Hvilke højtalere?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 13-10-07 11:14

Hej

Jeg har et par Creative Inspire 280 stående og de spiller mildest talt
dårligt.

Jeg vil have nogle nye i prisklassen 500 - 1000 kr.

Hvad skal jeg gå efter når jeg kun vil have 2 højtalere og ingen sub.

Rune

Fra : John

Dato : 13-10-07 12:56

Rune Vestergaard skrev:
> [...]
>
> Jeg vil have nogle nye i prisklassen 500 - 1000 kr.
>
> Hvad skal jeg gå efter når jeg kun vil have 2 højtalere og ingen sub.

Creative T20 spiller ret godt af en PC-højttaler:

Eller storebror T40:

De små Empire-højttalere gør det også ret godt:

Jeg har selv disse:
http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=11555

De er mere fyldige og detaljerede i lyden. Bassen er der selv om sub'en
mangler.
Diskanten står skarp - måske også lidt for skarp hvis de står direkte
foran en, men det kan justeres. Til prisen spiller de rigtig godt. Men
designet får de næppe nogen pris for :)

Alternativet er en brugt forstærker og et små reaolhøjttalere. Det giver
oftest den bedste lyd til billige penge.

Mvh

John

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 13-10-07 13:35

"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Alternativet er en brugt forstærker og et små reaolhøjttalere. Det giver
> oftest den bedste lyd til billige penge.

Mener også jeg har hørt at Altec Lansing skulle lave noget kram?

Den feks?

Fra : John

Dato : 13-10-07 16:52

Rune Vestergaard skrev:

> Mener også jeg har hørt at Altec Lansing skulle lave noget kram?

De har lavet enkelte gode modeller.
Det sæt du linker til er ansolut ikke en af dem :)
Lyden er elendig, bassen er fraværende og den smule lyd der er, er alt
andet end velopløst. Spild af penge.

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=113517

Mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-07 16:56

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev

> Mener også jeg har hørt at Altec Lansing skulle lave noget kram?

Det gør de også, navnlig de gamle modeller, men der er bas med. Jeg har selv
et sæt ACS 295

Men ellers søg efter et sæt Acoustic Lab Zeta 2.0, men de er nok svære at
finde brugte og nok umulige at finde nye. Jeg tror, at firmaet er stoppet
med at sælge dem, men jeg er ikke sikker.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=1398&zoneid=3

Jeg har dem selv, og bruger dem til at mixe tv lyd. De spiller *meget* rent
til prisen.

Claus

Fra : TDN

Dato : 14-10-07 09:34

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i meddelelsen

> "John" <jk7410@gmail.com> wrote in message

> Mener også jeg har hørt at Altec Lansing skulle lave noget kram?
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=113517
>
> Den feks?

Jeg har et sæt Altec Lansing 621 som omkring 6 år gamle som jeg er rigtigt
godt tilfreds med, det er et 2.1 sytem dvs. med 2 små og en sub. Da jeg
undersøgte markedet den gang var Altec Lansing blandt de bedre. Om det er
anderledes i dag tør jeg ikke sige.

Mvh
Thomas

Fra : Max

Dato : 13-10-07 16:46

Hej Rune

> Hvad skal jeg gå efter når jeg kun vil have 2 højtalere og ingen sub.

For et par dage siden så jeg et lille Sony anlæg i en genbrugsbutik,
det kostede 400 kr. for forstærkeren og 2 højttalere, det lille anlæg
kan såmændt spille røven ud på langt hovedparten af de PC højt-
talere der bliver solgt.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-07 09:09

Rune Vestergaard wrote:

> Jeg vil have nogle nye i prisklassen 500 - 1000 kr.

Smut en tur i dk.teknik.lyd, hvor både Max og Claus Tersgov residerer.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 14-10-07 09:28

Hej Jesper

> Smut en tur i dk.teknik.lyd, hvor både Max og Claus Tersgov residerer.

Og du er jo heller ikke ukendt i gruppen :)

--
Mvh Max