Ungdomsfængsler bør bruges LIDT, MEN EFFEK~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-07 23:48

Ungdomsfængsler bør bruges LIDT, MEN EFFEKTIVT,

og elektronisk fodlænke skal være konstant påmindelse til dømte,
voldskriminelle børn,

om at hvis gentagelse af vold, så sker langvarig isolationsfængsling

Nedsættelse af den kriminelle lavalder er god DF-politik

Med elektronisk overvågning er det billigt at få opklarings-% gjort til 100%
, og det forebygger voldskriminalitet,

som er det værste af alt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 06:46

Bo Warming wrote:
> om at hvis gentagelse af vold, så sker langvarig isolationsfængsling

Isolationsfængsling får du intet ud af andet end at folk bliver
sindsyge... Men du vil måske gerne have at de er sindsyge og ikke
kan bruges til en skid når de kommer ud af fængslet igen?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Krumme

Dato : 24-09-07 07:01

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
Men du vil måske gerne have at de er sindsyge og ikke kan bruges til en skid
når de kommer ud af fængslet igen?

De autodumme ER allerede sindsyge, når de kan finde på at hærge en hel bydel
og kaste med brosten efter samfundets ordensmagt!
Derudover gør det sgu ikke så meget at de ikke kan bruges bagefter, de kan
jo heller ikke noget før de bliver smidt i isolationsfængsel udover terror!

Krumme

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 07:44

Krumme wrote:
> De autodumme ER allerede sindsyge, når de kan finde på at hærge en hel bydel
> og kaste med brosten efter samfundets ordensmagt!

Hvad har det med emnet at gøre?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Tim Petersen

Dato : 25-09-07 02:14

> Hvad har det med emnet at gøre?

Alt.

Du skriver, at de vil blive sindsyge af at blive indespærret. Når de
allerede ER sindsyge, gør det ingen forskel for dem, at blive indespærret.
For resten af samfundet gør det imidlertid en meget stor forskel.

Jeg, for een, vil gerne betale mere i skat, for at se den slags voldelige
asociale svin indespærret... på ubestemt.

Tim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-09-07 09:49

Tim Petersen wrote:
> [...]
> Jeg, for een, vil gerne betale mere i skat, for at se den slags voldelige
> asociale svin indespærret... på ubestemt.

Altså er du af den mening at de danske fængsler udelukkede
indeholder autonome? eller hvad?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Tim Petersen

Dato : 25-09-07 10:24

> Altså er du af den mening at de danske fængsler udelukkede
> indeholder autonome? eller hvad?

Din deduktionsevne lader en del tilbage at ønske. Hvordan kom du dog frem
til det?

.... at jeg ønsker de autonome i fængsel betyder da ikke, at der kun sidder
autonome i fængslerne???

Jeg ønsker f.eks. også morderne i fængsel.... betyder det så, at der
udelukkende sidder mordere i fængslerne?... nu må du altså tage en
beslutning.

Hvilke af følgende grupper sidder der udelukkende i Danmark's fængsler?
(tip: ifølge dig selv, må du kun vælge een):

1) mordere
2) svindlere
3) voldtægtsforbrydere
4) narkobagmænd
5) tyve
6) voldsmænd
7) røvere
8) autonome o.l. kriminelle
9) hælere
10) afpressere
11) terrorister
12) andre?

Tim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-09-07 10:42

Tim Petersen wrote:
> [...]
> til det?
> ... at jeg ønsker de autonome i fængsel betyder da ikke, at der kun sidder

Men det har da stadig intet med det oprindelige emne at gøre?

Mener du at autonome skal sidde i isolation, eller straffes hårdere
end andre fanger, eller hvordan?
Jeg kan så fortælle dig at lige præcis politiske fanger ikke kan
bekæmpes på den måde, man bliver bare mere vred af at sidde i
fængsel, og det er der ingen der får noget godt ud af.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 12:29

On 25 Sep 2007 09:42:05 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
>end andre fanger, eller hvordan?
>Jeg kan så fortælle dig at lige præcis politiske fanger ikke kan

De autonome voldspsykopater har da INTET med politiske fanger at
gøre....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-09-07 20:37

On Tue, 25 Sep 2007 13:29:07 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> De autonome voldspsykopater har da INTET med politiske fanger at
> gøre....

Nej, men de opfatter sig selv som "politiske aktivister" og derfor også som
"politiske fanger".

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 21:05

On Tue, 25 Sep 2007 21:37:24 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Nej, men de opfatter sig selv som "politiske aktivister" og derfor også som
>"politiske fanger".

Man kan også kalde en hundelort for en lagkage, men det ændrer ikke på
at det stadig er en lort...

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 03:12

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men de opfatter sig selv som "politiske aktivister" og derfor også
> som
> "politiske fanger".

Da jeg fik dom for blufærdighedskrænkelse, som jeg aldrig havde begået eller
været nær at begå, var det politisk dom, fordi politiet hader mn
højreorienterede propaganda og ikke kunne chikanere mig på anden vis end ved
at godtage en påstand-mod-påstand falskanmelder

Fra : Tim Petersen

Dato : 25-09-07 13:13

> [...]
> bekæmpes på den måde, man bliver bare mere vred af at sidde i
> fængsel, og det er der ingen der får noget godt ud af.

Det har intet med noget så nobelt som politiske fanger at gøre. Det er
simple voldsmænd og hærværksudøvere. Ind og brumme. Hvis de laver lort igen,
så skal de blot ind og brumme endnu længere.

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 15:16

> [...]
> bekæmpes på den måde, man bliver bare mere vred af at sidde i
> fængsel, og det er der ingen der får noget godt ud af.

Voldsmænds straf:bøder er ofte bedst

Den stodder der kørte knallert og tog en pige med sig og voldtog hende to
gange, er måske glad for at komme i fængsel. Men en bøde der effektueres pr
konfiskation af bl.a. knallert vil få ham til aldrig at overveje
voldsforbrydelse igen.

Lad dommeren intuitivt vælge den straf der er mest afskrækkende dvs
forebyggende.

Fængsler er dyre og luksuriøse og bør kun bruges som isolation forud for
elektronisk fodlænke og hjemmefængsling, så fyren ved hvor ubehageligt det
er at bryde tilhold og få lang tids isolation i stedet for
hjemmefængslingen.

Man kan også sige at hvis du bryder tilhold så tager vi både knallert, hus
og TV og gir den en milliongæld, hvis det er det der kan få stodderen til at
holde sig i skinnet - dommeren må bruge sin intuition. Lighed for loven er
et overordnet princip men skal ikke være milimeterdemokratisk.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-07 08:32

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derudover gør det sgu ikke så meget at de ikke kan bruges bagefter, de kan
> jo heller ikke noget før de bliver smidt i isolationsfængsel udover

Isolationsfængsling er i min trådstart en sidste løsning og en lidet brugt
løsning, -
- kun når den fra ungdomsfængslet tidligt prøveløsladte bryder tilhold og
elektronisk´fodlænke afslører det, dvs han næsten beder om
isolationsfængsling og næppe kan blive mere asocial end han var

Iøvrigt var næsten alle fæstningsfanger i isolation før år 1800 og ingen
blev sindsyge, så det er myte og løgn at det er så skadeligt
Isolation er billigt og afskrækkende - men hårdt tvangsarbejde er bedre. Det
tillader fagforeningerne desværre ikke at dømte "stjæler fra deres
medlemmer" og med moderne produktion er det svært for firmaer at uddelegere
arbejde til fængslede

Iøvrigt er det næppe klog taktik af Krumme at gå så hårdt og generaliserende
på BZ-bøllerne.
Se hvor human Langballe og andre DFer er mod flygtninge. Der må kompromisses
så ikke man ser skurkagtig og skinger ud hvis man vil respekteres i
debatten, og som Goethe sagde

"MAn lærer kun af dem man holder af".

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-09-07 09:16

> [...]

> tillader fagforeningerne desværre ikke at dømte "stjæler fra deres
> medlemmer" og med moderne produktion er det svært for firmaer at

http://en.wikipedia.org/wiki/Solitary_confinement
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_State_Penitentiary

Fra artiklen om Eastern State Penitentiary:

"Eastern State was viewed as a progressive reform in that it eliminated many
of the excesses of physical punishment in colonial America. Despite this, it
was widely believed (then and now) to have caused significant mental illness
among its prisoners due to its solitary confinement. The system quickly
collapsed due to overcrowding problems. By 1913, Eastern State officially
abandoned the solitary system and operated as a congregate prison until it
closed in 1970 (Eastern State was briefly used to house city inmates in 1971
after a riot at Holmesburg Prison)."

Så folk bliver syge.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-09-07 09:23

http://www.prisonsociety.org/about/history.shtml
http://www.easternstate.org/history/sixpage.php

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-09-07 11:42

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> among its prisoners due to its solitary confinement. The system quickly
> collapsed due to overcrowding problems. By 1913,

Du kan ikke sammenligne erfaringer fra 100 år siden med nutiden.

I dag kan kan luksusfangerne få elektronisk og anden underholdning med i
enecellen.
Enecelle og fodlænke til alle voldsdømte.
Systemet kan køre automatisk uden personale.
Fjernbetjente maskinkanoner til flugtforsøg.

Mvh
Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 11:51

Martin Larsen wrote:
> [...]
> Enecelle og fodlænke til alle voldsdømte.
> Systemet kan køre automatisk uden personale.
> Fjernbetjente maskinkanoner til flugtforsøg.

Du er psykopat.. bare så du ved det.

// Hans, der nok ved mere om hvordan man bliver af at komme i
// fængsel end gennemsnitte herinde... når det kommer til stykket.
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-09-07 12:18

> Du er psykopat.. bare så du ved det.

Husk lige at det er dig der har været i psykopatforvaring.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-07 13:25

> [...]
> Enecelle og fodlænke til alle voldsdømte.
> Systemet kan køre automatisk uden personale.
> Fjernbetjente maskinkanoner til flugtforsøg.

Wikipedie er ikke videnskabeligt bevis på at isolation gør mere skade end
mobbefængsel

Greven fra Monte Christo
af Alexander Dumas
er snarere bevis på at at man udvikler sig og bliver stærk i ensomhed - især
hvis der er mus at gøre sig venner med!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 14:10

Bo Warming wrote:
> Greven fra Monte Christo
> af Alexander Dumas
> er snarere bevis på at at man udvikler sig og bliver stærk i ensomhed - især
> hvis der er mus at gøre sig venner med!

Nej nej, det er bevis på at man får trang til at hævne sig af at
sidde i brummen.. er det hvad du vil opnå?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-07 18:14

> Nej nej, det er bevis på at man får trang til at hævne sig af at
> sidde i brummen.. er det hvad du vil opnå?

Autonome er så betændt af hævntørst at det ikke kan blive værre af lidt
isolation

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-09-07 14:26

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er snarere bevis på at at man udvikler sig og bliver stærk i ensomhed -
> især hvis der er mus at gøre sig venner med!
Man kunne godt overveje dyrevenligt hensyn til en enkelt bz-rotte.

Med eneceller er man ude over problemet med dårlig indflydelse fra
medfanger, som kan føre til depression og andet ondt. Desuden undgår man
fængsler som de facto universiteter for kriminalitet og terror.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-09-07 14:54

> [...]
>
> Greven fra Monte Christo
> af Alexander Dumas
> er snarere bevis på at at man udvikler sig og bliver stærk i ensomhed -

Nej, Wikipedia er ikke noget bevis, men de kilder som der henvises til er
bevis. Sekundært så betaler vi erstatning når isolation har været skadeligt
for helbredet. Den tidligere mester-svømmer som var beskyldt for smugleri
for år tilbage, blev ikendt erstatning. Advokaten som blev holdt i isolation
i forbindelse med den iraelske bedrager har også klaget over psykiske
eftervirkninger.

Sekundært så opgav amerikanerne denne fængselsform og bruger den kun i
supermax-fængsler, da den stiller store krav til personalet. Hvis de, som
ellers ikke er kendt for den store menneskelighed, opgiver princippet, så er
det fordi at det ikke virker, hvis man ikke bruger en masse penge på at
reintegrere folk til almindelige fængsler for at man så kan reintegrere dem
til frihed.

Så sent som i morges kom der fornyet kritik at landets brug af isolation som
et pres mod anklagede for at presse tilståelser ud af folk. Hvis det ikke
var fordi at isolation påførte et psykisk pres, så var der vel ingen grund
til at bruge denne milde form for tortur i opklaringsarbejdet.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-8728267.html

Husk iøvrigt på at det er os borgere, som presser politiet til hurtig
opklaring snarere end at komme frem til samfundet. Ligesom i Portugal, hvor
at politiet til sidst måtte stryge om sig med løse anklager for at redde
turist-industrien, så er politi og anklagemyndighed nød til at gå på
kompromis med fagligheden og så kommer isolationsfængsel i brug.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 17:43

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> var fordi at isolation påførte et psykisk pres, så var der vel ingen grund
> til at bruge denne milde form for tortur i opklaringsarbejdet.

Der står faktisk bare varetægtsfængsling, ikke isolation..

En af politiets undskyldinger for at vi der var inde i Ungdomshuset
skulle holdes i varetægt var også at stort set ingen af os havde
ville udtale os... som om det ville ændre sig med tiden.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-07 18:13

> [...]
> var fordi at isolation påførte et psykisk pres, så var der vel ingen grund
> til at bruge denne milde form for tortur i opklaringsarbejdet.

Wikipedias kilder bedes du forklare på dit eget sprog - jeg mener ikke at
noget ligner bevis på isolationsskadelighed.
Folk er hysteriske - ligesom sexmisbrugte der opdigter at hele deres liv
blev smadret af et par minutters kærtegn.

Jeg foreslog i min trådstart at fængsling gøres KORT og så hjemmefængsling
med elektronisk fodlænke og BRYDES DETTE TILHOLD,
_ SÅ_
er isolationsfængsling afskrækkende og billig straf

At USA skifter kurs og at der betales erstatning, er på ingen måde bevis på
skadelighed.Hvorfor skulle vi være mere sarte idag end på Greven af Monte
Christos tid?
Folk spiller sindsyge hvis de har alibi til det. Get real og ignorer
hystader, Vi snakker om asociale der har fortjent det, og i isolation lærer
man ikke forbrydertrick og det er billigt ikke at administrere gårdture og
besøg osv. Fanger har det for godt og derfor begåes vold - bl.a. af autonome
og muslimer - og Jonni nød også at være berømt konge i fængslet så han slog
måske derfor på en politihjelm. Jonni var meget respekteret af medfanger pga
bil som våben mod motorsavspsykopater.
Havde han sonet i isolation, havde hen næppe basket til betjent i Kolding

Fra : Ivannof

Dato : 24-09-07 10:03

> Isolationsfængsling får du intet ud af andet end at folk bliver
> sindsyge...

Jo da!! Vi andre får fred så længe!

Hilsen Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-07 10:12

Ivannof wrote:
> Jo da!! Vi andre får fred så længe!

Og så kommer fangen ud med endnu mere vrede og fustration... det er
nemlig smart? ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-09-07 23:10

"Hans Joergensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Isolationsfængsling får du intet ud af andet end at folk bliver
> sindsyge... Men du vil måske gerne have at de er sindsyge og ikke
> kan bruges til en skid når de kommer ud af fængslet igen?

Han (BW) har måske behov for nogle flere lidelsesfæller.

--
Kim Larsen
Tag et kig på: http://dokusiden.port5.com/ground69.htm

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-09-07 09:34

> [...]
>
> Nedsættelse af den kriminelle lavalder er god DF-politik
>
> Med elektronisk overvågning er det billigt at få opklarings-% gjort til

Det som kendetegner unge hjerner uder udvikling er at de mangler at kunne se
på de langsigtede virkninger af deres handlinger. Derfor vil der altid opstå
debatter mellem forældre og deres unge, når denne ønsker at droppe ud af en
uddannelse for at lave forfalden arbejde.

Derfor må man også forvente at den 10-14 årige ikke helt forstår hvad
konsekvensen måtte være at tage fodlænken af og blive anbragt.

Unge mennesker og specielt gruppen under 15, hvis de bliver gjort
straf-ansvarlige i forhold til loven, skal guides. Derfor kan en fodlænke
ikke stå alene. Der skal voksen overvågning på Det kan godt være at man kan
udvikle en fodlænke med bluetooth teknologi, så den larmer voldsomt, hvis
den unge fjerner sig mere en 10 meter fra sin vogter, som kan være deres
forældre, en pædagog eller en basestation i hjemmet eller i skolen, men det
som disse unge har brug for er modspil. De skal læres op til at kunne
håndtere deres fustration og forstå at andre mennesker kan tage skade af
deres handlinger.

Når landet i forvejen ikke har sat de fornødne ressourcer ind til behandling
af de 15-18 årige og de ikke har udviklet konsekvente metoder i nærområdet
til at hjælpe de unge med at få fjernet det stress, der ligger i at håndtere
deres dagligdag, så kan vi populært sagt ikke udvide klientgruppen.

Derfor er DF's forslag en dårlig ide, når det ikke bliver fulgt op af penge
og pålæg til kommunerne om at lave et dagstilbud til de unge, som er på vej
ud i noget skidt.