(flere) Problemer med en linje, der er 60 ~
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 14-01-01 15:24

x-post d.e.p.c og d.e.p.
fut d.e.p.c

Hej. Måske er gruppen ikke den helt rigtige denne gang, men da jeg jo
tidligere lige har fået hjælp her, prøver jeg mig igen.
Jeg takker ydmygst for den hjælp jeg har fået.

Jeg har dog endnu et problem! Problemet er at jeg skal bruge det i det
sprog, der hedder lingo(Director), men jeg kan forestille mig,
problemet måske er "universelt".

Jeg gætter på at det er noget med decimal-tal og lign.
For hvis jeg indtaster de oplysninger som I giver mig: (I lingosprog:)
set the loch of sprite mysprite to myloch - 1.732
set the locv of sprite mysprite to mylocv + 1
end

altså at jeg ændrer den horizontale værdi med - 1.732, hver gang jeg
ændrer den vertikale med 1(underligt i grunden at koordinatsystemet er
næsten omvendt at det, jeg altid har brugt i matematik)

Men, der sker stadig det velkendte problem at den ikke falder nok.
Hvis jeg leger lidt med decimal-tallene, sker der ikke noget. Men jeg
mistænker den for at afrunde, og kun arbejde i hele tal, da hældninger
ændrer sig markant ved 1.999 og så 2.000. Så jeg gætter på at
problemet er at programmet ikke kender til decimal-tal. Det troede jeg
faktisk at "float" ville klare. meen
set the loch of sprite mysprite to myloch - float (1732/1000)
set the locv of sprite mysprite to mylocv + 1
giver samme resultat
Nogen, der ved hvad man kan gøre?