svedende hænder og fødder
Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-07-01 19:34

....og til 3. del i føljetonen :)

Mine fødder har nogle små rødlige udslet - ligner noget eksem - måske
allergi ?

Mine hænder har det også lidt - meget lidt - men stadig nok til at huden kan
stramme og klø lidt - det gælder også fødderne..

Hvad kan det være, jeg har fået ? Huden på hænder ser tør ud, den skaller
lidt af og der går lidt 'hul' på huden, som om den har været vasket for
meget...

Hints ?

/Kenneth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-07-01 21:43

> Mine fødder har nogle små rødlige udslet - ligner noget eksem - måske
> allergi ?

Snarere varmeknopper. De kan godt klø noget så grusomt, men forsvinder, så
snart det bliver koldt i vejret igen. Hold fødder og hænder så tørre som
muligt, og smør dem godt med creme om aftenen, så huden ikke tørrer ud.

Mvh Maria

Fra : Mari

Dato : 12-07-01 22:19

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse news:9ii675$dt5$1@sunsite.dk...
> ...og til 3. del i føljetonen :)
>
> Mine fødder har nogle små rødlige udslet - ligner noget eksem - måske
> allergi ?

Måske er det affedtning pga. at du ikke anvender beskyttelse
af hænderne, når du stikker dem i sæbevand med affedtende
rengøringsmidler.

Jeg får disse prikkende udslet af det, der i daglig tale hedder
Universal rengøringsmidler, der indeholder salmiak el.lign. skrappe
sager.
Grundrens er også i den skrappe ende. Min søster var sygemeldt
i et halvt år af 2000, fordi hun rengjorde sin campingvogn med
grundrens - uden handsker. Huden blev ved med at falde af i laser.
Men det var så ekstremt - endda.

Din hårshampoo kan også være et eksperiment værd. Prøv at skifte
til et andet mærke i en periode - og vend så tilbage og se om det
forandrer sig.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n