Voldsmænds straf:bøder er ofte bedst
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 15:14

Voldsmænds straf:bøder er ofte bedst

Den stodder der kørte knallert og tog en pige med sig og voldtog hende to
gange, er måske glad for at komme i fængsel. Men en bøde der effektueres pr
konfiskation af bl.a. knallert vil få ham til aldrig at overveje
voldsforbrydelse igen.

Lad dommeren intuitivt vælge den straf der er mest afskrækkende dvs
forebyggende.

Fængsler er dyre og luksuriøse og bør kun bruges som isolation forud for
elektronisk fodlænke og hjemmefængsling, så fyren ved hvor ubehageligt det
er at bryde tilhold og få lang tids isolation i stedet for
hjemmefængslingen.

Man kan også sige at hvis du bryder tilhold så tager vi både knallert, hus
og TV og gir den en milliongæld, hvis det er det der kan få stodderen til at
holde sig i skinnet - dommeren må bruge sin intuition. Lighed for loven er
et overordnet princip men skal ikke være milimeterdemokratisk.

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-09-07 17:26

> [...]
> at holde sig i skinnet - dommeren må bruge sin intuition. Lighed for loven
> er et overordnet princip men skal ikke være milimeterdemokratisk.

Afnossefiksering er det eneste der virker

Fra : JensenDenmark

Dato : 25-09-07 19:29

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Afnossefiksering er det eneste der virker

En voldtægtsmand indgik en sådan aftale med domstolene for nogen tid siden.

Video-link (Ingen blodudgydelser. Kun interviews)

http://www.liveleak.com/view?i=13a_1189630756

Mvh
C.Overgaard

Fra : JensenDenmark

Dato : 25-09-07 19:25

> [...]
> at holde sig i skinnet - dommeren må bruge sin intuition. Lighed for loven
> er et overordnet princip men skal ikke være milimeterdemokratisk.

Hvis dommeren havde haft modet, så havde han løsladt manden indtil retssagen
og havde smidt ham uden for døren - til pøblen, som havde forsamlet sig
udenfor retsbygningen. 5 min. med dem og så var der ikke brug for flere
retsmøder, men sådan er det ikke. En sådan person hører til bag lukkede døre
og burde blive der indtil at hans tendenser hører op, hvilket nogle
eksperter mener ikke er sandsynlig og så giver resultatet sig selv.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 20:14

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bag lukkede døre og burde blive der indtil at hans tendenser hører op,
> hvilket nogle eksperter mener ikke er sandsynlig og så giver resultatet

JEg kan ikke lide selvtægt
Jeg kan lide lighed for loven
Hvis stodderen er sympatisk og stærk, så vil pøblen ikke straffe ham så
slemt som hvis han er led og svag

Straf skal svare til forbrydelsen

Fra : Snuden

Dato : 25-09-07 20:12

On Tue, 25 Sep 2007 20:24:39 +0200, "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

> [...]
>og burde blive der indtil at hans tendenser hører op, hvilket nogle
>eksperter mener ikke er sandsynlig og så giver resultatet sig selv.

I fængslerne hører børnemishandlere til på det laveste trin i den
sociale hakkeorden. Han skal nok få hvad der tilkommer ham.
--
Snuden

Fra : John Doe

Dato : 26-09-07 00:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote:
> I fængslerne hører børnemishandlere til
> på det laveste trin i den sociale hakkeorden.
> Han skal nok få hvad der tilkommer ham.

Heldigvis!

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 03:27

"John Doe"
<637HGY4ItT0XWjMx5XC4iciMfDrJylTBAQqOQGk5dWKqvC2ofNzAcmTUP9oykLB@127.0.0.1>
skrev i en meddelelse news:HxgKi.2788$2u5.1067@fe82.usenetserver.com...

> Heldigvis!

Var det ikke bedre med lighed for loven straf, professionelt udtænkt og
afmålt?

Afskrækkelse pr selvtægt virker ikke, så vidt vides, eller virker kun på
nogle få, og den der ved at han kan charme sig gennem fængselsopholdet - fx
Jonni Hansen, - gentager forbrydelse for at få ny attraktiv straf.

Danske fængsler er LUKSUS - bedre mad end min kones, erklærede Glistrup.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 02:53

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I fængslerne hører børnemishandlere til på det laveste trin i den
> sociale hakkeorden. Han skal nok få hvad der tilkommer ham.

Og alligevel kan den opmærksomhed, som det er at være mobbet fængselsfange,
være drivkraft der skaber forbrydelse eller lyst til at leve livet farligt.

Afskaffer vi straf eller nedtrapper, når sexvold er uden legemsbeskadigelse,
sådan som Glistrup foreslår og Japan praktiserer, så vil måske antal
forbrydelser falde, for ingen afskrækkes, måske tværtimod

Det er forkert at tro at øje-for-øje er værn
Det er en kortsynet selvretfærdig glæde for de strafliderlige og kun det.
Nogle føler sig gode når de kan føle sig hævet over "asociale forbrydere" og
selvflelig skal den knallertkørende 42-årige Sønderborg-mand have en
kæmpebøde, men at sammenligne med en lemlestende voldsmand er at
overreagere

Mange forskere har været inde på at forbrydere kan have et så desperat trist
liv at ophold i dansk luksusfængsel er gulerod og ikke pisk
Måske du har medskyhld i voldtægt ved en refleksreaktion om "længere
fængselsstraffe" som øger antal forbrydelser og som du ikke har gidet
gennemtænke

At du godkender selvtægt, som afskaffer lighed for loven vedr straf, er blot
eet punkt hvor du ikke har gennemtænkt din sag