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_modern_Africa#Sudan

".. A system exists now by which Arab Muslims -- the bidanes -- own black
slaves, the haratines.[12] An estimated 90,000 black Mauritanians remain
essentially enslaved to Arab/Berber owners .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_modern_Africa#Mauritania

".. The trading of children has been reported in modern Nigeria and
Benin.[21] The children are kidnapped or purchased for $20 - $70 each by
slavers in poorer states, such as Benin and Togo, and sold into slavery in
sex dens or as unpaid domestic servants for $350.00 each in wealthier
oil-rich states, such as Nigeria and Gabon .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_modern_Africa#Child_slave_trade

Det er dæl'me' da racisme, der vil noget, og det er altså blandt andet dét,
geniet vil indføre her?

> Når jeg siger at hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så ved du hvor
> døren er

Nemlig! Hvor vover muhammedanere at kalde os racister? Skrup dog hjem til
dit paradisiske Muhammedanistan, og tag alle dine stinkende brødre, onkler
og fætre med dig!

John

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 17:52

John wrote:

> Nemlig! Hvor vover muhammedanere at kalde os racister? Skrup dog hjem til
> dit paradisiske Muhammedanistan, og tag alle dine stinkende brødre, onkler
> og fætre med dig!

Bare lige for god ordens skyld. Det var IKKE det jeg sagde.
Jeg antager intet om hvorvidt hans evt. brødre, onkler eller fætre har
samme holdninger som ham, (eller noget om deres hygiejne).
Jeg forholder mig udelukkende til hans egen ekstreme religiøse
arrogance. (og den organisation han åbenbart er medlem af - jf.
hjemmesiden).

At kalde nogens familie for "stinkende" er et mindst ligeså dårligt
argument som race, eller "det står i min hellige bog".

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:33

> [...]

>Jeg forholder mig udelukkende til hans egen ekstreme religiøse
>arrogance. (og den organisation han åbenbart er medlem af - jf.

det er dig, som udtrykker arrogance, da du ikke tager afstand fra
den vestlige imperialisme.

muslimer har ret til at leve som de vil, der hvor de bor, og der
hvor de lever, og det er en synd imod Allah swt selv, når usa og
danmark invaderer og når de indtager afganistan og irak og de
andre lande, som usa og vestlige imperialister har indtaget og
udnyttet og har undertrykt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 18:39

Reza skrev i fdjds8$2t5$2@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> danmark invaderer og når de indtager afganistan og irak og de
> andre lande, som usa og vestlige imperialister har indtaget og

Men vesterlændinge må ikke leve som de vil, der hvor de bor og der hvor de
lever?

Og det mener heller ikke at det er en synd når fundamentalistiske islamiske
selvmordsterrorister myrder og lemlæster helt tilfældige uskyldige civile
mænd, kvinder og børn i vestlige lande?

Hvis muslimer vil leve efter, og under, en muslimsk lovgivning så lad gøre
det, - men i et muslimsk land. De skal ikke komme her og kræve at vi skal
ændre vores vestlige kultur så den bliver underlagt muslimsk kultur og
islamisk lovgivning.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:58

> [...]

>det, - men i et muslimsk land. De skal ikke komme her og kræve at vi skal
>ændre vores vestlige kultur så den bliver underlagt muslimsk kultur og

din intolerance kender ingen grænser.

muslimer lever sagtens side om side med ikkemuslimer. at du tror,
at muslimer ikke kan det, og at de derfor skal sendes hjem,
derfor er du racist, da du mener, at muslimer skal forlade
landet, og rejse hjem, hvis de vil dyrke deres tro og leve som
muslimer som muslimer lever retmæssigt og retfærdigt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 19:03

.... sagde manden, der lige skrev:

> [...]
Ã¥syn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil."

> muslimer lever sagtens side om side med ikkemuslimer.

.... ja altså lige bortset fra andre, der har et andet sexliv end dem. :)

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 23:12

> [...]

>undskyldning eller bortforklaring, da det sker under Allahs swt
>Ã¥syn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil."

i modsætning til dig, så har jeg klare retningslinier for min
bedømmelse af folks handlinger.

en god muslim, som handler retmæssigt har ingen nogle grunde til
at diskriminere på nogen måde.

>... ja altså lige bortset fra andre, der har et andet sexliv end dem. :)

at islam fordømmer homoseksualitet betyder ikke, at muslimer i
danmark kan praktisere islamisk lovgivning på bøsser i danmark.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 21:28

Reza wrote:

> i modsætning til dig, så har jeg klare retningslinier for min
> bedømmelse af folks handlinger.

Mere religiøs arrogance. Hvordan kan du tillade dig at udtale dig om det?
Hvad uklart er der ved: "Bland dig ikke i andre folks privatliv, hvis de
ikke tvinger nogen til noget de ikke vil"?

> en god muslim, som handler retmæssigt har ingen nogle grunde til
> at diskriminere på nogen måde.

Aha! SÃ¥ hvis jeg nu (for eksemplets skyld) havde en religion, der
hyldede svinekød som hellig spise og mente at man opnåede frelse gennem
erotiske oplevelser med skiftende partnere, så ville en muslim vel ikke
"diskriminere" min religion? - vel?

> at islam fordømmer homoseksualitet betyder ikke, at muslimer i
> danmark kan praktisere islamisk lovgivning på bøsser i danmark.

Aha... det er altså muslimers "ret" at straffe som de vil,
Og som du skriver:
"om man tror på Allah eller ej betyder ikke mindre for hvor stor synd
man begår. "
.... men de "kan" beklagelig vis ikke som tingene ser ud lige pt.

Og hvorfor kan, de så ikke det? Jo - p.g.a. de demokratisk vedtagne love
som du åbenbart arbejder ihærdigt på at få afskaffet. Man behøves jo
blot læse jeres "metode-skrift" for at se hvad jeres agenda er. Der står
jo f.eks. tydeligt at det er en muslims pligt at erklære en regering
krig, hvis den ikke regerer efter islams love.

Peter

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 18:29

> [...]

>hyldede svinekød som hellig spise og mente at man opnåede frelse gennem
>erotiske oplevelser med skiftende partnere, så ville en muslim vel ikke

jeg må le! det er dog det mest uværdige og dyriske. når dansker
holder grissefest, og så at damerne tager trusserne af, og danser
på borene, og der ligger svinekød på boret, så kan man nok sige,
at disse dansker tilbeder denne religions guder, som du omtaler.

muslimer, derimod, har ingen nogen grund til at anmærke noget
ved, da en retlevende muslim lever retfærdigt og lever godt i
profetens øjne, så sandelig.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 22:01

Reza wrote:

> jeg må le! det er dog det mest uværdige og dyriske. når dansker
> holder grissefest, og så at damerne tager trusserne af, og danser
> på borene,

Av... det må gøre ondt. På borene?

> [...]
>
> muslimer, derimod, har ingen nogen grund til at anmærke noget
> ved, da en retlevende muslim lever retfærdigt og lever godt i

Du så godt at det var et FIKTIVT EKSEMPEL, ikk?

Men jeg kan altså konkludere at du er mere interesseret i at forsøge at
fremhæve din egen religiøse dogmatisme som den eneste sandhed med vanlig
religiøs arrogance og meget mindre interesseret i faktisk at svare på
det spørgsmål jeg stillede dig.

Business as usual ... suk.

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-09-07 23:54

Reza wrote:

> [...]
>
> muslimer, derimod, har ingen nogen grund til at anmærke noget
> ved, da en retlevende muslim lever retfærdigt og lever godt i

Så sandelig har du aldrig været muslim, men er en "morsom" provokatør.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 19:59

Reza skrev i fdjfap$6ku$3@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> landet, og rejse hjem, hvis de vil dyrke deres tro og leve som
> muslimer som muslimer lever retmæssigt og retfærdigt.

Nu må du da styre dit handicap, unge mand! Læser du slet ikke hvad der
skrives til dig??

Jeg har slet ikke skrevet at muslimer skal sendes hjem, smides ud af landet
eller noget i den retning!

Men hvis de vil kræve at *VI* skal ændre vort danske vestlige styresystem og
indrette vores vestlige sækulære kultur for at muslimer kan leve som
muslimer, ja så den lille fanatiske gruppe rejse helt til langt-bort-i-stan
for min skyld. Men hvis de vil leve som muslimer i den kultur og med det
system vi har, uden at kræve at vi skal vort system og vor kultur, da må de
da gerne blive her mig lige så længe de vil.

Men hvorfor forlanger du ikke de samle friheder for kristne i muslimske
lande som du forlanger for muslimer i vestlige lande?

Er det forde det er *DIG* der er racist når det kommer til stykket? Er det
kun vesterlændinge der skal indrette deres samfund så muslimer kan leve
efter sharialov i vestlige lande?

Og det er altså dig der udviser enorm stor intollerance, og ikke mig.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 23:15

> [...]
>Reza skrev i fdjfap$6ku$3@aioe.org:

>[ ... ]

>Nu må du da styre dit handicap, unge mand! Læser du slet ikke hvad der

tag de ord i dig igen. du skal ikke kalde mig unge mand, og du
burde fortryde bittert dine ord.

>Og det er altså dig der udviser enorm stor intollerance, og ikke mig.

jeg måler mig ikke udfra din vestlige målestok for hvad man skal
tolerere og hvad man ikke skal tolerere.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 21:32

Reza wrote:

> jeg måler mig ikke udfra din vestlige målestok for hvad man skal
> tolerere og hvad man ikke skal tolerere.

SÃ¥ har Andreas jo for en gangs skyld ret. Han sagde jo netop at hans
indtryk var at du havde én målestok for andres påståede intollerance og
en anden for din egen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 06:11

Reza skrev i fdjnbl$vb6$2@aioe.org:

[... ]

> jeg måler mig ikke udfra din vestlige målestok for hvad man skal
> tolerere og hvad man ikke skal tolerere.

Du beskylder mig for intolerance, selv om det alene er dig der er totalt
intolerant over for dem der ikke deler din religion?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-09-07 22:51

Reza wrote:

> din intolerance kender ingen grænser.

Andreas er måske ikke specielt tolerant, men han er ikke alene:

> hor og homoseksualitet er en synd, og der gives ingen
> undskyldning eller bortforklaring, da det sker under Allahs swt
> åsyn, og det er muslimers ret at straffe, som de vil.

Kan du genkende teksten?

Mvh. Michael.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 18:52

Reza wrote:
> det er dig, som udtrykker arrogance, da du ikke tager afstand fra
> den vestlige imperialisme.

Hvad er det præcis du vil have mig til at tage afstand fra?
Nu har jeg jo lige fortalt dig at jeg ikke er imponeret over den
nuværende amerikanske regering, men jeg har på fornemmelsen at du lægger
en hel del mere i begrebet "vestlige imperialisme", end ikke
kalifat-hungrende folk gør.

> muslimer har ret til at leve som de vil, der hvor de bor, og der
> hvor de lever,

Det kommer sandelig an på hvad de "vil". Ligesom vi andre ikke kan få
lov til at udøve babariske straffe bare fordi "vi vil", så kan muslimer
heller ikke - ihvertfald ikke i Danmark. SÃ¥ hvis du "vil" noget som er i
fundamental konflikt med danske værdier, så ved du som bekendt hvor
døren er.

> og det er en synd imod Allah swt selv, når usa og
> danmark invaderer og når de indtager afganistan og irak og de
> andre lande, som usa og vestlige imperialister har indtaget og
> udnyttet og har undertrykt.

"synd imod Allah" kræver jo at man tror på den historie.
Men vi kan da godt blive enige om at det ikke er noget særlig fornuftigt
projekt Bush har gang i i Irak.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 21:01

> [...]

>nuværende amerikanske regering, men jeg har på fornemmelsen at du lægger
>en hel del mere i begrebet "vestlige imperialisme", end ikke

du kritiserede islamisk levevis, og du sagde, at det ikke var
godt, at muslimer lever under et præstestyre eller lever under et
religiøst styre.

>"synd imod Allah" kræver jo at man tror på den historie.
>Men vi kan da godt blive enige om at det ikke er noget særlig fornuftigt
> projekt Bush har gang i i Irak.

gid Allahs swt straf må ramme usa og at Allah swt vil få usa og
alle vesterlændinge til at bøde for deres ugerninger mod
muslimer.

om man tror på Allah swt eller ej betyder ikke mindre for hvor
stor synd man begår.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 19:12

Reza wrote:
> du kritiserede islamisk levevis,

Ja? ... jeg kristiserer alt religiøs dikteret levevis. og?

> og du sagde, at det ikke var
> godt, at muslimer lever under et præstestyre eller lever under et
> religiøst styre.

Næe... hvor skrev jeg det?
Hvis du og nogle andre med samme religiøse holdning som dig frivilligt
vil lukke jer inde i et religiøst rædselsregime, så må I da for min
skyld gerne det. Bare I findet et sted langt herfra at gøre det og
iøvrigt ikke tvinger nogen med jer, der ikke ønsker at deltage.

> gid Allahs swt straf må ramme usa og at Allah swt vil få usa og
> alle vesterlændinge til at bøde for deres ugerninger mod
> muslimer.

Det begynder at blive trivielt det her...

> om man tror på Allah swt eller ej betyder ikke mindre for hvor
> stor synd man begår.

SÃ¥e...?
Sagde du ikke lige at muslimer sagten kunne leve side om side med
ikke-muslimer????
Det begynder at lyde lidt hult.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 20:02

Reza skrev i fdjfh4$8fh$1@aioe.org:

[ ... ]
> gid Allahs swt straf må ramme usa og at Allah swt vil få usa og
> alle vesterlændinge til at bøde for deres ugerninger mod
> muslimer.

Og du mener så også samtidig at den kære allah vil rigt og overdådigt
belønne fundamentalistiske islamiske selvmordsterrorister der lemlæster og
dræber helt uskyldige tilfældige civile mænd, kvinder og børn i vestlige
lande. Den slags handlinger har allahs uendelige velsignelser?

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 29-09-07 20:08

Reza wrote:

> det er dig, som udtrykker arrogance, da du ikke tager afstand fra
> den vestlige imperialisme.

Hvorfor bor du i Danmark, som jo er et kristent land ?

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 20:16

Martin M. Pedersen skrev i 46fea2d1$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Hvorfor bor du i Danmark, som jo er et kristent land ?

Det er nu nærmere et afkristnet land

Men det er også udmærket for så er der langt mindre sammenblanding af
religion og politik! Vi mangler egentlig blot at få Folkekirken skilt helt
og fuldt fra staten.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 01-10-07 21:42

Andreas Falck wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 46fea2d1$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> [ ... ]
>
> Det er nu nærmere et afkristnet land

Ja på en måde har du ret. Der kommer kun nogle få procent i statskirken
hver søndag, men de fleste er jo medlem af den kirke.

> Men det er også udmærket for så er der langt mindre sammenblanding af
> religion og politik! Vi mangler egentlig blot at få Folkekirken skilt
> helt og fuldt fra staten.

Det mener et flertal af befolkningen ikke og jeg kender ingen medlemmer
af folkekirken, der mener det.
Det gik nu fint i Sverige for få år siden at få adskilt.

/Martin

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:30

> [...]

>hjem til
>dit paradisiske Muhammedanistan, og tag alle dine stinkende br?dre, onkler

din uvidenhed kender ingen grænser.

jeg kunne lære dig om og undervise dig i nogle videnskabelige og
filosofiske dicipliner, men du har allerede lukket af, og med dit
had og racisme tilkendegiver du, hvme du er.

og vær du frygtsom, når du håner og tilsviner min familie, for
det har du ikke ret til, og din hån og dårskab vil jeg bede til,
at det må blive dig påregnet.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:27

> [...]

>Når jeg siger at hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så ved du hvor
>døren er, så er det p.g.a. DINE HOLDNINGER.

ifølge nyere domme over racister, hvor racisterne bliver idømt
og omtalt som værende racister af danske domstole pga. deres hån
mod islam, da betyder det, at racisme også er om tro/kultur, det
samme siges i nudansk ordbog, hvilket totalt skyder dine
postulater i sænk.

>kolonialisme !?!?? ... fordi jeg ikke ønsker dit teokrati her i det land
>jeg og mine forældre er født i???

>Tag dig sammen...

nu er du barnagtig, for jeg har jo netop ikke antydet det, men
jeg har hele tiden talt om vestens indblanden i mellemøsten.

du opfører dig hånligt og respektløst, og heg håber du må lære at
gebærde dig mere taktfuld i fremtiden.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 18:39

Reza wrote:

> [...]
> mod islam, da betyder det, at racisme også er om tro/kultur, det
> samme siges i nudansk ordbog, hvilket totalt skyder dine

Jeg ser med sindsro frem til en stævning fra dig for racisme.
Intet sted i dansk lovgivning står der at man ikke må kritisere en
religion, eller andres holdninger.

> nu er du barnagtig, for jeg har jo netop ikke antydet det, men
> jeg har hele tiden talt om vestens indblanden i mellemøsten.

....og det er ikke gået op for dig at man godt BÅDE kan synets at
Bush-regeringen er tåbelig OG syntes at Hitz-but-tahrir og din brug af
din religion er tåbelig?
Det ene udelukker jo ikke det andet.

> du opfører dig hånligt og respektløst, og heg håber du må lære at
> gebærde dig mere taktfuld i fremtiden.

Respekt er noget man gør sig fortjent til Reza.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 21:07

>...og det er ikke gået op for dig at man godt BÅDE kan synets at
>Bush-regeringen er tåbelig OG syntes at Hitz-but-tahrir og din brug af
>din religion er tåbelig?
>Det ene udelukker jo ikke det andet.

det er dog en simpel ting, og dit nivaue ligger langt under mit,
da den slags er indlysende for mig.

>Respekt er noget man gør sig fortjent til Reza.

der hviser du nøjagtigt hvilken fløs og charlatan du er, som blot
ser andre mennesker som objekter for hån og disrespekt.

må du lære at te dig og lære hvordan man taler ordentligt og
taktfuldt, så at du må frestå mindre uvidende og barnlig.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 19:14

Reza wrote:

> der hviser du nøjagtigt hvilken fløs og charlatan du er, som blot
> ser andre mennesker som objekter for hån og disrespekt.

Hvor skrev jeg det?
Der er derimod ingen, der kan tvinge mig til at respektere folk, der
ikke fortjener respekt.

> må du lære at te dig og lære hvordan man taler ordentligt og
> taktfuldt, så at du må frestå mindre uvidende og barnlig.

Ih tak for dine bekymringer.
Ved du hvad... jeg vil hellere fremstå uvidende og barnlig i dine øjne,
end at piske andre folk for hvad de gør i deres privatliv.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 17:24

Reza skrev i fdj888$gr0$3@aioe.org:

[ ... ]
> nu starte racismen og den racistiske nedværdigelse.
>
> racisterne siger, som du, tag hjem, og rejser du ikke snart hjem.
>
> vestlig imperialisme og kolonialisering er et faktum endnu i dag,

Hvordan kan Danmark være imperalistisk og kolonistisk i Danmark?

Du lever i Danmark, du har din frihed. Du kan vælge at leve i det danske
demokrati, med demokratiske rettigheder. Hvis du ikke kan lide det danske
demokrati og den danske kultur, så har du jo din fulde frihed til at rejse
til et land med et system og en kultur der passer bedre til dine holdninger.

> og der skal ikke mange dråber til, for harmens bæger flyder over.

Vil det sige at du mener at det er helt i orden at muslimer i Danmark griber
til vold og terrorisme for at få indført muslimsk fundamentalistiske
islamiske love? Vil du virkelig fremme dine synspunkter ved at true med at
"harmens bæger flyder over"?

Et gammelt ordsprog siger: "Skik følge eller land fly" og et andet: "Kan du
ikke lide lugten i bageriet så gå din vej".

Vi tvinger dig ikke til at blive i Danmark når det nu er så forfærdeligt for
dig at du har demokratiske frie rettigheder, og at du har tale-, religions-
og trosfrihed - og det endda til at kritisere det samfund der giver dig
disse rettigheder!

Hvor mange muslimske lande tror du vil tolere den oprørske opførsel som
nogle muslimer her i landet udviser? Hvad tror du der vil ske hvis kristne
ville flytte til et muslimsk land og kræve ind som nogle muslimer gør i
Danmark? Se blot på hvad der skete med de koreanske missionærer i
Afghanistan, hvoraf nogle blev dræbt!

Vil du leve i et muslimsk "præstestyre" og under islamistisk lov, så flyt
til et land hvor den slags eksisterer. Her i Danmark ønsker den danske
befolkning ikke at skulle leve under et sådant styre. Og så nytter det ikke
noget at du kommer her med trusler om at "harmens bæger flyder over".

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:38

dk.politik Andreas Falck <dewnull@tiscali.invalid> wrote:
>Reza skrev i fdj888$gr0$3@aioe.org:

>[ ... ]

>Hvordan kan Danmark være imperalistisk og kolonistisk i Danmark?

det ved jeg ikke, det må du fortælle mig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 18:53

Reza skrev i fdje67$433$1@aioe.org:

[ ... ]

> det ved jeg ikke,

Nej vel! Jeg ved det heller ikke. Men nu er det jo så altså også dig der
beskylder Danmark for at være imperalistisk og kolonistisk blot fordi vi
ikke vil indføre sharialovgivning i Danmark?

Her i Danmark har vi så megen demokrati og frihed at selv islamister med
terroristiske holdninger kan gå frit om på gaden!

Vores frihed tillader at man kan kritisere styret, regering og Folketing
sønder og sammen, og kan man vinde gehør sine synspunkter kan man oven i
købet få mulighed for, ad demokratisk vej, at få afsat den siddende
regiering og få indsat en anden som flertallet af befolkningen har stemt
ind!

Hvor mange muslimske lande kan man det? Hvor mange muslimske regeringer er
valgt af et flertal af befolkningen i frie hemmelige dekokratiske valg? I
hvor mange muslimske lande kan du frit kritisere styret og regeringen sønder
og sammen uden at blive fængslet, tortureret og måske endda myrdet for det?

I hvor mange muslimske lande har du religionsfrihed - herunder fuld
personlig frihed til at konvertere til en anden religion?

I hvor mange muslimske lande har du frihed til at leve som du ønsker at
leve?

I hvor mange muslimske lande har du fuld frihed til at missionere for din
religion uden at blive forfulgt af myndigherne?

I hvor mange muslimske lande har vesterlændinge, kristne og homoseksuelle de
samme store friheder som muslimer har i de vestlige lande?

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 23:28

> [...]

>beskylder Danmark for at være imperalistisk og kolonistisk blot fordi vi
>ikke vil indføre sharialovgivning i Danmark?

nu er du latterlig at høre på.det har jeg ikke hævdet.

> Hvor mange muslimske regeringer er
>valgt af et flertal af befolkningen i frie hemmelige dekokratiske valg?

det er en fuldstændig ligegyldig i irrelevant faktor. så længe
det er islamisk styre, så er midlet ligegyldigt, og lovet være
Allah swt for de få islamiske stater, der stadig findes.

>I hvor mange muslimske lande har vesterlændinge, kristne og homoseksuelle de
>samme store friheder som muslimer har i de vestlige lande?

gode analogier mellem de grupper, du stiller om overfor
muslimerne.

om du mener homoseksuelle er accepterede i islamiske samfund er
ligegyldigt, da muslimer har helt ret til at rette sig efter
deres egne normer,

og at du vil moralisere mod samfund, du ser som laverestående,
er et udtryk for selvgod herrenvolksmentalitet, som ikke har
plads i et moderne samfund.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 21:30

Reza wrote:
> det er en fuldstændig ligegyldig i irrelevant faktor. så længe
> det er islamisk styre, så er midlet ligegyldigt, og lovet være
> Allah swt for de få islamiske stater, der stadig findes.

Jeg går ud fra at du allerede er igang med at søge om statsborgerskab i
en af dem. Du lyder ufattelig begejstret.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-09-07 23:29

Reza wrote:
> [...]
>
> og at du vil moralisere mod samfund, du ser som laverestående,
> er et udtryk for selvgod herrenvolksmentalitet, som ikke har

Det du skriver der er et godt eksempel på den ekstreme
mindreværdsfølelse, det er svært ikke at forestille sig at muslimske
fundamentalister har. Du bliver ved med at hænge fast i at den vestlige
verden ser ned på muslimer. Hvorfor er det så vigtigt?

Hvis Islam er så fantastisk hvorfor skal du så bruge så meget tid på at
klage over hvordan andre forholder sig til muslimer, endsige sammenligne
det med alt muligt andet, for det er - velsagtens - fuldstændig uden
sammenligning, ikke?

Problemet med Islam er at det ikke i lige så høj grad som andre
styreformer fremskynder kulturel, teknologisk eller økonomisk udvikling.
Hvis alle ikke-muslimer bare opførte sig som kvækerne, ville det ikke
være noget problem, men det gør vi selvsagt ikke. Dermed bliver det som
muslim sværere og sværere at ignorere det faktum at "de vestlige lande"
(forstået meget bredt, idet Kina, Indien og en håndfuld lande fra
fjernøsten også kan regnes med) for længest har overhalet lande hvor der
f. eks. praktiseres Sharia. Indonesien er det eneste land, der er godt
med, hvilket nok skyldes at det er det mest tolerante og pluralistiske.
Resten ser ud til at betale for udviklingen med olie.

Jeg har al mulig respekt for folk der vælger at leve livet simpelt, men
så må man også være klar til at betale prisen, som blandt andet er at
man nok vil blive grebet af en temmelig stor portion mindreværd, hvis
man sammenligner teknologisk eller økonomisk udvikling.

Mvh. Michael.

Fra : Malte Runz

Dato : 29-09-07 11:50

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver ved med at hænge fast i at den vestlige verden ser ned på muslimer.

Er det ikke de samme mekanismer der virker, når teisterne vil reducere
videnskabelige teorier til religiøs dogmatisme?

> [...]
> vil blive grebet af en temmelig stor portion mindreværd, hvis man
> sammenligner teknologisk eller økonomisk udvikling.

Godt. Så behøver jeg ikke at skrive det samme.

--
Malte Runz

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 06:19

Reza skrev i fdjo4c$3di$1@aioe.org:

[ ... ]
> og at du vil moralisere mod samfund, du ser som laverestående,
> er et udtryk for selvgod herrenvolksmentalitet, som ikke har
> plads i et moderne samfund.

NU må du altså til at styre dig, lille dreng! Her er det dig der kommer og
kritiserer vores vestlige system, vores kultur og vores religion. Og så
indlægger du endda ofte dårligt skjulte trusler om vold og terror mod dem
der ikke deler din religion!

Jeg fatter ganske enkelt ikke hvorfor du vil bo i et så forfærdeligt land
som Danmark der har den ubeskrivelige frækhed at give den religions- og
trosfrihed, samt giver dig gratis uddannelse, bistandshjælp,
arbejdsløshedsunderstøttelse, gratis lægehjælp og sygehusophold og en hel
masse mere gratis!

Fis du blot ned til et muslimsk land hvor kun ganske få procent har en
indkomst der stor nok til at forsørge deres familie samtidig med at korrupte
politifolk, embedsmænd, ministre og andre rager milliardformuer til sig på
den almindelige befolknings bekostning.

Hvis du finder den slags styre som udtryk for at have din allahs
velsignelse, så fis dog derned i stedet for at blive her i vesten og jamre
over at staten og systemet forkæler dig på alle tænkelige måder - dit
utaknemmelige bæst! Det er folk med holdninger som dine der gør at mange har
fået et negativt indtryk af muslimer, et indtryk om at I kun kommer her for
at nasse på vores samfund.

Heldigvis ved jeg at du og dine holdninger udgør et absolut lille bitte
mindretal blandt muslimer i Danmark. Jeg kender nemlig rigtig mange af dem.

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 16:54

dk.politik Andreas Falck <dewnull@tiscali.invalid> wrote:
>Reza skrev i fdjo4c$3di$1@aioe.org:

>[ ... ]

>NU må du altså til at styre dig, lille dreng!

forbandet være du, og må alt ondt ramme dig og dine børn i de
næste slægtsled. hvor vover du at fortsætte denne hån, og hvor
vover du at gøre dig større end muslimer og nedlade muslimer, for
det er mest upassende for Allah swt, og gid Allah swt må være dig
strafafmålende i nær fremtid.

>Heldigvis ved jeg at du og dine holdninger udgør et absolut lille bitte
>mindretal blandt muslimer i Danmark. Jeg kender nemlig rigtig mange af dem.

jeg udgør ikke et mindretal blandt muslimer, og din jødesmiger
får ingen muslimer til at elske dig højere, og hvis de muslimer,
du kender, de fik at vide, hvilket syn du har på islam og
profeten Muhammed swt, da må jeg håbe, at de vil retlede dig, og
at de vil være den hånd, der styres af Allah swt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 15:07

Reza skrev i fdllcs$d0k$1@aioe.org:

> hvis de muslimer, du kender, de fik at vide, hvilket syn du
> har på islam og profeten Muhammed

De kender udmærket mit meget tolerante syn på både allah og muhammed og
islam, og de respekterer fuldt ud at jeg har en anden tro end den de har,
akkurat som jeg fuldt ud repsekterer deres tro.

Forskellen på dem og dig er, at de afstår fra at ville gøre brug af trusler
om vold og terrorisme. De er glade og taknemmelige for at bo i et land der
giver dem deres fulde rettigheder til at tro og mene som de nu selv har
valgt. Og langt hovedparten af dem er faktisk meget stærkt troende muslimer
der virkelig tager deres tro endda meget seriøs og som passer deres bønner,
faster, besøg i moskeen og alt hvad der hører med, herunder regler for
hvilken mad og drikke man indtager.

Og når jeg besøger dem i deres hjem (hvad jeg ofte gør) forventer de at jeg
respekterer deres kultur, skikke og vaner, hvad jeg naturligvis gør!
Adskillige af dem hører til som mine nærmeste venner.

Med gensidig respekt og forståelse er der slet ikke brug for den
ekstremistiske vold som det ser ud til at står som talsmand for.

Fra : John

Dato : 29-09-07 18:10

"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> forbandet være du, og må alt ondt ramme dig og dine børn i de
> næste slægtsled

15. If he is very stubborn and wants to continue, then curse him like "Burn
in hell, you will repent on last day, Allah will get you in your grave" etc
http://www.islam-watch.org/AyeshaAhmed/debate-frustrate-infidels.htm

John

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 29-09-07 20:14

Reza wrote:

> [...]
> vover du at gøre dig større end muslimer og nedlade muslimer, for
> det er mest upassende for Allah swt, og gid Allah swt må være dig

Ha. Du er alt for nem at ophidse.

/Martin

Fra : E.M.

Dato : 29-09-07 20:24

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ha. Du er alt for nem at ophidse.
>
> /Martin

Naturligvis er han/hun/det nem at ophidse, han/hun/det er medlem af
hikst-prut-tapir.

E.M.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 16:09

Reza wrote:
> [...]
> muslimerne, som bor der, er frie og har frihed til at herske, og
> bestemme hvordan tingene gøres, og denne frihed er frihed for

Flot... Du definerer dig altså bare til at frihed for muslimer = det
muslimerne ønsker, hvilket igen er defineret til at være det som står i
koranen = magten til at blande sig i folks privat liv og påtvinge dem
alt det som man de fleste andre steder anser for det stik modsatte af
frihed.

Eksempel: Nu fremgår det jo ret tydeligt at FNs
menneskerettighedserklæring artikel 5 og 12 at ingen må udsættes for
vilkårlig indblanding i familie og privatliv, eller udsættes for tortur
eller grusom, umenneskelig eller vanærende behandling eller straf.

Det anser folk generelt for en naturlig del af "frihed".

Alligevel står det jo tydeligt i Koranen (vers 24:2 - og fremhævet på
din kalif-hjemmeside.) at folk, der gribes i hor skal straffes uden
melidenhed og med tilskuere med 100 piskeslag.

.... du mener tilsyneladende at "frihed" er når muslimerne (ihvertfald
din fraktion) får det som de ønsker og får lov til at påtvinge
befolkningen den slags babariske straffe.

Du svarede iøvrigt ikke på de andre spørgsmål Knud stillede.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:25

> [...]

>koranen = magten til at blande sig i folks privat liv og påtvinge dem
>alt det som man de fleste andre steder anser for det stik modsatte af

en idee om absolut frihed er latterlig for det kan ikke finde
sted.

vi talte om frihed for muslimer, og dette betyder efterleven af
Allahs vilje (swt), og det betyder at leve for Allah (swt)og
følge hans profet Muhammed swt.

> [...]
>vilkårlig indblanding i familie og privatliv, eller udsættes for tortur
>eller grusom, umenneskelig eller vanærende behandling eller straf.

fns menneskerettighedserklæringer er udtryk for vestlig
imperialisme og det er et udtryk for en arrogant holdning blandt
vesterlændinge, at vesterlændingene vil presse
menneskerettigheder ned over hovedet på muslimer og presse det
ned over hovedet på andre folkeslag.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 16:33

Reza skrev i fdj6d5$cm4$1@aioe.org:

[ ... ]
> [...]

> vesterlændinge, at vesterlændingene vil presse
> menneskerettigheder ned over hovedet på muslimer og presse det

Hvis du ikke kan lide den frihed og tolerance der findes i f.eks. Danmark,
hvorfor i al verden er du så rejst til Danmark? Hvorfor ikke blot flytte til
Iran?

Hvis den vestlige kultur er så forfærdelig hvorfor i al verden er der så
utroligt mange muslimer der er flyttet og flygtet til vestlige lande?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 16:35

Reza wrote:

> en idee om absolut frihed er latterlig for det kan ikke finde
> sted.

Flot udsagn. Betyder det noget? Har det noget at gøre med det jeg sagde?
Definér "absolut frihed" ?

> vi talte om frihed for muslimer, og dette betyder efterleven af
> Allahs vilje (swt), og det betyder at leve for Allah (swt)og
> følge hans profet Muhammed swt.

Ja - det have jeg ligesom godt opfattet lå mellem linierne.

> [...]
> vesterlændinge, at vesterlændingene vil presse
> menneskerettigheder ned over hovedet på muslimer og presse det

Det overrasker mig ikke at du mener det. Det ligger jo, som jeg sagde,
implicit i dit religiøse budskab om koranens ufejlbarlighed.

Det som blot undrer mig er hvorfor du så lever i et land, er er medlem
af den forfærdelige organisation "FN" og med en holdning til
menneskerettigheder som du finder så slem. Der er jo ingen, der tvinger
dig til at blive.

Du svarede stadig ikke på resten af Knuds spørgsmål...

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:42

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

>Flot udsagn. Betyder det noget? Har det noget at gøre med det jeg sagde?
>Definér "absolut frihed" ?

min pointe, som du ikke fattede, var at frihedsfølelsen er
relativ for de individer, der føler den, og at frihed som sådan
helt afhænger af dette. de højreorienterede hævder frihed er
frihed fra at betale skat, men disse er ikke frie som muslimer er
frie,

muslimer er frie til at dyrke deres tro, og at leve for Allah
swt, og derfor er deres liv bedre end ikketroendes, og derfor er
de de mest dyrebare for Allah swt og hans profet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 16:45

Reza skrev i fdj7bg$f50$1@aioe.org:

[ ... ]
> muslimer er frie til at dyrke deres tro, og at leve for Allah
> swt, og derfor er deres liv bedre end ikketroendes, og derfor er
> de de mest dyrebare for Allah swt og hans profet.

Det er da også helt OK og helt fint - det kan de jo så gøre i muslimske
lande. Det er frihedsfrarøvelse hvis muslimer, med vold, våben og terror vil
påtvinge vestlige lande at skulle leve efter fundamentalistiske islamistiske
love og regler. Dem kan I have hjemme i jeres egne muslimske lande.

Fredelig missionsforkyndelse har jeg absolut intet imod.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 18:54

> [...]

>love og regler. Dem kan I have hjemme i jeres egne muslimske lande.
>Fredelig missionsforkyndelse har jeg absolut intet imod.

du er tåbelig og naiv, for det er jo netop de vestlige
imperialister, som undertvinger muslimske kvinder og børn deres
dekadente overherredømme i irak og i afganistan og i mange andre
musliske lande, hvor vestlige tyranner har indtaget for at
undertrykke muslimer og for at tvinge deres love over Allahs swt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 17:23

Reza wrote:
> [...]
> musliske lande, hvor vestlige tyranner har indtaget for at
> undertrykke muslimer og for at tvinge deres love over Allahs swt.

Du har ret. Vestlig arrogance er noget rigtig skidt.
Faktisk, så er der kun en ting jeg kan komme på der er værre: Religiøs
arrogance.
Og jeg er skam også enig med dig i at USA er et problem, da man pt. har
samlet begge ting i en regering.

Det betyder dog ikke at jeg på nogen måde kunne finde på andet end
hovedrysten overfor religiøs arrogance.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:41

> [...]

>samlet begge ting i en regering.

>Det betyder dog ikke at jeg på nogen måde kunne finde på andet end

deri vil jeg give dig helt ret.

den religiøse arrogance og den politiske arrogance i usa er
forrykt, og det er ikke acceptabelt.

den vestlige arrogance er ikke acceptabel, og det er ikke
acceptabelt at vestlig imperialisme påvirker islamiske levemåder.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 19:48

Reza skrev i fdjeb7$433$2@aioe.org:

[ ... ]
> den vestlige arrogance er ikke acceptabel, og det er ikke
> acceptabelt at vestlig imperialisme påvirker islamiske levemåder.

Men det er helt acceptabelt at islamisk imperialisme påvirker vestlige
levemåder, ja endda kræver at der bliver indført særlovgivninger for at
tilfredsstille islamistiske krav.

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 23:29

> [...]

>Men det er helt acceptabelt at islamisk imperialisme påvirker vestlige
>levemåder, ja endda kræver at der bliver indført særlovgivninger for at

hvis du synes det, og hvis du synes, at du vil give plads til
islamisk lov, da er det en god ting, og du handler klogt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 21:35

Reza wrote:

> hvis du synes det, og hvis du synes, at du vil give plads til
> islamisk lov, da er det en god ting, og du handler klogt.

Suk... du fattede ikke at det var et retorisk spørgsmål Andreas stillede?
Han spurgte om du mente at det var acceptabelt i håb om at du måske
kunne se dobbeltmoralen selv.
Men nej... du kunne kun bekræfte ham i at du havde det helt fint med
dobbeltmoralen.

Personligt har jeg f.eks. ikke noget imod at der indrettes bederum på
universisteterne til dem, der har lyst til det. Der er jo så mange andre
ting folk interesserer sig for som bliver tilgodeset. Bare det ikke
forstyrrer undervisningen.
Men jeg er tilgengæld også ret sikker på at hvis nogen ville foreslå
noget tilsvarende i din drømme-kalifat-stat, så ville du straks erklære
det for "vestlig imperialisme".

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 06:23

Reza skrev i fdjo6f$3di$2@aioe.org:

[ ... ]
> hvis du synes det, og hvis du synes, at du vil give plads til
> islamisk lov, da er det en god ting, og du handler klogt.

Nej du - ingen islamistiske ekstremistiske love her i vesten! Vil du leve
under et religiøst diktatur, så fis til et muslimsk land.

Men du har det jo nok alt for godt her i vesten til at du vil finde dig i at
leve under de kummerlige kår og vilkår som den almindelige befolkning må
finde sig i når de bor i muslimske lande, med deres korrupte styre.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 17:30

Reza skrev i fdj82l$gr0$2@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> musliske lande, hvor vestlige tyranner har indtaget for at
> undertrykke muslimer og for at tvinge deres love over Allahs swt.

Personligt så jeg da gerne at alle vestlige tropper blev trukket ud af Irak
og Afghanistan - så kunne de forskellige grupper jo bare slå hinanden ihjel
indbyrdes! - Er det noget sådant du vil have mig til at sige?

For min skyld må Irak og Afghanistan da gerne lave det sytem de selv ønsker.
Det vil jeg da ikke blande mig i. Men så skal muslimerne sandelig heller
ikke komme her til Danmark og kræve ind og forlange at vi skal totalt
forandre vores samfund for at de kan leve efter islams regler, love og
bestemmelser i *VORES* vestlige land!

Og jeg har bemærket at du ikke et eneste sted har taget afstand fra vold og
terror, men tvært imod faktisk har truet med at "harmens bæger flyder over".
Den slags fremmer jo ikke ligefrem lysten til at have muslimer boende i vort
demokrati og i vores kultur med alle de næsten ubegrænsede friheder vi har.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-09-07 17:50

Andreas Falck wrote:
> [...]
> af Irak og Afghanistan - så kunne de forskellige grupper jo bare slå
> hinanden ihjel indbyrdes! - Er det noget sådant du vil have mig til

Og det kunne vi lige så godt gøre nu som senere, når tilfældige unge mænd
har mistet livet forgæves.

> [...]
> at vi skal totalt forandre vores samfund for at de kan leve efter
> islams regler, love og bestemmelser i *VORES* vestlige land!

Det system "de" ønsker, du mener det system som måske 20 pct af *mændene*
ønsker.
Kvinderne ønsker jo også et liv og ikke bare at blive holdt som kvæg hjemme
i hytten, - desværre kan vi nok ikke hjælpe dem ret længe mere, og så ryger
de ud af skolerne og ud af det offentlige rum.

Og alle systemer/kulturer er IKKE lige gode, som du vist skrev for et par
poster siden, - der er jo fanden til forskel, for at sige det på den måde.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 16:52

Reza wrote:

> [...]
> helt afhænger af dette. de højreorienterede hævder frihed er
> frihed fra at betale skat, men disse er ikke frie som muslimer er

Så din pointe var at da ALLE ikke kan få det som de ønsker, så skal vi
vælge EN gruppe - og det skal pinedød være den gruppe af folk, der tror
at en landevejsrøver i det 7 århundrede snakkede med en magisk mand i
himlen ... jeps. Det lyder sandelig bedre end at snakke om det og
derefter stemme sig til konsensus.

> muslimer er frie til at dyrke deres tro, og at leve for Allah
> swt, og derfor er deres liv bedre end ikketroendes, og derfor er
> de de mest dyrebare for Allah swt og hans profet.

... men alle andre er frie til at gøre som I siger?

Hvorfor svarede du iøvrigt IGEN ikke på de resterende spørgsmål?
Hvad er det egentlig med religiøse med,at de mener at hvis de blot
svarer på et spørgsmål i et indlæg og lader alle de ubehagelige
spørgsmål gå ubesvaret, så har de argumenteret for deres sag ?!?!?!

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 19:01

> [...]

>Så din pointe var at da ALLE ikke kan få det som de ønsker, så skal vi
>vælge EN gruppe - og det skal pinedød være den gruppe af folk, der tror

nu lægger du bevidst ord i min mund, og dine løgne er
tyktflydende som sure opstød efter jeres ølgilder.

>andevejsrøver i det 7 århundrede snakkede med en magisk mand i
>himlen ... jeps. Det lyder sandelig bedre end at snakke om det og
>derefter stemme sig til konsensus.

gid Allah swt må straffe dig for denne hån og for denne
nedværdigelse af Allahs swt profet, og gid at dine børn må blive
straffet af Allah swt, hvis du ikke angre de ord, hvormed du
misbilligede Allah swt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 17:17

Reza wrote:
> nu lægger du bevidst ord i min mund, og dine løgne er
> tyktflydende som sure opstød efter jeres ølgilder.

Det var et retorisk spørgsmål. Hvis du mener at jeg tog fejl i
tolkningen af din udsang om højreorienterede og muslimernes frihed,
ville det være et bedre argument at forklare hvor jeg tog fejl, end at
komme med dårlige analogier.
Hvorfra ved du iøvrigt noget om "sure opstød efter ølgilder" ?

> gid Allah swt må straffe dig for denne hån og for denne
> nedværdigelse af Allahs swt profet, og gid at dine børn må blive
> straffet af Allah swt, hvis du ikke angre de ord, hvormed du
> misbilligede Allah swt.

Det er der vist ingen fare for.
Iøvrigt bør du bemærke at jeg ikke på nogen måde forskelsbehandler
mellem dig, din "Allah" og andre religiøse og deres guder. Føl dig ikke
speciel.

Fra : John

Dato : 28-09-07 17:49

> Det er der vist ingen fare for.

Næppe, men det er helt normal muhammedansk retorik:

".. We live in kuffar country and daily we have to face the infidels who
criticize islam and our prophet, and who want to debate us. In an Islamic
country if some one did that all we have to do is to announce loudly what he
said and the rest is taken care of by an angry mob .."

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 23:31

dk.politik John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>N?ppe, men det er helt normal muhammedansk retorik:

man kan ikke kalde alle muslimer over een kam, og du skulle vare
din mund over at kalde os muhamedanere, lad dig belære, hvis du
siger det til en muslim i virkeligheden.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 21:37

Reza wrote:
> man kan ikke kalde alle muslimer over een kam, og du skulle vare
> din mund over at kalde os muhamedanere, lad dig belære, hvis du
> siger det til en muslim i virkeligheden.

Tør man spørge om du selv kalder andre med andre religioner det som de
selv kalder sig?
Hvad var det lige jeg hørte på den mp3-fil du linkede til?

Kaldte I ikke hinduerne for "ko-tilbedere"?

Hvordan syntes du selv det går med den respekt du forsøger at afkræve andre?

Peter

Fra : John

Dato : 28-09-07 22:09

"Reza" <godloving@hotmial.com> skrev i en meddelelse

> man kan ikke kalde alle muslimer over een kam

Nej heldigvis da, men du er tydeligvis et særligt ondartet tilfælde, (måske
en dansk konvertit, pensioneret over- ét eller andet.. ?) men det ændrer i
dette tilfælde ikke ved, hvad der er 'normal muhammedansk retorik'!

> og du skulle vare
> din mund over at kalde os muhamedanere

En spade er en spade, og en muhammedaner er en muhammedaner.

> lad dig belære, hvis du
> siger det til en muslim i virkeligheden.

Tsk! Belære af en muhammedaner som dig? Det bliver når helvede fryser til
is!

De muhammedanere, jeg kender, respekterer mig, og jeg dem. De er
selvfølgelig heller ikke så alternativt begavede som dig!

Og du skøjter let og elegant henover ubehagelige spørgsmål i denne tråd!

Smut du nu hellere til Saudi Arabien, ét af de fineste muhammedanske lande,
og lev lykkeligt dér til dine dages ende!

John

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 06:29

Reza skrev i fdjo9u$3di$3@aioe.org:

[ ... ]
> man kan ikke kalde alle muslimer over een kam, og du skulle vare
> din mund over at kalde os muhamedanere, lad dig belære, hvis du
> siger det til en muslim i virkeligheden.

Du kan tro vi kan kalde muhamedanere for muhamedanere! Og hvad forkert er
der i at kalde muhamedanere for muhamedanere?

Kristne kaldes og for kristne og hinduer kaldes for hinduer og buddhister
kaldes for buddhister?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 17:34

Reza skrev i fdj8fj$ihc$1@aioe.org:

[ ... ]
> gid Allah swt må straffe dig for denne hån og for denne
> nedværdigelse af Allahs swt profet, og gid at dine børn må blive
> straffet af Allah swt, hvis du ikke angre de ord, hvormed du
> misbilligede Allah swt.

Hivs allah nu skulle være så god, retfærdig og kærlig, som nogle muslimer
hævder, tror du så ikke også at han ville straffe de fundamentalistiske
islamister og selvmordsbombere der slår uskyldige civile mænd, kvinder og
børn ihjel?

Hvis du der imod mener at allah vil belønne sådanne selvmordterrorister, så
er jeg meget glad for at allah ikke er min gud og at hans profet ikke er min
profet.

Og lige for at pointere: jeg er imod alle former for vold og terrorisme,
uanset hvilket religiøs eller politisk observans den kommer fra!

Fra : Malte Runz

Dato : 28-09-07 17:52

> [...]

Hvilket ofte betyder 'friheden' til at begrænse andres frihed. Jeg tænker på
Saudi Arabien, hvor kvinder ikke må køre bil , Afghanistan, hvor man ikke
måtte lege med drager (vi er her i den lette ende af skalaen), Iran, hvor
man henretter homosexuelle, og ikke mindst alle de lande, hvor man har
'frihed' til at leve i diktaturer, hvor helt basale rettigheder
(religionsfrihed, ytringsfrihed, stemmeret etc) bliver nægtet en forarmet
befolkning.

(snip)

> en idee om absolut frihed er latterlig for det kan ikke finde
> sted.

Absolutter er som regel uopnåelige, men det bør på ingen måde være et
argument for ikke at forsøge at komme så tæt på som muligt. Lidt længere
nede bruger du udtrykket 'arrogant'. Jeg synes det er temmelig arrogant af
dig, at du kalder drømmen om frihed for arrogant.

> vi talte om frihed for muslimer, og dette betyder efterleven af
> Allahs vilje (swt), og det betyder at leve for Allah (swt)og
> følge hans profet Muhammed swt.

Du bespotter frihedsbegrebet. At kalde "... efterleven af Allahs vilje..."
"... at leve for Allah...", "... følge hans profet ..." for frihed! Du skal
naturligvis have friheden til at leve efter disse regler, men i det øjeblik
du underkaster dig guden og et sæt strenge regler for både opførsel og
tænkning, opgiver du din frihed.

Du vælger til syneladende din frihed til at gøre dig ufri. Det er dit valg,
men min anke er, at der ikke er særligt mange af dine trosfæller, der reelt
kan vælge, da de igennem generationer aldrig har haft en forestilling om,
hvad åndelig frihed er.

(snip)

> fns menneskerettighedserklæringer er udtryk for vestlig
> imperialisme ...

Nu begynder jeg at tvivle på, om du har forstået, hvad det vil sige at have
friheden til at tage ansvaret for ens eget liv.
Her er de fem første artikler i FNs menneskerettighedserklæring:

Artikel 1.
Alle mennesker er født frie og lige i værdighed og rettigheder. De er
udstyret med fornuft og samvittighed, og de bør handle mod hverandre i en
broderskabets ånd.

Artikel 2.
Enhver har krav på alle de rettigheder og friheder, som nævnes i denne
erklæring, uden forskelsbehandling af nogen art, f. eks. på grund af race,
farve, køn, sprog, religion, politisk eller anden anskuelse, national eller
social oprindelse, formueforhold, fødsel eller anden samfundsmæssig
stilling.

Der skal heller ikke gøres nogen forskel på grund af det lands eller områdes
jurisdiktionsforhold eller politiske eller internationale stilling, til
hvilket en person hører, hvadenten dette område er uafhængigt, under
formynderskab eller er et ikke selvstyrende område, eller dets suverænitet
på anden måde er begrænset.

Artikel 3.
Enhver har ret til liv, frihed og personlig sikkerhed.

Artikel 4.
Ingen må holdes i slaveri eller trældom ; slaveri og slavehandel under alle
former skal være forbudt.

Artikel 5.
Ingen må underkastes tortur eller grusom, umenneskelig eller vanærende
behandling eller straf.

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dns.htm

Der er intet i disse ord, der med rimelighed ville kunne siges at være
"udtryk for vestlig imperialisme". Det lyder som en floskel, når du bruger
udtrykket på den måde.

> og det er et udtryk for en arrogant holdning blandt
> vesterlændinge, at vesterlændingene vil presse
> menneskerettigheder ned over hovedet på muslimer og presse det
> ned over hovedet på andre folkeslag.

Jeg vil ikke ind i en diskution, hvor jeg skal forsvare de aktuelle krige i
muslimske lande, hvis det er det du her hentyder til.

Det særlige ved frihed, som jeg forstår begrebet, er, at den ikke kan
påtvinges nogen.

--
Malte Runz

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 17:57

Malte Runz wrote:
> Iran, hvor
> man henretter homosexuelle,

Ahh... det var derfor Ahmadinejad påstod at de ikke havde fænomenet i
Iran. Måske havde de studerende på columbia ikke grinet så meget hvis de
kendte forklaringen.

Peter

Fra : Reza

Dato : 28-09-07 20:51

dk.politik Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

>Du bespotter frihedsbegrebet. At kalde "... efterleven af Allahs vilje..."
>"... at leve for Allah...", "... f?lge hans profet ..." for frihed! Du skal
>naturligvis have friheden til at leve efter disse regler, men i det ?jeblik
>du underkaster dig guden og et s?t strenge regler for b?de opf?rsel og
>t?nkning, opgiver du din frihed.

>Du v?lger til syneladende din frihed til at g?re dig ufri. Det er dit valg,
>men min anke er, at der ikke er s?rligt mange af dine trosf?ller, der reelt
>kan v?lge, da de igennem generationer aldrig har haft en forestilling om,
> [...]

valg er lig med frihed. du fatter åbenbart ikke i hvilken
kontekst vi diskuterede frihedsbegrebet. naturligvis er
underkastelse et tab af frihed, men for muslimer er denne
underkastelse højere end alt andet, da det er for Allahs swt fod.

at du ikke fatter et nuanceret ordvalg, som os muslimer skal
bruge for at forklare vor tro, da er det ikke mit ansvar, og jeg
kan blot bede til, at dine øjne må blive åbnet og at dine øjne må
blive rense.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 18:58

Reza wrote:
> [...]
> underkastelse et tab af frihed, men for muslimer er denne
> underkastelse højere end alt andet, da det er for Allahs swt fod.

så du siger jo altså ligeud af islam er det modsatte af frihed.

> [...]
> bruge for at forklare vor tro, da er det ikke mit ansvar, og jeg
> kan blot bede til, at dine øjne må blive åbnet og at dine øjne må

Du skal se - når folk mener de er nød til at bruge et "nuanceret
ordvalg" for at forklare noget, så er det nok fordi de har et
forklaringsproblem.
Jeg kan forsikre dig om at de kristne fundamentalister står overfor den
samme udfordring med at få deres tro til at give mening for andre.

Peter

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 16:36

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

>så du siger jo altså ligeud af islam er det modsatte af frihed.

idiot. på den måde kan man sige, at så mange ting er det
"modsatte" af frihed.

feks at arbejde er det "modsatte" af frihed, da det sætter nogle
restriktioner op for dig, at du skal have et arbejde, og at du
skal møde en bestemt tid, og at du skal gøre en bestemt ting,
når du er på arbejdet, og når du møder på arbejdet.

at du ikke fatter dette sætter dig i bås med dyr, som ikke evner
mennesklig fatteevne og menneskelig tænkning, som er hævet over
dyr, og menneskelig tænkning, som foregår på et højere plan, end
den tænkning, som foregår hos dyr, og som er underlegen den
menneskelige tænkning.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 14:56

Reza skrev i fdlkbl$aeg$1@aioe.org:

[... ]
> [...]
> dyr, og menneskelig tænkning, som foregår på et højere plan, end
> den tænkning, som foregår hos dyr, og som er underlegen den

Tja, sådan som du sætter tingene op, da er det da nærmest muhammed og allah
der rangerer med en tænkning på linie med dyr idet de jo slet ikke tillader
mennesker at have en anden mening end den muhammed påstår at jeres månegud
allah står for.

Jeg undres blot over at du har så meget imod at vi her i vesten har frihed
til at tro og mene hvad vi vil! Og når du har så meget imod vores vestlige
kultur, hvorfor i al verden opholder du dig så her og ikke i et
fundamentalistisk diktaturstat?

Fra : Jens G

Dato : 29-09-07 15:05

On Sat, 29 Sep 2007 15:56:15 +0200, "Andreas Falck"
> [...]

>til at tro og mene hvad vi vil! Og når du har så meget imod vores vestlige
>kultur, hvorfor i al verden opholder du dig så her og ikke i et

Jeg tror slet ikke Reza er fanatisk muslim.
Han er nærmere en troll som det er spild af tid at bruge krudt på.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 21:57

Andreas Falck wrote:
> [...]
> allah der rangerer med en tænkning på linie med dyr idet de jo slet ikke
> tillader mennesker at have en anden mening end den muhammed påstår at

Ork... tag det roligt Andreas. Jeg er skam blevet kaldt evolutionært
tilbagestående før i den her gruppe. Jeg overlever nok at endnu en
religiøse fanatiker gør det :)

Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 21:53

Reza wrote:

> idiot. på den måde kan man sige, at så mange ting er det
> "modsatte" af frihed.

Aha... Så jeg må ikke kalde en fyr fra det 7. århundrede for en
landevejsrøver, men du må godt kalde mig for idiot. Ser man det...

Det er iøvrigt ikke mig, der påstår at noget som jeg selv skriver er tab
af frihed også er frihed.

> [...]
> skal møde en bestemt tid, og at du skal gøre en bestemt ting,
> når du er på arbejdet, og når du møder på arbejdet.

Jeg har aldrig påstået at arbejde er frihed. Det er dig, der prøver at
drage den analogi (Hmm...hvor jeg iøvrigt hørt den før?)

Ihh.. tak for de kønne ord.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-07 20:06

Reza skrev i fdjeuj$6ku$1@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> underkastelse et tab af frihed, men for muslimer er denne
> underkastelse højere end alt andet, da det er for Allahs swt fod.

Jeg har ikke tænkt mig at underkaste mig allahs fod. Aldrig i livet!

Bl.a. derfor kunne jeg heller aldrig drømme om at flytte til et muslimsk
land, for der vil jeg blive forfulgt og undertrykt og udsat for racisme
alene fordi jeg ikke vil lade mig undertrykke af en allah og ej heller af
hans profet eller dennes medløbere!

Fra : Malte Runz

Dato : 29-09-07 11:47

> valg er lig med frihed. ...

Helt enig, hvilket jeg også skrev. Men du vil vel ikke påstå, at alle, der
er vokset op i et muslimsk land (med alt hvad det indebærer) har et reelt
valg, når det drejer sig hvilken livsstil man vil føre.

> ... du fatter åbenbart ikke i hvilken
> kontekst vi diskuterede frihedsbegrebet. naturligvis er
> underkastelse et tab af frihed, men for muslimer er denne
> underkastelse højere end alt andet, da det er for Allahs swt fod.

Du siger hermed, at muslimer giver afkast på deres frihed, for at kunne
underkaste sig. Muslimer er således ikke længere frie mennesker.

> [...]
> bruge for at forklare vor tro, da er det ikke mit ansvar, og jeg
> kan blot bede til, at dine øjne må blive åbnet og at dine øjne må

I muslimer behøver ikke at forklare jeres tro over for nogen. I vælger selv
(mener du, og ikke jeg), og så må I tage konsekvensen af jeres valg.

--
Malte Runz

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 16:42

dk.politik Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

>Du siger hermed, at muslimer giver afkast p? deres frihed, for at kunne
>underkaste sig. Muslimer er s?ledes ikke l?ngere frie mennesker.

du udtrykker det meget firkantet. vesterlændinge har åbenbart
generelt svært ved at forstå, at nogle vil ofre deres liv og ofre
deres tid på en større sag, og at nogle vil ofre deres liv og
deres tid på at kæmpe for noget, som er godt og som er sandt.

muslimer vælger således at ofre deres liv og at ofre deres tid,
og derved mister de noget frihed, men denne frihed de mister, det
er friheden til at opføre sig som ikkemuslimer, og den frihed til
at udskeje sig og friheden til at bedrive hor og friheden til at
gå imod Allahs swt love. dette er ikke en frihed, som er sømmelig
for muslimer, og det er den største ære for muslimer at
underkaste sig Allah swt og hans profet Muhammed swt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 15:00

Reza skrev i fdlkmu$b9h$1@aioe.org:

[.. ]
> [...]
> deres tid på en større sag, og at nogle vil ofre deres liv og
> deres tid på at kæmpe for noget, som er godt og som er sandt.

Så som god muslim vil man ofre sit liv i væbnet kamp for at erobre hele
verden under et islamisk diktatur?

Og i denne kamp bliver man ekstra belønnet af ørkenens månegud allah hvis
man som selvmordsterrorist slår flest mulige tilfældige uskyldige civile
mænd, kvinder og børn ihjel?

Fra : E.M.

Dato : 29-09-07 15:52

> [...]
> deres tid på en større sag, og at nogle vil ofre deres liv og
> deres tid på at kæmpe for noget, som er godt og som er sandt.

Hvorfra ved du at islam er sand? mig bekendt er der endnu ingen der har
kunnet bevise eksistensen af nogen gud, det være sig allah, vorherre eller
en hvilken som helst anden gud.

I kalder islam en tro, men tro indebærer også muligheden for at man tager
fejl, ellers er det ikke tro, så er det viden.

E.M.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 29-09-07 20:22

Reza wrote:

> [...]
> deres tid på en større sag, og at nogle vil ofre deres liv og
> deres tid på at kæmpe for noget, som er godt og som er sandt.

Ofre deres liv for en større sag ? Ligesom flykapere, der flyver ind i
en bygning i New York og dræber nogle tusinde uskyldige.

Ellers ligesom soldater, der befrier Irak fra en ond diktatur ?

/Martin

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 21:55

Reza wrote:
> [...]
> deres tid på en større sag, og at nogle vil ofre deres liv og
> deres tid på at kæmpe for noget, som er godt og som er sandt.

Mon ikke nærmere "vesterlændinge" har svært ved at se hvad der er godt
og sandt i din sag?

> [...]
> for muslimer, og det er den største ære for muslimer at
> underkaste sig Allah swt og hans profet Muhammed swt.

Muligvis - men forvent ikke at det er andet end vanvid for alle andre.

Peter

Fra : John

Dato : 28-09-07 14:12

> det er kun et sp?rgsm?l om hvorn?r muslimerne har f?et nok, og
> siger giv os hvor frihed tilbage

Jamen det er da fuldt forståeligt!

Se eksempelvis:

Human Rights in Islamic Countries:
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Rights_in_Islamic_Countries

Human rights in Saudi Arabia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Saudi_Arabia

Slavery in modern Africa:

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-09-07 23:50

Er du eninge i, at folk må opføre sig præcis som de vil, så længe de
ikke herved skader andre eller hindrer andre i at opføres sig som de
vil? Ja eller nej?

Hvis nej, så begrund hvorfor med dine egen ord i et argumenteret svar.

J.O.

Fra : Ole

Dato : 29-09-07 12:11

Reza wrote:
> [...]
> siger giv os hvor frihed tilbage, og giv os vort land tilbage,
> eller vi tager vor frihed og lande tilbage med magt.

Jeg har fulgt debatten, og bla konstateret at det med at
true folk åbenbart er den måde psykopatiske islamister
udøver deres udgave af demokrati, jeg var jo desværre
ikke i tvivl før.

Os der tror på det ægte demokrati, os som med vores
forældre/bedsteforældre som forbilleder, der sidste gang
at der var nogle fasister som ville indføre den form for
demokrati som du mener er det rigtige, med et falsk
forbilled, denne gang i form af et pædofilt røvhul der
var født ca 570, vi vil /aldrig/ tillade at der igen
flyver ugræs over vores fold.

Ole M

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 16:28

Reza skrev i fdirpp$drq$1@aioe.org:

[ ... ]
> der har v?ret tider, hvor islam dominerede over vesten og
> dominerede over verden.

Og det er jo tydeligvis det du agiterer for skal ske igen:

"Altså tyder disse tekster på, at muslimerne er forpligtede til at erklære
krig mod regenten, hvis han styrer med andre love end Allahs åbenbarede lov.
Dette er et bevis på, at implementeringen af Islam er en af betingelserne
for Dar al-Islam, og hvis Islam ikke implementeres bliver det en
forpligtelse at tage våben i anvendelse og bekæmpe regenten."

"Det er også fordi Allahs Sendebud (saaws) plejede at give ordrer til
invasionen af ethvert landområde, som ikke er underlagt muslimernes
autoritet."

"Samtidig med at de bærer iman på Islam, agiterer de for demokrati, frihed,
folkets suverænitet, socialisme og andre kufr-idéer, som strider
fuldstændigt imod Islams love.

Derudover er det således, at styre-, økonomi- og undervisningssystemerne,
udenrigspolitikken og de civile love, som implementeres over dem i alle de
islamiske lande er kufr-systemer og kufr-love."

"For at der skal eksistere permanente forhold mellem menneskene, skal der
eksistere en enighed om tanker, følelser og systemer blandt dem. Hvis disse
tre elementer ikke eksisterer blandt dem, vil de permanente forhold heller
ikke eksistere, og så vil de ikke udgøre et samfund. Følgelig består et
samfund af mennesker, tanker, følelser og systemer, og ifølge disse
elementer vil samfundene kunne kendes. Derfor er og vil de menneskelige
samfund være forskellige fra hinanden, på grundlag af de forskellige tanker,
følelser og systemer, som eksisterer blandt dem."

"Hvad angår anvendelsen af materiel magt mod regenten og brugen af våben mod
ham, hvis han begår munkar, så har Shari'ah forbudt dette, medmindre
regenten udviser kufr buwah, dvs. ifald han regerer med kufr-love eller
forholder sig tavs over for kufr-dominans i landet. Hvis dette er tilfældet,
er det forpligtende for muslimerne at føre våben imod ham og bekæmpe ham, og
hans magt skal der strides om, således at han afholder sig fra at styre med
kufr-love. Og hvis dette ikke er tilfældet, så skal han fjernes fra styret
militært for at shari'ah-lovene bringes tilbage i implementering og
udførelse."

Kilde: http://www.hizb-ut-tahrir.dk/bog/haefter/aendring.pdf

Det fremgår helt klart og tydeligt af dette dokument fra Hizb ut-Tahrir at
de kæmper for at afskaffe mennesket ret til selv at tænke de tanker de vil,
have de naturlige følelser mennesker nu engang har. Og hvis man ikke
frivilligt vil underkaste sig tyrannens bestemmelser er det muslimens klare
pligt at gribe til våben og med vold og terrorisme og krig at bekæmpe,
nedkæmpe og dræbe alle der ikke vil underkaste sig et islamistisk tyrrani.

Det er ganske enkelt rystende og hårrejsende læsning!

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 19:11

> [...]

>nedkæmpe og dræbe alle der ikke vil underkaste sig et islamistisk tyrrani.

>Det er ganske enkelt rystende og hårrejsende læsning!

teksten omhandler hvordan retfærdige muslimer skal handle overfor
en tyrranisk og uretfærdig tyran, som ikke følger islams love, og
som ikke følger en anstændig muslimsk levevis og som tvinger
muslimer fra at leve som retfærdige muslimer gør og tvinger
muslimer fra at leve efter islam og leve efter profeten Muhammeds
swt retningslinier for hvordan retfærdige muslimer bør leve.

din aversion mod ikkedemokratiske ideologier er et udtryk for en
vestlig arrogance og er et udtryk for, at du synes, at andre
kulturers levevis og andre kulturers traditioner er underlegne
iforhold til vestlig levevis og vestlige traditioner.

det er en menneskeret for enhver muslim at leve som muslim og at
leve efter islam, og ingen skal sige kom her, og gør dette
istedet, som jøder gør mod muslimer i palæstina og som jøder gør
i usa, hvor de opildner had mod muslimer i mellemøsten og som de
gør mod muslimer andre steder i verden, og disse ondsindede løgne
fremføres for at skade muslimer og for at undertrykke muslimers
ret til at leve som muslimer og til at efterleve de befalinger,
som profeten swt fremlagde for alle muslimer at følge.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 17:32

Reza skrev i fdltfh$55u$1@aioe.org:

[ ... ]
> [...]
> kulturers levevis og andre kulturers traditioner er underlegne
> iforhold til vestlig levevis og vestlige traditioner.

Tag dig dog sammen, bette knejt!

Hvad med om konket læste hvad det er jeg faktisk skriver i de forskellige
indlæg!

Du kommer busende her og vil tvangsmuhamedanisere hele verden, også om det
så skal ved ved hjælp af vold, krig og terror. Det fremgår jo ganske klart
af det dokument jeg linkede til. Muslimer skal angribe og erobre
ikke-muslimske lande!

Os der har lært reel frihed at kende, vi er slet ikke interesseret i at
skulle leve under et islamisk magtdiktatur. Hvis jeg vil være homoseksule så
skal hverken du eller dine "præster" blande sig i det! Det vedkommer ganske
enkelt ikke jer! - Hvilken seksuel orientering et menneske vil leve er en
ren privatsag og alene mellem ham/hende og deres respektive partnere. Og der
er en hel masse andre privatpersonlige ting der heller ikke rager hverken
dig eller dine "præster".

Demokrati under ansvar og med respekt af det enkelte menneske er langt at
foretrække frem for det tyrranniske styre du vil have inført. Og nu er det
da en glæde at konstatere at Hizb ut-Tahrir da kun udgør et absolut bette
mindretal blandt muslimer.

Og for at du ikke skal være i tvivl, så er jeg en lige så stærk modstander
og kritiker af ekstremistgrupper fra den vestlige verden.

Og inden du går helt grasat og får dig et slagtilfælde og en blodprog, så
læs lige dette indlæg: news:46fe5bf0$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk -
det har du nemlig helt glemt at kommentere!!

Fra : John

Dato : 29-09-07 17:51

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kommer busende her og vil tvangsmuhamedanisere hele verden, også om det
> så skal ved ved hjælp af vold, krig og terror

Ja, samme metoder som nazisterne benyttede, men det - kan - da vel ikke
overraske dig?

Klaphatten taler løbende om palæstinenserne. Se så bare her:

".. In September 1999, Mein Kampf reportedly reached No. 6 on the
Palestinian bestseller list ... In Turkey the book is freely available and a
Turkish edition was reported to be a bestseller in Turkey in March 2005 .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Mein_kampf#Current_availability

Det er ikke uden grund, at muhammedanerne af nogle omtales som
islamo-fascister!

John

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 19:54

> [...]

>er en hel masse andre privatpersonlige ting der heller ikke rager hverken

hvis du er homoseksuel og hvis du udfører analt samleje på en
mand, så er du en forbryder efter islamisk lov, og hvis du er
homoseksuel og bedriver hor med en mand, da er du ikke en
forbryder efter dansk lov.

hvis du boede i en islamisk stat, da havde du ikke ret til at
udføre dine homoseksuelle gerninger, og du ville blive straffet
for at ligge med en mand og at have samleje med en mand.

>Og inden du går helt grasat og får dig et slagtilfælde og en blodprog,

hvis du er bange for det, så skulle du nok stoppe med dine
hånlige udgydleser mod islam og dine hånlige udgydelser mod
muslimer og dine perverse ideer og din ideer om homoseksualitet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 18:00

Reza skrev i fdlvuf$c6g$1@aioe.org:

[ ... ]
> hvis du er bange for det, så skulle du nok stoppe med dine
> hånlige udgydleser mod islam og dine hånlige udgydelser mod
> muslimer og dine perverse ideer og din ideer om homoseksualitet.

Af os to er du den eneste der har optrådt hånligt og nedladende.

Hvorfor bor du i et vestligt land når du nu er så åbenlyst utilfreds med de
frihedsrettigheder, og alle mulige andre goder, staten stiller gratis til
rådighed for dig?

Fra : Reza

Dato : 29-09-07 22:50

dk.politik Andreas Falck <dewnull@tiscali.invalid> wrote:
>Reza skrev i fdlvuf$c6g$1@aioe.org:

>[ ... ]

>Af os to er du den eneste der har optrådt hånligt og nedladende.

jeg har ikke optrådt hånligt, det er dig, som har optrådt hånligt
i og med, at du har kaldt mig bette knejt, som om, at du havde en
position, hvor du kunne tillade dig, at kalde mig sådan.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-07 22:09

Reza skrev i fdma8c$811$5@aioe.org:

[ ... ]
> jeg har ikke optrådt hånligt, det er dig, som har optrådt hånligt
> i og med, at du har kaldt mig bette knejt, som om, at du havde en
> position, hvor du kunne tillade dig, at kalde mig sådan.

Er der noget hånligt i at være en bette knejt? Ikke mig bekendt!

Og ja, jeg har en position hvor jeg kan tillade mig at kalde dig sådan, for
min position er at jeg lever i et frit land hvor det ikke er forbudt at
kalde en bette knejt for en bette knejt.

Og læg mærke til at jeg ikke har sagt noget hånligt eller nedladende om din
gud allah eller hans profet muhammed.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 22:17

Reza wrote:

> jeg har ikke optrådt hånligt, det er dig, som har optrådt hånligt
> i og med, at du har kaldt mig bette knejt, som om, at du havde en
> position, hvor du kunne tillade dig, at kalde mig sådan.

Ved du hvad... Andreas har også kaldt mig for en "bette knejt" - det tog
jeg nu ikke så tungt.

Mit indtryk af dig er nu også at du er en utilpasset teenager, der
mangler noget fornuftigt at give sig til.

Peter

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 29-09-07 19:47

Reza wrote:
> hvis du er homoseksuel og hvis du udfører analt samleje på en
> mand, så er du en forbryder efter islamisk lov

Hvem har stemt på islamsk lov?

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org softwarepatent database

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 22:12

Reza wrote:
> hvis du er homoseksuel og hvis du udfører analt samleje på en
> mand, så er du en forbryder efter islamisk lov, og hvis du er
> homoseksuel og bedriver hor med en mand, da er du ikke en
> forbryder efter dansk lov.

Det er nemlig rigtigt ja.

> hvis du boede i en islamisk stat, da havde du ikke ret til at
> udføre dine homoseksuelle gerninger, og du ville blive straffet
> for at ligge med en mand og at have samleje med en mand.

Ifølge koranen, så er det så vidt jeg kan se også rigtigt.
- det samme ville iøvrigt gælde i et samfund baseret på moselovene.

Og den sygelige trang, der åbenbart gælder i sådanne samfund til at
blande sig i folks privatliv er i sig selv nok til at være glad for at
man ikke bor i sådan et rædselsregime.
Det er sådanset ligegyldigt om det er homoseksualitet eller noget andet.
Det at folk som dig åbenbart ikke forstår at holde jeres snude ude af
andres privatliv er grund nok til ikke at respektere dig det mindste.

Peter

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 29-09-07 16:28

On 29 Sep., 15:35, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:

> [...]
> skal møde en bestemt tid, og at du skal gøre en bestemt ting,
> når du er på arbejdet, og når du møder på arbejdet.

Det er nemlig rigtigt. Arbejde er det modsatte af frihed. Se, du er
ved at forstår det. Det var ikke så svært ved.

J.O.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 29-09-07 16:32

On 29 Sep., 15:53, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:

> [...]
> vover du at gøre dig større end muslimer og nedlade muslimer, for
> det er mest upassende for Allah swt, og gid Allah swt må være dig

Ok, når du hopper sådan rundt om en lille trold så bliver jeg altså
nødt til at skrive følgende. Det er simplethen for fristende at lade
være, og du trænger til at lære lidt tollerarence. Altså....

Din profet Mohammed det dumme svin elskede at blive røvpulet af grise.

J.O.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-07 22:07

jenspolsen@hotmail.com wrote:
> [...]
> være, og du trænger til at lære lidt tollerarence. Altså....
>
> Din profet Mohammed det dumme svin elskede at blive røvpulet af grise.

Hmm... Jens. Det ved du jo godt ikke er sandt, så nu er du nede på et
lidt primitivt niveau.
Alene det faktum at orner har en særdeles ubehagelig anordning til den
slags gør at jeg betvivler kraftigt at nogen vil nyde det.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-07 17:58

> det er kun et sp?rgsm?l om hvorn?r muslimerne har f?et nok, og
> siger giv os hvor frihed tilbage, og giv os vort land tilbage,
> eller vi tager vor frihed og lande tilbage med magt.

Go ahead. Make our day.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 29-09-07 20:25

On 29 Sep., 18:53, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:

> hvis du er bange for det, så skulle du nok stoppe med dine
> hånlige udgydleser mod islam og dine hånlige udgydelser mod
> muslimer og dine perverse ideer og din ideer om homoseksualitet.

Arh, det er bare noget du siger af ren misudelse fordi du har dårlig
samvittighed over at du sutter pik på din far hver aften.

J.O.

Fra : E.M.

Dato : 29-09-07 20:35

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Arh, det er bare noget du siger af ren misudelse fordi du har dårlig
samvittighed over at du sutter pik på din far hver aften.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg har ladet mig fortælle at der på
Muhammed`s tid var mangel på kameler og geder, og at Muhammed`s første
kæreste derfor var en so, endvidere har jeg ladet mig fortælle at han var så
forelsket i denne so at han levede sammen med den indtil den døde af
alderdom, og først derefter gik over til at kneppe børn.

Som sagt ved jeg ikke om det er sandt, men det må denne Reza kunne fortælle
os, han lader til at være godt inde i de sager.

E.M.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 29-09-07 21:00

On 29 Sep., 21:49, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:

> jeg har ikke optrådt hånligt, det er dig, som har optrådt hånligt
> i og med, at du har kaldt mig bette knejt, som om, at du havde en
> position, hvor du kunne tillade dig, at kalde mig sådan.

Arh ved du hvad bette knejt, det er da kun noget man kan blive arrig
over at blive kaldt hvis man har mindreværdkomplekser.

J.O.

Fra : fribytteren

Dato : 01-10-07 19:19

On 28 Sep., 14:24, Reza <godlov...@hotmial.com> wrote:
> [...]
> siger giv os hvor frihed tilbage, og giv os vort land tilbage,
> eller vi tager vor frihed og lande tilbage med magt.

Frihed er ikke noget man kan tage og den er heller ikke taget fra en.
Friheden behøver du blot at udøve.

Frie mennesker har en ting som magtmennesker ikke har, frihed og
respekt for menneskers liv og frihed samt resten af Jordens levende
væsener.

Når magtmennesker vil undertrykke friheden, ved at begrænse menneskers
frihed, er det fordi magtmenneskene er misundelig på de frie
mennesker. Mennesker der er frie kan udøve friheden, fordi frie
mennesker har friheden. Magtmennesker har kun magten at udøve, uden
frihed, derfor undertrykker magtmenneskene de frie mennesker, for at
de frie mennesker ikke skal have mulighed for at udøve den frihed, som
magtmenneskene ikke kan få. Magtmenneskene kan nemlig først få
friheden når de har afgivet deres magt, for når magtmennesker afgiver
deres magt giver de faktisk de frie mennesker og sig selv ubegrænset
frihed.

Når du taler om muslimer (tilhængere af islam), så taler du faktisk om
mennesker der er undertrykt i et religiøst slavesamfund (koranens
lovsystem), hvor ingen mennesker er frie, fordi de skal underkaste sig
islam, den religiøse magt. Til gengæld har de fået magt til at
undertrykke andres frihed, ved at kunne afsløre frie menneskers
udøvelse af frihed. Frie mennesker har nemlig ikke lov til at udøve
frihed efter et islamisk lovsystem. Frie mennesker underkaster sig
nemlig ikke et magtsystem, ej heller et religiøst magtsystem, som det
islamiske.

Når muslimer kræver andre mennesker at underlægge sig islamisk lov, er
det ganske enkelt fordi muslimerne er misundelige på de frie
mennesker. De mest frie mennesker der forefindes under den nuværende
verdensorden, er faktisk vesterlændingene, men det er kun fordi
magtmenneskene i den vestlige verden har afgivet noget af sin magt til
de frie mennesker, i nærmere bestem omfang - nemlig demokrati.

Gennem magt du frihed ej kan få
da magten har den bag lås og slå.

Gennem magt du frihed ej skal føre
da magten vil den tilintetgøre.

Når du gennem frihed, din frihed finder
føler du dig som havde du fuglevinger.

Når du gennem frihed, lader din frihed vandre
vil du se verden omkring dig, sig forandre.

Vil du friheden, så brug den. Begrænser du friheden, vil du magten og
du mister friheden.

Fralæg dig den islamiske slavekappe og bliv et frit menneske.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen