Sådan holdes de offentlige udgifter oppe .~
Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 06:20

I dagens JP kan man på:

<http://jp.dk/meninger/breve/article1099108.ece>

læse følgende læserbrev af Jørgen Skovsted:

> [...]

> Dernæst oplyser Skat, at toldværdien er blevet fastsat til de 20 dollars,
> som min bekendte oplyste fra begyndelsen - det svarer til 111 kr. Da
> forsendelsen er "af personlig karakter" er den fritaget for told (grænsen
> er 45 euro).
>
> Toldgodtgørelsen er de 80 kr. i told og de 593 kr. i importmoms. Ialt 673
> kr., som jeg allerede har fået retur.
>
> Dertil er kun at sige, at der mellem de to myndigheder åbenbart er tale om
> en bananasplit.
>
> »Så let skal de ikke slippe,« tænkte jeg, hvorpå jeg sendte en klage til

Jeg ved så ikke hvad den sidste klage til Skat går på.

Men jeg ved, at der tilsyneladende stadig kan spares på
administrationsomkostningerne i det offentlige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 22-09-07 06:55

""Per Rønne"" skrev

> [...]
>
> Men jeg ved, at der tilsyneladende stadig kan spares på
> administrationsomkostningerne i det offentlige ...

God morgen Per -

Ikke engang tålmodige som mig, gider læse så lange indlæg, som jeg allerede
har læst i avisen.

Jeg kan sagtens finde tilsvarende eksempler fra det private erhvervsliv, så
lad være med at punke det offentlige med så lidt.

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 07:02

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> Ikke engang tålmodige som mig, gider læse så lange indlæg, som jeg allerede
> har læst i avisen.

Hvorfor svarer du så, uden egentlig at forholde dig til indholdet?

Og nu er det vel ikke alle der holder JP; jeg kan kun læse den på
nettet.

> Jeg kan sagtens finde tilsvarende eksempler fra det private erhvervsliv, så
> lad være med at punke det offentlige med så lidt.

Nu er monopoler i det private erhvervsliv vist ikke så almindelige, lige
som private virksomheder kan gå fallit.

I øvrigt var der ikke tale om at 'punke' det offentlige. Snarere et
oplæg til debat, og til at man får set det ansvarlige 'væsen' efter i
sømmene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 07:03

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvorfor svarer du så, uden egentlig at forholde dig til indholdet?

Jeg glemte: Og så endda bringe hele citatet /igen/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 22-09-07 08:53

>I dagens JP kan man på:
>
> <http://jp.dk/meninger/breve/article1099108.ece>
>
> læse følgende læserbrev af Jørgen Skovsted:

[snip resten]

> Men jeg ved, at der tilsyneladende stadig kan spares på
> administrationsomkostningerne i det offentlige ...

Så denne hændelse er skyld i at velfærdsamfundet er sat over styr??? Hvad
med at stemme for en bedre efteruddannelse af personalet i "posten", måske
vil udbyttet give statsskolen nye muligheder for udfoldelse med hensyn til
bedre fagbøger, bare lige for at lave en bytter.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-09-07 09:53

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> [...]
> "posten", måske vil udbyttet give statsskolen nye muligheder for
> udfoldelse med hensyn til bedre fagbøger, bare lige for at lave en

Hvad med at fyre inkompetente skankepaver, de kunne passende komme ud og
grave grøfter eller lignende, og tænke lidt over hvor spild af tid og penge
deres tidligere job var.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 22-09-07 11:33

> [...]
>
> Hvad med at fyre inkompetente skankepaver, de kunne passende komme ud og
> grave grøfter eller lignende, og tænke lidt over hvor spild af tid og

hvis chefen ønsker mere i løn, så må han jo ansætte personale som mangler en
del opkvalificering, da den pulje som kan bruges til ny løn skal deles
mellem den gruppe af medarbejder som arbejder indenfor "fællesområdet", da
der kun er en fælles pengepose at stikke fingeren i.

Derfor igen, hvad med at stemme for en bedre efteruddannelse af personalet i

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-09-07 12:51

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg ved så ikke hvad den sidste klage til Skat går på.
>
> Men jeg ved, at der tilsyneladende stadig kan spares på
> administrationsomkostningerne i det offentlige ...

Det minder mig om at svinene sendte mig en regning på 500 dask for en
lærebog jeg havde købt i USA.
Jeg tog det naturligvis i Kafkask ånd ihukommende Shakespeares glimrende
iaggttagelse af dette lille rådne hul af et land.

Men jeg er naturligvis kureret for at prøve den slags "eventyr" igen
Stupiditeten leve! Hurraaaa!

Mvh
Martin